Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2017-10-07, 21:20
Nie czepiaj się kolego nazewnictwa, bo wiesz dobrze o co mi chodzi. Nie pisalem o moich oczekiwaniach, tylko o realiach, znanym użytkownikom takich silników. pozdr
quartzu, Z piątego biegu też da się ruszyć i co z tego?
Można dopłacić jeszcze 1,5k i mieć dci tyle, że dalej w biednej wersji, gdzie wersja tce jest już nieźle wyposażona.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-10-08, 08:15
quartzu napisał/a:
A to nie jest wątek o Astrze, jej stanie technicznym i Twoich wobec niej oczekiwaniach. No nie ma takiego silnika "1,4 turbo diesel".
chodzi zapewne o fiatowski 1,3 JTD który pakowali również do Astry. Opel przecież od lat korzysta z motorów dieslowskich fiata. Moim zdaniem kupowanie diesla - szczególnie do miasta - sensu nie ma. Różnica w spalaniu jest niewielka więc wyrównanie kosztu zakupu diesla przełoży się na jakieś 80-100 tys przebiegu. Nie ma już w ofercie wolnossącego 1,2 75KM? Moim zdaniem byłby dobrym kompromisem - wyższa kultura pracy i moment obrotowy niż SCe 75, niższe koszty ewentualnych napraw niż TCe, przy emeryckim stylu jazdy pali naprawdę niewiele więcej niż 3 cylindrowy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-10-08, 08:21, w całości zmieniany 2 razy
No właśnie nie ma 1.2 75. A tu by chyba pasował idealnie. Jeszcze raz powtarzam, ja o Diesel'u napisałem w żartobliwym tonie. W nawiązaniu do "emeryckiego" stylu jazdy. I nikt mnie nie przekona, że dCi nie wybaczy więcej zbyt późnych redukcji, przyspieszania od biegu jałowego itp. niż 3 cylindrowy benzyniak z turbiną. A czy warto za to dopłacić, czy warto brać klekota to już całkiem inna sprawa.
Diesel do miasta jest bez sensu, chyba że faktycznie ktoś sporo jeździ. W zasadzie przy krótkich trasach diesel nie zdąży się rozgrzać do temperatury roboczej bo sie dojedzie na miejsce. Dodatkowo na zachodzie odchodzi się od diesli w mieście i ten trend prędzej czy później do nas też trafi. Jak Dar napisał do miasta, zakładając normalne, cywilne użytkowanie, tylko benzyna.
Wybór benzyny ogranicza jedynie fantazja i grubość portfela. Decydująca dla mnie byłaby jedynie jazda próbna. Jeśli komuś pasuje 1.0 Sce to po co dopłacać do droższych rozwiązań?
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1814 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-10-08, 10:33
To może warto poszukać MCV z silnikiem 1.2 16v ? Na olx jest kilka nowych sztuk z 2017r
To może warto poszukać MCV z silnikiem 1.2 16v ? Na olx jest kilka nowych sztuk z 2017r
To chyba najlepsza opcja, dorzucić LPG (ale poza ASO w warsztacie z prawdziwego zdarzenia) będzie zadowolenie z jazdy i oszczędność.
Na marginesie: ostatnio sam pokusiłem się o montaż LPG i jeździ się o wiele lepiej tzn. taniej, a różnicy w dynamice nie czuć Przy aktualnych temperaturach w okolicy 10stC przerzuca się na gaz po 800-1000m, zdążę spokojnie wyjechać z osiedla.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Wrz 2007 Posty: 1106 Skąd: krakow
Wysłany: 2017-10-08, 21:39
Chyba warto. Piszę subiektywnie. Da się poruszać całkiem sprawnie. Na b. niskie spalanie nie licz, bo do sprawnej jazdy lubi wyższe obroty, a jak pocisniesz na autostradzie to średnia 9l bez problemu. Ja w tym roku przy lekko dynamicznej jezdzie mam średnią 6,2 w dwie osoby z podrecznym bagażem. pozdr
Diesel do miasta jest bez sensu, chyba że faktycznie ktoś sporo jeździ. W zasadzie przy krótkich trasach diesel nie zdąży się rozgrzać do temperatury roboczej bo sie dojedzie na miejsce. Dodatkowo na zachodzie odchodzi się od diesli w mieście i ten trend prędzej czy później do nas też trafi. Jak Dar napisał do miasta, zakładając normalne, cywilne użytkowanie, tylko benzyna.
Wybór benzyny ogranicza jedynie fantazja i grubość portfela. Decydująca dla mnie byłaby jedynie jazda próbna. Jeśli komuś pasuje 1.0 Sce to po co dopłacać do droższych rozwiązań?
Wtrącę swoje trzy grosze.
Obecnie jeżdżę Fabianką w dieslu i rozgrzać to się akurat zdąży, W moim przypadku odcinki po kilometr to nie są, tylko trochę więcej plus światła i korki, więc problemu z rozgrzaniem silnika nie ma. Natomiast z czym naprawdę jest problem to DPFy. Tutaj można napisać elaboraty, ale szkoda czasu, bo nowe diesle w mieście przez te właśnie filtry się nie nadają.
Nie chce mi się za bardzo rozpisywać ile potem z tym jest problemów i kosztów, ale przy przebiegach głównie miasto obecnie jedynym słusznym wyborem jest benzyna. IMO niezależnie od kupowanej marki czy modelu.
Szanowni koledzy. Nie do końca rozumiem w czym problem ! Zakładając różnicę w spalaniu 1l/100 to przy przejeździe z południa Polski nad morze to jest różnica w cenie jednego zestawu BigMac !!!. Przejazdu na południe Europy to dwa zestawy BicMac. Jeśli kupiliście samochód za 40-50k lub więcej to chyba chodzicie też do MacDonalds ?? poza wyjazdami . Tak już jest na świecie że za lepsze rzeczy więcej się płaci. Dlatego silnik 0.9Tce jest lepszy od 1.2SCe i od silnika 1.0SCe. Pali tyle samo ale ma lepsze parametry . Dla niektórych poprostu SCe jest wystarczający.
Ostatnio zmieniony przez kakus 2019-01-07, 13:16, w całości zmieniany 1 raz
Zakładając różnicę w spalaniu 1l/100 to przy przejeździe z południa Polski nad morze to jest różnica w cenie jednego zestawu BigMac
600km, czyli 6*4,5zł=27 PLN (albo 30 PLN, jak benzyna wróci w okolice 5 zł)
Czyżby BigMaki aż tyle kosztowały? Nie stołuję się w McDonaldsie, ale wydaje mi się, że ostatnim razem, kiedy tam byłem, zestaw kosztował około 15 PLN.
Zakładając różnicę w spalaniu 1l/100 to przy przejeździe z południa Polski nad morze to jest różnica w cenie jednego zestawu BigMac
600km, czyli 6*4,5zł=27 PLN (albo 30 PLN, jak benzyna wróci w okolice 5 zł)
Czyżby BigMaki aż tyle kosztowały? Nie stołuję się w McDonaldsie, ale wydaje mi się, że ostatnim razem, kiedy tam byłem, zestaw kosztował około 15 PLN.
Różnica w cenie auta z SCE73 i TCE90 to 4.900zł.
Skoro na 100 km oszczędza się 4,90zł czyli jeden litr (dla uproszczenia i perspektywicznie bo paliwo pewnie pójdzie w górę), to jeśli kogoś nie interesują kwestie dynamiki, serwisowania turbiny etc. to zakup silnika TCE90 zwróci się po ok. 100.000km (+/- 25.000km w zależności od zmian cen paliwa, również upraszczając kwestie inflacji/utraty wartości pieniądza w czasie).
Samochodu nie kupuje się żeby się coś zwróciło. Gdyby tak do tego podchodzić to trzeba by było kupować tylko używki. Samochód to jest element konsumpcji. Ważne aby był sprawny i ew. dawał radość. Poza tym to się na tym zawsze traci.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 887 Skąd: EL
Wysłany: 2019-01-07, 14:17
kakus napisał/a:
Samochodu nie kupuje się żeby się coś zwróciło.
kakus, zrozum, nie jesteśmy tacy sami (typy osobowości wg Junga). M.in. dlatego każdy ma własne motywacje kupna i użytkowania auta. Jedni - dojechać z punktu A do punktu B, inni - dla prestiżu, inni - dla przyjemności,...
zwirz napisał/a:
Różnica w cenie auta z SCE73 i TCE90 to 4.900zł.
Skoro na 100 km oszczędza się 4,90zł czyli jeden litr (dla uproszczenia i perspektywicznie bo paliwo pewnie pójdzie w górę), to jeśli kogoś nie interesują kwestie dynamiki, serwisowania turbiny etc. to zakup silnika TCE90 zwróci się po ok. 100.000km (+/- 25.000km w zależności od zmian cen paliwa, również upraszczając kwestie inflacji/utraty wartości pieniądza w czasie).
Ja np. 100.000km przejadę po ok. 6-8 latach.
Sprawdziłem. Różnice w katalogu z roku 2017, kiedy kupowałem auto (porównanie tych samych modeli, bez tajemniczych gwiazdek):
1. 4,5 tys. zł droższy 0,9 TCe
2. różnica średniego spalania jest mniejsza, od 0,3 do 0,8dm3 (na trasie / w mieście, odpowiednio).
Po obliczeniach w Excelu trzeba by jeździć min. 125 kkm do 333 kkm (odpowiednio), by "zwrócił się" koszt dopłaty 4,5 kPLN za TCe (cena benzyny 4,5 PLN).
Przy tak długim przebiegu (125-333 kkm) znaczenie ma koszt serwisowania turbo.
Inna, zasadnicza sprawa - właściciele TCe nie będą jeździć emerycko na tak długim dystansie, by zaoszczędzić na paliwie. Turbo zachęca do bardziej dynamicznej jazdy. Wniosek - oszczędności ze spalania nie będzie (vs. 1.0 SCe), będą wyższe koszty serwisowania. Może auto mniej (albo więcej) straci na wartości przy jego odsprzedaży po kilku latach, kto wie?
kakus, zrozum, nie jesteśmy tacy sami (typy osobowości wg Junga
Nie mówiąc już o 16 typach temperamentu według Keirsey'a :)
Coraz bardziej zaczyna mi się podobać to forum. Dyskusja, zamiast, jak wszędzie indziej, w miarę rośnięcia wątku, przeistaczać się w pospolity flame war (znaczy się "pyskówka"), zaczyna wchodzić na intelektualne wyżyny.
Powiem tak. Mam Logana 2 1.0. Auto fajne itp. ale wracajac do tematu trasa ok 4,5 przy 90/100. Wieksza predkosc okrutnie rosnie spalanie i halas, nie ma sensu gonic.
Miasto ok 6 l. Trasa z roboty i z powrotem ok 10 km.
Witam,
zgadzam się, że w 4,5l się zmieści. Mi przy 100km/h wychodziło 6,2- 6,3 gazu.
Ale kto tak jeździ mając TCe.
Na początku jeździłem z taką prędkością, nawet ECO mi pasowało.
Jednak ten silnik zachęca do mocniejszego wciśnięcia gazu, a o EKo to już prawie zapomniałem.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 21 razy Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 887 Skąd: EL
Wysłany: 2019-03-12, 05:42
tomas_102 napisał/a:
Ale kto tak jeździ mając TCe.
Na początku jeździłem z taką prędkością, nawet ECO mi pasowało.
Jednak ten silnik zachęca do mocniejszego wciśnięcia gazu, a o EKo to już prawie zapomniałem.
Dokładnie. Z TCe nie oszczędza się na paliwie, ale korzysta się z przyjemności dynamicznej jazdy. Z SCe paliwa starcza na dłuższe wyjazdy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum