Panowie zakładam nowy temat może ktoś będzie miał jakiś pomysł. Więc zacznę od początku:
Autko miało takie objawy, że albo obroty spadały na 0 ew troszkę nad 0, albo podnosiły się do 2tys. Po wymianie krokowca(najtańszy jakiś na allegro) obroty ze spadającymi znikły, natomiast te z wzrastającymi dalej są. Gdzie szukać problemu ? Niestety w aso nie można kupić krokowca, tylko przepustnicę z krokowym a to wydatek nie cały 1tys a to nie wchodzi w grę(dzwoniłem, pytałem ) Co proponujecie ? Wydaje mi się, że przepustnicę jakoś tam wyczyściłem w sumie nie była zasyfiona, czy szukać jakiegoś droższego silniczka krokowego ? Czy to może być jakiś inny problem ? Świece przewody wymienione
jakby kogoś interesowało położenie silnika krokowego w Dacia Logan 1,4mpi ,
ja wczoraj demontowałem i czyściłem krokowca , a znajduje sie pod filtrem
powietrza mniej więcej tam gdzie zaznaczyłem :
po demontażu modułu filtra powietrza widać go od tyłu oczywiście na przepustnicy :
Totalny syf.
Takie silniki krokowe były w silnikach Renault z mechaniczną przepustnicą, a obecne przepustnice są elektronicznie sterowane i nie ma silnika krokowego (a może się mylę...).
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Totalny syf.
Takie silniki krokowe były w silnikach Renault z mechaniczną przepustnicą, a obecne przepustnice są elektronicznie sterowane i nie ma silnika krokowego (a może się mylę...).
ja mam silnik Renault z mechaniczną przepustnicą i z niej własnie pochodzi ten krokowiec,
a jak jest teraz to nie wiem ale bardzo prawdopodobne że własnie tak jak piszesz .
pewnie elektronika steruje serwem , ktore jest zamiast zamiast linki , wiec juz krokowy niepotrzebny elektronika sie tym zajmuje
Wysłany: 2016-08-10, 06:35 nieustający problem z silnikiem krokowym i obrotami
hello ...
Napisze najkrócej jak tylko mogę , otóż obroty silnika spadały do zera jak się nie
wciskało "gazu" , czyściłem przepustnice i krokowca pomogło na dwa miesiące czy jakieś 5000 km . teraz już czyszczenie nie pomaga ,
za każdym razem obroty do zera , wiec kupiłem
nowy silniczek , sprzedawca gadał ze powinien być OK. problem w tym że ona ma inną koncówke
,a więc może mieć inne parametry wnioskując po tym że na tym silniczku obroty są stałe ale jest ich aż 6000 !
zastanawiam się wiec na tym :
1.czy wina innej końcówki (poniżej na foto)
2.czy silniczek ma inne parametry (firma LCC Renault Megane Trafic)
3.czy instalować silniczek tak jak go kupiłem czy ten ruchomy bolec wysunąć na maxa ?
3.czy silniczek sam się powinien ustawić ?
adaptacja przepustnicy w gre chyba nie wchodzi bo to jest ten typ przepustnicy gdzie
silniczek nie porusza przepustnicą , tylko otwiera dodatkowy kanał powietrza .
Układ z otwieraniem dodatkowego powietrza jest powszechny. Swojego ustawiałem tak... Wyciągłem trzpień do końca i przymierzałem jak nie dolegał do obudowy do końca, piszę o miejscu jego mocowania na śruby to go korygowałem. Aż był ustawiony tak by dało się włożyć. Następnie go wyciągałem i wpychałem o około1mm. Po skręceniu obroty były OK. Jak chcesz dobrze wyczyścić to niestety ale trzeba całą przepustnicę wyciągnąć. Czyszczenie ruznyni wynalazkami pomaga na krótko. A sam widoczny Grzybek można przełożyć. Przekręcasz o 90 stopni i ciągniesz. Wyjdzie tylko sprężynki nie zgub.
wczoraj sprzedawca poinformował mnie że dał mi nieodpowiedni silniczek i
na dzisiaj mam dostać taki jaki powinien być , no zobaczymy co tym razem wyjdzie.
kali napisał/a:
Jak chcesz dobrze wyczyścić to niestety ale trzeba całą przepustnicę wyciągnąć.
niestety? nie ma problemu bo ja i tak żeby wykręcić krokowca wyciągałem przepustnice ,
na prawde trudno było by go zdemontować bez wyciągania przepustnicy , a ona i tak nie jest
przykręcona tylko wsadzona .
może inna wersja Logana ma przykręcone 3 śrubkami , w moim przypadku jest tak że przepustnice tylko się wsadza , z góry nasadza się się filtr powietrza , który trzyma
się na czterech torxach i tyle , szkoda ze nie czytałem tego postu wcześniej zrobiłbym fotke ,
ale może w manualu to znajde ...
tak czy inaczej dostałem "niby" odpowiedni silniczek , postępowałem z wymianą zgodnie z wieloma instrukacjami w internecie czyli :
odłączyłem (-) od akumulatora , uszczelki przepustnicy , silniczka i inne posmarowałem olejem ,
założyłem nowy silniczek z wysuniętym prawie że na maxa "trzpieniem" ,
poskładałem wszystko do kupy i oczywiście wykonałem zalecaną czynność czyli
przekręcanie kluczyka na zapłon na czas 10 sek. i tak z 3 razy , az w końcu odpaliłem silnik !!!
-idzie jak ta lala !!! od razu wskoczyło gdzieś na 700 obrotów , a po jakimś czasie podniosło się na 800 .. podobno może tak jeszcze skakać przez kilkanaście kilometrów ale myśle że będzie OK.
aha , silniczek krokowy, który w zasadzie dopasowano to :
LCC dla Renault Megane 19 II Rapid
numer orginalny : 77 01 206 370 / D95177
symbol dostawcy 2127
tak typowo do Daci Logan to są tylko silniki krokowe razem z przepustnicą za 800zł !!!!
Przepustnica nie jest dokręcona na śrubki tylko wkrętami i nie bezpośrednio tylko jak pisałem masz 3 łapki.
Zobacz masz to nawet na forum.
https://goo.gl/images/QbvVHM
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-08-11, 19:28, w całości zmieniany 1 raz
Przepustnica nie jest dokręcona na śrubki tylko wkrętami i nie bezpośrednio tylko jak pisałem masz 3 łapki.
Zobacz masz to nawet na forum.
https://goo.gl/images/QbvVHM
a to mnie teraz zaskoczyłeś bo zawsze wyciągałem przepustnice bez odkręcania jej ,
o dziwo też w manualu nie ma o tym mowy :
Mam z 2006 i jest dokręcona. Gaziarz zgubił 1, ale dorobiłem. Teraz znowu zaglądamy i jej nie ma więc ma tendencję do wkręcania. Pewnie gwint ruszony. Ale zajmę się tym przy okazji wymiany rozrządu.
ciekawe ile razy robił rozrząd ten taksiarz z Rumunii , ktory przejechał 1 000 000 km Dacią ?
tydzien mi juz auto chodzi bardzo fajnie z nowym s. krokowym wiec
stary rozbiore dzisiaj i rzuce fotki , może kogoś zainteresuje wnętrze ,
chociażby dlatego żeby wiedziec jak i co czyścic ...
Czy silniczek krokowy powinien się grzać (jest aż gorący)?
sam w sobie silniczek nie powinien sie zbytnio nagrzewać , wydaje mi sie że
wyższa temperatura może pochodzić z nagrzanej przepustnicy ,
tak czy inaczej urządzenie jest zbudowane z materiału odpornego na temperatury przewidziane w elementach silnika ...
1-nagwintowany "trzpień' , który normalnie znajduje sie w "nagwintowanym" elemencie 4 .
2-cewka sterująca elementem 4
3-cewka sterująca elementem 4
4-magnes stały "nagwintowany" w środku
nie wiem jak przy takim ułożeniu cewek realizowany jest krok silniczka ,
tak czy inaczej pole magnetyczne cewek obraca magnes , a ten za pośrednictwem gwintu
wsuwa lub wysuwa trzpień ,ot cała filozofia .
każdy z 4 pinów wtyczki połączony jest z jednym końcem cewki.
Wysłany: 2017-09-21, 19:01 silniczek krokowy do sandero 1.4 lpg
Czesc sluchajcie mam duzy problem, w sobote wytargalem silniczek krokowy z mojej daci sandero 1.4 z fabrycznym lpg 2010r w cenu wyczyszczenia po czym upadl mi i sie rozlecial skubany... problem w tym ze to chyba byl juz jakis zamiennik zalozony przez wlasciciela w niemczech nie znam numerow oryginalu i nigdzie nie moge tego dostac... ma ktos jakis pomysl? silniczek ktory mam to sanceboz swiss made o numerach 17659 0532 dodaje foto dla ulatwienia, z gory dziekuje za kazda pomoc
[/code][URL=http://]
https://www.fotosik.pl/zd...aYAhLMF4cC8SclA https://www.fotosik.pl/zd...Fe~bTCAKjVdL~yH [/code][/URL]
Ostatnio zmieniony przez matti6060 2017-09-21, 19:02, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum