Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Problem z wolnymi obrotami (odp.: silnik krokowy)
Autor Wiadomość
daciafan 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Mar 2015
Posty: 19
Skąd: polska
Wysłany: 2015-05-22, 21:38   Logan 1.4 + gaz falujące obroty , wymieniony krokowy

Panowie zakładam nowy temat może ktoś będzie miał jakiś pomysł. Więc zacznę od początku:
Autko miało takie objawy, że albo obroty spadały na 0 ew troszkę nad 0, albo podnosiły się do 2tys. Po wymianie krokowca(najtańszy jakiś na allegro) obroty ze spadającymi znikły, natomiast te z wzrastającymi dalej są. Gdzie szukać problemu ? Niestety w aso nie można kupić krokowca, tylko przepustnicę z krokowym a to wydatek nie cały 1tys a to nie wchodzi w grę(dzwoniłem, pytałem ) Co proponujecie ? Wydaje mi się, że przepustnicę jakoś tam wyczyściłem w sumie nie była zasyfiona, czy szukać jakiegoś droższego silniczka krokowego ? Czy to może być jakiś inny problem ? Świece przewody wymienione
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-05-22, 22:06   

daciafan napisał/a:
obroty spadały na 0 ew troszkę nad 0

Gdyby to faktycznie było "0", to silnik by w ogóle nie działał - więc może chodzi o to, że wskazówka opadała na najniższą wartość?

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1476


daciafan napisał/a:
Po wymianie krokowca(najtańszy jakiś na allegro) obroty ze spadającymi znikły, natomiast te z wzrastającymi dalej są

Adaptacja też zrobiona? - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3889


daciafan napisał/a:
Świece przewody wymienione

A luzy zaworowe sprawdzone?
 
siemaspl 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1,6
Rocznik: 22.06.2010
Wersja: Stepway
Dołączył: 05 Maj 2013
Posty: 40
Skąd: Czarne
Wysłany: 2016-04-04, 19:54   

A ma ktoś jakiś rysunek lub zdjecie, gdzie umieszczony jest silniczek krokowy przy silniku 1.6 - k7m?
 
Józef 


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 mpi
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Mar 2014
Posty: 368
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-04-04, 20:09   

W tym samym miejscu jak w silniku 1,4

Silnik krokowy.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 386 raz(y) 71,97 KB

 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-06-08, 09:52   

Józef napisał/a:
W tym samym miejscu jak w silniku 1,4


jakby kogoś interesowało położenie silnika krokowego w Dacia Logan 1,4mpi ,
ja wczoraj demontowałem i czyściłem krokowca , a znajduje sie pod filtrem
powietrza mniej więcej tam gdzie zaznaczyłem :



po demontażu modułu filtra powietrza widać go od tyłu oczywiście na przepustnicy :




mój silniczek był w takim stanie :



może sie ten materiał komuś przyda :)
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-08, 10:55   

Totalny syf. :-(
Takie silniki krokowe były w silnikach Renault z mechaniczną przepustnicą, a obecne przepustnice są elektronicznie sterowane i nie ma silnika krokowego (a może się mylę...). ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-06-08, 11:19   

route2000 napisał/a:
Totalny syf. :-(
Takie silniki krokowe były w silnikach Renault z mechaniczną przepustnicą, a obecne przepustnice są elektronicznie sterowane i nie ma silnika krokowego (a może się mylę...). ;-)


ja mam silnik Renault z mechaniczną przepustnicą i z niej własnie pochodzi ten krokowiec,
a jak jest teraz to nie wiem ale bardzo prawdopodobne że własnie tak jak piszesz .
pewnie elektronika steruje serwem , ktore jest zamiast zamiast linki , wiec juz krokowy niepotrzebny elektronika sie tym zajmuje
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-08-10, 06:35   nieustający problem z silnikiem krokowym i obrotami

hello ...
Napisze najkrócej jak tylko mogę , otóż obroty silnika spadały do zera jak się nie
wciskało "gazu" , czyściłem przepustnice i krokowca pomogło na dwa miesiące czy jakieś 5000 km . teraz już czyszczenie nie pomaga ,
za każdym razem obroty do zera , wiec kupiłem
nowy silniczek , sprzedawca gadał ze powinien być OK. problem w tym że ona ma inną koncówke
,a więc może mieć inne parametry wnioskując po tym że na tym silniczku obroty są stałe ale jest ich aż 6000 !
zastanawiam się wiec na tym :
1.czy wina innej końcówki (poniżej na foto)
2.czy silniczek ma inne parametry (firma LCC Renault Megane Trafic)
3.czy instalować silniczek tak jak go kupiłem czy ten ruchomy bolec wysunąć na maxa ?
3.czy silniczek sam się powinien ustawić ?

adaptacja przepustnicy w gre chyba nie wchodzi bo to jest ten typ przepustnicy gdzie
silniczek nie porusza przepustnicą , tylko otwiera dodatkowy kanał powietrza .


 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-08-10, 08:42   

Układ z otwieraniem dodatkowego powietrza jest powszechny. Swojego ustawiałem tak... Wyciągłem trzpień do końca i przymierzałem jak nie dolegał do obudowy do końca, piszę o miejscu jego mocowania na śruby to go korygowałem. Aż był ustawiony tak by dało się włożyć. Następnie go wyciągałem i wpychałem o około1mm. Po skręceniu obroty były OK. Jak chcesz dobrze wyczyścić to niestety ale trzeba całą przepustnicę wyciągnąć. Czyszczenie ruznyni wynalazkami pomaga na krótko. A sam widoczny Grzybek można przełożyć. Przekręcasz o 90 stopni i ciągniesz. Wyjdzie tylko sprężynki nie zgub.
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-08-11, 07:21   

wczoraj sprzedawca poinformował mnie że dał mi nieodpowiedni silniczek i
na dzisiaj mam dostać taki jaki powinien być , no zobaczymy co tym razem wyjdzie.

kali napisał/a:
Jak chcesz dobrze wyczyścić to niestety ale trzeba całą przepustnicę wyciągnąć.


niestety? nie ma problemu bo ja i tak żeby wykręcić krokowca wyciągałem przepustnice ,
na prawde trudno było by go zdemontować bez wyciągania przepustnicy , a ona i tak nie jest
przykręcona tylko wsadzona .
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-08-11, 08:04   

Jest przykręcona na 3 łapki. Jak tego nie masz to może być właśnie twój problem ze składem mieszanki, a tym samym z wolnymi obrotami.
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-08-11, 19:05   

może inna wersja Logana ma przykręcone 3 śrubkami , w moim przypadku jest tak że przepustnice tylko się wsadza , z góry nasadza się się filtr powietrza , który trzyma
się na czterech torxach i tyle , szkoda ze nie czytałem tego postu wcześniej zrobiłbym fotke ,
ale może w manualu to znajde ...
tak czy inaczej dostałem "niby" odpowiedni silniczek , postępowałem z wymianą zgodnie z wieloma instrukacjami w internecie czyli :
odłączyłem (-) od akumulatora , uszczelki przepustnicy , silniczka i inne posmarowałem olejem ,
założyłem nowy silniczek z wysuniętym prawie że na maxa "trzpieniem" ,
poskładałem wszystko do kupy i oczywiście wykonałem zalecaną czynność czyli
przekręcanie kluczyka na zapłon na czas 10 sek. i tak z 3 razy , az w końcu odpaliłem silnik !!!
-idzie jak ta lala !!! od razu wskoczyło gdzieś na 700 obrotów , a po jakimś czasie podniosło się na 800 .. podobno może tak jeszcze skakać przez kilkanaście kilometrów ale myśle że będzie OK.

aha , silniczek krokowy, który w zasadzie dopasowano to :

LCC dla Renault Megane 19 II Rapid
numer orginalny : 77 01 206 370 / D95177
symbol dostawcy 2127

tak typowo do Daci Logan to są tylko silniki krokowe razem z przepustnicą za 800zł !!!!
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-08-11, 19:21   

Przepustnica nie jest dokręcona na śrubki tylko wkrętami i nie bezpośrednio tylko jak pisałem masz 3 łapki.
Zobacz masz to nawet na forum.
https://goo.gl/images/QbvVHM
Ostatnio zmieniony przez kali 2016-08-11, 19:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-08-11, 20:39   

kali napisał/a:
Przepustnica nie jest dokręcona na śrubki tylko wkrętami i nie bezpośrednio tylko jak pisałem masz 3 łapki.
Zobacz masz to nawet na forum.
https://goo.gl/images/QbvVHM


a to mnie teraz zaskoczyłeś bo zawsze wyciągałem przepustnice bez odkręcania jej ,
o dziwo też w manualu nie ma o tym mowy :



może jakaś nowsza wersja Logana tak ma ?
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2016-08-11, 22:59   

Mam z 2006 i jest dokręcona. Gaziarz zgubił 1, ale dorobiłem. Teraz znowu zaglądamy i jej nie ma więc ma tendencję do wkręcania. Pewnie gwint ruszony. Ale zajmę się tym przy okazji wymiany rozrządu.
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-08-20, 13:07   

ciekawe ile razy robił rozrząd ten taksiarz z Rumunii , ktory przejechał 1 000 000 km Dacią ?

tydzien mi juz auto chodzi bardzo fajnie z nowym s. krokowym wiec
stary rozbiore dzisiaj i rzuce fotki , może kogoś zainteresuje wnętrze ,
chociażby dlatego żeby wiedziec jak i co czyścic ...
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-08-20, 17:37   

Na moim silniczku jest oznaczenie: d5177 w sklepach 3ygląda że są zamienne (albo takie same).

Czy silniczek krokowy powinien się grzać (jest aż gorący)?
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-08-20, 20:41   

tosiek napisał/a:


Czy silniczek krokowy powinien się grzać (jest aż gorący)?


sam w sobie silniczek nie powinien sie zbytnio nagrzewać , wydaje mi sie że
wyższa temperatura może pochodzić z nagrzanej przepustnicy ,
tak czy inaczej urządzenie jest zbudowane z materiału odpornego na temperatury przewidziane w elementach silnika ...
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-08-20, 20:57   

poniżej przedstawiam budowe silniczka "krokowego" aczkolwiek nie wiem czy ta nazwa
tak do końca jest adekwatna do jego dziłania ?



Ostatnio zmieniony przez Marcin_R 2016-08-22, 08:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-08-21, 20:25   

Umieść fotki na forum bo podlinkowałeś miniatury :)

Nagrzewał się w trakcie testu komputerem.

Spróbuję zamienić na 08SKV040 ESEN SKV (chociaż chyba powinen być 08SKV044 wg. katalogu).

Numery OE wg. esen.pl:
Cytat:
Numery OE
ACI - AVESA AMP-006B1
AUTEX 958041
ERA 556038
FISPA 87.031
HOFFER 7514040
IPD 45-7036
LUCAS ELECTRICAL FDB3030
MAGNETI MARELLI 820003354010
MASTER-SPORT 0951774-PCS-MS
MAXGEAR 58-0039
MEAT & DORIA 84040
METZGER 0908024
RENAULT 7701206370
SIDAT 87.031
SKV GERMANY 08SKV040
STANDARD 14861, EIC097, IAV248
VDO D95177
VEMO V46-77-0023
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2016-08-21, 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2016-08-22, 15:27   

Ok. Silniczek ESEN SKV 08SKV040 (D95177, D5177) pasuje do przepustnicy w Daci Sandero (8200682611).
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2016-08-22, 15:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marcin_R 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2005
Dołączył: 13 Kwi 2015
Posty: 84
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-08-25, 16:54   

dorzuce jeszcze mały opis silniczka :

1-nagwintowany "trzpień' , który normalnie znajduje sie w "nagwintowanym" elemencie 4 .
2-cewka sterująca elementem 4
3-cewka sterująca elementem 4
4-magnes stały "nagwintowany" w środku

nie wiem jak przy takim ułożeniu cewek realizowany jest krok silniczka ,
tak czy inaczej pole magnetyczne cewek obraca magnes , a ten za pośrednictwem gwintu
wsuwa lub wysuwa trzpień ,ot cała filozofia .
każdy z 4 pinów wtyczki połączony jest z jednym końcem cewki.

 
matti6060 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.4lpg
Dołączył: 21 Wrz 2017
Posty: 1
Skąd: kątownia
Wysłany: 2017-09-21, 19:01   silniczek krokowy do sandero 1.4 lpg

Czesc sluchajcie mam duzy problem, w sobote wytargalem silniczek krokowy z mojej daci sandero 1.4 z fabrycznym lpg 2010r w cenu wyczyszczenia po czym upadl mi i sie rozlecial skubany... problem w tym ze to chyba byl juz jakis zamiennik zalozony przez wlasciciela w niemczech nie znam numerow oryginalu i nigdzie nie moge tego dostac... ma ktos jakis pomysl? silniczek ktory mam to sanceboz swiss made o numerach 17659 0532 dodaje foto dla ulatwienia, z gory dziekuje za kazda pomoc
[/code][URL=http://]
https://www.fotosik.pl/zd...aYAhLMF4cC8SclA
https://www.fotosik.pl/zd...Fe~bTCAKjVdL~yH [/code][/URL]
Ostatnio zmieniony przez matti6060 2017-09-21, 19:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-21, 19:09   

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + krokow* = http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2984
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne