Witam
Tak sobie wycierałem kolektor dolotowy w mojej Daćce i natknąłem się na czujnik w nim - map sensor - tyle, że "ruchomy". Wsadzony luźno, można go niewielką siłą wyjąć i włożyć, kolebie się na boki mimo uszczelki. Pytanie do znawców - czy to normalne? Czy nie idzie tamtędy tzw "lewe" powietrze i czy czujnik dobrze działa taki "latający'??? I korzystając z pytania - czy może być to przyczyną czarnego osadu na nakładce rury wydechowej (wygląda mi to na zbyt bogatą mieszankę?). Ostatnio przeleciałem prawie 3000km z prędkościami "autostradowymi" i właśnie zauważyłem ten nagar na rurze.... Ogólnie wygląda tak jakby ten silnik jeździł cały czas na "ssaniu" - podobne objawy i spalanie.
Dzięki za wszelkie wskazówki
Pozdrawiam
Paweł
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-13, 17:14
Zrob fote lub jakis film jak to lata.
Normalnie czyjnik powinien byc sztywno osadzony i przewaznie przykrecony.
Za rodzaj mieszanki jest odpowiedzialna/e sonda lambda i temperatura, ale jezeli masz zly odczyt przeplywonmierza to moze sie cos kasztanic.
Proponuje diagnoze komputerowa, ktora pokaze ilosc zasysanego powietrza, ktora mozna porownac z danymi producenta. Przy diagnozie poruszac czujnikiem i juz bedziemy wiedzieli czy ciagnie lewe powietrze lub prosciej.
Bierzemy Plak lub zmywacz do hamulcy i psikamy delikatnie w okolice czujnika i jezeli ciagnie lewe powietrze to zauwazysz zmiane w pracy silnika.
UWAGA!!!! NIE PSIKAC JAK OPENTANY WSZEDZIE, A SZCZEGOLNIE PO KOLEKTORZE WYLOTOWYM. RYZYKO POZARU.
No i popodlaczeniu do kompa zobaczysz twje sondy/e jak pracuje na bogato lub ubogo. Prosciej:
Wykrec swiece i zobacz kolor. Bialy-biednie, ceglany-ok, czarny -bogato.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-13, 20:24
No i przy lewym lufcie to by wolne obroty wysokie byly lub falujace a wtedy silnik to raczej na ubogo poszedl a nie na bogato.
Co do czarnego nalotu to kiedy ostatnio byly zmieniane kable WN i swiece?
Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-14, 07:04
Witam
Tester szczelności w piance nic nie da bo mi go "zassie" do cylindrów więc piana się nie wytworzy na zewnątrz :)
Kable i inne rzeczy nie były wymieniane gdyż auto jest z lutego bieżącego roku.
Pozdrawiam
Paweł
Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-14, 13:53
Witam
Ponad 9 tys - robiłem test z czyścikiem przepustnic - zero reakcji, w czasie pracy czujnik jest zassany - rusza się ale trzeba użyć większej siły - więc chyba odpada ten problem. A o co chodzi z kuchenką bo nie jarzę?
Pozdrawiam
Paweł
Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-17, 10:57
Foty nie zrobię bo wytarłem jak tylko zobaczyłem
Ale może i racja z tym docieraniem - tym bardziej, że dostał porządnie na autostradzie ostatnio :)
Pozdrawiam
Paweł
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-17, 13:09
Kazdy silnik pali olej, mniej lub wiecej. Czym wyzsze obroty tym wypalanie oleju jest wieksze. Jak dobrze go ogoniles to co sie dziwic biorac pod uwage to, ze jest nowy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum