Wysłany: 2017-10-18, 13:38 Filtr cząsteczek stałych w silnikach TCe
Witam, Tak się właśnie zastanawiam i może już ktoś coś wie w temacie montowania filtrów cząsteczek stałych w benzynie - czy są one obecnie montowane w Daciach
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-10-18, 14:11
w nie najnowszych już konstrukcyjnie silnikach od ranaulta, obecnie wkładanych pod maski Dacii nie ma tego rodzaju wynalazków i wątpię aby zaczęto je montować
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-10-18, 14:13, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2 8v
Rocznik: 2006
Dołączył: 15 Gru 2015 Posty: 12 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-18, 14:19
Z GPF w benzynach chodzi tylko o te silniki co mają bezpośredni wtrysk paliwa (jak diesle), czyli z Renault prawdopodobnie będzie go miało tylko 1.2 TCE.
0.9 TCE ma właśnie wtrysk pośredni więc spalanie jest czyste, nie wydziela się sadza, nie będzie w nim GPF, tak samo 1.0 i 1.6 SCE.
Ok. Ale jest dyrektywa UE że wszystkie nowe modele i nowo wyprodukowane w 2018 mają mieć GPFy. Ale to tyczy się wszystkich producentów. Co lepsze infolinia Dacia Polska nie wie czy są a jedynie przypuszcza że obecnie już są
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3593 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-18, 20:17
xarek napisał/a:
Ok. Ale jest dyrektywa UE że wszystkie nowe modele i nowo wyprodukowane w 2018 mają mieć GPFy. Ale to tyczy się wszystkich producentów. Co lepsze infolinia Dacia Polska nie wie czy są a jedynie przypuszcza że obecnie już są
Nieprawda. Dotyczy to silników która przekraczają normę cząstek stałych PPM a tej nie przekracza żaden silnik z wtryskiem pośrednim i sporą część z bezpośrednim.
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2017-10-20, 19:49
Panie i Panowie!
Rzecz jest następująca. Nie chodzi tylko i wyłącznie o rodzaj wtrysku benzyny. Rzecz w tym, że niektóre silniki, w pewnych zakresach pracy spalają mieszankę paliwowo-powietrzną heterogeniczną. Paliwo to benzyna, a silniki takie konstrukcyjnie mają wtrysk bezpośredni. Przykład: japońskie (jeszcze poprzedni wiek) i koreańskie GDI, Alfa Romeo JTS 2002r. I takie silniki mają skłonność do emisji sadzy. Silniki benzynowe M-B od kilku lat są już wyposażone w filtry sadzy.
Silniki MPI, oraz (niektóre?) z wtryskiem bezpośrednim w pewnych zakresach pracy spalają mieszankę wyłącznie homogeniczną i nie mają skłonności do emisji sadzy.
Należy jeszcze wspomnieć o magicznym niemieckim wynalazku 1.8TSI (180KM) 2008r., który to mając cztery cylindry był wyposażony w 8 wtryskiwaczy Po prostu Niemcy nie potrafili zamodelować procesu spalania ubogiej mieszanki i pozbyć się problemów, co Japończycy z Mitsu zrobili wiele lat wcześniej.
Mieszanka homogeniczna to taka, w której pary paliwa są dokładnie wymieszane z powietrzem - jednorodna. Mieszanka heterogeniczna: wtrysk paliwa następuje bezpośrednio przed zapłonem i nie zdąża się całkowicie i dokładnie wymieszać z powietrzem. Ewentualnie dwa wtryski, które nie tworzą jednorodnej mieszaniny. W jednych strefach jest bogata, na zewnątrz jest uboga. Licząc całą masę powietrza i paliwa, taka mieszanka jest uboga. Co to daje? Oszczędza się na stratach przepływu powietrza, chłodzi się komorę spalania odparowującą benzyną, co pociąga za sobą możliwość podniesienia stopnia sprężania - zwiększa się sprawność ogólna.
To tak w telegraficznym skrócie i być może popełniłem jakieś nieścisłości, ale wydaje mi się, że to nieistotne.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2017-10-20, 20:08, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum