Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Filtr cząsteczek stałych w silnikach TCe
Autor Wiadomość
xarek 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9 TCe
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 43
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-10-18, 13:38   Filtr cząsteczek stałych w silnikach TCe

Witam, Tak się właśnie zastanawiam i może już ktoś coś wie w temacie montowania filtrów cząsteczek stałych w benzynie - czy są one obecnie montowane w Daciach
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-10-18, 14:11   

w nie najnowszych już konstrukcyjnie silnikach od ranaulta, obecnie wkładanych pod maski Dacii nie ma tego rodzaju wynalazków i wątpię aby zaczęto je montować
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-10-18, 14:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
elamtero 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2 8v
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 12
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-18, 14:19   

Z GPF w benzynach chodzi tylko o te silniki co mają bezpośredni wtrysk paliwa (jak diesle), czyli z Renault prawdopodobnie będzie go miało tylko 1.2 TCE.
0.9 TCE ma właśnie wtrysk pośredni więc spalanie jest czyste, nie wydziela się sadza, nie będzie w nim GPF, tak samo 1.0 i 1.6 SCE.
 
xarek 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9 TCe
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Wrz 2017
Posty: 43
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2017-10-18, 14:20   

Ok. Ale jest dyrektywa UE że wszystkie nowe modele i nowo wyprodukowane w 2018 mają mieć GPFy. Ale to tyczy się wszystkich producentów. Co lepsze infolinia Dacia Polska nie wie czy są a jedynie przypuszcza że obecnie już są
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-18, 14:48   

xarek napisał/a:
czy są one obecnie montowane w Daciach

Nie.

xarek napisał/a:
jest dyrektywa UE że wszystkie nowe modele i nowo wyprodukowane w 2018 mają mieć GPFy

Nie.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-18, 15:41   

Jak ktoś już napisał - od 2018 wszystkie auta mają mieć DPF-y. Cena w górę, palniki w uzywkach w ruch ;-)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-18, 20:17   

xarek napisał/a:
Ok. Ale jest dyrektywa UE że wszystkie nowe modele i nowo wyprodukowane w 2018 mają mieć GPFy. Ale to tyczy się wszystkich producentów. Co lepsze infolinia Dacia Polska nie wie czy są a jedynie przypuszcza że obecnie już są

Nieprawda. Dotyczy to silników która przekraczają normę cząstek stałych PPM a tej nie przekracza żaden silnik z wtryskiem pośrednim i sporą część z bezpośrednim.
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2017-10-20, 19:49   

Panie i Panowie!
Rzecz jest następująca. Nie chodzi tylko i wyłącznie o rodzaj wtrysku benzyny. Rzecz w tym, że niektóre silniki, w pewnych zakresach pracy spalają mieszankę paliwowo-powietrzną heterogeniczną. Paliwo to benzyna, a silniki takie konstrukcyjnie mają wtrysk bezpośredni. Przykład: japońskie (jeszcze poprzedni wiek) i koreańskie GDI, Alfa Romeo JTS 2002r. I takie silniki mają skłonność do emisji sadzy. Silniki benzynowe M-B od kilku lat są już wyposażone w filtry sadzy.

Silniki MPI, oraz (niektóre?) z wtryskiem bezpośrednim w pewnych zakresach pracy spalają mieszankę wyłącznie homogeniczną i nie mają skłonności do emisji sadzy.

Należy jeszcze wspomnieć o magicznym niemieckim wynalazku 1.8TSI (180KM) 2008r., który to mając cztery cylindry był wyposażony w 8 wtryskiwaczy :-) Po prostu Niemcy nie potrafili zamodelować procesu spalania ubogiej mieszanki i pozbyć się problemów, co Japończycy z Mitsu zrobili wiele lat wcześniej.

Mieszanka homogeniczna to taka, w której pary paliwa są dokładnie wymieszane z powietrzem - jednorodna. Mieszanka heterogeniczna: wtrysk paliwa następuje bezpośrednio przed zapłonem i nie zdąża się całkowicie i dokładnie wymieszać z powietrzem. Ewentualnie dwa wtryski, które nie tworzą jednorodnej mieszaniny. W jednych strefach jest bogata, na zewnątrz jest uboga. Licząc całą masę powietrza i paliwa, taka mieszanka jest uboga. Co to daje? Oszczędza się na stratach przepływu powietrza, chłodzi się komorę spalania odparowującą benzyną, co pociąga za sobą możliwość podniesienia stopnia sprężania - zwiększa się sprawność ogólna.

To tak w telegraficznym skrócie i być może popełniłem jakieś nieścisłości, ale wydaje mi się, że to nieistotne.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2017-10-20, 20:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne