Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
4x4 vs. 4x2 - przyspieszenie i pojemność bagażnika
Autor Wiadomość
hohnender 


Marka: Volvo
Model: S40 II
Silnik: 2.0D
Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-10-23, 13:56   4x4 vs. 4x2 - przyspieszenie i pojemność bagażnika

Przewertowałem forum (opcja Szukaj), ale nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

Obecnie jeżdzę Volvo S40 II 2.0D (136 KM), który porusza się dosyć żwawo. Rozważam wymianę na nową Duster. Ze względu na raczej krótkie odcinki, które miałaby pokonywać zakładam zakup tylko i wyłącznie benzyny. Marzy mi się 4x4, ale tutaj pojawia się kilka znaków zapytania.

Podoba mi się prosta konstrukcja 1.6, ale po przeczytaniu kilku komentarzy, odrzucam tą opcję ze względu na "mułowatość". Zostaje 1.2 TCe i kwestia wyboru napędu:

- przyspieszenie: 10.4s w 4x2 kontra 11.0 w 4x4. Różnica niewielka, ale zastanawia mnie czy po przełączeniu 4x4 w tryb 4x2 przyspieszenie "zejdzie" do tego z 4x2, czyli 10,4? Nie jeździłem nigdy 4x4 więc przepraszam jeśli pytanie jest zbyt "podstawowe" :)
- spalanie: czy przełączając 4x4 w tryb 4x2 spalanie "spadnie" do poziomu normalnej wersji 4x2?
- bagażnik: po zakupie Dustera będzie jeździła nim 4-osobowa rodzina, w tym jedno maleństwo poruszające się w wózeczku typu "gondola". Czy bagażnik 4x4 wg Was pozwoli takiej ekipie spakować się na weekendowy wypad?

Skłaniam się bardziej ku wersji 4x2 ze względu na cenę, pojemność bagażnika i osiągi, ale 4x4 przydałoby mi się kilka razy w roku (narty + wypady zimowe na wieś do rodziny, gdzie już niejedno auto straciło miskę olejową itd.)

Z góry dziękuję za Waszą pomoc.
_________________
Nie mam jeszcze Dustera, jasna chol....ra :(
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 924
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-10-23, 14:10   

- przyspieszenie: Inny napęd to inna skrzynia stąd różnica (przełożenia w 4x4 są wyższe)
spalanie: inny napęd to większa masa stąd różnica spalania
- bagażnik: to już tylko kwestia indywidualna a samochód zawsze będzie za mały

Podsumowując jeżeli cie stać kup 4x4. Jedyna realna różnica to podwyższona podłoga bagażnika ale wystarczy zakupić kratę bagażnika aby zyskać powierzchnie bagażowa pod sam dach.
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-10-23, 14:14, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 289 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16087
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-23, 14:23   

hohnender napisał/a:
Podoba mi się prosta konstrukcja 1.6, ale po przeczytaniu kilku komentarzy, odrzucam tą opcję ze względu na "mułowatość"

Zamiast sugerować się komentarzami to po prostu sam się przejedź. Cudze gusta to nie jest dobry wyznacznik.

hohnender napisał/a:
przyspieszenie: 10.4s w 4x2 kontra 11.0 w 4x4

Nie wiadomo w jakim trybie mierzono wersję 4x4...

hohnender napisał/a:
czy po przełączeniu 4x4 w tryb 4x2 przyspieszenie "zejdzie" do tego z 4x2, czyli 10,4?

...więc trudno o jakiekolwiek wnioski wynikające ze zmian stanu nieznanego na inny.

Testowo, w warunkach idealnych - raczej nic nie powinno się zmienić, bo to głównie zależy od przełożeń, a te się nie zmieniają.

hohnender napisał/a:
[wózek typu "gondola"] Czy bagażnik 4x4 wg Was pozwoli takiej ekipie spakować się na weekendowy wypad?

Wózki są bardzo różne, ale jeśli tylko się zmieści, to reszta na pewno też.

hohnender napisał/a:
niejedno auto straciło miskę olejową

Akurat na to pomoże już sam prześwit.
 
Dar1962 
ex Diabelska Drakula



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 5167
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-10-23, 14:36   

Na podstawie własnych obserwacji uważam,że nie ma zauważalnej różnicy zużycia benzyny w trybie "2x4" lub "auto". W tym drugim ustawieniu pojazd i tak korzysta z przedniej osi. Chyba, że dusimy pedał gazu na mało przyczepnej nawierzchni, wtedy tył się załącza - ale tylko w krytycznych momentach i jedynie na czas potrzebny do utrzymania właściwej trakcji. W praktyce ok 80% całego dystansu przejeździłem w "auto". "4x4" do normalnego poruszania się nie nadaje, bo wówczas teoretycznie należałoby nie przekraczać 45 km/h, poza tym dłuższa jazda w tym trybie wcześniej czy później doprowadzi do automatycznego rozłączenia sprzęgła międzyosiowego, które w ten sposób chroni się przed przegrzaniem. Poza jazdą w terenie lub w sytuacjach ekstremalnych nie ma sensu z niego korzystać. Jak wspomniał kolega wyżej - różnice w przyspieszeniu wersji 2x4 a 4x4 wynikają z innego zestopniowania przełożeń. Która z wersji? moim oczywiście subiektywnym zdaniem Duster jest jednym z niewielu aut, które warto kupić w wersji 4x4, bo nie jest bulwarową zabawką i naprawdę da się nim zjechać z asfaltu. Prezerwatywę zawsze mam przy sobie - nigdy nie wiadomo, kiedy może się przydać. Z napędem tylnej osi jest podobnie :-P Między 1,6 Sce a 1,2 Tce nie ma aż tak porażającej różnicy w przyspieszeniu, więc wybór silnika jest raczej kwestią gustu i osobistych preferencji - jedni lubią turbo, inni mniej. Na pewno w porównaniu z prawie 140 konnym turbodieslem zarówno przyspieszenie jak i moment obrotowy wypadną mizernie.Pewne jest również,że wolnossąca jednostka gwarantuje mniejsze wydatki w przypadku awarii. Bagażniki dotychczasowego modelu (w nowym pewnie będzie podobnie) różnią się pojemnością z uwagi na różne sposoby transportu koła zapasowego. W 4x4 jest w misce pod podłogą, która automatycznie biegnie odpowiednio wyżej, w 2x4 koło siedzi w koszu pod autem. Każdy ze systemów ma swoje wady i zalety, tudzież zwolenników i oponentów. 100 litrów na minus dla wersji 4x4 nie jest bardzo dolegliwe, gdyż nawet w niej można wywalić półkę i pakować po dach, który jest wysoko. Wózek wejdzie na pewno choć warto sprawdzić przez zakupem. I parę innych rzeczy również. Użytkując to auto szybko zapomina się o sprintach spod świateł a docenia się bardzo komfortowe zawieszenie i wysoki prześwit, dzięki czemu nie istnieją takie przeszkody jak krawężniki, dziury w nawierzchni czy spowalniacze. A zimą również zawiane po kolana i nieodśnieżone na czas parkingi i drogi dojazdowe
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-10-23, 16:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
Waski78 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 4x4
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 90
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-10-23, 15:42   

Jeśli chodzi o przyspieszenie to w przypadku 4x4 masz krótką 1-kę więc automatycznie tracisz więcej czasu, ale jak ruszasz z 2-ki to możesz już bardziej kręcić obroty. Zależy co komu potrzeba, Duster to nie wyścigówka.
 
pala127 
Ponury żniwiarz:)


Marka: Hyundai
Model: Tucson
Silnik: 1.6 GDI
Rocznik: 2018
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 59
Skąd: KRK
Wysłany: 2017-10-23, 16:46   

Ja na Dustera 4x4 1.6 sce przesiadłem sie z bardzo mocnego auta (przyśpieszenie ok 8 s do 100).
Duster jak chodzi o przyspieszenie to dno i 5 metrów mułu. Na trasie strach wyprzedzać. Ale zalety wynikające z 4x4 i prześwitu sa niezaprzeczalne. Nie zamienilbym Dustera teraz na nic innego. Jest świetny.
Kup 4x4. Zajedziesz dalej.
Dodam ze auta typu Land Rover Discovery czy Toyota Hilux maja po ok 15s do setki (w dieslu), wiec Duster nie jest taki zly :-)
_________________
22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 93 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 8406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-10-23, 16:58   

pala127 napisał/a:
Zajedziesz dalej. )


I dalej będziesz musiał po 🚜 iść. :mrgreen:

Czytałeś o 1,6 16V czy 1,6Sce? Różnica jak między 1,6Się, a 1,2Tce
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-10-23, 16:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 924
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-10-23, 17:56   

Z tym napędem sie nie rozpędzajcie bo dacia ma najtańszy rodzaj 4x4 na rynku.
Przyda się tylko w wyjątkowych sytuacjach:
-start z przyczepą na mokrej powierzchni
-jazda przez leśną drogę gruntową zima
-jazda w górach po zaśnieżonych drogach
-przejazdy przez lekkie błoto (polanki, dojazdy do budów itp )
Na asfalcie nic ci napęd dołączany nie da.
Musisz ustalić czy często zdarza ci jeździć drogami z prędkością 20-30 km/h . bo szybciej będziesz już jechał tak samo jak 4x2
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-10-23, 17:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 289 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16087
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-23, 18:13   

Fruxo napisał/a:
z prędkością 20-30 km/h . bo szybciej będziesz już jechał tak samo jak 4x2

Bynajmniej - 4WD działa wg instrukcji do 60 km/h, a realnie do jeszcze wyższej prędkości.

Natomiast faktycznie _nie_ jest to stały napęd 4x4, więc przy jeździe "na trasie", powyżej 100km/h, w żaden sposób nie pomoże.

(Chociaż w tym przypadku pewnym zyskiem pobocznym jest zawieszenie wielowahaczowe, sparowane w dusterze właśnie wyłącznie z 4WD).

Tyle że jak widać powyżej - nikt nawet nie sugeruje czegoś takiego, a wszyscy chwalą wyłącznie zalety "terenowe", czyli zgodnie z założeniami konstruktorów.
 
Dar1962 
ex Diabelska Drakula



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 5167
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-10-23, 18:22   

Najbardziej prymitywne jest sprzęgło wiskotyczne (np panda, lr freelender itd) Nissanowskie w DD jest elektromagnetyczne (praktycznie cały układ napędowy 4x4 pochodzi z xtrail), które jest i szybsze i bardziej wydajne, więc z tą taniością to tak nie do końca. W realnych warunkach ze spiętym napędem można jechać ponad 70 km/h, co niejeden sprawdził w praktyce. Tyle, że nie jest to ani potrzebne ani wskazane. 4x4 przydaje się praktycznie w każdej sytuacji, gdy występują problemy z trakcją - nawet latem po deszczu. Tylna oś załącza się błyskawicznie. Auto nie grzebie bezradnie kołami przy każdym ruszaniu spod świateł . Szczególnie widać to zimą na oblodzonych nawierzchniach , gdy DD odjeżdża dwa razy mocniejszym "ośkom". To samo dzieje się w czasie codziennej jazdy po normalnych drogach, gdy któreś z kół osi przedniej zaczyna tracić przyczepność. 4x4 plus ESP w tym aucie współpracują naprawdę dobrze i przy zachowaniu zdrowego rozsądku nawet na bardzo śliskiej nawierzchni, jeśli masz założone dobre opony zimowe, naprawdę trudno jest wytrącić pojazd z równowagi.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-10-23, 18:38, w całości zmieniany 7 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 924
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-10-23, 18:37   

Cytat:
, gdy DD odjeżdża dwa razy mocniejszym "ośkom".

po co ?
Ostatnio zmieniony przez Fruxo 2017-10-23, 18:38, w całości zmieniany 2 razy  
 
Dar1962 
ex Diabelska Drakula



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 5167
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-10-23, 18:39   

Fruxo napisał/a:
Cytat:
, gdy DD odjeżdża dwa razy mocniejszym "ośkom".

po co ?

po to,że one jeszcze zwykle mielą przednią osią w miejscu, gdy on już jedzie - i nie chodzi o żaden sprint
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 93 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 8406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-10-23, 19:41   

Zwłaszcza 4x4 w pozycji auto przydaje się na mokrej nawierzchni spod świateł.
Dwójka i dajesz. Zazwyczaj jak wbijasz trójkę to jesteś dwie trzy długości auta z przodu. Nie robisz po prostu korków.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 520
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-10-23, 20:05   

hohnender napisał/a:
- przyspieszenie: 10.4s w 4x2 kontra 11.0 w 4x4. Różnica niewielka, ale zastanawia mnie czy po przełączeniu 4x4 w tryb 4x2 przyspieszenie "zejdzie" do tego z 4x2, czyli 10,4? Nie jeździłem nigdy 4x4 więc przepraszam jeśli pytanie jest zbyt "podstawowe" :)


Nie, przełączenia tryby nie zmieni przyspieszenia, te różnice wynikają z większej masy, dodatkowych oporów toczenia, innych przełożeń. Tyle że różnica naprawdę jest nieduża i często niwelowana na mokrej lub zapiaszczonej nawierzchni, ponadto przy gwałtownym ruszaniu (np. włączanie się do ruchu) 4x4 jest pewniejsze i szybsze do tych 20-30 km/h.

hohnender napisał/a:
- spalanie: czy przełączając 4x4 w tryb 4x2 spalanie "spadnie" do poziomu normalnej wersji 4x2?


Nie, bo tak czy inaczej musisz napędzać tylny dyfer, albo silnikiem, albo z kół

hohnender napisał/a:
- bagażnik: po zakupie Dustera będzie jeździła nim 4-osobowa rodzina, w tym jedno maleństwo poruszające się w wózeczku typu "gondola". Czy bagażnik 4x4 wg Was pozwoli takiej ekipie spakować się na weekendowy wypad?


Samochód kupujesz na kilka lat, a dziecko w gondoli jeździ nie cały rok. Zresztą są wózki z "gondolą" składane tak że się w tico mieściły - sprawdzone osobiście ;-)

Co do mułowatości. Jeżeli nie boisz się nacisnąć gazu i ciągnąć obroty pod 5000-6000 rpm, to nie ma aż takich dużych różnic w przyspieszeniu.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 50000 km ;)
Focus 1.6 TDCI a tu na poważnie średnia z ponad 125kkm
 
hohnender 


Marka: Volvo
Model: S40 II
Silnik: 2.0D
Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-10-23, 21:19   

Hej. Dzięki wszystkim za Wasze spostrzeżenia, uwagi i rady. Odpowiedzieliście na większość moich dylematów. Moje przemyślenia są następujące:

- SCe 115 wraca do gry (w wersji 4x4, bo 6-biegowa skrzynia dla mnie jest bardzo istotna)
- muszę udać się do salonu i przetestować: 115 4x4, 125 4x2, 125 4x4 (chociaż ta ostatnia opcja wychodzi już "mało ekonomicznie")
- kratka do bagażnika może eliminować dylemat związany z jego pojemnością

No i najważniejsze spostrzeżenie - jesteście drodzy Państwo niesamowicie pomocni za co Wam ogromnie dziękuję! :)
_________________
Nie mam jeszcze Dustera, jasna chol....ra :(
 
PiotrWie 



Marka: Dacia /Renault /Opel
Model: Duster 4x2/Laguna I /Zafira Family
Silnik: 1,6 16v K4M/ / 1,6 16v K4M/1,8
Rocznik: 2010/1998 /2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 9 razy
Wiek: 60
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1430
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-10-23, 21:22   

Fruxo napisał/a:
Z tym napędem sie nie rozpędzajcie bo dacia ma najtańszy rodzaj 4x4 na rynku.
Przyda się tylko w wyjątkowych sytuacjach:
-start z przyczepą na mokrej powierzchni
-jazda przez leśną drogę gruntową zima
-jazda w górach po zaśnieżonych drogach
-przejazdy przez lekkie błoto (polanki, dojazdy do budów itp )
Na asfalcie nic ci napęd dołączany nie da.
Musisz ustalić czy często zdarza ci jeździć drogami z prędkością 20-30 km/h . bo szybciej będziesz już jechał tak samo jak 4x2

Ja mam 2x4 i oprócz jazdy z przyczepą robię to co pisałeś - dość regularnie. Drogami gruntowymi jeżdżę latem i zimą, po błocie jak muszę to też - choć niechętnie bo strasznie leci spod kół i trzeba potem myć samochód. Jeśli nie planujesz jeździć po świeżo zaoranych polach czy po poligonie to daj sobie spokój z 4x4 - spokojnie wystarczy duży prześwit Dustera i dobre opony. No chyba że rzeczywiście zależy Ci na szybkim starcie spod świateł - ja startuję jak większość - ani szybciej ani wolniej. A na rzeczywiście kopny śnieg kup łańcuchy - wydasz kilkaset zł, użyjesz raz na trzy lata i wtedy dojedziesz i tak dalej niż 4x4. Oczywiście wszyscy miejscy użytkownicy zaraz będą pisać że nie mam racji - ale ja używam Dustera od 2010 r w wiejskich warunkach, 30 % na drogach polnych i oprócz jednej sytuacji - gdy zaryłem przodem w rowie i żadne 4x4 by mi nie pomogło - więcej nigdy nie utkwiłem.A jak jeździłem na przeglądy do ASO to się pytali co ja robię tym samochodem bo nie widzieli żeby ktoś miał błoto w takich miejscach podwozia jak ja.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 93 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 8406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-10-23, 21:48   

hohnender napisał/a:

- muszę udać się do salonu i przetestować


I to będzie najlepsze co zrobisz.
Jak nie będą mieli w salonie jakiejś wersji to napisz na forum. Myślę, że ktoś ci pomoże.
 
kicpra 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV Outdoor
Silnik: 0.9 tce
Rocznik: 2017
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 575
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-23, 22:15   

Cytat:
SCe 115 wraca do gry (w wersji 4x4, bo 6-biegowa skrzynia dla mnie jest bardzo istotna)

Tymi 6 biegami to się nie sugeruj, bo jedynka jest tak krótka, że można normalnie startować z dwójki.
 
GRL 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2018
Wersja: Comfort
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 923
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-10-23, 23:48   

A najlepiej poczekaj 2 miesiące i kup Dustera nowej generacji.
Ładniejszy z zewnątrz i w środku (kwestia gustu), podobno lepiej wykonany w środku (choć mało kto to już macał) i jest kolejnym rozwinięciem obecnej platformy.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 289 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16087
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-24, 00:24   

hohnender napisał/a:
6-biegowa skrzynia dla mnie jest bardzo istotna

Tylko weź pod uwagę, że tak naprawdę ten 6 bieg jest dodany niejako przed normalnym pierwszym, nie po piątym - i skrócony, a więc nie wykorzystasz "szóstki" na autostradzie, tylko nową "jedynkę" w terenie.
 
Dar1962 
ex Diabelska Drakula



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 5167
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-10-24, 09:08   

paradoks polega na tym, że silnik Dustera 2x4 z 5 biegową skrzynią, na najwyższym biegu ma NIŻSZE obroty niż 4x4 przy tej samej prędkości na biegu szóstym :-P Jedynka DD 4x4 to tak naprawdę 1/2 "normalnej" jedynki, którą używa się w trudnych warunkach, lub przy ruszaniu w gorszym terenie. Nawet instrukcja wspomina, że w normalnych warunkach drogowych, na równych i twardych nawierzchniach można startować od razu z dwójki. DD niezależnie od wersji napędowej i silnikowej słabo nadaje się do jazdy z prędkościami autostradowymi. Można oczywiście (zarówno 2x4 jak i 4x4) jechać dłuższy czas 140 km/h (lub więcej - ja testowałem 4x4 do ok 165 km/h) ale zniechęca do tego hałas silnika,powietrza, ogumienia i duże zużycie paliwa. Ja ogromną większość jazd odbywałem nie przekraczając 120 km/h najczęściej trzymając się okolic setki.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-10-24, 09:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
hohnender 


Marka: Volvo
Model: S40 II
Silnik: 2.0D
Dołączył: 23 Paź 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-10-24, 09:50   

T ciekawe, nie wiedziałem ze jedynka jest taka krótka. A ma ktoś z Was porównanie miedzy 5tką w 1.6 4x2 a 6stką w 1.2 4x2?
_________________
Nie mam jeszcze Dustera, jasna chol....ra :(
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 289 razy
Wiek: 42
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 16087
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-24, 10:15   

Wszystko jest w danych technicznych - https://www.dacia.pl/cont...er-brochure.pdf - a sama Dacia mówi o tym od samego początku produkcji dustera:

https://www.dacia.pl/samo...ter/zalety.html - "Skrzynia biegów, z krótkim 1. przełożeniem (5,79 km/h przy 1000 obr./min), pozwala sprawnie poruszać się po nierównej nawierzchni, ruszać na wzniesieniu lub z obciążeniem oraz przytrzymywać samochód na zjeździe".

6 bieg w 4x4 nie jest taki tragiczny - to jak "5,5" w innych autach.

Do jazdy autostradowej przede wszystkich zniechęca aerodynamika, a w zasadzie jej brak (;

Poczytać, przejechać się samemu, ocenić i dokonać świadomego wyboru.
 
Prezes 



Marka: Dacia
Model: Duster 2
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017(m2018)
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-24, 10:47   

Marek1603 napisał/a:
Czytałeś o 1,6 16V czy 1,6Sce? Różnica jak między 1,6Się, a 1,2Tce

1,6 z nissana lepiej jeździ, niż ten renaultowy? Tym drugim jeździłem i było strasznie, warto porównać z 1.6 Sce?
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2017-10-24, 10:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 93 razy
Wiek: 44
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 8406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-10-24, 11:30   

Warto. Aczkolwiek wiadomo szału też nie ma . Nie do wyścigów duster został zaprojektowany.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-10-24, 11:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne