Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przekonajcie mnie do Dacii
Autor Wiadomość
Czort 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 101
Skąd: Wlkp
Wysłany: 2017-09-15, 08:29   Przekonajcie mnie do Dacii

Witajcie, przekonajcie mnie do Dacii, moje typy na auto budżetowe to Dacia, Lada, Tata, Wuling, Dongfeng... Ale że polska to biedny kraj, to i oferta biedna, więc do wyboru mam tylko Dacię, lecz coś nie mogę się do tego auta przekonać. (Logan MCV)
Samochód ten jak na swoją cenę ma bardzo biedne wyposażenie, nie ma podgrzewanych siedzeń, szyby ani nawet czujników deszczu. Laureate przy Ładzie wygląda jak auto w podstawowej wersji, albo łada przy dacii wygląda jak samochód klasy premium. Jak u was to przeszło, że kupiliście ten samochód i jesteście z niego zadowoleni? Jak wygląda sprawa z hałasem w środku (mierzył ktoś decybele)? W mondeo łojca to trzeba krzyczeć żeby pasażerowie z tyłu słyszeli albo trzeba głowę w tył obrócić, ale domyślam się, że to po prostu sprawa diesla. :P Silnik 09Tce ile wytrzyma bez usterek, w ogóle jak wygląda awaryjność tego samochodu, jaka jest jego wytrzymałość? (oczywiście nie jestem zainteresowany używanymi modelami, tylko nowe) Ile kosztują jakieś przykładowe części w serwisie Dacii? Zastanawiam się nad kupnem samochodu, jakie musiałbym ponieść koszty paliwa jeżeli bym Loganem MCV jeździł 10km do pracy? Producent twierdzi że w cyklu pozamiejskim 4,5l/100km, a takiego wyniku to chyba nawet 0,5l silniki w mikroautach nie osiągnęły. No i, co lać do takiego auta, niby mały silnik sugeruje 95, zaś turbo sugeruje 98?
 
gfedorynski 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-15, 09:03   

Jakie przebiegi planujesz, po za drogą do pracy? Bo tylko taka trasa sugeruje raczej silnik wolnossący.

Nie do końca rozumiem uwagi o biednym wyposażeniu w stosunku do ceny - z jakimi samochodami obecnymi na polskim rynku porównywałeś. Być może ma tu znaczenie fakt, że brałeś pod uwagę silnik TCe, który mocno podnosi cenę.

Samochody są wręcz do przesady proste, co eliminuje ryzyko pewnych awarii, ale innych zwiększa (np. słynna manetka świateł bez przekaźników jest oczywiście bardziej awaryjna).
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3602
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-15, 09:31   

Widać, że kolega odnosi się bezpośrednio do najnowszej np. Lady Vesta lub XRay, w których bez problemu otrzyma się podgrzewane siedzenia i podgrzewaną przednią szybę, pełną regulację kierownicy, autoklimę czy czujniki deszczu i zmroku. O wyglądzie wnętrza już nie wspominam. Nawet stara Lada Kalina Kombi wyposażeniem przewyższa MCV (najdroższa wersja za 11160 Euro). Problem niestety taki, że nie da się tego oficjalnie kupić w Polsce, więc Dacia konkurencji nie ma. Ale faktycznie ma rację- gdyby Lada Vesta czy Lada XRAY (również silnie powiązane z Renault-Nissan) były dostępne w Polsce, to Dacia odpada...

Gdyby u nas był oficjalny salon a przede wszystkim serwis Lady nawet bym się nie zastanawiał. Niemcy są w stanie tym handlować a u nas zgodnie z tradycją polityczną dotychczasowe próby sprzedaży po latach 90-tych były skazane na niepowodzenie.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2017-09-15, 10:49, w całości zmieniany 11 razy  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-09-15, 09:40   Re: Przekonajcie mnie do Dacii

Czort napisał/a:
moje typy na auto budżetowe to Dacia, Lada, Tata, Wuling, Dongfeng...


Z wymienionych typów tylko Dacia i Łada jest produktem najbardziej zbliżonym do auta :-D wybór jest, więc oczywisty.
_________________

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-09-15, 10:12   

nie kupuj
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-15, 10:28   

Jak nie jesteś przekonany - nie kupuj. Nic na siłę. Nie dość, że spali tyle paliwa ile wlejesz, to jeszcze będzie głośniej niż w mondeo. Podobno Lexusy robią ciche w środku auta, ale nie wiem czy kombi robią..
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2017-09-15, 10:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2017-09-15, 10:33   

10 km do pracy? tramwaj? bus? :D
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3602
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-15, 10:56   

fotorobart napisał/a:
10 km do pracy? tramwaj? bus? :D

A skąd wniosek, że to w mieście? Nie wszędzie się da. Ja mam akurat do pracy niecałe 12km z tego część tej trasy to jeszcze Warszawa. I co? Autobus podmiejski kursuje z taką częstotliwością, że jadąc do pracy na 8:00 musiałbym być już o 7:15 a po pracy musiałbym czekać 1,5 godziny na najbliższy kurs powrotny.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-15, 10:57   

Turbo sugeruje 98? Turbo sugeruje dobry olej zmieniany w dobrych interwałach.
Na 10km dojeździe do pracy spali z 6l/100km. Masz lepszego kandydata, który pali mniej na takich odcinkach, że pytasz? I tak musisz jeździć i tak :-)
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2017-09-15, 11:57   

Czort napisał/a:
Witajcie, przekonajcie mnie do Dacii

Od tego to są już sprzedawcy w salonie ;-)

Moje Sandero TCe 90 na dojazdach do pracy na odcinku 2 x 9km w dwie osoby w 80% spala w okresie:
- letnim 1,1 l.
- zimowym 1,2 l.
Czasami spali o 0,1 l. mniej czasami więcej w zależności czy są duże korki w mieście.
_________________
enjoy the silence
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-09-15, 12:06   

kicpra napisał/a:
Masz lepszego kandydata, który pali mniej na takich odcinkach, że pytasz? I tak musisz jeździć i tak


1,5 dCi. Spali mniej. Spalanie mojego raz wyszło powyżej 6. Jak jeździłem po 4 kilometry do szpitala. Ale to były czasy gdzie na dworze było do -25 stopni. Teraz ojciec dojeżdża do pracy i pokazuje mu 4,5.

Wiem, wiem. zaraz napiszecie: wtryski, zamarzające paliwo, filtr cząstek... Tylko o dwumasach nie piszta.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-09-15, 12:23   

to w lato pewnie ci ten samochód paliwo produkuje
to jest oszczędność !
 
Czort 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 101
Skąd: Wlkp
Wysłany: 2017-09-15, 14:00   

W grę wchodzi tylko i wyłącznie benzyna, gdyż w dieslu i pb/lbp nie ma dostępnej opcji z półautomatyczną skrzynią biegów, a manualnej nie chcę.
Cytat:
Nie do końca rozumiem uwagi o biednym wyposażeniu w stosunku do ceny - z jakimi samochodami obecnymi na polskim rynku porównywałeś. Być może ma tu znaczenie fakt, że brałeś pod uwagę silnik TCe, który mocno podnosi cenę.

Porównuję to z autami na światowych rynkach, a nie polskim, dodatkowo, na polskich portalach czytam że półautomatyczna skrzynia to bardzo awaryjne urządzenie, drogie, paliwożerne itp. itp. śmierć dacii z tym robotem, zaś na rosyjskich czy indyjskich portalach odwrotnie, sprzęgło używane krótko bo tylko do zmiany biegów przez robota (człowiek ciśnie dłużej zanim zmieni bieg i jeszcze po zmianie też dłużej trzyma od robota, oczywista sprawa), niższe koszty eksploatacji od klasycznego automatu, a cena "nakładki" niska i można zastosować w każdym aucie, więc same superlatywy. Czytanie polskich portali sobie odpuściłem, bo pewnie jeszcze napiszą, że rdza już na linii produkcyjnej występuje.
Dymek napisał/a:
Widać, że kolega odnosi się bezpośrednio do najnowszej np. Lady Vesta lub XRay

Nie, dla mnie Sandero i Logan to konkurenci Granty i Kaliny, Vesta to już platforma B/C, tam nie tylko podłokietnik w tylnej kanapie ale także podgrzewane siedzenia z tyłu, zaś podgrzewane siedzenia z przodu to już i w pierwszej generacji Kaliny było za dopłatą, tu w Dacii nie ma nic. Jak ktoś się zapyta co ma ta Dacia że tyle mnie kosztowała, to powiem że komputer z nawigacją, skrzynia AMT i tempomat, bo cóż powiedzieć.
arczi_88 napisał/a:
Czort napisał/a:
moje typy na auto budżetowe to Dacia, Lada, Tata, Wuling, Dongfeng...


Z wymienionych typów tylko Dacia i Łada jest produktem najbardziej zbliżonym do auta :-D wybór jest, więc oczywisty.

Kiedyś, jakieś 11 lat temu był importer co sprzedawał Wulingi Sunshine, polski internet zna dwa przypadki które jeżdżą do dziś, i sprzedać nie chcą, bo jak się już w końcu coś zepsuje, to części mają współne z Suzuki, bo to w końcu produkt licencyjny, Chińczycy jedynie zrobili facelift. Podobnie sprawa wygląda z ZX Auto Grand Tiger które montowała Polfarma, użytkownicy nie chcą tych aut sprzedawać, bo to również jakaś licencyjna Toyota z końca lat '90, i wjedzie tam gdzie pewnie nawet Duster nie da rady. Więc jeżeli w Chinach robią takie auta, to ja nie mam żadnych uprzedzeń i "would buy".
Jeżeli chodzi o Tatę, były też u nas kiedyś dostępne i rdzewiały, bo ludzie cebulili i nie brali dodatkowych zabezpieczeń antykorozyjnych, zaś ci co brali tę opcję, jeżdżą chyba do dziś, bo częstsze to auto niż taki Logan MCV II którego robią od 2013 roku, ale mówię tylko o regionie wielkopolski.
Cytat:

10 km do pracy? tramwaj? bus? :D

Nie, małe miasto do 15k mieszkańców, busy mamy jedynie do okolicznych wsi lub zgarniają dzieci z wiosek do naszego miasta do szkół, tramwajów nie mamy, więc miejsce pracy na dojazd samochodem poza miastem.
kicpra napisał/a:
Na 10km dojeździe do pracy spali z 6l/100km. Masz lepszego kandydata, który pali mniej na takich odcinkach, że pytasz? I tak musisz jeździć i tak :-)

Aixam, Ligier, Microcar itp., ale to małe jak dla mnie i hałaśliwe, nie ten segment i za wysoka cena jak na swoje wymiary. Stąd w tej samej cenie wolałbym coś pełnowymiarowego.
I w ogóle jak światła LEDowe mają się do budżetowego auta, czy to nie jest bardziej kosztowne od zwykłych żarówek?
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-15, 18:33   

Po co porównujesz do Łady, której i tak nie możesz kupić w Polsce :-) ?
Mikrokary to też inny temat, ale że Tate widać częściej na drodze niż MCV to nie uwierze :mrgreen: .
Ikarusiarz, autor tematu chce wypasioną MCV w cenie Łady, a Ty proponujesz diesla, który i tak wymaga zbyt wysokiej opłaty.
Ostatnio zmieniony przez kicpra 2017-09-15, 18:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2017-09-15, 18:55   

Auto Świat nr 37 prezentuje wady i zalety Dustera I. Ocenili Dustera dość obiektywnie i chyba są zaskoczeni dobrymi opiniami po teście 100 tys. Teraz czas na wersję III już lepiej wykończona i wyposażoną. Jeśli ceny zostaną, to będzie to nadal najlepiej sprzedający się SUV na rynku. Ja mam wersję Dustera I już 7 lat i na razie nie myślę o sprzedaży. Po prostu to tanie i dobre auto.
 
p_a_m 


Marka: Hyundai I30 CW
Model: Dacia Lodgy
Silnik: 1.6 crdi 115, 1.5 dci 110
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 02 Wrz 2017
Posty: 22
Skąd: Legnica
Wysłany: 2017-09-15, 19:15   

Dusterjack napisał/a:
Auto Świat nr 37 prezentuje wady i zalety Dustera I. Ocenili Dustera dość obiektywnie i chyba są zaskoczeni dobrymi opiniami po teście 100 tys. Teraz czas na wersję III już lepiej wykończona i wyposażoną. Jeśli ceny zostaną, to będzie to nadal najlepiej sprzedający się SUV na rynku. Ja mam wersję Dustera I już 7 lat i na razie nie myślę o sprzedaży. Po prostu to tanie i dobre auto.

Tylko co to ma do tematu?
Dacii i łady nie ma co porównywać cenowo skoro tej drugiej nie można kupić w Polsce. To tak jakby robić porównanie telefonu z ali.. a kupionego u dystrybutora w kraju: produkt ten sam a cena rażąco inna:)
A co ma ta dacia że tyle kosztowała? Tego nie rozumiem, bo to akurat praktycznie najtańsze samochody na naszym rynku, tyle że coś za coś. I albo to się akceptuje, albo nie.
Posiadaczom łady się nie dziwię że nie chcą sprzedawać, utrata wartości auta jest przeogromna, a skoro jest się z auta zadowolonym to po co wymieniać?
Ostatnio zmieniony przez p_a_m 2017-09-15, 19:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-15, 19:21   

Powiem tak: Sandero I to guano ale Sandero II z TCE 90 i jego wyciszeniem jest już normalnym autem z normalną mocą. Poszukaj potwierdzenia czy Logan też jest lepiej wyciszony.

Ogólnie nowe sandero i nowy logan są o niebo lepiej wykonane (moje osobiste odczucia ™)
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-09-16, 08:52   

Spróbuj przekonać się sam - sprawdź ceny innych samochodów z zaautomatyzową skrzynią biegów. Nie jestem obecnie na bieżąco ale jak kupowałam Zafirę to nie dało się kupić nic poniżej 65 tyś - Dacii takiej wtedy jeszcze nie było. Jak jest obecnie - nie wiem.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2017-09-16, 11:15   

Jak w temacie: "I niniejszym przekonuję Cię do Daci - Amen" :mrgreen:
P.S.
Zrobisz jak zechcesz. Ja jeżdżę Sandero już ponad 7 lat. Sandero było 1 raz nad Bałtykiem, 6 x nad Adriatykiem, codziennie wozi mnie do pracy po 40 km. Żadnych większych problemów, ani rdzy. Auto bardzo wygodne i po prostu super za te pieniądze.

@tosiek
Cytat:
Powiem tak: Sandero I to guano ale Sandero II z TCE 90 i jego wyciszeniem jest już normalnym autem z normalną mocą.

Srali muszki będzie wiosna .... . Powiem tak: stawaj ze swoim Sandero II z TCE 90, a ja stanę ze swoim Sandero I z dCi 86 i bardzo szybko zobaczysz moje tylne światła stopu. Wiem bo próbował się ze mną kumpel w takim Sandero. Biedaczysko - bardzo szybko zrezygnował :mrgreen: . Poza tym po wyciszeniu - moje Sandero jest o wiele bardziej ciche od Sandero II - moje jest starsze o pięć lat (stan fabryczny wyciszenia obydwu nie jest mi znany - ciężko bowiem dziś znaleźć: nowiutkie Sandero I i porównać go z fabrycznym Sandero II).
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-16, 11:43   

Nie wierze, że Sandero I z klekotem jest cichsze w środku od Sandero II z tce.
Ten start dci vs tce do jakiej prędkości był? Do 50km/h? Bo do setki to twój ropniak zostanie w tyle za benzyniakiem.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2017-09-16, 12:25   

Kicpra ma wg. mnie ma racje....wprawdzie moc podobna ale do 100/h tce90 wyprzedzi diesla.... ten silnik (pomijajac spalanie ) szybko wchodzi na obroty........ oczywiscie na odpowiednim biegu..... i nie pod górę.... :-P
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2017-09-16, 12:25   

kicpra napisał/a:
Nie wierze, że Sandero I z klekotem jest cichsze w środku od Sandero II z tce.
Ten start dci vs tce do jakiej prędkości był? Do 50km/h? Bo do setki to twój ropniak zostanie w tyle za benzyniakiem.
Jak się dobrze wyciszy to jest (pod deską rozdzielczą, w komorze silnika, w kabinie, w bagażniku, nadkola itd. - ja prawie w ogóle nie słyszę silnika). Przy szybkościach autostradowych silnik przyjemnie mruczy. Gorsze są szumy powietrza, ale te są takie same w jednym i drugim Sandero (ogólnie mówiąc do dupy powyżej 120 km/h - głównie przez konstrukcje nadwozia - drzwi powinny być schowane w bryłę nadwozia).

Co do silnika: TCE:90 KM przy 5000 obr/min i tylko 140 Nm przy 2250 obr/min - u mnie jest to odpowiednio: 86 KM i 200 Nm przy o wiele niższych obrotach (Sandro II do setki ma co prawda 11,1 sekundy, mój ma 13 sekund). Szczególnie moment obrotowy jest tu ważny - jak ja depnę gaz obojętnie przy jakiejkolwiek prędkości auto zbiera się momentalnie w przypadku benzyniaka - jest jak jest. Test o którym mówiłem to była normalna (no może trochę szybsza jazda :mrgreen: ) na drodze krajowej i kawałku autostrady (trasa 45 km). Kolega poległ przy pierwszych wyprzedzaniach - nie był tego w stanie zrobić tak szybko jak ja - diesel zbiera się jednak o wiele szybciej. Bardzo podobnie było porównując moje auto z Toyotą Auris mojego szwagra; ten miał 130 KM i 200Nm, ale mój diesel w trasie i tak zbiera się o wiele żwawej (Auris do setki ma 11 sekund).

Tak więc OK: Sandero II ze startu zatrzymanego do setki będzie ciut szybsze od mojego diesla - ale zawsze polegnie w normalnej jeździe, gdzie trzeba szybko przyspieszać, aby np. wyprzedzić, czy uciec.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2017-09-16, 12:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
franius 



Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Mar 2016
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-09-16, 12:25   

Mi Easy-R nadal działa wbrew temu co niektórzy sugerowali. Zobaczymy jak długo ten stan rzeczy potrwa:) na razie mam 16k przejechane. Robię do 13-14k rocznie.
Tańszego i większego auta w którym nie trzeba wachlować biegami nie znajdziesz i tak...
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-16, 13:19   

krakry1 napisał/a:
kicpra napisał/a:
Nie wierze, że Sandero I z klekotem jest cichsze w środku od Sandero II z tce.
Ten start dci vs tce do jakiej prędkości był? Do 50km/h? Bo do setki to twój ropniak zostanie w tyle za benzyniakiem.
Jak się dobrze wyciszy to jest

Tzn. dokładałeś jakieś wyciszenie? Jeśli tak to twoje porównywanie jest bez sensu.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-16, 19:03   

Kolejny plus na wyciszenie TCE to ładnie zestawiona skrzynia (przy 90km/h ma ze 2200 obrotów?).

Najlepiej polecam jazdę próbną. Sam się przekonałem do 0.9 TCE po jeździe próbnej w wersji z gazem. Telepie jak wszystkie 3 cylindrówki od VAGa (np. już w octavii kombi tez montują), ładnie się zbiera (trzeba wyczuć jak jeździć) - o ile ktos nie jeździł czymś mocniejszym ale to nie ta półka cenowa.

Jak ktoś chce podgrzewane fotele, elektrycznie regulowane etc. to trzeba szukać u droższych marek lub nawet w samym renault ale tez drożej. To ma być prosty i tani samochód (choć już nie jest tani ani prosty jak np. silniki w sandero 1).

Nie brałem diesla pod uwagę ze względu na 10km do pracy u założyciela tematu. Nie chce mi się dyskutować który lepszy bo to zależy kto czego potrzebuje, dłuższe trasy, przyczepy dużo po mieście etc więc żaden nie jest lepszy bo to inne rodziny.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-09-16, 19:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne