Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 69 Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-10-20, 18:30
Z nowości...
Dacia dostała dziś nową szybę w "klapie" po czym pojechała do kolegi na montaż nagłośnienia :D będzie się działo niebawem
Krótka rozpiska bo będzie w aucie zainstalowane (nie wiem czy wszystko na zawody ale jest to konfiguracja która się nie zmieni w najbliższym czasie).
Radio Kenwood KDC-6544U (chyba najsłabsze ogniwo)
Głośniki przód Referencyjny Phonocar Hi-tech 2/738 zestaw 2 drożny
Subwoofer Digital Design DD715 D4 dwie sztuki
Wzmacniacze
Na sub Taramps HD8000-1
Na przód MTX TA5604
Zasilanie
Superkondensatory 700F łącznie
Akumulatory
Pod maską AGM 70ah 600a
W bagażniku AGM 80ah 800a dwie sztuki
Przewody zasilające 50mm2
Jeżeli uda się wszystko zainstalować i zbudować to Dacia pojawi się na MOTO SHOW EXPO w Nadarzynie w nadchodzący weekend (27-29 października). Tak więc jak by coś... Będzie w hali C. ;)
Ostatnio zmieniony przez cherokee 2017-10-20, 18:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2885 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-21, 20:56
cherokee napisał/a:
1Radio Kenwood KDC-6544U (chyba najsłabsze ogniwo)
2 Głośniki przód Referencyjny Phonocar Hi-tech 2/738 zestaw 2 drożny
3 Subwoofer Digital Design DD715 D4 dwie sztuki
Wzmacniacze
4 Na sub Taramps HD8000-1
5 Na przód MTX TA5604
Zasilanie
Superkondensatory 700F łącznie
Akumulatory
Pod maską AGM 70ah 600a
W bagażniku AGM 80ah 800a dwie sztuki
Przewody zasilające 50mm2
1 Radio - nie najgorsze
2 Moim zdaniem. Przod troche za slaby w porownaniu z tylem.
3. Jak to dobrze zasilisz to urwie ci leb.
4. Moim zdaniem odpowiednie
5. bedzie.
Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 69 Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-10-21, 21:50
1 Radio to dramat ;)
2 link do samych wooferów z tego zestawu http://www.ebay.de/itm/PH...ar/200276362694
3 Taramps oddaje mi ponad 6kw rms obecnie sprzęt siedzi w volvo ;)
4 Mocy dużo tylko że maleństwo myślę nad zmianą na coś "lepiej" wyglądającego
5 ale co będzie? ;)
Z wooferów mam jeszcze emphasery XT4 czy Hertz HS165 (nie myliś w HSK czy HV). Ogólnie trochę tego się poniewiera.
Ze zmian które jeszcze będą za jakiś czas to alternator od laguny III 1.5dci. Występuje tam altek 210a. Jak on jest wzbudzany? Ktoś wie czy pasuje P&P do daćki?
Nie wiem czy będzie widać w każdym razie tak gra sub w volvo ;)
Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 69 Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-10-23, 11:33
shrek napisał/a:
U mnie juz ladnie gra, a ro bedzie garalo zajebiscie.
A co masz u siebie? To auto typowo na zawody. Na codzień nie wykorzystujesz nawet 1/10 potencjału. W volvo mam wszystkie podbicia na zero equalizer na 0 a wyjście na subwoofer na -15 ;)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2885 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-24, 09:28
Nie ma sesu bo wszystko napedzane z medianav.
edit:
A co bys polecil pod tempo6 .
Potrzebuje suba 25cm ktory zrobi zamieszanie i klocek pod to polec cosco slyszales.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-10-24, 09:37, w całości zmieniany 2 razy
Chyba ma sens.
Bo wzmacniacz mocy w MN to układ TDF8546 I3C jeden z najlepszych na rynku pod względem parametrów - zniekształcenia to tylko 0,5% przy mocy znamionowej 4x45W , a mało kto słucha przy takiej mocy. Jesli porównamy parametry z kartami katalogowymi wzmacniaczy innych firm ( uważanych za udiofilskie w CarAudio to okazuje się że chyba nikt nie ma lepszych parametrów)
Typowe THD to 0.01% dla mocy do 4W
https://www.nxp.com/docs/...TDF8546_SDS.pdf
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2885 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-24, 09:46
jas_pik, nie chodzi o to, ze gra nieczysto, brzydko, etc. Przy takim rozbudowanym sprzecie w MN brakuje takinajerow jak:
sterowania subem(glosnosc, czestotliwosc, itd.).
Wysterowania przodu( glosnosc czestotliwosc itd.) Nie piszac tu o korektach czasowych.
A szczerze mowiac jestem zadowolony z tego jak to gra.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 69 Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-10-24, 13:28
mam 25cm które zrobi zamieszanie. Pytanie czym chcesz to napędzać i ile chcesz wydać. Mam Rockforda T1 10 cali 600rms. Lubi więcej :) cewki 2x2 ohm więc albo 1 albo 4 ohm.
Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 69 Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-11-01, 20:48
Jako że plany budowy audio na nadarzyńskie moto show spełzły na niczym... Auto będzie powoli i na spokój budowane w trakcie sezonu zimowego. Ze zmian widocznych doszły ciemne szyby z tyłu. Wstawiłem w końcu też brakującą szybę.
Poniżej zdjęcie po przyciemnieniu szybek z Volvo w tle, jak i link do finałowego pomiaru volvo na expo.
Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 69 Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-11-02, 12:33
chciałbym w końcu ogarnąć ten silnik ale wiecznie coś ($) i nadal stoi na podwórku :/ Panowie może ktoś się orientuje jakiś tani warsztat który specjalizuje się w DCI?
(Nie, też nie znam - diesel to Zou d; Było se wrzucić benzyniaka, nie miałbyś problemów).
Z doświadczenia, to mogę powiedzieć, że zaniedbana benzyna sporo więcej problemów przysporzy niż ropniaczek, ale chyba dzisiaj jest ją taniej naprawić...
Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 69 Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-12-08, 06:57
Wtryski sprawdzone wyczyszczone i niby wszystkie parametry na tą chwilę są w normie (w tych widełkach). Problem był z wydajnością wtrysków. najsłabszy podawał 17ml najlepszy 24. Obecnie trzmają 28 jeden 30ml. jest sporo lepiej ale jeszcze nie ma rewelacji. Sytuacja poprawiła się na tyle że po mieście jest w zupełności wystarczająco przelot trasą na tą chwilę 90-100 jest w miarę komfortowy więc na tyle co auto będzie jeździć w zupełności wystarczy co nie zmienia faktu że w wolnej chwili będę walczył dalej.
Nastąpiło trochę zmian co chodzi o koncepcję nagłośnienia jak i samą zabudowę. Wylecą wszystkie kanapy (2gi i 3ci rząd) ich miejsce zajmie skrzynia subwoofera i zabudowa która zakryje akumulatory (3 akumulatory AGM i czwarty pod maską) i kondensatory. Jako rozdzielacz zasilania dla wzmacniaczy będą zastosowany listwy miedziane (40mm szeroka 5mm gruba). Zmieniły się wzmacniacze na głośniki i subwoofery. Miały być dwa DD715. Ich miejsca zajmą 4 DD615 więc będą 4 głośniki po 38cm każdy. Miejsce wzmacniacza na przód zamiast wspomnianego MTX-a zajmie Dragster DAB4160. Zamówiłem już alternator z laguny 210a. Czeka na montaż. Z tylnej klapy udało mi się usunąć zaschnięty klej. Poprawiłem obudowę filtra (latała jak szmata, dorobiłem gumy i jest jak być powinno). Trochę popracowałem nad spasowaniem maski z błotnikami (wysokość i szczelina) i wyregulowałem rygle drzwi żeby nie odstawały. Auto powoli wychodzi na prostą. Przed nowym rokiem może uda się jeszcze wygłuszyć matami dach a przy okazji założyć ułamaną antenę i relingi.
A taki jeszcze pomysł. Nie było coś robione z turbiną. Wiem, że były o stałej wydajności i ze zmienną geometrią łopatek więc może to jest jakiś trop. W zależności od mocy 68, 86 i 110.
Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 69 Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-12-08, 07:45
u mnie jest 86km. Z tego co wiem logan nigdy nie miał zmiennej geometrii.
A skoro już przy turbo jesteśmy... co odczytuje ciśnienie doładowania? U mnie z rury dolotowej idzie wężyk do jakiegoś "ustrojstwa" w obudowie filtra. I nic więcej. W rurze jest czujnik ale nigdzie w wiązce nie ma wolnej wtyczki ani żadnych luźnych kabli. W wolnej chwili będziemy jeszcze sprawdzać jak wygląda ciśnienie doładowania. Turbo słychać że pracuje. A auto nadal nie bardzo ma ochotę jechać ale w porównaniu do tego co było to jest niebo a ziemia. Dodam że auto nie kopci. Przepływki podmieniłem i nic się nie zmieniło.
W wolnosącym diesel był wężyk, który był podłączony do licznika podciśnienia wytwarzanego. Niepodłączony wężyk powodował, że auto nie miało mocy. Może przy turbo jest odwrotnie (nadciśnienie) i wężyk jest zatkany...
Pierwsze MCVki miały też 68 i jeżeli dobrze pamiętam tam była stała, a w 86 już zmienna chyba. Dla pewności ktoś ci musi sprawdzić jak ma być i jak masz w aucie.
Marka: Dacia Renault
Model: Logan MCV, grand scenic
Silnik: 1.5dci 1.9dci
Rocznik: 2008,1999
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 24 Sie 2017 Posty: 69 Skąd: Nadarzyn
Wysłany: 2017-12-08, 15:17
Marek1603 napisał/a:
Pierwsze MCVki miały też 68 i jeżeli dobrze pamiętam tam była stała, a w 86 już zmienna chyba. Dla pewności ktoś ci musi sprawdzić jak ma być i jak masz w aucie.
mam 2008r 63kw jak by nie patrzył 85 czy tam 86 km bo różnie podają. W każdym razie.... Dalej nie jest tak jak powinno być. Jeździłem 68 konną mcv tesciów kilka lat temu. Tamta była nowa. Z kpl ludzi i bagażem do 140 nie było problemu ją rozbujać. Wiadomo to nie była wyścigówka i daleko mu było do mojego volvo ale mimo to załadowana zjadała moją 86 konną pustą. Trochę hamują moją koła (215 45 17) z pewnością ale nie aż tyle.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum