A takie podstawowe rzeczy jak sprawdzenie czy hamulec ręczny nie stoi , czy nie trze któreś łożysko, czy też filtr powietrza i paliwa wymienne to już robiłeś ?
Wymiana smaru w łożyskach oraz oleju w skrzyni przekładniowej także jest niezbędna w samochodach starszych niż 4 lata.
Bo często w starszych samochodach to są podstawowe problemy które trzeba wyeliminować na początku a one wszystkie maja wpływ na przyśpieszenie i prędkość maksymalną
Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 69 Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-10-16, 13:39
jas_pik napisał/a:
A takie podstawowe rzeczy jak sprawdzenie czy hamulec ręczny nie stoi , czy nie trze któreś łożysko, czy też filtr powietrza i paliwa wymienne to już robiłeś ?
Wymiana smaru w łożyskach oraz oleju w skrzyni przekładniowej także jest niezbędna w samochodach starszych niż 4 lata.
Bo często w starszych samochodach to są podstawowe problemy które trzeba wyeliminować na początku a one wszystkie maja wpływ na przyśpieszenie i prędkość maksymalną
na litość boską... już bez przesady. Poza tym wszystkie z wymienionych nie mają też wpływu na niechęć wchodzenia na obroty. Poza filtrem paliwa i powietrza. Te są nowe.
Nie takie problemy już widziałem :) dlaczego samochód nie chce jechać i wchodzić na obroty.
A sprawdziłeś przelot paliwa - zagięty/załamany wężyk paliwowy może być przyczyną tych problemów . A sprawdzenie takiego problemu jest najprostsze.
Czasami warto też opróżnić bak ( bo może się okazać że jest na dnie tyle wody i innej mazi że paliwo nie chce płynąć).
W kilkuletnich samochodach to normalne.
W moim elektryku w ostatnie kilka zimnych dni webasto nie chciało odpalić bo smok ciągnął wodę a nie paliwo z dna zbiornika .
Najpierw wyeliminuj każdą możliwość a jeśli jesteś w 100% pewien że te problemy usunąłeś możesz pojechać do tunera żeby sprawdzić moc.
Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 69 Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-10-17, 13:26
jas_pik napisał/a:
Nie takie problemy już widziałem :) dlaczego samochód nie chce jechać i wchodzić na obroty.
A sprawdziłeś przelot paliwa - zagięty/załamany wężyk paliwowy może być przyczyną tych problemów . A sprawdzenie takiego problemu jest najprostsze.
Czasami warto też opróżnić bak ( bo może się okazać że jest na dnie tyle wody i innej mazi że paliwo nie chce płynąć).
W kilkuletnich samochodach to normalne.
W moim elektryku w ostatnie kilka zimnych dni webasto nie chciało odpalić bo smok ciągnął wodę a nie paliwo z dna zbiornika .
Najpierw wyeliminuj każdą możliwość a jeśli jesteś w 100% pewien że te problemy usunąłeś możesz pojechać do tunera żeby sprawdzić moc.
Ja wam chyba film nagram bo mam wrażenie że niektóre osoby uważają że nie wiem jak się ma odpychać 85km logan. Biorąc pod uwagę że jeździłem 68 konnym teściów to wiem jak jechał tamten a jak jedzie mój.
Jak by paliwa nie miał... to by nie miał ciśnienia odpowiedniego na listwie wtryskowej.
A może jest rozrząd przestawiony? Sprawdzałeś?
Tak mi do głowy wpadło. Może poprzedniej właścicielce ktoś wymieniał, zdupił i auto przestało jeździć i dlatego sprzedała.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-10-17, 17:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 69 Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-10-18, 14:00
rozrząd sprawdzali 3 razy. Używali blokad. Najgorsze jest to że wszystkie parametry na kompie są w normie. Nie ma żadnego błędu a to nie ma siły jechać. W dodatku nie pokazuje aktualnego spalania. tzn pokazuje jak by tylko jedną stałą dawkę. Nie reaguje na dodanie gazu na postoju. Moim zdaniem ma to jakiś związek z jego niemocą. W czasie jazdy nie dość że nie ma siły to potrafi dzwonić jak by był kąt źle ustawiony? Dodam że na zimnym silniku jest ciut żwawszy ale komputer podaje też większą dawkę paliwa wtedy. Na 100% problem leży w paliwie. Auto nie zostawia zasłony dymnej.
P.S.
Czy pompę wtryskową się ustawia jakoś? Pomijam przy rozrządzie na znaki, ale np w vagu na pompie vp37 ustawia się kąt wtrysku czy dawkę na nastawniku. Czy tutaj też jest jeszcze jakaś regulacja poza rozrządem?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2878 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-18, 22:29
Ustawienie na rozrzadzie to 19wpustow.
Na pompie nie ma regulacji, bo to pompa wysokiego cisnienia, a nie wtryskowa.
W pompie mamy tylko dwie wtyczki:
-Regulator wydatku niskiego cisnienia
-Zawoe regulacyjny wysokiego cisnienia
Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 69 Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-10-19, 14:07
shrek napisał/a:
Ustawienie na rozrzadzie to 19wpustow.
Na pompie nie ma regulacji, bo to pompa wysokiego cisnienia, a nie wtryskowa.
W pompie mamy tylko dwie wtyczki:
-Regulator wydatku niskiego cisnienia
-Zawoe regulacyjny wysokiego cisnienia
czyli jeżeli rozrząd jest ustawiony dobrze to nic więcej się nie ustawia?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2878 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-19, 14:45
Pompa w common rail wytwaza tylko cisnienie i wysyla do listwy a tam jet dzielone na wtryskiwacze. Jakie masz cisnienie na listwie na wolnych obrotach, 2 tys, 3 tys, na postoju i podczas jazdy.
Takie wolne przemyślenia.
W daciach były montowane 1,5 68KM, 86KM i 110KM. Któryś miał turbinę o stałej geometrii łopatek, a pozostałe o zmiennej.
Jaki wstawiłeś silnik. Może był 86, a wstawiłeś 68 i komp podaje inne dawki, czasy wtrysku. Tylko, że wtedy sonda by to wychwyciła tylko nie wiem czy wrzuci błąd czy tylko dawki zmieni.
Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 69 Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-10-19, 20:13
Marek1603 napisał/a:
Takie wolne przemyślenia.
W daciach były montowane 1,5 68KM, 86KM i 110KM. Któryś miał turbinę o stałej geometrii łopatek, a pozostałe o zmiennej.
Jaki wstawiłeś silnik. Może był 86, a wstawiłeś 68 i komp podaje inne dawki, czasy wtrysku. Tylko, że wtedy sonda by to wychwyciła tylko nie wiem czy wrzuci błąd czy tylko dawki zmieni.
jaka sonda? W dieslu sonda? pierwsze słyszę. Słupek pochodzi z megana więc odpada nam wariant 68km. Jest o oznaczeniu 724 więc takim jakim również montowano w loganach. Narazie to idzie zima i będzie stał cały czas. Co jakiś czas go odpalę (jak odpali bo albo gdzieś się zapowietrza albo coś go boli i przy chłodniejszych dniach trzeba dłużej kręcić) żeby pochodził z godzinkę na wolnych i tyle ;)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2878 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-19, 21:16
No co wy chlopaki. 1.5 dci posiada sonde lambda i jak masz fap to jeszcze czyjniki cisnienia i temp.
Turbine o zmiennej geometri mialy tylko wersje 110 km.
Dobrym tropem moze byc to, ze ci sie zapowietrza.
Jak nie masz pompy w baku to banka pod maske i bezposrednio pod filtr podlacz. Jak dalej bedzie sie zapowietrzal to filtr, jak nie to przewody do baku. Tam w tych zatrzaskach lubia sie te gumki wyslizgiwac z siedzen.
Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 69 Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-10-20, 14:27
Panowie bo może nie jasno napisałem. Na pedał gazu jakoś tam reaguje. Nie reaguje komputer spalania na dodawanie gazu. Idąc dalej tym tropem auto reaguje z półsekundowym może sekundowym opóźnieniem na dodawanie gazu jak i zdejmowanie nogi z gazu czy szczególnie widoczne jest przy zmianie biegów. normalnie to puszczasz gaz wciskasz sprzęgło i obroty nie rosną tylko spadają. Tutaj robię jak w każdym samochodzie i obroty przez chwilę rosną tak jak bym przytrzymywał nogę na pedale gazu przez chwilę. Ogólnie jest upierdliwy na tą chwilę. Mnie zastanawia dlaczego komputer spalanie nie zmienia danych. Reaguje na prędkość. Jadę np 50 i pokazuje 7l jadę 100 pokazuje 5l. Ale z nogą w pogłodze jak i głaskany przy 100 wartość się nie zmienia. Tak jak by podawał jedną wartość paliwa a dorzucał mu tylko powietrza dzięki czemu robi się ubogo i pracuje metalicznie... Tak bym to opisał. Delikatnie dodaje gazu i go rozpędzam to tak nie dzwoni. Jak dodam gazu więcej to nie dość że przyśpiesza tak samo to jeszcze ma tendencje jak by do zbyt późnego zapłonu i zaczyna dzwonić coś na modłę spalania stukowego (detonacyjnego) w benzynie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum