Wymieniony filtr fazy ciekłej.
Wymieniony filtr fazy lotnej.
Ogólnie ok, bez konieczności korekty ustawień sterownika LPG.
Jedna uwaga to ciut za duże podciśnienie w dolocie - zasugerowali regulację luzu zaworów.
Luz regulowany 15 000 km temu, ale cóż trzeba będzie sprawdzić.
Zgodnie z zaleceniami gazowników sprawdziłem luz na zaworach:
było
cyl ssący wydechowy
1 0,10 0,15
2 0,05 0,10
3 0,05 0,10
4 0,05 0,05
powyżej tam gdzie wpisałem 0,05 było pomiędzy 0,05 a 0,1
Wyregulowałem na 0,15 i 0,25.
Wygląda na to, iż trzeba będzie kontrolować luz zaworów co 15 000km, a może nawet częściej.
Dla gazowników oznaką , że trzeba sprawdzić luz na zaworach było za duże podciśnienie w dolocie.
Sprawdziłem za pomocą Torque - przed regulacją było 39 kpa, a po regulacji 32 kpa, czyli już tak jak powinno być. Może kontrola tego podciśnienia będzie wyznacznikiem konieczności sprawdzenia luzów, ale to tylko wskazuje na podparcie zaworów ssących.
Przy okazji przeczyściłem przepustnice.
Wymienione świece zapłonowe na NGK BKR6E 6962.
Wymieniony filtr powietrza.
Ostatnio zmieniony przez wojtus 2017-01-21, 15:36, w całości zmieniany 1 raz
Przegląd w ASO zrobiony
Wymieniony olej i filtr oleju.
Zgłosiłem dziwne, głośne załączanie klimatyzacji - w ramach gwarancji uzupełniono czynnik w klimatyzacji ponoć brakowało 100g.
Samochód o dziwo :) bardzo mało awaryjny, w ramach gwarancji była jedynie wymieniona manetka przy kierownicy lewa, raz przeprogramowany ECU (problem z zapalaniem na ciepło) i założone "węże" na sprężyny przód (stuki na hopkach).
Zakupiłem nowe opony kolejny raz całoroczne Vredestein Quatrac 5 205/55R16 (jeszcze nie założone), z poprzednich obecnie użytkowanych (Quatrac 3 w tym samym rozmiarze) jestem mega zadowolony przejechane 91 000 km w trzy sezony. Mam nadzieję, że tego nowego modelu nie popsuli.
W Quatrac 3 zabezpieczenie rantu felgi było w zależności od rozmiaru w 195/65R15 nie było, a w 205/55R16 już było, a w Quatrac 5 poskąpili nawet w rozmiarze 205/55R16
mbar napisał/a:
wojtus napisał/a:
w Quatrac 3 był
aż zerknę jak to wygląda, Quatrac 3 mam na Polonezie.
Przebieg 104 515
Od ostatniej kontroli luzu na zaworach minęło prawie 24 000 więc postanowiłem go skontrolować.
Było:
cyl ssący wydechowy
1 0,15 0,2
2 0,2 0,2
3 0,15 0,2
4 0,15 0,2
czyli tragedii nie było.
Wyregulowałem na 0,15 i 0,25.
Przy okazji małe podsumowanie spalania:
Przebieg z LPG 76 608 km
Spalone LPG 6854 l
Spalona Benzyna 288 l
Razem 7142 l
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum