Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
0.9 TCe 90 a 1.0 SCe 73 - porównianie spalania
Autor Wiadomość
DaciaMCV 


Marka: Dacia
Model: mozeMCV
Silnik: 1.0
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-06, 14:45   0.9 TCe 90 a 1.0 SCe 73 - porównianie spalania

Który z tych silników będzie oszczędniejszy przy ekstremalnie emeryckiej jeździe? 0,9 TCE 90 czy 1.0 SCe 73 w tym samym samochodzie (Logan MCV)? Wie ktoś?
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-06, 15:56   

Sprawdź dane katalogowe - nawet jak mijają się z prawdą i faktyczne spalanie jest wyższe, to dadzą ci pewien obraz.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2017-10-06, 16:09   

Katalog wskazuje że tce będzie oszczędniejsze, ale różnice są rzędu 0,4 litra/100 km więc jeśli spalanie miałoby decydować o dopłacie do tce to chyba nie warto.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-06, 16:21   

Do spokojnej jazdy wystarczy 1.0 Sce, a to co miałbyś dopłacić do tce dodatkowo przeznaczysz na paliwo.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-10-06, 18:00   

DaciaMCV, jazda próbna koniecznie albo nawet wypożyczyć na dłużej jak są gdzieś dostępne. Jestem zwolennikiem jednego z tych. Po jeździe próbnej się zdecydowałem.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-10-06, 18:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-10-06, 19:03   

Jak ktoś ma temperament emeryta za kierownicą, to 1.0 wyjdzie taniej na dłuższą metę. Jak ktoś jednak lubi przycisnąć, to 0.9Tce jest nie do zastąpienia.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-10-06, 20:15   

Silniki turbo mają zazwyczaj mocniej przekłamane spalanie normowe. Dla mnie te dane to o kant d**y rozbić.
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-10-06, 21:56   

do bicia rekordów w spalaniu lepiej brać SCE, jednak wolnossący silnik nie spali tyle przy agresywniejszym przyspieszaniu co TCE. TCE przy dynamicznej jeździe spali więcej, a żeby palił mniej ( pewnie koło 5% ) to trzeba sporej dyscypliny i poskramiania nogi. Dodatkowo SCE jest te 4k tańszy, mniej skomplikowany i nie trzeba się zastanawiać czy chłodzić turbinę :-)
Ostatnio zmieniony przez Nanouser 2017-10-07, 08:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-10-06, 22:44   

0,9 tce spali mniej bo do zwykłej jazdy te 1.0 trzeba mocno kręcić
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-10-07, 00:32   

Fruxo napisał/a:
0,9 tce spali mniej bo do zwykłej jazdy te 1.0 trzeba mocno kręcić

A do niezwykłej jazdy też trzeba?
Nie mierz wszystkich jedną miarką.
 
DaciaMCV 


Marka: Dacia
Model: mozeMCV
Silnik: 1.0
Dołączył: 16 Wrz 2017
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-07, 05:42   

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.Bardzo podoba mi się wersja OUTDOOR (z silnikiem TCe), ale tu z kolei większe opony i wysokość auta znowu podbijają spalanie. Normalna wersja Laureate z silnikiem SCe chyba będzie rozsądniejszym wyborem.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-07, 07:25   

Mi Outdoor pali od 6.2l do 7l, dla mnie niedużo.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-10-07, 07:50   

DaciaMCV napisał/a:
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.Bardzo podoba mi się wersja OUTDOOR (z silnikiem TCe), ale tu z kolei większe opony i wysokość auta znowu podbijają spalanie. Normalna wersja Laureate z silnikiem SCe chyba będzie rozsądniejszym wyborem.


Każde zwiększenie oporów powietrza i toczenia, to większe spalanie. 1.0sce, coby nie mówić ma dynamikę nie przystajacą do dzisiejszych standardów, choć gdy ja się uczyłem jeździć, uznany by był za demona prędkośći. No dzisiaj jeździ bez scen, bez emocji, dojedzie do celu w tym samym czasie co 0,9TCe. Tylko bez specjalnej przyjemności.

Na drogach krajowych, i tak już nie idzie wyprzedzać, więc jadąc VW LT28 SDI o podobnej mocy co ta 1.0, dojeżdżam w identycznym czasie jak Mustangiem, co prawda V6 nie V8 ale czas przelotu ten sam...
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-10-07, 10:43   

jeśli jazda ma być typowo emerycka, więc na niskich obrotach z jak najszybszą zmianą biegów w górę, długimi i spokojnymi dojazdami do skrzyżowań z hamowaniem głównie za pomocą kolejnych redukcji itp, to miedzy tymi silnikami nie będzie zasadniczej różnicy w spalaniu. Jeśli TCe wykorzystuje się w dolnym zakresie obrotów, tak aby jak najmniej korzystał z turbiny - będzie równie oszczędny. Jeśli jeździ się nim bardzo dynamicznie, spalanie podskoczy nawet dwukrotnie.Ta jednostka ma jednak w porównaniu z wolnossącą jedną ogromną zaletę - duży moment obrotowy, pozwalający w awaryjnej sytuacji naprawdę szybko przyspieszyć, co dla bezpieczeństwa może mieć zasadnicze znaczenie. A w trasie nie trzeba planować z kalendarzem wyprzedzania tira :-P . Więc mamy do czynienia z sytuacją podobną do noszenia przy sobie prezerwatywy - lepiej mieć, choć na co dzień się nie przyda, niż nie mieć, kiedy okaże się nagle potrzebna ;-)
 
quartzu 


Marka: Chyba
Model: Lodgy 1.5 dCi
Silnik: będzie
Dołączył: 04 Paź 2017
Posty: 86
Skąd: Warmia
Wysłany: 2017-10-07, 11:03   

Inna sprawa, że mała pojemność i trzy cylindry (z doładowaniem czy bez) raczej nie są dobrym wyborem do jazdy "emeryckiej". Z takim założeniem aż się prosi o Diesel'a. ;-)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-10-07, 11:23   

quartzu napisał/a:
Z takim założeniem aż się prosi o Diesel'a. ;-)
różnica w cenie auta z dieslem zniechęca, w mieście i zimą jednak lepiej sprawdza się benzyna. A dwa wtryskiwacze są droższe niż remont całej turbiny TCe - o awarii których mimo sporego już stażu tych silników zresztą nadal cicho
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-10-07, 11:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
quartzu 


Marka: Chyba
Model: Lodgy 1.5 dCi
Silnik: będzie
Dołączył: 04 Paź 2017
Posty: 86
Skąd: Warmia
Wysłany: 2017-10-07, 11:47   

Wiesz, zima już tak nie przeszkadza ropniakom jak kiedyś. Miasto i krótkie dystanse - tu zgoda. Turbina czy to w Dieslel'u czy benzynie, jak ma paść to padnie. Tu nie ma jakichś konkretnych przesłanek za Pb. Z układem wtryskowym z tego co ja się orientuje jest zdecydowanie lepiej odkąd przeszli z Delphi na Siemens'a. Cena, hmmm, też racja. Ale z drugiej strony, Tce z LPG a dCi 75 w wersji Open czy Laureate to różnica 1500 PLN. I żeby było jasne, do niczego nie namawiam, nie przekonuję. Wyobraziłem sobie radośnie pyrkającego emeryta, który prawie nie używa pedału przyspieszenia. Tu klekot pasuje idealnie do takiej imaginacji ;-) 3 cylindry wymagają jednak kręcenia po obrotach, już nie mówię o kulturze pracy.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-07, 12:10   

Nie wiem po co ktoś do emeryckiej jazdy miałby dopłacać do turbodiesla.
Kultura pracy zimnego diesla jest nad wyraz wysoka :-D .
 
quartzu 


Marka: Chyba
Model: Lodgy 1.5 dCi
Silnik: będzie
Dołączył: 04 Paź 2017
Posty: 86
Skąd: Warmia
Wysłany: 2017-10-07, 12:47   

Przecież wyraźnie napisałem po co. Po to, żeby nie kręcić po obrotach, żeby ruszać bez dodawania gazu, żeby wybaczyć próbę przyspieszania na zbyt wysokim biegu... A akurat kultura pracy CR nawet na zimnym zdecydowanie przewyższa 3 cylindrową motopompę. Chodzącą jakby jej zapłony wypadały, trzęsącą się jak pijak przed otwarciem sklepu o 6 rano. Do której trzeba dopłacić 4500 PLN w porównaniu do wersji wolnossącej. No coś Ci ta argumentacja nie wyszła. :lol: Pomijając już fakt, że golasa SCe można mieć za 33900, TCe w takiej wersji wcale nie ma. Zaczyna się od 44900. Co tam 11000 PLN dla "emeryta". :lol:
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-07, 14:12   

Po co w emeryckiej jeździe kręcić po obrotach?
Benzyniakiem nie ruszysz bez dodawania gazu?
Nigdzie nie napisałem, żeby brać 0.9 tce więc o jakiej dopłacie piszesz? Chyba o dopłacie do diesla wynoszącej 8,5k zł.
I co z tego, że biedaka można mieć za 33900zł, a 0.9 w wersji Laureate jest o 11k zł droższy? Idąc twoim tokiem myślenia to klekot jest jeszcze droższy bo wymaga dopłaty 12,5k zł. Dla emeryta 11k to dużo, ale 12,5k już niekoniecznie :-D .
Ostatnio zmieniony przez kicpra 2017-10-07, 14:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
quartzu 


Marka: Chyba
Model: Lodgy 1.5 dCi
Silnik: będzie
Dołączył: 04 Paź 2017
Posty: 86
Skąd: Warmia
Wysłany: 2017-10-07, 15:40   

1. Po nic. Przecież te dwa silniki benzynowe umożliwiają płynną jazdę od obrotów jałowych, nie?
2. Będzie ciężko. Tobie zapewne się to udaje. Ja się kiedyś założyłem z kumplami, że ruszę maluchem na płaskim z trójki. I wyobraź sobie, że zakład wygrałem, sprzęgła nie uszkodziłem. I o czym to świadczy?
3. Rozważania są o SCe i TCe. Czy ja napisałem, że ty tak napisałeś?
4. Nic z tego. Taka jest różnica w cenie. Mowa jest o spalaniu czyli de facto o kosztach eksploatacji. Zatem ile trzeba przejechać, żeby te 11 tysięcy PLN się zwróciło? Zakładając, że producent się nie myli, SCe pali 0,8 litra więcej na 100 kilometrów (miejska, bo tu wypada najgorzej). Policzysz?
5. Dziękuję za "merytoryczną" dyskusję. Jak na razie to się dowiedziałem jednego, masz awersję do ON i bardzo mało do czynienia z CR. Który i tak tu nie wchodzi w rachubę. Ja sobie pozwoliłem na luźną dygresję a propos słów autora o "emeryckiej" jeździe i to wszystko. Ty na siłę chcesz mnie przekonać, że Diesel to zło. Tylko nie wiem po co. :lol:
6. Idąc moim tokiem myślowym? Jakim? Nie widzisz różnicy między 11000 PLN a dołożeniem do tej kwoty jeszcze 1500 PLN? Mój tok myślowy jest taki: mogę mieć SCe i 11 tysięcy w kieszeni. Chcąc mieć TCe nikt mnie nie pyta o wyposażenie, muszę dopłacić te 11 tysięcy. Jak już wywalam te 11 tysięcy to mogę (ale nie muszę) się zastanowić, czy jak już dopłaciłem 1/3 wartości auta nie dołożyć 1500 PLN do Diesel'a. Bo mam np. taki kaprys. Bo czym jest 1500 przy 11000...
Ostatnio zmieniony przez quartzu 2017-10-07, 17:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-10-07, 16:51   

quartzu napisał/a:
Przecież wyraźnie napisałem po co. Po to, żeby nie kręcić po obrotach, żeby ruszać bez dodawania gazu, żeby wybaczyć próbę przyspieszania na zbyt wysokim biegu.


1.0 SCE nie jeździłem, ale miałem okazje przejechać się 0.9 TCE. Ruszenie tym autem jest utrudnione, bo poniżej 2000obr/min nie ma czym jechać - turbodziura, turbokrater :lol: . Puszczasz sprzęgło bez gazu, wciskasz gaz, a silnik dusi się, jest guma, dopiero jak wskoczy w okolice 2000obr/min to kopie niemiło momentem obrotowym i ciągnie z zapałem do przodu. Na miasto 0.9 TCE to katorga pod względem komfortu jazdy, każde dodanie gazu poprzedza zawahanie/szarpnięcie. Ten silnik widzę bardziej do jazdy w trasie, kiedy obroty są cały czas powyżej turbodziury.

Diesel chyba prędzej spełni pokładane w nim nadzieje.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2017-10-07, 17:07   

Dla mnie nie. Używałem chwilę Opla Astrę 1,4 turbo diesel. Tak samo turbokrater jak piszesz. Do miasta mordęga, na trasę ok. pozdr
 
quartzu 


Marka: Chyba
Model: Lodgy 1.5 dCi
Silnik: będzie
Dołączył: 04 Paź 2017
Posty: 86
Skąd: Warmia
Wysłany: 2017-10-07, 17:24   

A to nie jest wątek o Astrze, jej stanie technicznym i Twoich wobec niej oczekiwaniach. No nie ma takiego silnika "1,4 turbo diesel".
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-10-07, 20:43   

Przesiadłem się z Clio III Dci 75 na Sanderow Stepway 0.9Tce. Tu chyba mogę sporo powiedzieć. Jeden i drugi, dołem obrotów się dławi. SS można pokręcić, do bardzo wysokich obrotów i im wyżej, tym lepiej ciągnie. W dieslu tego nie ma, powyżej 3000 obrotów się niewiele dzieje. Clio na trasie lepiej jedzie, znaczy szybsze jest i ciszej od wiatru, ale silnik głośniejszy. Ale Clio pojechałem ponad 180km/h, czego SS nie zrobi. Tylko czy to ma znaczenie? Sandero, się łatwiej wyprzedza, ma zamułki w mieście, ale w sumie to jest zwinniejszy od Clio z dieslem. Ten diesel jest OK, ale nawet dla emeryta, 0.9Tce jest jednak lepsze...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne