Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-03-07, 17:38
Dacia MCV 1.0 Sce 75 i LPG
Autor Wiadomość
DaciaMCV 


Marka: Dacia
Model: mozeMCV
Silnik: 1.0
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-16, 10:11   Dacia MCV 1.0 Sce 75 i LPG

Dzień dobry
Rozważam zakup samochodu Dacia Logan MCV z silnikiem 1.0 Sce 75. I w związku z tym mam pytanie: czy ten silnik dobrze znosi LPG? Czy ma hydrauliczną regulację zaworów itp.? Szukałem w archiwum, ale nie nic nie znalazłem.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-09-16, 10:40   

poszukaj jeszcze raz
http://www.daciaklub.pl/f...ht=1.0+sce++lpg
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-09-16, 11:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
DaciaMCV 


Marka: Dacia
Model: mozeMCV
Silnik: 1.0
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-16, 15:03   

Fruxo napisał/a:
poszukaj jeszcze raz
http://www.daciaklub.pl/f...ht=1.0+sce++lpg


Dzięki za odpowiedź.
Gdyby ktoś zakładał LPG do tego silnika i chciał coś dodać (głównie na temat kosztów eksploatacji i serwisu) to będę wdzięczny.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-09-16, 15:24   

Odpowiedź brzmi ten silnik nie nadaje sie do TANIEJ eksploatacji na LPG.
Szklanki więc co te 30-60 tyś musisz liczyć do 1 tyś do tego dochodzą problemy z regulacja mieszanki. Ogólnie przy takim litrażu nie warto sobie głowy zawracać.
 
DaciaMCV 


Marka: Dacia
Model: mozeMCV
Silnik: 1.0
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-18, 07:29   

Ale ludzie zakładają LPG do małych silników
https://www.youtube.com/watch?v=iS9Ml-Onjgs
10 zł za 100 km.
Więc dlaczego nie do Dacii?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-09-18, 07:47   

Też są silniki 0,9 TCe z LPG ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-09-21, 16:10   

Zagazować możesz nawet skuter albo czołg zostaje tylko kwestia rentowności inwestycji która w przypadku silnika 1.0 sce jest bardzo wątpliwa z powodu wysokich kosztów serwisowych a pewnie też trwałością całego zespołu.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-09-21, 18:45   

Ok, Panowie - rzucacie hasłami, ale tak konkretnie to co w tym silniku jest skomplikowane? Na pewno wymagająca (względem "hydrauliki") jest kontrola luzu zaworowego bo są szklanki. Ok, koszt na poziomie 154 zł za sam pomiar. Jeżeli coś wychodzi nie tak to max na 2 szklankach jeśli robimy to co 40 kkm. Mamy do wyboru 2 opcje - albo szlifowania, albo wymiana. W moim przypadku warsztat montujący lpg szlifowanie wycenia na 35 zł za sztukę (z demontażem/montażem itp). Można też szklankę wymienić - do mojego silnika koszt 1 szklanki to 38 zł + koszt wymiany.
Zamontowali kilkanaście tysięcy instalacji i w 7 przypadkach mieli więcej niż 2 szklanki do poprawy. Nie chcę podawać nazwy warsztatu żeby nie być posądzonym o ukrytą formę reklamy, ale jest to jeden z bardziej znanych a na pewno jeden z najdłużej działających warsztatów lpg na śląsku.

Pytanie co skomplikowanego ma w sobie silnik sce poza szklankami ?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-09-21, 19:17   

w silnikach 3 cylindrowych są często różne długości kolektorów dwa nie wiadomo jaki jest dostęp do zaworów
trzy te jednostki od nissana raczej nie maja dobrej opinii na temat trwałości przy pracy na lpg
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-09-21, 20:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
paulus108 


Marka: Skoda
Model: Octavia
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-22, 05:46   

co do silnikow 3-cylindrowych to wspomne tylko niesmialo ze sporo osob gazuje Citigo 1.0 MPI i nic sie nie dzieje... nie wiem czemy Renautl/Dacia z 1.0 ma byc pod tym wzgledem gorsza...?
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-09-22, 14:19   

Fruxo napisał/a:
w silnikach 3 cylindrowych są często różne długości kolektorów

i w jaki sposób utrudnia to Twoim zdaniem montaż i eksploatację LPG?
Fruxo napisał/a:
dwa nie wiadomo jaki jest dostęp do zaworów

skoro nie wiadomo to dlaczego wskazujesz to jako potencjalny problem? wróżysz z kart czy z fusów?
Fruxo napisał/a:
te jednostki od nissana raczej nie maja dobrej opinii na temat trwałości przy pracy na lpg

ponownie - konkretnie, co się dzieje (ale tak bez pustych sloganów). Czy to na pewno te same silniki? Bo np dci mają tylko wspólne oznaczenie, a odmian tych silników jest minimum kilkadziesiąt.
paulus108 napisał/a:
co do silnikow 3-cylindrowych to wspomne tylko niesmialo ze sporo osob gazuje Citigo 1.0 MPI i nic sie nie dzieje...

Nie tylko do citigo - matizy, 107ki, suzuki swifty itp również bez problemu ludzie użytkują na LPG
 
paulus108 


Marka: Skoda
Model: Octavia
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Dołączył: 19 Kwi 2017
Posty: 76
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-09-22, 14:24   

benny86 napisał/a:
paulus108 napisał/a:
co do silnikow 3-cylindrowych to wspomne tylko niesmialo ze sporo osob gazuje Citigo 1.0 MPI i nic sie nie dzieje...

Nie tylko do citigo - matizy, 107ki, suzuki swifty itp również bez problemu ludzie użytkują na LPG


Akurat te auta co wymieniles to maja silniki 4 cylindrowe, a ktos tam robil zarzut ze sie nie nadaje 3-cylindrowy, co jest bzdura, bo jak napisalem w 3-cylindrowcu w Citigo wszystko ladnie dziala z lpg.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-09-22, 16:02   

W 0,9 tce są różnice długości kolektorów co powoduje inna mieszankę na każdym cylindrze (inaczej zachodzi mieszanie z powietrzem ) W fabrycznym rozwiązaniu jest to po prostu odpowiednio kompensowane przez algorytmy ale przy rozwiązaniach OEM wszystkie wtryski leja tak samo.
Czyli w jakimś będzie inna temperatura co stanowczo skróci okresy miedzy regulacjami zaworów.
Secundo to instalacja gazowa musi komunikować się po canie z samochodem bo w starych rozwiązaniach mapa jest stała a przy nowych konsultacjach to robi znaczenie.
Tertio 1.0 od VW to stara konkukcja projektowana z dużymi zapasami tak jak w 1.2 16v od renult które do gazu świetnie sie nadawało , z tymi silnikami sce jest dużo problemów bo sa bardziej delikatne a przykładów jest dużo na LPG forum

I nie próbujcie mnie tu przesłuchiwać punktując każde zdanie bo dla mnie to możecie sobie zagazować tylko potem nie piszczcie smętów na forum że wypaliło wam głowice po 2 latach i jak to możliwe dacia to taki złom. Te silniki pala mniej ale są bardziej wymagające techniczne a lpg musi być zestrojone tip top inaczej będą same problemy .
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-09-22, 16:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-09-22, 16:50   

Sory, ale sterowniki lpg komunikujące się ze sterownikiem benzynowym to dziś chleb powszedni nie żadna technologia przyszłości - więc kolejny argument z palca wyssany. No a kolejny to "sporo jest w internecie" - bez komentarza.
Osobiście wisi mi to czy sce da się przerobić na lpg i bez problemów eksploatować, ale kolejny raz wyszła dziwna cecha pewnego grona użytkowników dacii - zachwalanie rozwiązań w posiadanym przez siebie aucie i/lub negowanie wszelkich nowinek.
Zeby nie być goło-słownym:
2009/2010 - zachwalają 1.4 8v jako "stary, sprawdzony silnik"
wchodzi 1.2 16v - powszechna krytyka, że wysokie obroty, że nadaje się tylko do stania w korkach itp itd
wchodzi 0.9 tce - nagle 1.2 16v zyskuje miano "starego,sprawdzonego" a tce to zło :mrgreen:
Czasami ciekawie tak stać z boku i popatrzeć :lol:
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-09-22, 21:49   

Od kiedy to długość kolektora ma negatywny wpływ na skład mieszanki? No ma, ale po to są różne długości kolektorów, żeby ilości powietrza sie równały, słowem to nawet lepiej.

Silnik SCE jest dość prosty, co śmieszne, TCE też jest dość prostym silnikiem. Wada, brak hydraulicznej regulacji luzu zaworowego, ale nie jest to jakieś kungfu...
 
DaciaMCV 


Marka: Dacia
Model: mozeMCV
Silnik: 1.0
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-23, 07:58   

W Motorze piszą, że 1.0 SCe nadaje się pod LPG.

http://www.daciaklub.pl/f...1730549#1730549
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2018-02-08, 08:09   

Fruxo napisał/a:
Zagazować możesz nawet skuter albo czołg zostaje tylko kwestia rentowności inwestycji która w przypadku silnika 1.0 sce jest bardzo wątpliwa z powodu wysokich kosztów serwisowych a pewnie też trwałością całego zespołu.


gaz nie ma nic do trwałości, a luz trzeba kontrolować i ewentualnie regulować także podczas jazdy na benzynie.
 
renaultuser 


Marka: Dacia
Model: Duster II PH2
Silnik: 1.0TCE
Rocznik: 2021
Wersja: Prestige
Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 58
Skąd: Piątek
Wysłany: 2018-02-08, 08:11   

Fruxo napisał/a:
Czyli w jakimś będzie inna temperatura co stanowczo skróci okresy miedzy regulacjami zaworów.
Secundo to instalacja gazowa musi komunikować się po canie z samochodem bo w starych rozwiązaniach mapa jest stała a przy nowych konsultacjach to robi znaczenie.


większej bzdury nie słyszałem :)
 
kayol 
Zielony listek


Marka: vw
Model: golf v
Silnik: 1.6 102 km
Rocznik: 2004
Dołączył: 01 Sie 2018
Posty: 3
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2018-10-10, 08:22   

Czy w temacie instalacji lpg do silnika 1.0 sce coś nowego wiadomo? Ktoś instalował? Ma info od gazownika? Po przeczytaniu tematu nie znajduję jednoznacznej informacji.
 
bielaPL 


Marka: Fiat
Model: Bravo
Silnik: 1.4 T-jet
Rocznik: 2007
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 11
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-01-22, 13:20   

kayol napisał/a:
Czy w temacie instalacji lpg do silnika 1.0 sce coś nowego wiadomo? Ktoś instalował? Ma info od gazownika? Po przeczytaniu tematu nie znajduję jednoznacznej informacji.

odświeżam temat, jest już jakiś odważny z 1.0 i lpg na pokładzie?
_________________
Fiat Bravo Blog
 
CzarnY 


Marka: Dacia
Model: Lodgy + Logan
Silnik: 1,6 SCe LPG + 1,0 Sce LPG
Rocznik: 2017 +2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2017
Posty: 247
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-23, 11:55   

Mam logana 1,0 w LPG. Lata na mieście na taryfie. Spalanie 7l LPG w mieście. Jedzie. A waściwie toczy się. Ale na odcinki krótkie typu 2-5km, w mieście z korkami i światłami i tak szybciej sie nie da.

Inan rzecz, że mojej pannie spodobał się na trasie bo leci spokojnie 90km/h - więcej nie musi bo i tak nie pędzi, spala 5,5-6l lpg i na jednym baku przeleciała z Gdańska do Giżycka i do Elbląga. I dopiero w Elblągu musiała tankować...
_________________
3 szt => Dacia Lodgy 1,6 SCE + LPG
5 szt =>Dacia Logan 1,0 SCE + LPG
1 szt=> Dacia Logan Stepway 1,0 TCE + LPG
1 szt =>Dacia Sandero'09 1,6 MPI + LPG

Tanie muły robocze :)
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-01-25, 21:25   

benny86 napisał/a:
2009/2010 - zachwalają 1.4 8v jako "stary, sprawdzony silnik"

wchodzi 1.2 16v - powszechna krytyka, że wysokie obroty, że nadaje się tylko do stania w korkach itp itd

wchodzi 0.9 tce - nagle 1.2 16v zyskuje miano "starego,sprawdzonego" a tce to zło

Dokładnie.
Ja po zakupie Dacii Logan MCV stwierdziłem na tym forum, że silnik 1,6 MPI przypomina kulturą pracy silnik Poloneza to dostałem zjebki. Co ciekawe 10 lat później kupiłem Lodgy z 1.6 SCe, który moim zdaniem jest o niebo lepszym od tego MPI, to wciąż słychać tu głosy, że jedyny prawilny benzynowy silnik Dacii to 1,6 MPI.
Z niefabryczną instalacją LPG może być mały problem... Norma Euro 6 przewiduje, że producent samochodu deklaruje normy spalin danego homologowanego auta na 5 lat. Wszelkie modyfikacje, które powodują zmianę emisji spalin są zagrożone pozbawieniem wolności. Każde członkowskie państwo musi to egzekwować. Można się zatem spodziewać, że producent, który karnie odpowiada za normę euro 6 będzie w okresie 5 lat zgłaszał wszelkie modyfikacje aut odpowiednim służbom, żeby nie ponosić za to odpowiedzialności.
 
bielaPL 


Marka: Fiat
Model: Bravo
Silnik: 1.4 T-jet
Rocznik: 2007
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 11
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-01-29, 09:23   

CzarnY napisał/a:
Mam logana 1,0 w LPG. Lata na mieście na taryfie. Spalanie 7l LPG w mieście. Jedzie. A waściwie toczy się. Ale na odcinki krótkie typu 2-5km, w mieście z korkami i światłami i tak szybciej sie nie da.

Inan rzecz, że mojej pannie spodobał się na trasie bo leci spokojnie 90km/h - więcej nie musi bo i tak nie pędzi, spala 5,5-6l lpg i na jednym baku przeleciała z Gdańska do Giżycka i do Elbląga. I dopiero w Elblągu musiała tankować...


Jaki przebieg? Regulacja zaworów hydrauliczna czy nie?
_________________
Fiat Bravo Blog
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2020-11-02, 00:33   

Czy może się ktoś wypowiedziec jak sprawuje się mu 1.0 SCe z LPG ? Bardziej pytam o kwestię kosztów szklanek jak i częstotliwość ich wymiany :)
 
toka93 


Marka: Renault
Model: Megane IV Grandtour
Silnik: 1,5 DCI
Rocznik: 2017
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 02 Mar 2019
Posty: 1700
Skąd: Radzionków
Wysłany: 2020-12-14, 19:54   

Chcę ostrzec osoby, które planują montaż LPG do tego silnika. Dostałem sygnał od pewnego z klientów, który posiada flotę tych pojazdów, że ze względu na aluminiowy blok i większość podzespołów już 2 auta miały skrzywione korbowody. Ponadto trafiło do nas auto przy przebiegu 35 tysięcy z bardzo podobnymi objawami i skończy się na wymianie tego silnika. Nie wiem na ile to jednostkowe przypadki jednak ilość zapytań o ten silnik jest powiedziałbym duża.
_________________
Sprzedaż części Dacia

https://www.czescidacia.pl/

Pomogłem, zostaw opinię: https://g.page/r/CU7bHXWMP-5FEBM/review
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne