Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
0.9 TCe 90 a 1.0 SCe 73 - porównianie spalania
Autor Wiadomość
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2017-10-07, 21:20   

Nie czepiaj się kolego nazewnictwa, bo wiesz dobrze o co mi chodzi. Nie pisalem o moich oczekiwaniach, tylko o realiach, znanym użytkownikom takich silników. pozdr
 
quartzu 


Marka: Chyba
Model: Lodgy 1.5 dCi
Silnik: będzie
Dołączył: 04 Paź 2017
Posty: 86
Skąd: Warmia
Wysłany: 2017-10-07, 21:32   

Nie mam nic więcej do dodania w tym wątku. O Astrze i Twoich subiektywnych odczuciach załóż osobny wątek. Bo tu to pasuje jak krawat do kufajki. Życzę powodzenia. :-P
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-07, 22:58   

quartzu, Z piątego biegu też da się ruszyć i co z tego?
Można dopłacić jeszcze 1,5k i mieć dci tyle, że dalej w biednej wersji, gdzie wersja tce jest już nieźle wyposażona.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-10-08, 08:15   

quartzu napisał/a:
A to nie jest wątek o Astrze, jej stanie technicznym i Twoich wobec niej oczekiwaniach. No nie ma takiego silnika "1,4 turbo diesel".

chodzi zapewne o fiatowski 1,3 JTD który pakowali również do Astry. Opel przecież od lat korzysta z motorów dieslowskich fiata. Moim zdaniem kupowanie diesla - szczególnie do miasta - sensu nie ma. Różnica w spalaniu jest niewielka więc wyrównanie kosztu zakupu diesla przełoży się na jakieś 80-100 tys przebiegu. Nie ma już w ofercie wolnossącego 1,2 75KM? Moim zdaniem byłby dobrym kompromisem - wyższa kultura pracy i moment obrotowy niż SCe 75, niższe koszty ewentualnych napraw niż TCe, przy emeryckim stylu jazdy pali naprawdę niewiele więcej niż 3 cylindrowy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-10-08, 08:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
quartzu 


Marka: Chyba
Model: Lodgy 1.5 dCi
Silnik: będzie
Dołączył: 04 Paź 2017
Posty: 86
Skąd: Warmia
Wysłany: 2017-10-08, 08:33   

No właśnie nie ma 1.2 75. A tu by chyba pasował idealnie. Jeszcze raz powtarzam, ja o Diesel'u napisałem w żartobliwym tonie. W nawiązaniu do "emeryckiego" stylu jazdy. I nikt mnie nie przekona, że dCi nie wybaczy więcej zbyt późnych redukcji, przyspieszania od biegu jałowego itp. niż 3 cylindrowy benzyniak z turbiną. A czy warto za to dopłacić, czy warto brać klekota to już całkiem inna sprawa.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-10-08, 08:37   

No właśnie diesel nie wybacza błędów i pokazuje to bardziej spektakularnie. Albo bardzo wredne drgania, lub gaśnie stając dęba.

Fakt, że TCe miewa zamułki, dlatego SCe jest bardziej przewidywalny i chyba do spokojnej jazdy jednak lepszy.
 
Nanouser 


Marka: Renault / Dacia
Model: Clio Grandtour / Sandero
Silnik: 0,9 / 1,2
Rocznik: 2016 / 2013
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 102
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-10-08, 08:39   

Diesel do miasta jest bez sensu, chyba że faktycznie ktoś sporo jeździ. W zasadzie przy krótkich trasach diesel nie zdąży się rozgrzać do temperatury roboczej bo sie dojedzie na miejsce. Dodatkowo na zachodzie odchodzi się od diesli w mieście i ten trend prędzej czy później do nas też trafi. Jak Dar napisał do miasta, zakładając normalne, cywilne użytkowanie, tylko benzyna.
Wybór benzyny ogranicza jedynie fantazja i grubość portfela. Decydująca dla mnie byłaby jedynie jazda próbna. Jeśli komuś pasuje 1.0 Sce to po co dopłacać do droższych rozwiązań?
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-10-08, 10:33   

To może warto poszukać MCV z silnikiem 1.2 16v ? Na olx jest kilka nowych sztuk z 2017r
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-10-08, 16:49   

dudu$ napisał/a:
To może warto poszukać MCV z silnikiem 1.2 16v ? Na olx jest kilka nowych sztuk z 2017r


To chyba najlepsza opcja, dorzucić LPG (ale poza ASO w warsztacie z prawdziwego zdarzenia) będzie zadowolenie z jazdy i oszczędność.

Na marginesie: ostatnio sam pokusiłem się o montaż LPG i jeździ się o wiele lepiej tzn. taniej, a różnicy w dynamice nie czuć :mrgreen: Przy aktualnych temperaturach w okolicy 10stC przerzuca się na gaz po 800-1000m, zdążę spokojnie wyjechać z osiedla.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-10-08, 16:57   

w ogóle warto szukać tego silnika - póki można jeszcze coś znaleźć z tegorocznej produkcji, np:
https://www.otomoto.pl/of...html#60c1c03cd2
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-10-08, 17:04, w całości zmieniany 3 razy  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2017-10-08, 21:39   

Chyba warto. Piszę subiektywnie. Da się poruszać całkiem sprawnie. Na b. niskie spalanie nie licz, bo do sprawnej jazdy lubi wyższe obroty, a jak pocisniesz na autostradzie to średnia 9l bez problemu. Ja w tym roku przy lekko dynamicznej jezdzie mam średnią 6,2 w dwie osoby z podrecznym bagażem. pozdr
 
mistakos 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Dołączył: 03 Sty 2019
Posty: 146
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-01-04, 21:34   

Nanouser napisał/a:
Diesel do miasta jest bez sensu, chyba że faktycznie ktoś sporo jeździ. W zasadzie przy krótkich trasach diesel nie zdąży się rozgrzać do temperatury roboczej bo sie dojedzie na miejsce. Dodatkowo na zachodzie odchodzi się od diesli w mieście i ten trend prędzej czy później do nas też trafi. Jak Dar napisał do miasta, zakładając normalne, cywilne użytkowanie, tylko benzyna.
Wybór benzyny ogranicza jedynie fantazja i grubość portfela. Decydująca dla mnie byłaby jedynie jazda próbna. Jeśli komuś pasuje 1.0 Sce to po co dopłacać do droższych rozwiązań?


Wtrącę swoje trzy grosze.
Obecnie jeżdżę Fabianką w dieslu i rozgrzać to się akurat zdąży, W moim przypadku odcinki po kilometr to nie są, tylko trochę więcej plus światła i korki, więc problemu z rozgrzaniem silnika nie ma. Natomiast z czym naprawdę jest problem to DPFy. Tutaj można napisać elaboraty, ale szkoda czasu, bo nowe diesle w mieście przez te właśnie filtry się nie nadają.
Nie chce mi się za bardzo rozpisywać ile potem z tym jest problemów i kosztów, ale przy przebiegach głównie miasto obecnie jedynym słusznym wyborem jest benzyna. IMO niezależnie od kupowanej marki czy modelu.
 
Belphegor 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 KM EDC
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 27 Cze 2018
Posty: 1560
Skąd: WE, WPR
Wysłany: 2019-01-04, 22:58   

No cóż. Tu luckyboy masz sporo racji.
_________________
EDC - Ekonomiczny Duster Codziennie. 8-)
Psycho the rapist

 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2019-01-07, 13:12   

Szanowni koledzy. Nie do końca rozumiem w czym problem ! Zakładając różnicę w spalaniu 1l/100 to przy przejeździe z południa Polski nad morze to jest różnica w cenie jednego zestawu BigMac !!!. Przejazdu na południe Europy to dwa zestawy BicMac. Jeśli kupiliście samochód za 40-50k lub więcej to chyba chodzicie też do MacDonalds ?? poza wyjazdami ;-) . Tak już jest na świecie że za lepsze rzeczy więcej się płaci. Dlatego silnik 0.9Tce jest lepszy od 1.2SCe i od silnika 1.0SCe. Pali tyle samo ale ma lepsze parametry :-> . Dla niektórych poprostu SCe jest wystarczający.
Ostatnio zmieniony przez kakus 2019-01-07, 13:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-01-07, 13:20   

kakus napisał/a:
Zakładając różnicę w spalaniu 1l/100 to przy przejeździe z południa Polski nad morze to jest różnica w cenie jednego zestawu BigMac


600km, czyli 6*4,5zł=27 PLN (albo 30 PLN, jak benzyna wróci w okolice 5 zł)
Czyżby BigMaki aż tyle kosztowały? Nie stołuję się w McDonaldsie, ale wydaje mi się, że ostatnim razem, kiedy tam byłem, zestaw kosztował około 15 PLN.
 
zwirz 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-01-07, 13:26   

macminer napisał/a:
kakus napisał/a:
Zakładając różnicę w spalaniu 1l/100 to przy przejeździe z południa Polski nad morze to jest różnica w cenie jednego zestawu BigMac


600km, czyli 6*4,5zł=27 PLN (albo 30 PLN, jak benzyna wróci w okolice 5 zł)
Czyżby BigMaki aż tyle kosztowały? Nie stołuję się w McDonaldsie, ale wydaje mi się, że ostatnim razem, kiedy tam byłem, zestaw kosztował około 15 PLN.


Różnica w cenie auta z SCE73 i TCE90 to 4.900zł.
Skoro na 100 km oszczędza się 4,90zł czyli jeden litr (dla uproszczenia i perspektywicznie bo paliwo pewnie pójdzie w górę), to jeśli kogoś nie interesują kwestie dynamiki, serwisowania turbiny etc. to zakup silnika TCE90 zwróci się po ok. 100.000km (+/- 25.000km w zależności od zmian cen paliwa, również upraszczając kwestie inflacji/utraty wartości pieniądza w czasie).

Ja np. 100.000km przejadę po ok. 6-8 latach.

O czym tu dalej dyskutować? :)))
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2019-01-07, 13:49   

Samochodu nie kupuje się żeby się coś zwróciło. Gdyby tak do tego podchodzić to trzeba by było kupować tylko używki. Samochód to jest element konsumpcji. Ważne aby był sprawny i ew. dawał radość. Poza tym to się na tym zawsze traci.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2019-01-07, 14:17   

kakus napisał/a:
Samochodu nie kupuje się żeby się coś zwróciło.

kakus, zrozum, nie jesteśmy tacy sami (typy osobowości wg Junga). M.in. dlatego każdy ma własne motywacje kupna i użytkowania auta. Jedni - dojechać z punktu A do punktu B, inni - dla prestiżu, inni - dla przyjemności,...

zwirz napisał/a:
Różnica w cenie auta z SCE73 i TCE90 to 4.900zł.
Skoro na 100 km oszczędza się 4,90zł czyli jeden litr (dla uproszczenia i perspektywicznie bo paliwo pewnie pójdzie w górę), to jeśli kogoś nie interesują kwestie dynamiki, serwisowania turbiny etc. to zakup silnika TCE90 zwróci się po ok. 100.000km (+/- 25.000km w zależności od zmian cen paliwa, również upraszczając kwestie inflacji/utraty wartości pieniądza w czasie).

Ja np. 100.000km przejadę po ok. 6-8 latach.

Sprawdziłem. Różnice w katalogu z roku 2017, kiedy kupowałem auto (porównanie tych samych modeli, bez tajemniczych gwiazdek):
1. 4,5 tys. zł droższy 0,9 TCe
2. różnica średniego spalania jest mniejsza, od 0,3 do 0,8dm3 (na trasie / w mieście, odpowiednio).
Po obliczeniach w Excelu trzeba by jeździć min. 125 kkm do 333 kkm (odpowiednio), by "zwrócił się" koszt dopłaty 4,5 kPLN za TCe (cena benzyny 4,5 PLN).

Przy tak długim przebiegu (125-333 kkm) znaczenie ma koszt serwisowania turbo.

Inna, zasadnicza sprawa - właściciele TCe nie będą jeździć emerycko na tak długim dystansie, by zaoszczędzić na paliwie. Turbo zachęca do bardziej dynamicznej jazdy. Wniosek - oszczędności ze spalania nie będzie (vs. 1.0 SCe), będą wyższe koszty serwisowania. Może auto mniej (albo więcej) straci na wartości przy jego odsprzedaży po kilku latach, kto wie?
 
macminer 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Wrz 2018
Posty: 245
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-01-07, 19:32   

eio napisał/a:
kakus, zrozum, nie jesteśmy tacy sami (typy osobowości wg Junga


Nie mówiąc już o 16 typach temperamentu według Keirsey'a :)

Coraz bardziej zaczyna mi się podobać to forum. Dyskusja, zamiast, jak wszędzie indziej, w miarę rośnięcia wątku, przeistaczać się w pospolity flame war (znaczy się "pyskówka"), zaczyna wchodzić na intelektualne wyżyny.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2019-01-09, 18:36   

macminer napisał/a:

eio napisał/a:
kakus, zrozum, nie jesteśmy tacy sami (typy osobowości wg Junga


Nie mówiąc już o 16 typach temperamentu według Keirsey'a :)


zrozumiałem :->

ps. wg. Jung'a mam profil 12 :lol:
Ostatnio zmieniony przez kakus 2019-01-09, 18:44, w całości zmieniany 5 razy  
 
Satyr 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2018
Dołączył: 10 Cze 2018
Posty: 19
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-03-09, 15:13   

Powiem tak. Mam Logana 2 1.0. Auto fajne itp. ale wracajac do tematu trasa ok 4,5 przy 90/100. Wieksza predkosc okrutnie rosnie spalanie i halas, nie ma sensu gonic.
Miasto ok 6 l. Trasa z roboty i z powrotem ok 10 km.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-10, 18:33   

Logan MCV 0,9 tce przy 90km/h też spali 4,5l a może i mniej
 
tomas_102 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Tce90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Lip 2018
Posty: 57
Skąd: WPU
Wysłany: 2019-03-11, 22:08   

Witam,
zgadzam się, że w 4,5l się zmieści. Mi przy 100km/h wychodziło 6,2- 6,3 gazu.
Ale kto tak jeździ mając TCe.
Na początku jeździłem z taką prędkością, nawet ECO mi pasowało.
Jednak ten silnik zachęca do mocniejszego wciśnięcia gazu, a o EKo to już prawie zapomniałem.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 887
Skąd: EL
Wysłany: 2019-03-12, 05:42   

tomas_102 napisał/a:
Ale kto tak jeździ mając TCe.
Na początku jeździłem z taką prędkością, nawet ECO mi pasowało.
Jednak ten silnik zachęca do mocniejszego wciśnięcia gazu, a o EKo to już prawie zapomniałem.

Dokładnie. Z TCe nie oszczędza się na paliwie, ale korzysta się z przyjemności dynamicznej jazdy. Z SCe paliwa starcza na dłuższe wyjazdy.
 
artu 


Marka: Toyota
Model: Rav4
Silnik: 2.0 d4d
Dołączył: 06 Mar 2019
Posty: 19
Skąd: Puszcza
Wysłany: 2019-03-12, 07:22   

A jakie macie przebiegi w swoich silnikach? Napiszcie typ Silnika przebieg i jakie do tej pory usterki. Ktoś już regulowałte szklanki albo turbo?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne