A ja polecę od siebie inny olej - valvoline, fuchs, millers.
Jak nie masz fapa i nie przeciągasz wymian oleju to normy możesz mieć głęboko w dupie.
Filtr oryginalnie idzie Purflux z logiem Renault.
Ja od siebie polecę Mann, Knecht i PZL Sędziszów.
Wysłany: 2017-09-08, 15:57 korek spustu oleju z silnika
witam
przymierzam się do samodzielnej wymiany oleju w silniku dacii doker z silnikiem benzynowym 1,6 , może ktoś z Kolegów zna rozmiar i jaki to klucz nasadowy zewnętrzny , wewnętrzny , sześciokąt czy torks ?
dziękuję za odpowiedz i pozdrawiam
ricken, wg katalogu elfa 3,3L z filtrem OP643/3 (wlej ze 3 litry i sprawdzaj miarką, dolewaj do połowy miarki).
Z 5w40 masz ewa oleje, praktycnzie takie same wg not katalogwych roznice są znikome:
Elf Evolution 900 NF 5W40 - nie ma normy RN0700 ale ma normy VW502
Elf Evolution 900 SXR 5W40 - spełnia normę renault RN0700 RN0710
Sam zdecyduj czy warto dopłacać do SXR w takim silniku jak nawet polecają 10w40, po prostu wymieniaj :)
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 50 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1818 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-09-23, 22:06
Zalej silnik jakim kol wiek olejem 5w40 i nie patrz tutaj na przebieg czy wiek auta. Jeżeli silnik nie pobiera ogromnych ilości oleju ,a z racji że to silnik Renault to na pewno nie spala oleju, polecam zalanie go jednym z poniższych olejó:
Elf Evolution 900 NF 5W40
Elf Evolution 900 SXR 5W40
Podobno lepszy jest ten drugi ( taki leję do siebie 1.2 16v) , różnica w cenie między nimi ( bańka 4l) to 5-10zł, czy zauważysz różnice w pracy silnika ? wątpię, dodam tylko że taki silnik ja ty masz w sandero ( 1.4 8v K7J) miałem w Thalii 1, która od nowości jeździła na Elfie Evolution 900 NF i nic z motorem się nie działa. Decyzja należy do Ciebie, jeżeli masz mały budżet( 80-90zł) zakup jeden z powyższych olejów lub o podobnych parametrach ( shell, castrol itp.) a jak masz trochę więcej złotówek ( 150-200zł) zakup Motula, Milersa, Valvoline itp. Te silniki nie są jakos strasznie wymagające, zalej go jakimkolwiek olejem 5w40 i będzie OK
A jak wykreca sie ten filtr oleju? Blokuje go alternator...
A żeby nie kupować, możesz go po prostu przebić na wylot (tylko nie na środku). Wbijasz śrubokręt ślusarski pod kątem, tak aby przebił filtr na wylot i masz tak jakby rączkę, za którą ciągniesz i odkręcasz filtr. Jak zakładasz nowy, to zwilż gumę olejem i dokręć ręką na wyczucie.
Ja u siebie zawsze zapominałem kupować podkładki pod spust oleju i mogę powiedzieć, że po 6-7 razach jest do wymiany, więc teraz zamówiłem 2 na zapas
Filtr możesz odkręcić paskiem skórzanym od spodni. Owijasz dwa razy i ciągniesz na "zaciąg". Trzeba tylko pamiętać, aby nawinąć w dobrą stronę na odkręcanie.
Jeżeli jest miejsce na założenie paska czy przebijanie wkrętakiem to i najtańszy klucz taśmowy czy łańcuchowy się nada. Z drugiej strony, jeśli ktoś zadaje takie pytania to nasuwa się kolejne. Może warto poszukać warsztatu, który sprzedaje oleje w dobrej cenie. A wymiana gratis czy tam jakieś grosze.
No bo tak, klucz do korka. Jakiś pojemnik na zużyty olej, raczej jednorazowy, nikt go myć raczej nie będzie. Jakieś szmaty, czyściwo. Coś trzeba zrobić z olejem, nie wolno wylewać do gleby czy kanalizacji. Coś trzeba zrobić z filtrem, nie wolno wyrzucać do zwykłego śmietnika. Ciuchy jakieś, które można bez obawy upaćkać olejem. Rękawice jakieś, minimum jednorazówki gumowe. Chyba, że ktoś lubi szorować paznokcie. Pomijam już fakt, że bez kanału taka operacja to udręka. Nie żebym chciał odwieść autora. Sygnalizuję tylko, że nie zawsze samemu będzie taniej i lepiej. Szczególnie jeśli się nie ma doświadczenia, narzędzi itd.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum