Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster 4x2 TCe 1.2 z przyczepą kempingową o DMC 1200 kg
Autor Wiadomość
szewczyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-25, 10:51   Duster 4x2 TCe 1.2 z przyczepą kempingową o DMC 1200 kg

Witam,
chcę się podzielić moimi spostrzeżeniami po przejechaniu 2500 km nowym Dusterem z przyczepą (z budą jeżdżę od ponad 20 lat). Wrażenia są bardzo pozytywne :-D

Na początek trochę liczb.
Duster Laureate (2017) 4x2 TCe.

Masy z dowodu rejestracyjnego:
- masa własna - 1238 kg
- DMC - 1751 kg
- dop. masa przyczepy hamowanej - 1500 kg, lecz zgodnie z obecnymi przepisami - 1316 kg.

Samochód z wyposażeniem fabrycznym, z kierowcą i paliwem (ok. 100 kg) na homologowanej wadze:
- oś przednia - 800 kg
- oś tylna - 520 kg

Przyczepa Dethleffs RM5 (530 TK)
- masa własna - 1050 kg
- DMC - 1200 kg


Zapinając pierwszy raz przyczepę do DD miałem na liczniku ok. 2800 km. Teoretycznie auto dotarte. Jednak początkowo przy każdym ruszaniu czułem zapach spalonego sprzęgła! Deko mnie to zaniepokoiło. Na szczęście, w miarę przejechanych kilometrów sytuacja się poprawiała. Po przejechaniu trasy nad Adriatyk i z powrotem zapach już się nie pojawiał.

Podróżowałem z prędkością ok. 80-90 km/h z przewagą tej drugiej. Najczęściej na 4 biegu, czasami na 5, gdy nie było podjazdu pod górę lub wiatru z przodu. Jechałem głównie na tempomacie. To bardzo fajny wynalazek, na pewno mniej czuć zmęczenie długą trasą, jednak uważam, że z przyczepą powoduje zwiększenie zużycia paliwa. Silnik TCe spokojnie zapewnia ustawione 90 km/h, ale przy podjazdach i wietrze nie daje zbytnio znać, że jest intensywniej eksploatowany, bo dalej pracuje cicho i gładko. W porównaniu do wolnossącego 1.6, w zasadzie rzadko się męczy - on po prostu żłopie i ciągnie :roll: Bez tempomatu jest lepsze wyczucie oporów, jednak nie korzystałem z niego tylko przy większych górkach albo krętej drodze. Zauważyłem, że wskaźnik zmiany biegów opiera się wyłącznie na prędkości. Z przyczepą jest bezużyteczny (bez przyczepy też go ignoruję), a nawet szkodliwy, bo jednak jakiś zdrowy rozsądek trzeba zachować przy dobieraniu obrotów silnika do obciążenia.
Dlaczego rzadko jechałem na 5 biegu? Bo komputer pokazywał praktycznie takie samo chwilowe spalanie. Na 4 miałem obroty prawie 3 tys., ale praca była gładka.

Nie chcę przerysować zalet silnika TCe, on ma tylko 1.2 litra, jednak ostatnie 10 lat ciągnąłem tę przyczepkę benzynowym Focusem I 1.6. Mam bezpośrednie porównanie. Duster radzi sobie znacznie lepiej. Silnik TCe ciągnie mocniej, ciszej. W Focusie zdarzało się (b. rzadko), że na autostradzie musiałem podjeżdżać na dwójce. Dodatkowo Duster z przyczepą jest wyraźnie mniej wrażliwy na boczny wiatr (jest cięższy o 160 kg), mimo że Focus jest tak chwalony za swoje zawieszenie. Bycie wyprzedzanym przez tiry i autobusy nie powoduje takiego ściągania na prawo i lewo. Droga hamowania nie jest gorsza.

Jedynym mankamentem jest konieczność pamiętania o dezaktywacji start&stop. Może i nie konieczność, ale jakoś tak boli mnie wyłączanie nagrzanego silnika z rozgrzaną turbiną przy każdym zatrzymaniu się. Przy jeździe bez przyczepy nawet polubiłem s&s :-)

Spalanie z całej trasy wyniosło niestety 12,5 :evil: Tutaj Focus mieścił się zawsze w 10,5 8-)
Bez przyczepy moja Dacia pali w trasie ok. 6,5. Średnia z tankowań (bez przyczepy) wynosi 7,7 (ok 60% w mieście).

Na razie DD ma przejechane zaledwie 6700 km. Oleju silnikowego ubyło niewiele. Zero awarii. I oby tak dalej było.

Pozdrawiam
Andrzej

DD1.jpg
Plik ściągnięto 297 raz(y) 234,54 KB

 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-25, 11:32   

Warto było jeszcze dołożyć taki spoiler na dachu Dustera, co zmniejsza opór powietrza przez przyczepę. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
wilkor 



Marka: Dacia
Model: Duster Open 4x4
Silnik: 1.6 sce
Rocznik: 2016
Dołączył: 30 Maj 2016
Posty: 49
Skąd: KCH
Wysłany: 2017-08-25, 11:46   

Taki kolor jak mój. Też jeszcze raz na jakiś czas ciągnę coś Dusterem ale przerzuciłem się na pickupa. Chociaż nie rozumiem czemu do przyczepy kempingowej nie zdecydowałeś się na 1.5dci, lepszy moment mniejsze spalanie, no i podstawa to 4x4 manewrowanie to bajka, krótka jedynka, szóstka szkrzynia i niezależne zawieszenie z tyłu zamiast belki skrętnej która przy dużym nacisku na kulę strasznie dostaje po tyłku.
 
szewczyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-08-25, 14:46   

Zgadzam się z Twoimi uwagami w 100%. Zalety: ON, 4x4 i krótkiej jedynki są niezaprzeczalne. Ale...

Mieszkam w centrum miasta. Do pracy, sklepów i wszelakich rozrywek mam max 2 km. Stąd też niewielki roczny przebieg mimo wypadów na wieś i gdzieś dalej. Diesel nie zarobił by na siebie, a teoretycznie 475 litrowy bagażnik mam nieraz całkiem zapełniony. No i DPF byłby przepalany zbyt rzadko w chłodnej połowie roku.

Przed zakupem miałem możliwość prowadzić DD w konfiguracji:
- dci 4x4,
- 1.6 16V 4x2 (PB oraz LPG)
- 1.6 SCe 4x2,
- 1.2 TCe 4x2

Tam, gdzie pcham się z przyczepą, 4x2 do tej pory wystarczało.

Na szczęście wybór był wynikiem moich testów i odczuć. Obecnie zrobił bym to samo :-)

Pozdrawiam
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2017-08-25, 19:28   

Witam karawaningowca wśród dusterowców. :mrgreen:
Gratuluję fajny zestaw. ;-)
Wiadomo całą robotę w naszych autkach odwala turbina, bez niej byłby problem.
Sam ciągnę ogon już od kilkunastu lat parę razy w roku, ale na razie tylko po kraju i chyba tak już zostanie.
Moja ma teoretycznie DMC 950 ale w rzeczywistości na pewno więcej, ostatnio dołożyłem jeszcze rowery.
Na Dusterze nie robi wielkiego wrażenia, na autostradzie 6 bieg przy 2100 rpm i śmiało przyspiesza. Piątka komfortowa jazda po terenach zabudowanych. Spalanie jest w granicach 8,7/9,2 /100km w zakeżnošci od prędkości.
4x4 stworzony do holowania przy śliskiej nawierzchni krótka jedynka, ESP+ASR działają wtedy na przyczepę jak mover, bez przypalania sprzęgła. Na naszych wąskich parcelach nie zastąpiony.
Te teorie o DPF-ach to w większości bujda, swojego sprawdzam programem diagnostycznym przed i po podróży. Z przyczepą zawsze filtr jest więcej wypalony niż przed wyjazdem i to znacznie.
Tutaj kolega Wilkor ma rację co do belki skrętnej, najsłabsze ogniwo tego zestawu. Sam miałem to w cytrynie i po podpinaniu cepy długo nie wytrzymała. Ale w Twoim nowym myšlę, że będzie dobrze, należy tylko zwracać większą uwagę żeby nie przeciążać haka.
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2017-08-25, 20:21   

szewczyk napisał/a:
- dop. masa przyczepy hamowanej - 1500 kg, lecz zgodnie z obecnymi przepisami - 1316 kg.

dlaczego? rozwiń. z czego to wynika? współczynnik 1,33?? czy co?
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-29, 21:18   

Dardus napisał/a:
co do belki skrętnej, najsłabsze ogniwo tego zestawu. Sam miałem to w cytrynie i po podpinaniu cepy długo nie wytrzymała

W cytrynie były to zapewne _drążki_ skrętne, a to zupełnie co innego niż daciowa (i nie tylko) _belka_.
 
anples 


Marka: dacia
Model: reno
Silnik: 2.3 dci
Dołączył: 01 Maj 2017
Posty: 102
Skąd: Kuj-Pom
Wysłany: 2017-08-29, 21:44   

słoń napisał/a:
współczynnik 1,33?? czy co?
Samochód musi być cięższy niż przyczepa z hamulcem najazdowym ,
Maksymalne (dmc) przyczepy którą możemy możemy holować naszym autem to_: dmc samochodu dzielimy przez 1,33,
 
słoń 



Marka: Dacia/Renault
Model: Dacia Sandero/Trafic
Silnik: 1,0tce+LPG/1,6 DCI Energy
Rocznik: 2020/2017
Wersja: Celebration
Dołączył: 24 Lip 2013
Posty: 287
Skąd: DOL SZ GCZ
Wysłany: 2017-08-31, 19:59   

anples, no tak,to pasuje do DMC Dustera szewczyk, 'a , u mnie w DR DMC Lodgy jest 1885kg i daje to po podzieleniu przez współczynnik , 1400kg przyczepy i taki też jest zapis. Ciekawe tylko czy utargałaby takiego kloca? Ograniczeniem jest maksymalna masa zestawu którą w dowodzie określono na 3085kg
_________________

Ostatnio zmieniony przez słoń 2017-08-31, 20:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Mefit 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 4
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2017-09-13, 10:57   

W zeszłym roku wybrałem się z przyczepą w Góry Świętokrzyskie. Duster 4x2 1.5 dCi 110 KM (rocznik 2011) i Hobby DMC 1200 kg (rocznik raczej sprzed 2000 roku – przyczepa z wypożyczalni). W przyczepie przedsionek, pościel, ubrania, parę rzeczy w lodówce i naczynia (w większości plastik). Reszta w samochodzie. Nacisk na hak w dopuszczalnych granicach.

To był mój pierwszy wyjazd z przyczepą, więc trudno o porównanie z innymi kombinacjami samochód/przyczepa. Niemniej, byłem pozytywnie zaskoczony. Oczywiście, dynamika jazdy z ogonem jest zupełnie inna niż bez, ale jechało się przyjemnie, nawet na bardziej stromych podjazdach. Jedyny mankament to fakt, że napęd był tylko na przednie koła – przy załadowanym bagażniku i czterech osobach w samochodzie + przyczepa na haku, przód szedł w górę i trzeba było ostrożnie ruszać, szczególnie pod górę, bo koła napędowe łatwiej traciły przyczepność (pewnie większy prześwit pod samochodem też zrobił swoje w tej sytuacji). Przekonałem się o tym szczególnie boleśnie kiedy zatrzymałem się na szutrowej drodze pod górę. Zaboksowałem kołami i podjechałem, ale nie należało to do przyjemnych przeżyć.

Przyczepa 1200 kg to max w dowodzie dla tego samochodu i jest to zgodne z rzeczywistością. Powiedziałbym nawet, że w wyższe góry poważnie bym się zastanawiał nad takim zestawem, ale nieco pofalowany teren nie stanowi dużego problemu (normalnie jeżdżę po płaskim, więc musiałem opanować ostrzejsze operowanie gazem).

Planuję przesiadkę na nowego Dustera, ale w świetle doświadczeń z przyczepą będę celował już 4x4. Na razie nie znalazłem oficjalnych zapowiedzi mocniejszego diesla, ale mam nadzieje, że go wprowadzą – oby tylko nie dobili wtedy z ceną w pobliże Qashqaia w takiej konfiguracji.
 
szewczyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-21, 22:59   

wilkor napisał/a:
(...) i niezależne zawieszenie z tyłu zamiast belki skrętnej która przy dużym nacisku na kulę strasznie dostaje po tyłku.

Dlaczego strasznie? Skręcanie belki wynika tylko z nierówności poprzecznej drogi albo przechyłów auta, a samo obciążenie na oś jest w głównej mierze przenoszone w pionie przez sprężyny i amortyzatory.

Zawieszenie niezależne pozwala na lepsze przyleganie kół w nierównym terenie, większą, niezależną amplitudę (i siłą rzeczy, mniejszą stabilizację przechyłów na drogach asfaltowych), ale czy belki skrętne w DD mają tak delikatne sworznie? Nie słyszałem.

----------------------------------------------------------

Tak na marginesie, bez względu na typ zawieszenia, Duster ma krótki tylny zwis, co jest akurat bardzo wskazane przy holowaniu przyczep: auto mniej się buja góra-dół oraz jest mniej wrażliwe na boczne siły pochodzące od przyczepy porównując z przeciętnym kombi albo sedanem.
Ostatnio zmieniony przez szewczyk 2017-09-21, 23:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-09-22, 06:40   

Po pierwsze, nie sworznie, tylko tuleje metalowo gumowe, po drugie, jak nie ma napędu na dana os, to nie ma znaczenia skrętna belka, czy niezależny zawias. Ma znaczenie masa nieresorowana. Belka jest chyba tutaj nawet lżejsza.

Do ciągania przyczepy w sumie też nie ma znaczenia. Belka prostsza i chyba nawet wytrzymalsza.

4x4 zawsze jest lepsze do ciągania przyczep, ale to sie okazuje dopiero przy stromych podjazdach, albo poza asfaltem, zimą.

Czy ktoś śmiga campingiem w takich warunkach? Tak, ale raczej już terenówką i wzmocnionym campingiem.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-24, 10:27   

4X4 jest lepsze do ciągania przyczep, i to okazuje się nie tylko na stromych podjazdach i w warunkach terenowych. Wystarczy że na zwykłym kempingu z nieutwardzonym podłożem trzeba się zwijać bo pada deszcz. Jak się ma 4x4 to się nie "ora" mokrej trawy, tylko kulturalnie wyjeżdża. I nie chodzi tu o jaką jazdę terenową tylko zwykłe dojazdy i podjazdy na stanowiska itp.. Po za tym zwykłe ruszanie na mokrym czy zapiaszczonym asfalcie też z 4x4 jest pewniejsze. Oczywiście zwykłym kombi z przednim napędem też się zwykle da, ale różnica jest wyraźna na korzyść 4x4
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Rezysstor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 86
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2017-09-24, 13:35   Re: Duster 4x2 TCe 1.2 z przyczepą kempingową o DMC 1200 kg

szewczyk napisał/a:
Witam,


Spalanie z całej trasy wyniosło niestety 12,5 :evil: Tutaj Focus mieścił się zawsze w 10,5 8-)
Bez przyczepy moja Dacia pali w trasie ok. 6,5. Średnia z tankowań (bez przyczepy) wynosi 7,7 (ok 60% w mieście).



Pozdrawiam
Andrzej


Trochę mnie zmartwiłeś tymi proporcjami spalania solo i z przyczepą :shock: . Mój Nissan Navara spalał z budą na haku, średnio 11 -12 l/100 na trasie Warszawa - Zakopane !
Zastanawiam się, ile do cholery spali w takim razie benzyny Duster , z wolnossącym Sce ?

4038.jpg
Plik ściągnięto 81 raz(y) 110,93 KB

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-09-24, 13:53   

Mnie z przyczepką wyposażoną w plandekę (wysokość jak duster) spalił 11l przy jeździe po autostradzie 100-120. Miał wtedy przejechane jakieś 5000km i nawet bez przyczepki palił więcej na tej samej trasie. Aktualnie spalanie spadło więc i z przyczepką tez zapewne będzie mniej.
Na pewno z campingiem te 12L łyknie jak nic. Wszystko tez zależy z jakimi prędkościami będziesz jeździł. Jak przetestujesz to napisz, bo jestem ciekaw.
 
Rezysstor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 86
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2017-09-25, 08:34   

route2000 napisał/a:
Warto było jeszcze dołożyć taki spoiler na dachu Dustera, co zmniejsza opór powietrza przez przyczepę. ;-)


Sądząc, po odległościach, to nie ma sensu się szarpać, bo powietrze i tak będzie walić w przednią ścianę przyczepy.
Nawiasem jadąc z prędkościami zbliżonymi, do "ustawowych", opór powietrza, nie jest aż takim problemem, co nie znaczy, że spoiler jest głupotą - po prostu technicznie trudno tu coś sensownego wykombinować.
https://www.youtube.com/watch?v=karGqjCZOV8
 
Rezysstor 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 01 Lip 2017
Posty: 86
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2017-10-16, 23:22   

Testowałem niedawno spalanie z budą na haku, na trasie Warszawa - Kazimierz Dolny, i wyszło mi jakieś 13 l na 100 km.
Uważam, że nie mam wyjścia i muszę z tym żyć, ale żyć się da.
Więcej miarodajnych informacji, mam nadzieją dostarczyć po wyprawie na narty .
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-12-22, 22:10   

Ja zastanawiam się czy nie zapiąć jakiejś czepki , i tu moje dylematy .


Tak wyglądają zapisy w dowodzie
F1. 1620kg ,F3. 2430kg ,O1. 1110kg , F1 / 1.33 = 1218kg

Co daje i tak MAX DMC czepki 810kg

Wiadomo nie myślę o jakiś wypadach po europie tylko krajowo , i teraz pytanie czy tce90 ogarnie czepke o jakiej myslę czyli 750 DMC .
Jadąc w 4 ( 2 dorosłych , 2 dzieci ) + bagaż pod roletę zapasu jest i można jechać normalnie , ale jak bedzie z ogonem ?

Co myślicie ( jak już odgrzebałem kotleta :) )
_________________
Dacia Logan II MCV Facelifting 0.9 TCe LPG 90 KM
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2018-12-25, 10:40   

ogarnie , problem będzie w przeniesieniu napędu bo cała masa zlokalizowaną będzie na tylnej osi.
a silnik waży tyle co nic
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2018-12-25, 10:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2018-12-25, 14:03   

Ten silnik i auto spokojnie ogarnia taki zaprzęg. Tylko trzeba zrezygnować z piątego biegu
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-12-26, 14:23   

też mi się wydaje ,że da rade bo " dynamiki " mu nie brak :mrgreen:

przy nacisku na hak 70 kg i fizyce może nie będzie tak źle

Czepka z max DMC 750 to tak naprawde jakieś 600 kilo , powinno ogarnąć
_________________
Dacia Logan II MCV Facelifting 0.9 TCe LPG 90 KM
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2018-12-26, 14:57   

Holowałem Forda Explorera bez napędu, przez 30km. Był na ogromnych kołach 35", opony MT. To bardzo duży opór, coś jak 3 takie przyczepy po 750kg. Silnik do 3 biegu jechał, tak jechaliśmy 50-70km/h. 4 biegu nie szło zapiąć. Także z przyczepą, bez problemu 4 bieg.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2018-12-26, 15:00   

Czyli po autostradzie jedziemy za najszybszym tirem, bez najmniejszego stresu. Jeżdżę tak Tonerem 125, czepiam się najszybszej ciężarówki i jadę za nim. Najlepiej jak się autobus trafi.
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-12-26, 15:01   

i to jest motywująca odpowiedz :D



PS. jeździłem na 33 calowym simexie ( wiem co to za ból )
_________________
Dacia Logan II MCV Facelifting 0.9 TCe LPG 90 KM
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2018-12-26, 16:14   

No, to explorerowi padla skrzynia, bo jechal 200km na niskim cisnieniu 120. zagotował skrzynie. Holowalem go Stepwayem 0.9tce 30km do domu, nawet sprzęgło nie śmierdziało w Daci.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne