Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Wymiana paska rozrządu (i pompy wody)
Autor Wiadomość
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-10-07, 08:36   Re: Pasek rozrządu 1.2 - aż 120.000 km?

shrek napisał/a:
pixa napisał/a:
Witam

Serwisówka mówi jasno - wymienić rozrząd po 120.000 lub 6 latach. Dla mnie to oczywista próba wypchnięcia tej dość kosztownej naprawy poza przedłużoną gwarancję. Czekaliście aż tyle, czy raczej wymieniliście rozrząd koło 100.000?

To jest bezyna wiec rozrzad nie jest tak obciazony jak w dizlu. Przykladowo peugeot daje 240 tys, ( nie pamietam jaki silnik), Ford 150tys. Sam natluklem fordem w bezynie 200 i rozrzad byl ok, ale zawsze polecam wymiane 10 tys wczesniej niz 100 metrow pozniej.


PSA 2.0 BlueHDI jest chyba 240 albo 180 w "ciężkich warunkach", wymieniałem po 160 000, raczej 240 by nie wytrzymał.
 
WOJCIESZKO 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V + lpg
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 15
Skąd: Ruda ŚLASKA
Wysłany: 2017-10-08, 00:37   

Witajcie.
Właśnie będę wymieniać rozrząd po 6 latach. Jakiej ceny mogę się spodziewać w ASO ?
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-10-08, 00:50   

min 1800 zł
nie łatwiej zadzwonić do aso ?
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-10-08, 00:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-08, 07:17   

To samo chcialem powiedziec. Jedz/zadzwon i zapytaj. Dostaniesz aktualna cene.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-09, 00:41   

Dziwne, u mnie producent wymaga wymiany rozrządu wraz z paskiem osprzętu przy 80 tys.km. Mam silnik 1,6 MPI. Jednak te części oryginalne są tanie poza ASO, bo w ASO ceny są kosmiczne.
Koszt robocizny oscyluje się w 300-400 zł.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-10-09, 01:15   

są tanie bo te silniki klepią od 20 lat i juz każdy producent aftermarku ma je w swojej ofercie
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-12, 07:47   Re: Pasek rozrządu 1.2 - aż 120.000 km?

kochelet1 napisał/a:
shrek napisał/a:
GRL napisał/a:
1.6hdi od PSA - mam to w Maździe - 240kkm/10lat.


Z tego co mi sie przypomina to jest ta hybryda? Pasko-lancuch.


tak hybryda i to do tego bardzo kiepska.
Miałem taki silnik i wrogowi bym nie polecił.


A ja mam inne zdanie. U mnie ten silnik się sprawdził (w wersji 1.6 TDCI). Pasek wymieniałem przy 220kkm, a do 330kkm, dojechał na orginalnych wtryskach, dwumasie, turbinie itp. - Trwały i mało pali, tyle że olej zmieniałem pomiędzy 10 a 15 kkm.

A jak już zbaczamy z tematu, to jak wygląda praktyka (nie książka) z wymianą i trwałością rozrządu w 1.6 K4M
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-16, 12:51   

Czy macie jakieś opcje w Warszawie ( na Bemowie najchętniej lub okolice ) gdzie wymienię rozrząd w 1.5 dci ? Dzwoniłem dzisiaj i wymiana dopiero na przyszły tydzień w okolicach środy - 350pln-380pln ( robocizna ).

Shreku, ile zajmie mi na oko godzin wymiana gdybym to sam robił ( bez pompy wody ) w najblizszy weekend ? Bo może jednak sam się rzucę na to ...
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-16, 15:06   

Mysle, ze na pierwszy raz te 3- 3,5 godziny bez niespodzianek.
Jak bedziesz potrzebowal pomocy online to odezwij sie na PW.
Ja na szybciara wyrabiam sie w 2-2,5 h z pompa i odpowietrzeniem w clio. Lodgy godzina glowkowania jak wyciagnac lape silnika, zeby nic nie urwac. Scenic pol dnia, bo silnik gleboko schowany. Wszystko zalezy od niespodzianek.
Edit:
Wpadnij na kawe, to ogarniemy temat. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-10-16, 15:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-19, 08:50   

Oddałem do warsztatu z polecenia kolegi. Koszt robocizny 300pln. Niestety z braku czasu musiałem juz oddać i nie chciałem więcej czekać z wymianą . Może następną wymianę zrobię samemu ... a do Ciebie shreku chętnie bym zajechał jakbym był na urlopie we Francji :)) 8-)
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-31, 12:00   

To jeszcze można dodać, że wg serwisówki jeśli ktoś robi więcej niż 50% przebiegu po mieście z niewielkimi prędkościami to wymiana paska powinna nastąpić przy 80.000 km. Myślę, że 100.000 to rozsądny kompromis.
 
baro 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Logan
Dołączył: 09 Maj 2016
Posty: 18
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-27, 16:13   

Kolego corrado, imożesz podać namiar na warsztat? Jak w ogóle robota - dobrze wykonana? Ile kosztowały Cię same części i gdzie kupowałeś?

Ja mam Dacię Logan Van i już prawie 180 tys. km, więc też muszę oddać do mechanika na wymianę rozrządu. Szukam jakiegoś sensownego warsztatu w Warszawie - najlepiej Białołęka, Bródno, Targówek, Zacisze, Tarchomin.

Macie jakieś sprawdzone części do kupienia? Jakiej firmy polecacie?

Dzięki chłopaki za odpowiedzi.
 
podsiar 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 90
Skąd: Góra Siewierska
Wysłany: 2017-12-28, 11:52   

Pora i na mnie bo mam przelatane 135k km.

Szukam w okolicach Katowic poleconego mechaniora, który by mi ogarnął wymianę rozrządu. Gdyby ktokolwiek miał doświadczenie z kimś w tych okolicach to proszę o info.

@shrek - nie będziesz może w PL niebawem? :-P ;-)
_________________
Przychodzi taki moment życia, że od pojemności silnika ważniejsza staje się pojemność bagażnika.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-12-28, 12:10   

Ależ jest w PL.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-28, 21:29   

Jestem w PL. Odezwi sie na PW .Polece Ci zaufanego goscia.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-30, 06:51   Re: Przegląd LPG i wymiana rozrządu

baro napisał/a:


I jeszcze ten rozrząd...co ile wymieniać?

Mój samochód to Dacia Logan VAN 1.6 benzyna + LPG, rocznik 2012. Obecnie przejechane 178 000 km.


Interwaly wymiany masz na mojadacia.pl lub znajdziesz tu http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=480
A tak wogole to powinno wymieniac sie po zakupie auta uzywanego.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
ricken 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Sandero
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 122
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-01-11, 20:04   Rozrząd Sandero 1.4 co ile

Pytanie co ile trzeba by wymienic rozrzad?
Na nalepce z raihu pisze 70 tys km. Teraz mam 150.
Jaki kosztw warstacie? i co wymienic oprocz paska przy okazji?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-11, 20:21   

http://www.daciaklub.pl/forum/search.php + rozrząd = http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=480

- co 90 tys. lub co 4 lata, co wypadnie pierwsze;
- koszty różne;
- do wymiany obowiązkowo także pasek akcesoriów z napinaczem.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-01-11, 21:17   

ricken napisał/a:
i co wymienic oprocz paska przy okazji?

Pompa wody z uszczelką.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-11, 21:22   

Dobry rozrząd do tego silnika to koszt około 400zł - w IC bez zniżek - pompa Hepu pozostałe elementy SKF. W necie można oczywiście znaleźć taniej miedzy 250 a 350zł. Myślę że za wymianę w warsztacie z częściami zapłacisz 500zł. Jak będziesz chciał wymienić jeszcze napinacz oraz pasek osprzętu to musisz doliczyć sobie kolejne 100-150zł ( polecam zakupić oryginalny napinacz, zamienniki wytrzymywały w mojej Thalii z tym motorem niespełna 7 tys km )
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2018-02-03, 19:21   

Małe pytanie do bardziej zorientowanych - jaki rozrząd wybrać?
Opcje:
1. Pasek i rolki orginał + pompa orginał cena od 450 pln
2. Pasek i rolki orginał + pompa np. Magneti lub inna (doetz lub podobne) cena od 300 pln
3. Pasek i rolki Gates + pompa firmowana przez Gates cena od 350
4. Zestaw firmowany przez INA lub SKF lub CONTI ceny zbliżone do orginału.

Muszę coś kupić bo 7 lat skończył i dobiega do 150 tys. (zalecenie w książce serwisowej - 8 lat lub 160 tys. km)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-03, 19:28   

Ja osobiscie do aut ktorymi chcemy jezdzic i byc pewni ( u mnie Lodgy) polecam ori czesci.
Do seja ktory jest do jezdzenia po bulki kupije byle co.
Jezeli jestes pierwszym wlascicielem lub drugim warto by te auto bylo dobrze prowadzone.
No i na rozrzadzie nie powinno sie oszczedzac.
Chciaz ani ina, conti i gates nie jest badziewiem. Wez ten komplet w ktorym bedziesz mial komplet srub( napinaczi wal) bo to wazne.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-02-03, 19:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2018-02-03, 19:33   

no mam go od pierwszej faktury zakupu w salonie.
Generalnie pasek i rolki orginał na pewno, a pompa wody robi największą różnicę w cenie i przy niej mam dylemat bo nawet jeżeli dalej go będę ujeżdżał to następna zmiana już przy 90 tys. przebiegu będzie do zrobienia - i na pewno pompa znowu do wymiany.
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2018-02-03, 19:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-03, 19:38   

Ja osbiscie kupilem ori, ale ludzie przeciez jezdza na zamiennikach i nic sie nie dzieje. Twoj wybor.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-02-03, 21:11   

Gdybym kupował zestaw Rozrząd wybrałbym INA lub SKF. Nie mam też nic przeciwko paskom Contitech i Gates. Dobre pompy wody są firmy HEPU. Oryginalny zestaw w większości ma tylko oryginalne pudełko a w środku może być to samo co w kompletach INA czy SKF.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne