Zauważyłem, że gdy odpalam samochód po nocy to na początku mam 2.000 obrotów, po kilku sekundach spada na 1.500 obrotów i tak się utrzymuje. Po przejechaniu ok. kilometra obroty na jałowym są już na 800. Czy to prawidłowe wartości obrotów na biegu jałowym?
Tak.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
2 tys. nie przypominam sobie....ale 1500 się zdarza przez chwilę po odpaleniu. Na biegu jałowym obroty w okolicach 750, może 800 obrotów. Po wciśnięciu sprzęgła i zapięciu biegu delikatnie rosną na 1000.
_________________ Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-20, 14:24
U mnie 2krpm po odpaleniu to norma, tylko wydaje mi się, że tak jest od miesiąca, dwóch. Na początku, po zakupie Dustera, było chyba ok. 1500rpm. Czyżby wpływ na podwyższenie początkowych obrotów ma niższa temperatura otoczenia?
Sprawdź gumowe odbojniki czy nie wykręciły się za bardzo.
Sprawdź zamek czy nie zacina się, czy lekko zamyka.
Warto psiknąć smar w sprayu zamek, powinno poruszyć się już lżej.
A jak nie pomoże to do ASO jak masz ochotę i czas.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-28, 09:55
A to nie blokada kierownicy? Jest chyba w każdym aucie taka sama. Zanim przekręcisz kluczyk najpierw delikatnie skręć kierownicę w lewo lub prawo - w zależności w którą się da i wtedy przekręć.
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-31, 15:03
Byłem ostatnio w ASO w sprawie ciężko zamykającej się klapy bagażnika. Jak na złość podczas wizyty "klapa zachowywała się" perfekcyjnie - serwis nie stwierdził usterki. Natomiast wczoraj samochód postał trochę dłużej na powietrzu w temperaturze 0C i problem wrócił. Wnioskuję, że niskie temperatury powodują problemy z zamykaniem klapy bagażnika. Co radzicie zrobić?
Lepszy będzie smar do zamków w sprayu, wd 40 wypłukuje oryginalny smar i pomaga na chwilę. U mnie też ciężko zaczął działać i po przesmarowaniu działa jak nowy. Niestety taki urok korzystania z myjni ciśnieniowej.
Nie jest to preparat do odmrażania, to zwykły smar do zamków który można kupić w sklepie motoryzacyjnym. Ja kiedyś kupiłem w lidlu (mają czasem takie akcje typu tydzień motoryzacyjny ) i działa wyśmienicie, stosuję też w motocyklach, drzwiach od domu i garażu, doskonale smaruje zamki bębenkowe, np stacyjka, czy zamek klapa tył duster.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Ten mój smar jest akurat silikonowy ale każdy z nich będzie bezpieczniejszy dla zamka od wd 40. Piitubski za kilka/kilkanaście PLN kupisz smar i problem powinien zniknąć.
Ale tylko WD40 usunie wilgoć . Z zasady smary wilgoci nie powinny dopuszczać .
Tak jak pisze przedpiśca WD40 stosujesz tylko w celu usunięcia wody a następnie smarujesz smarem. Grafitowym - wnętrze bębenka , zaś resztę w sumie dowolnym ( bo różne są preferencje) . ja jestem zazwyczaj za litowym :)
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-03, 09:37
Po 2 dniach stwierdzam, że WD40 nie pomógł - dalej są problemy z zamykaniem klapy. Czas na zakup smaru. Lepszy będzie smar w sprayu, żeby spenetrował wnętrze?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-03, 10:32
Piitubski napisał/a:
Lepszy będzie smar w sprayu, żeby spenetrował wnętrze?
na pewno łatwiejszy w użyciu , choć (jeśli jest dojście) lepiej zaaplikować jakiś smar stały - dłużej się utrzyma
Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015 Posty: 716 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-17, 17:31
Kilka dni temu posmarowałem zamek klapy bagażnika smarem grafitowym. Jest poprawa, jednak czasami jeszcze bagażnik nie zamyka się za pierwszym razem - wtedy trzeba mocniej trzasnąć. Nie wiem czy jechać do serwisu, bo ostatnio w ASO bagażnik zamykał się bardzo dobrze i serwisant nie stwierdził usterki - nic nie zrobili.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum