Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Instrukcje dla programu DDT4ALL z ELM327
Autor Wiadomość
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-22, 18:21   

UWAGA
Te programy mają bardzo duże możliwości. Często nawet pozwalają na więcej niż jest w stanie zrobić ASO. Jeśli coś zepsujesz to nawet ASO może Ci nie pomóc! Robisz wszystko na własną odpowiedzialność. Program nie ma żadnej kontroli i pozwoli Ci na wszystko.

Interfejsy z którymi współpracują:

  • ELM327 USB/BlueTooth/WiFi (z chipem PIC18F25K80)
  • ObdLink SX
  • ELS27


Pod żadnym pozorem nie klikajcie w przyciski takie jak: Reset, Reset Config, Restore defaults i inne tego typu. W większości one zerują ustawienia wybranego komputera i zostanie tylko programowanie sterownika w ASO lub jego wymiana!

Jeśli gdzieś widzimy Error to albo nasz elm nie działa albo to nie ten ECU jest wybrany!

Wybieramy właściwy port COM. Skanujemy najpierw listę ECU po linii CAN.

Większość przykładów jest pokazanych na Sandero II.

Przed jakąkolwiek czynnością zmiany konfiguracji kliknij u góry na zielone kółko i odśwież odczytane wartości. Sprawdź czy sie zgadzają np. VIN. Zapisz je! (np. Print Screen i wklej do painta następnie zapisz, zdjęcie ekranu telefonem)

Jeśli nie ma takiej opcji dla naszego modułu samochodzie to nie kombinujemy z wyborem innego. Chyba, że wiemy co robimy bo skanowanie po CAN nie znajdzie wszystkich np. ABS z ESC.

Programy w skrócie:
DDT4ALL - zaawansowane ustawienia sterowników
Pyren - kasowanie błędów, diagnoza, większość rzeczy z renault clipa, zmiana części ustawień.


DDT4ALL - program, który korzysta z bibliotek DDT2000 ale pozwala się łączyć po linii CAN za pomocą ELM327, ELS27. Program jest darmowy.
Do działania wymaga: Python, PyQt oraz baz danych sterowników

Dostępna jest prostsza wersja DDT4ALL umożliwiająca konfigurację wycieraczki z tyłu, autostradowych kierunkowskazów i biegu przerywanego:
link:
https://www.drive2.ru/b/498093336985338243/
lub
http://www.daciaklub.pl/f...c.php?p=1734207

Pełna wersja:


Szybka instrukcja graficzna:
Obrazek

Obrazek
Obrazek



Pyren - program, który korzysta z poleceń dla sterowników oryginalnego interfejsu Renault Clip. Też pozwala na połączenie przez interfejs ELM327. Niestety nie obsługuje niektórych poleceń z parametrami. Dostępna jest wersja na telefony z Androidem. Program obsługuje się przez konsolę.
Do pobrania:
Pyren 180 - PyRen180-installer.exe
https://www.drive2.ru/b/501493851572142178/
dostępna również wersja na androida.

Obrazek
Obrazek
Wada Pyrena jest taka, że nie pozwala na żadne kodowania (ogólnie funkcje wymagające podania zewnętrznych parametrów a nie predefiniowanych):
Obrazek
Konieczny jest wtedy Renault Clip.

W pierwszym poście będę tylko dodawał linki, bo się za bardzo rozrośnie.

Zbiór linków:
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-22, 18:35   Interfejsy ELM327 działające z DDT4ALL i Pyren

Interfejsy ELM327 działające z DDT4ALL i Pyren
Najlepiej interfejs testować programem Pyren. Jeśli wyskoczy komunikat Fake Adapter przy połączeniu to można go wyrzucić na śmieci.

Z interfejsami może być loteria bo obudowy są takie same - liczy się wnętrze i może być różne między partiami. Często montują podróbki chipów w jakimś trybie emulacji (najtańsze interfejsy).

Działające:
  • ELM327 V1.5 PIC18F2480 Bluetooth - stabilny i droższy od innych

  • VGATE iCar3 BLUETOOTH ELM327 OBDII

  • ELM327 V1.4 USB (NIEBIESKO ZIELONA NAKLEJKA):

  • Ford elm327 (w standardowym ustawieniu przełącznika to jest zwykły ELM327):






Cały temat o interfejsie:
http://www.daciaklub.pl/f...der=asc&start=0
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-09-22, 18:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-22, 18:44   

Renault Can Multimedia - CAN2
Czyli jak się połączyć z radio w Renault / Dacia: konieczna jest zmiana pinów. W pyrenie zaznaczamy opcję CAN2. DDT4ALL sam znajdzie moduły.

Standardowe wyprowadzenie wtyków w gnieździe OBDII:
PIN - Sygnał
1 - Do wykorzystania przez producenta
2 - J1850 Bus+
3 - Do wykorzystania przez producenta
4 - Masa nadwozia
5 - Masa sygnałowa (GND)
6 - CAN High (J-2284)
7 - ISO 9141/ISO14230 Linia K
8 - Do wykorzystania przez producenta
9 - Do wykorzystania przez producenta
10 - J1850 Bus-
11 - Do wykorzystania przez producenta
12 - Do wykorzystania przez producenta
13 - Do wykorzystania przez producenta
14 - CAN Low (J-2284)
15 - ISO 9141/ISO14230 Linia L
16 - Zasilanie (+) (12V lub 24V zależnie od wtyczki)


Standardowo nasz interfejs ELM327 w swojej wtyczce ma wyprowadzony CAN na liniach:
6 - CAN_H (wysoki)
14 - CAN_L (niski)

Żeby połączyć się z radiem w Renault, Dacii trzeba połączyć się linią CAN Multimedia - ( nazywany też: Low Speed CAN) na pinach:
13 - CAN_H (wysoki)
12 - CAN_L (niski)

Pinologia do poprawnego połączenia z CAN2:
Po lewej mamy piny we wtyczce interfejsu ELM327 po prawej nasze gniazdo OBDII:
ELM327 - OBDII
4---------------4
5---------------5
6~~~~~~~~13
14~~~~~~~12
16------------16

Niestety nie widziałem gotowych przejściówek. Można zrobić własną z np. przedłużacza OBD lub odpowiednim przełącnzikiem o ile np. mamy miejsce w obudowie wtyczki interfejsu:

źródło: https://www.drive2.ru/l/468057702971474426/

Dla zainteresowanych pinout z niestandardowymi dla rożnych producentów:
https://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics#OBD-II_diagnostic_connector
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-09-23, 13:14, w całości zmieniany 5 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-22, 20:59   

Jest juz ddt4all, dziala wszedzie nie trzeba nic podmieniac. Instalujemy i wchodzimy przez ikone w pasku startu.
Dziala z icar jaki juz podawalem .
Udostepnie jutro.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-09-22, 21:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-22, 21:00   Wyłącznie wskazówek zmiany biegów - ekoniańki

Wyłącznie wskazówek zmiany biegów - ekoniańki
Wyłączenie wskaźnika zmiany prędkości jest dostępne w zegarach w programie DDT4ALL:
Skanujemy moduły CAN i powinno znaleźć nasze zegary (koniecznie trzeba wgrać nowa bazę ecu).
Dla Sandero II:
X52 Sandero II > Tableau de bord > Cluster x52:
Na dole klikamy General Configuration Reading. Zapisujemy (screenshoot, zdjęcie telefonem) wszystkie odczytanie opcje!
W pozycji:
Freeshift_Management_Present - wybieramy Without Freeshift
Klikamy po prawej przycisk Freeshift - w konsoli na dole będzie odpowiedź ELM
Na dole klikamy: Prise en compte des configurations


Jeśli gdzieś widzimy Error to albo nasz elm nie działa albo to nie ten ECU jest wybrany!
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-09-23, 09:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-22, 21:03   

Bylo opisywane jak sie nie myle .
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-22, 21:11   

shrek, nic nie znajduje:
https://www.google.pl/sea...b.pl+freeshift.

Jak znajdę instrukcję to podlinkuję gotową z chęcią.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-22, 21:21   

To moze cos mi sie w bani prypalo. ;-)
... ale widzialem to gdzies lub robilem.

Edit:
Najnowszy ddt4all

https://mega.nz/#!UrxVVJiQ!c791rS8j0CdxPvfEjtA4o5X9Y0-L5SSr4LSJRz0bCDI
Dziala?

Edit edit:
shrek napisał/a:
Bylo opisywane jak sie nie myle .

Juz pamietam. Probowalem wlaczyc to u mnie. Nie dziala

Do modow.
Proponuje to przeniesc/scalic z tematem ddt4all.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-09-23, 04:47, w całości zmieniany 5 razy  
 
kris123 


Marka: Dacia
Model: Logan II MCV
Silnik: 1.2 LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 18 Sie 2017
Posty: 22
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-23, 07:45   

Witam, czy ddt4all można podłączyć, sprawdzić i zmienić parametry komputera LPG? (fabryczne Landi Renzo).

Jak skanuje ECU w mojej Dacii znajduje mi ECU LPG, tylko moja baza DDT nie ma do niego screena. Główny komputer wtrysku pokazuje kilka parametrów LPG ale nic tam nie można zmienić.

Może ktoś walczył z tematem? Chodzi mi głównie o przestawienie czasu przełączenia, w silniku 1,2LPG przełącza mi się przy tej samej temperaturze (np. 10st) po minucie/parusem metrach, 0,9TCE LPG potrzebuje kilku kilometrów i min. 10min.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-23, 08:17   

kris123, może się nie dać. Renault zleciło zablokowanie sterowników landi - tzn. już montowali zablokowane od 2011?. Landi nie jest w stanie odblokować.
W tym temacie masz nowe bazy ecus do DDT, może będą od LPG:
https://www.drive2.ru/b/475918936232166122/
http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15189
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-09-23, 08:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-09-23, 08:18   

Bo to mały silnik i wolno się się nagrzewa 1.6 też przełącza się po chwili ale za to wtryski rozwalał
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-23, 09:29   

Wyłącznie sygnału dźwiękowego o niezapiętych pasach
Osobom, które nie zapinają pasów polecam symulator zderzenia i symulator dachowania. Inaczej się nie da nikogo przekonać mimo dostępu do internetu. Zagłówki, pasy, poduszki działają tylko razem!

Delikatne zdarzenia a obrazują dość dobrze:
Wypadek autobusu: https://imgur.com/fKBys0m

Jakby ktoś mówił, o ograniczaniu wolności. Tutaj mamy kierowcę, który traci panowanie nad pojazdem bo nie zapiął pasów. Stanowi to zagrożenie dla innych a to już wkraczanie w wolność innych osób!:
https://imgur.com/SDQbcy2

Dlaczego warto zapinać pasy z tyłu: - ehh nie ma delikatnych przykładów.


Zdarzają się przypadki szczęściarzy bez pasów ale to jest promil - statystyki są nieubłagane.

  • Trzypunktowe pasy bezpieczeństwa po raz pierwszy zastosowali Szwedzi w swoim Volvo w 1959 roku.
  • W Polsce już od lat osiemdziesiątych ubiegłego wieku mamy obowiązek zapinania pasów bezpieczeństwa.
  • Kierowca może zostać ukarany nie tylko kiedy sam jedzie bez pasów, ale też gdy nie dopilnuje, aby jego pasażerowie je zapięli.
  • Poza kobietami w ciąży z obowiązku jazdy w pasach są zwolnieni m.in. taksówkarze, instruktorzy jazdy i egzaminatorzy, policjanci przewożący zatrzymanych, funkcjonariusze BOR i konwojenci wiozący pieniądze.
  • Przeciwnicy obowiązkowego zapinania pasów twierdzą, że w razie pożaru trudniej wydostać się z auta. Statystyki pokazują jednak, że pożary po wypadkach wybuchają bardzo rzadko.
  • Gdy zgłaszasz szkodę z OC sprawcy a nie miałeś zapiętych pasów, ubezpieczyciel może Ci obniżyć odszkodowanie powołując się na przyczynienie się poszkodowanego do szkody.
  • W dobrowolnym ubezpieczeniu NNW może pojawić się wyłączenie odpowiedzialności za sytuacje, kiedy poszkodowany nie zapiął pasów - o ile to miało wpływ na szkodę. Sprawdź warunki swojej polisy.


źródło: https://www.mfind.pl/akad...bezpieczenstwa/
Pamiętajcie nie dostaniecie nic z NNW jak będziecie mieć na czole odbity znaczek Dacii :)

Nie wiem jak to wygląda w ASO ale pewnie wyłączają po okazaniu zaświadczenia od lekarza lub licencji taksówkarza.

pasy.pdf
Hasło: daciaklub.pl
Pobierz Plik ściągnięto 927 raz(y) 177,68 KB

Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-09-23, 13:33, w całości zmieniany 3 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-23, 18:12   

Ja zapinam zawsze, a wylaczylem bo mnie wkurzalo jak ruszam w nocy z parkingu na autostradzie, zapinam pasy i w miedzyczasie sygnal pi pi pi i budzi dzieciaki.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-23, 20:00   

shrek, zapinaj przed ruszeniem, bezpiecznej też dla innych. Zobacz co się stanie jak np. przy malej predkości zderzysz się z czymś i głowa za bardzo i za szybko Ci się przysunie do poduszki (przy 7km/h w ścianę bez stref zgniotu nie utrzymasz się na rękach o kierownicę i polecisz, w samochodzie zadziałają strefy ale to i tak nie wiadomo):
https://www.youtube.com/watch?v=QS6ywFGcLSk
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-09-23, 21:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-23, 21:33   Włączenie komfortowych / autostradowych kierunkowskazów

Włączenie komfortowych / autostradowych kierunkowskazów
Krótka instrukcja jak włączyć 3 mrugnięcia kierunkowskazu przez dotkniecie styku. Czyli przechylamy dźwignię do aktywowania kierunku ale bez zablokowania i puszczamy. Kierunek mrugnie 3 razy.

Uruchamiamy DDT4ALL, skanujemy dostępne moduły po CANie.
Wchodzimy w UCH (BCM, moduł komfortu) np. dla Sandero II: T4_VS_BCM_DDT2000_SW15_1
Z listy rozwijamy Flashers > Flashers - Configuration
Zmieniamy T_PULSE_CF na true
Klikamy Send
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-09-23, 21:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-23, 23:30   

tosiek to juz opisywane bylo jakis czas temu. Jest ddt4all po polsku, ktory przetlumaczylem do aktyacji tego i nie zniszczenia auta. Taki prosty . Tak jak poda leastcowboy.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-09-23, 23:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-24, 10:55   

eastcowboy,there is no my version of uch in this installer. So i shared normal version with manual installation.

Some UCH have different commands sending to ECU (same options in GUI).


shrek, jedno przetłumaczone GUI od UCH niewiele daje bo do części UCH wysyłane są inne polecenia więc lepiej korzystać z oryginałów z DDT2000 - mniejsza szans na pomyłkę kogoś kto wycinał opcje.

Dla przykładu regulowany bieg przerywany:
T4_BCM_DDT2000_SW9_6_20121005T103612.xml wysyła 3B4900 (hex)
natomiast
T4_VS_BCM_DDT2000_SW12_6_20130904T125111.xml wysyła 2148 (hex)

Wasze tłumaczenie na pl nie ma opisu jakie ECU obsługuje! Co to znaczy UCH jednostka sterująca? Jaki model, rocznik wersja poleceń? Chcecie uceglić komuś samochód? Zakładacie, że wszyscy maja akie samo UCH?

Z dacią bywa różnie i np. bębny z tyłu montują 3 rodzaje co akurat mają pod ręką. Róznie też bywa z elektroniką: nie ma reguły czy ktoś ma bezpośredni tpms czy pośredni. Nie ma reguły z kodowaniem sterowników bo niektórzy np. mimo esc mają wyłączony hill holder.

Poza tym i tak będę kolekcjonował instrukcje w tym temacie bo macie burdel w temacie o wycieraczce połowa tematu to o ddt4all i interfejsach. EOT
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-09-24, 11:11, w całości zmieniany 5 razy  
 
anples 


Marka: dacia
Model: reno
Silnik: 2.3 dci
Dołączył: 01 Maj 2017
Posty: 102
Skąd: Kuj-Pom
Wysłany: 2017-09-24, 11:22   

tosiek napisał/a:
kolekcjonował instrukcje w tym temacie bo macie burdel
Jak ma każdym forum , wiedzy multum ale rozsiane ze trudno coś znaleźć w miarę szybko .
Takie instrukcje nowe i pozbierane z całego forum a umieszczone w jednym miejscu to jest to.
Brawo Ty....
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-24, 16:02   

eastcowboy napisał/a:
tosiek napisał/a:
Some UCH have different commands sending to ECU (same options in GUI).

an example please


Nie da Ci przykladu, bo nie zna tego programu. Robi tylko kopjuj/wklej z rosyjskich stron.

tosiek nikomu auta nie uwalilem i nie uwale. Wszystko co publikuje jest sprawdzane prze zemnie osobiscie na moim lub innym aucie. Wszystko co publikuje jest potwierdzone probami i testami. Nikogo nie wje....m na mine takze licz sie z tym co piszesz.

Zacznin czytac forum na biezaco i bedziesz wiedzial wszystko lub sie zapytaj jak nie wiesz.
Sciagles ddt4all pare dni temu do wylaczenia s&s zobaczyles pare stron i zaczynasz tu kozaczyc a niedawno nawet nie wiedziales jak to wylaczyc. Przyklej se jeszcze lub pokopjuj Aktyawcje sterownikow po wystrzale poduszek, bo to moze tez sie przydaC.
Koniec glupiegopisania , bo tego nie lubie. A pozadkowanie forum zostaw moderatorom i admin.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-09-24, 16:18   

Mam ESP i jestem ciekawy czy da się włączyć w Lodgy Hill Holder?
Gdzieś to czytałem na ruskiej stronie o tym, ale to było dla Sandero Stepway.
Jak komuś się udało to niech się podzieli wiadomościami.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-24, 16:29   

shrek, zastanawiam się tylko czemu nikt przede mną tego nie publikował po polsku i nie tłumaczył? Jakaś tajemna wiedza? Staram się po prostu zebrać do kupy wszystkie instrukcje po polsku. Kozaczę z google translate :mrgreen: jak coś cytuję/kopiuję to podaję źródło, nie kryję się anie nie podpisuję się pod cudzą pracą. Naprawdę nie rozumiem co się mnie uczepiłeś bo i tak będę dodawał instrukcje chociażby po żeby innym cokolwiek podpowiedzieć i na przyszłość dla siebie żeby z powrotem sobie włączyć.

To mi przypomina wojnę nowy vs stary, taxi vs uber, konie vs samochody. Jestem nowy nie mogę pisać o tym programie... jak na elektrodzie.

Fajnie, że przetłumaczyliście trochę poleceń ale zero opisu szczegółowego skąd to wzięliście i do których modeli ma zastosowanie.

eastcowboy, you are right! I'm wrong I think that was differnet send but this is for read.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-09-24, 16:39, w całości zmieniany 6 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-09-24, 18:56   

tosiek napisał/a:
shrek, zastanawiam się tylko czemu nikt przede mną tego nie publikował po polsku i nie tłumaczył? Jakaś tajemna wiedza? Staram się po prostu zebrać do kupy wszystkie instrukcje po polsku. Kozaczę z google translate :mrgreen: jak coś cytuję/kopiuję to podaję źródło, nie kryję się anie nie podpisuję się pod cudzą pracą. Naprawdę nie rozumiem co się mnie uczepiłeś bo i tak będę dodawał instrukcje chociażby po żeby innym cokolwiek podpowiedzieć i na przyszłość dla siebie żeby z powrotem sobie włączyć.

To mi przypomina wojnę nowy vs stary, taxi vs uber, konie vs samochody. Jestem nowy nie mogę pisać o tym programie... jak na elektrodzie.

Fajnie, że przetłumaczyliście trochę poleceń ale zero opisu szczegółowego skąd to wzięliście i do których modeli ma zastosowanie.

eastcowboy, you are right! I'm wrong I think that was differnet send but this is for read.

Nie nie czepiam sie. Troszke moze zle zrozumialem Twoje intencje. Chcialem to zebrac w temacie ddt4all ale jak chcesz sie bawic w twoim to jeszcze podlinkuj to co mozna posciagac odemnie.
i tak jak zawsze sluze pomoca.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-24, 19:54   

shrek, dodałem do pierwszego postu. Brakuje tylko informacji jakie UCH obsługuje (modele samochodów i odpowiedniki nazw z XML z DDT2000).

eastcowboy, when i choose manually from list X52 - sandero II / logan II there is no UCH on the list. Do i have to scan via CAN an it will find it automatically or do i have to install the polish ecus from shrek? I just installed you version only.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-24, 21:28   System pomocy przy ruszaniu pod górę

Włączenie systemu pomocy przy ruszaniu pod górę
Źródło: Zmiterm - https://www.drive2.ru/l/4...page=0#comments
Inne nazwy tego systemu:
HAC - Hill-start Assist Control
HSA - Hill Start Assist
Hill Holder
Informacje z instrukcji:


System da się włączyć tylko w samochodach wyposażonych w system kontroli toru jazdy ESC (ESP) z kontrolą podsterowności oraz układem antypoślizgowym. Najłatwiej sprawdzić czy samochód jest wyposażony w ten system przekręcając zapłon. Jeśli u góry na prawym zegarze zaświeca się dwie ikonki "samochodu w poślizgu" (koniecznie dwie):

to samochód ma ESC.

Z wyczytanych informacji wynika, że niektóre samochody mają HSA wyłączone, nie wiadomo czemu. Może być jakiś powód techniczny.

Występują problemy (wg. komentarzy przez opóźnienia w połączeniu z interfejsem) z aktywowaniem tego systemu przez DDT4ALL. Wtedy należy aktywować przez Pyren z modem DDT przez wejscie w ABS w pyrenie i wybór: DDT : DDT screens
Należy skopiować ecus z DDT4ALL do C:\Program Files (x86)\PyRen 170\ecus


Aktywacja HSA w programie Pyren
Należy skopiować ecus z DDT4ALL do C:\Program Files (x86)\PyRen 170\ecus
Uruchamiamy Pyren. Na pierwszym oknie wybieramy A.B.S.:

Wybierz opcję 10 - DDT : DDT screens:

Program zacznie zrzucać informacje i wybierze odpowiedni plik ecu.

Jeśli nie to musimy podać ręcznie nazwę pliku xml z folderu ecus taką samą jak połączył nam się np. program DDT4ALL. Dla Sandero II to ABSESC___X10527998_Version_3.4(1)_20161121T160044.xml

Odczytaj VIN auta jeśli się zgadza to wybierz: settings - expert mode. Aktywujesz tym zapis i możesz aktywować HSA.

Z listy HSA Function Activation wybierz: Activated by diag. Kliknij Write HSA config.
Kliknij Soft Reset na dole


NIEZALECANE - Aktywacja przez DDT4ALL:
Uruchom DDT4ALL, przeskanuj dostępne moduły po CAN.
W lewem górnym rogu wybierz swój samochód z listy.
Rozwiń moduły ABS. Dla Sandero II wybierz: [ ABS ] ABSESC - X10527998 Version 3.4
Kliknij ikonkę Odśwież (zielona z białymi strzałkami). Sprawdź czy program pobrał prawidłowo dane samochodu (VIN).
Kliknij ikonkę einsteina u góry (EXPERT)
Z listy HSA Function Activation wybierz: Activated by diag. Kliknij Write HSA config.
Szybko kliknij Soft Reset na dole.

Może się nie udać wtedy zostaje Pyren albo nie mamy ESC.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-09-25, 17:45, w całości zmieniany 3 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-09-25, 09:03   

Kod:
Dla Sandero II to ABSESC___X10527998_Version_3.4(1)_20161121T160044.xml

A jaki będzie dla Lodgy?
Mam ESP, bo sam kiedyś uświadczyłem na śliskiej drodze, jak mi koła zaczęły je buksować to kontrolka mi zamigała..
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne