Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-07-09, 22:41
Opony całoroczne / wielosezonowe
Autor Wiadomość
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2017-11-05, 13:28   

Już 75kkm na Nokianach Whearerproof zrobiłem. Są ok i już raczej nigdy nie kupię Krynicy/zimowych do zwykłego dupowozu. Na nasz klimat opony całoroczne są ok. Jedyna wada to to, że są nieco głośniejsze od opon letnich.
 
marko 



Marka: Dacia
Model: SS Techroad i Duster 4WD
Silnik: 90TCe i 150TCe
Rocznik: 2019 i 2021
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 200
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2017-11-05, 13:33   

Opinie można wyrazić w przypadku opon całorocznych po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy kilometrów w różnych zmiennych warunkach pogodowych i temperaturowych, jednak to też nie będzie do końca miarodajne. Wynika to chociażby z tego że kupując oponę marki X do samochodu marki Y w roku powiedzmy 2014 nie mamy pewności że będzie to ta sama opona co wyprodukowana w 2017 roku także przez firmę X, bowiem w międzyczasie w zakładzie może dojść to korekty składu mieszanki używanej do produkcji opony itp.
Wszystkie testy firm a raczej potentatów branży oponiarskiej są z góry ukierunkowywane na jak najlepszy wynik, który ma się przełożyć na jak najlepszą sprzedaż.
Tak naprawdę najlepszy test opony to po zakupie w naszym aucie i to w ekstremalnej sytuacji na drodze a nie podczas spokojnej i zrównoważonej jazdy.
Ostatnio zmieniony przez marko 2017-11-05, 13:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gercio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 51
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-11-06, 20:35   

Mógłbym mieć dwie pary opon, gdyby został spełniony co najmniej jeden z warunków:
1. Mieszkał w terenie górskim.
2. Robił dużo kilometrów na trasie w zimie.
3. Miał auto dużo cięższe i o więcej mocy.

Lecz w tej chwili nie jest i bujam się na wielosezonowych :->
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-06, 22:39   

Fajne gadanie.. Jak jeżdżę po mieście.. jak robię mniej niż 15 kkm.. jak coś tam.. jak inne coś tam.. a to jak z poduszką powietrzną, przyda się raz w życiu - ten jeden raz!!! Te 3 metry, te 5 metrów.. Albo wcale. Też 20 lat temu jeździłem na letnich dużym fiatem i żyję.. ale nie o to chodzi!!! Myślcie. Większość z Was kupiła nowe auta, za więcej niż 30 tys. pln, a żałuje 800 pln na dobre zimówki, ehhhh...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-06, 23:22   

Prezes napisał/a:
żałuje 800 pln na dobre zimówki

Dla uczciwości należy zauważyć, że niektórzy wysuwają jednak argumenty wcale nie finansowe, a właśnie jakościowe - jakoby przy częstej ostatnio pogodzie nie-zimowej podczas zimy opony wielosezonowe miały właśnie lepsze parametry niż gumy stricte zimowe.

(Zasadność owych twierdzeń to sprawa całkiem osobna, ale liczy się fakt, że czasem to nie o kasę chodzi).
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-07, 07:35   

Wprawdzie mam porządny komplet lato/zima i nawet w środę mam zamiar zamontować zimówki, ale patrząc na zimy jakie ostatnio mieliśmy mam nieodparte wrażenie, że wielosezon premium będzie się lepiej sprawował. Dlaczego? Bo zimówki na wodzie wcale nie są fenomenalne - a ostatnie zimy, to raczej plus 2-3 stopnie i mżawka. Tak jak już wspomniał laisar - nie chodzi o kasę (wielosezony są zresztą droższe na porządnym komplecie o przynajmniej 200 zł)
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-07, 09:52   

Ja po wielu przemyśleniach i innych rozważaniach stwierdziłem, że lepiej mieć 2 zestawy .
Wybór padł na Nokiany WR D4
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-07, 10:07   

SVENSON napisał/a:
Ja po wielu przemyśleniach i innych rozważaniach stwierdziłem, że lepiej mieć 2 zestawy .
Wybór padł na Nokiany WR D4

Napisz później jak się sprawują w slalomie właśnie na mokrym. Ja kupiłem 2 lata temu WR D3 i żałowałem, niby etykieta dobra i premium, a gorsze od barumów się okazały. WR D4 podobno dużo lepiej zrobili.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-11-07, 10:22   

Prezes napisał/a:
SVENSON napisał/a:
Wybór padł na Nokiany WR D4

kupiłem 2 lata temu WR D3 i żałowałem, niby etykieta dobra i premium, a gorsze od barumów się okazały.


I to może świadczyć o tym, że unijne etykiety są warte tyle, co dane na temat spalania ustalane wg norm unijnych. Też miałem na oku WRD4, ale w tej sytuacji chyba pozostanę wierny Uniroyalom, które całkiem sobie chwalę (choć nie są klasy premium i mają znacznie gorzej wyglądającą etykietę).
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-11-07, 12:51   

Etykiety są tyle warte ile identyczne są warunki na drodze w stosunku do laboratorium. Dlatego Etykieta + opinie zaufana + testy -> daje niby pojęcie o jakości opon.

PS> Jak weszły etykiety na opony, to pisałem do oponeo, żeby to wyświetlali na przy oponie, a nie wewnątrz, to mi odpisali, że te etykiety to mogę se wsadzić, bo temperatura badania opony ma dużo do życzenia... itd... nie umiem znaleźć tego maila.

No ja też czekam na oponki WR D4. Mam montaż 16 listopada umówiony...
_________________
Moja galeria
Ostatnio zmieniony przez michele 2017-11-07, 12:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-07, 18:42   

pixa napisał/a:
Wprawdzie mam porządny komplet lato/zima i nawet w środę mam zamiar zamontować zimówki, ale patrząc na zimy jakie ostatnio mieliśmy mam nieodparte wrażenie, że wielosezon premium będzie się lepiej sprawował. Dlaczego? Bo zimówki na wodzie wcale nie są fenomenalne - a ostatnie zimy, to raczej plus 2-3 stopnie i mżawka. Tak jak już wspomniał laisar - nie chodzi o kasę (wielosezony są zresztą droższe na porządnym komplecie o przynajmniej 200 zł)


I tak też np. uniroyale nie są typową klasyczną zimówką na śnieg, a raczej taka ukierunkowaną mokrą zimną nawierzchnię.
Właśnie w Dusterze po 80kkm crossclimaty pomimo ponad 5mm bieżnika zostały zamienione na zimówki.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-11-07, 18:48   

damiaszek napisał/a:
uniroyale nie są typową klasyczną zimówką na śnieg, a raczej taka ukierunkowaną mokrą zimną nawierzchnię.


Ale znakomicie się na świeżym śniegu sprawują, przynajmniej wersja 66.
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-07, 21:49   

Prezes napisał/a:
SVENSON napisał/a:
Ja po wielu przemyśleniach i innych rozważaniach stwierdziłem, że lepiej mieć 2 zestawy .
Wybór padł na Nokiany WR D4

Napisz później jak się sprawują w slalomie właśnie na mokrym. Ja kupiłem 2 lata temu WR D3 i żałowałem, niby etykieta dobra i premium, a gorsze od barumów się okazały. WR D4 podobno dużo lepiej zrobili.


Kilka lat śmigałem na WR D3 w Lagunie 2 i nie miałem żadnych problemów , ronda jak po sznurku.
Tyle, że to były 205/55r16
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-07, 22:40   

W zeszlym roku wymienialismy w dwoch samochodach, na biegu, caloroczne opony (nie pamietam jakie, ale flota kupuje zawsze premium, bo sa w cenie srednich przy duzych ilosciach). W dwoch fordach connect pracownicy nie mogli wjechac pod gorke do firmy, podczas, gdy w dwoch innych connectach, na zimowkach, wjezdzali jak po suchym... I wlasnie na takie momenty sa potrzebne zimowki. Bo jak wiekszosc czasy jest deszcx, to mozna jezdzic na kazdych oponach, a dwa razy w roku bedzie zonk i tylko zimowki pojada. Reszta kierowcow bedzie stala...
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2017-11-08, 23:40   

Biorąc pod uwagę to co napisałeś, należałoby brać pod uwagę Nokian Weatherproof, bo mają najlepsze wyniki w testach na śniegu, często lepiej niż większość zimówek. Problem w tym, że to chyba nie aż takie proste. Zimą jeździ się wolniej, ostrożniej. Natomiast np. po deszczu łatwo o nieprzyjemne zdarzenie.

Swoją drogą szkoda, że nie wiesz, o jakie opony chodzi i sprzed ilu lat, Wydaje się, że możliwość dobrych wielozesonówek w ostatnich latach znacząco się poprawiły.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-08, 23:59   

Opony w smietniku, wiec nie sprawdze:D
Wielosezonowe lepsze na sniegu niz zimowki??
Smiem watpic...
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-11-09, 04:56   

goswee napisał/a:
Opony w smietniku, wiec nie sprawdze:D
Wielosezonowe lepsze na sniegu niz zimowki??
Smiem watpic...


Goodyear 4season gen2 jest lepszy niż nie jedna zimowka.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-11-09, 05:48   

luckyboy napisał/a:


Goodyear 4season gen2 jest lepszy niż nie jedna zimowka.


Bo nie kupuje się zimówek najtańszych, bo to zimówka. Minimum średnia półka.
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-11-09, 07:19   

Marek1603 napisał/a:
luckyboy napisał/a:


Goodyear 4season gen2 jest lepszy niż nie jedna zimowka.


Bo nie kupuje się zimówek najtańszych, bo to zimówka. Minimum średnia półka.

No i w drugą stronę nie kupuje się całorocznych najtańszych.
_________________
Moja galeria
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-09, 07:51   

michele napisał/a:
No i w drugą stronę nie kupuje się całorocznych najtańszych.

za takie zapewne można uznać Nexen N'Prinz 4S, które tytułem eksperymentu latem ubiegłego roku założyłem do miejskiej Lancii bratanicy, która eksploatowana jest w dużym mieście (mam na myśli auto, nie bratanicę :mrgreen: ). No i okazały się całkiem dobrym wyborem

https://www.oponeo.pl/dan...msaAivdEALw_wcB
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-11-09, 07:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-11-09, 08:00   

To tylko się cieszyć.

Ale piszę to w kontekście porównywania. Kupić najlepszą oponę całoroczną za ponad 300 i mówić, że jest lepsza niż nie jedna (tania, kiepska) opona zimowa za 170, to ja odwracając kota ogonem nie mogę porównywać najtańszej całorocznej do nie jednej zimówki.

Każdy kupuje to na co jego stać, trzeba przeanalizować wszystkie za i przeciw i wybrać kompromis. Nie można mieć wszystkiego...
_________________
Moja galeria
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-09, 08:20   

w którymś z tygodników moto był duży test zimówek (chyba 225x17) i udowodniono, że Michelin Crossclimate bije na głowę budżetowe zimówki. Więc coś jest na rzeczy. Dla auta (szczególnie eksploatowanego w dużej aglomeracji) all sezon to optymalne i rozwiązanie. Niekoniecznie tańsze, bo 2 komplety markowych opon wielosezonowych będą droższe niż dwa komplety sezonowych (pomijając konieczność dokupienia do tych ostatnich felg) ale odpada oczywista oczywistość sezonowej wymiany, wyważania, przechowywania itd. więc tak jest po prostu wygodniej. Zastanawiałem się, czy koncerny oponiarskie tak nachalnie reklamując ostatnio ogumienie wielosezonowe nie strzelają sobie w stopę - przecież spadnie produkcja sezonowa. Ale w globalnym rozliczeniu pewnie nie stracą a zarobią. To raczej warsztaty zajmujące się obsługa ogumienia zmniejszą obroty
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-11-09, 09:19   

Trzeba zwrócić jeszcze na jedną rzecz. Jeżeli masz czujniki ciśnienia i w niektórych markach musisz je aktywować w serwisie to jak najbardziej całoroczna premium jest najlepszym rozwiązaniem. Odpada dwa razy do roku wizyta w ASO.
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-09, 20:55   

Wszystko zależy jak i gdzie auto jest eksplatowane jeśliw mieście i na krótkich dystansach to wielosezonówki jak najbardziej. Jeśli natomiast większość stanowią trasy to tylko zimówki
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-11-10, 10:30   

michele napisał/a:
Teraz zamówiłem zimowe nokiany - nie wyobrażam sobie z dzieciakami pojechać w góry na sanki na całorocznych gumach.


Brak wyobrażenia wynika z braku doświadczenia. Na oponie całorocznej klasy premium np. 4season nie zauważyłbyś różnicy, bo niektóre zimówki są gorsze.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne