Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czujniki / system kontroli ciśnienia w oponach TPMS
Autor Wiadomość
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-09-29, 22:01   TPMS - informacje, czujnik ciśnienia w kołach

Temat ogólny - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=10207

Modyfikacje - http://www.daciaklub.pl/f...1737911#1737911


W Daciach mamy dwa systemy pomiaru ciśnienia w oponach: pośredni i bezpośredni.

Jak rozpoznać, który system mamy po naklejce na drzwiach kierowcy:
Mamy naklejkę - mamy pośredni
Nie ma naklejki u góry to mamy bezpośredni (lub starsze modele wcale - zajrzyj do instrukcji)


Drugi sposób to program Pyren - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=15189
Uruchamiany, skanujemy dostępne moduły.
Wybieramy MODUŁ ZESPOLONY W KABINIE
Następnie: 5 - LC : System configuration
Jeśli przy pozycji SSPP mamy BEZ to na 100% nie mamy włączonego systemu bezpośredniego


Resetowanie wartości referencyjnej ciśnienia - ustawienie parametrów początkowych:
Na komputerze wybrać opcję: SET TP (lub =0=)
Przytrzymać przycisk aż do rozpoczęcia mrugania.
Jak skończy mrugać to puszczamy przycisk.
System skalibruje się w ciągu kilku minut jazdy samochodem.
System A:

System B:


Pośredni (System A) - Nie podaje dokładnego ciśnienia w kole. Mierzy różnice w obrotach kół na podstawie danych z ABS oraz ESC(ESP) i na tej podstawie informuje o utracie ciśnienia. Po każdym pompowaniu kół należy zresetować nastawy zgodni z instrukcją obsługi! Jest to funkcja programowa ABS bez dodatkowych urządzeń.


Bezpośredni (System B) - W każdym z kół mamy czujnik ciśnienia zintegrowany z wentylem. Komunikują się bezprzewodowo z komputerem podając ciśnienie. Czujniki w kołach zasilane są bateryjnie. Nie działają cały czas lecz są wzbudzane falami radiowymi i/lub obrotami koła. Szacowana żywotność baterii od 1 roku do 10 lat - innymi słowy dopiero się okaże. Bateria niewymienna, zalana plastikiem. Każdy czujnik ma unikalny identyfikator, który trzeba przypisać do właściwego koła w komputerze.


Nie powinno się ot tak kół zamieniać miejscami. Wg. użytkowników systemu można zamienić przód z tyłem i wystarczy reset wg instrukcji. Nie zaleca się pompowania mniej niż na naklejce na drzwiach bo może się kontrolka zapalać (należy zresetować nastawy przyciskiem komputera po każdym pompowaniu wg. instrukcji i powinno przyjąć nowe ciśnienie jako podstawowe).


Identyfikator czujnika można odczytać:
1. Zdejmując oponę z felgi i odczytać wzrokowo
2. Specjalnym urządzeniem, które przybliża się do koła i odczytuje
3. Można odczytać w programach DDT4ALL, Renault Clip, DDT2000 o ile był wcześniej przypisany do auta.
Czujnik wygląda tak:

Trzeba uważać na leżaki magazynowe bo bateria ma swoją żywotność nawet bez używania.

Istnieją uniwersalne czujniki ale przy cenach fabrycznych Renault są nieopłacalne. Niektóre uniwersalne trzeba zaprogramować odpowiednim urządzeniem jak mają nadawać (są około 3 rodzaje interfejsów i każdy z nich ma swoje uniwersalne czujniki). Można wtedy również klonować identyfikator czujnika oryginalnego bez potrzeby programowania identyfikatorów w komputerze samochodu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne