I znowu sugerowanie się średnio istotnym parametrem.
Volkswagenowskie 1.0MPI do 4300obr/min ma dokładnie taki sam przebieg mocy w wersji 60KM i 75KM.
Natomiast ja bym się w obu autach przyczepił do strasznie krótkiej skrzyni i ogromnych obrotów przy prędkościach autostradowych.
W Dacii jest źle, w Skodzie jeszcze gorzej.
Natomiast promocyjne 45.5k za 1.0tsi brzmi bardzo zachęcająco (choć silnik tak nowy, że wciąż nie wiadomo z czym to się je).
PS.
A jak już jedziemy po wszystkich obecnych promocjach, to na otototomotototo widzę Corsy 1.4 od 41tyś.
Moc niby 75KM, ale za to od cholery więcej niutonometrów, więc znacznie przyjaźniejsze auto w użytkowaniu.
No i wciąż 4 cylindry.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2017-11-07, 16:52, w całości zmieniany 1 raz
Wystarczy mi sam fakt braku ocynku w Dacii. Teraz przykład z życia oba auta w firmie Logan styczeń 2017 w maju odprysk lakieru na tylnym błotniku od uderzenia prawdopodobnie, blacha odsłonięta nie została zabezpieczona już jest cała w rdzawym nalocie. TIPO wrzesień 2016 około lutego wgnieciony próg odsłonięty duży kawał golej blachy jak do tej pory widać tylko ocynk. I na koniec Renault Master 2006rok w 2010 odprysk lakieru wielkości paznokcia kciuka powstał przy uderzeniu i do tej pory bez rdzy. Ot takie własne doświadczenia.
A jeśli chodzi o budżetowośc do Dacia jest na samym dole stawki i bardzo proszę nie mówcie, że Tipo czy Elysee to jest ten sam poziom i wygląd.
Ostatnio zmieniony przez fabi83 2017-11-07, 18:49, w całości zmieniany 1 raz
Ha ha no tak na forum Dacii czego można się spodziewać? Dacia jest najładniejsza i najlepsza. Szczególnie te silniki żywcem od kosiarek mogą konkurować z np z 4 cylindrami 1.6 w takim elysee lub Tipo.
No widzisz formowe najlepsze. Ktoś uszkodził i rdzewieje czyli na własne życzenie.
Ja, jak i zdecydowana większość na forum ma inne doświadczenia. Mówię o modelach gdzieś tak od 2010r.
Jak dbasz tak masz.
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 52 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1599 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-11-07, 22:01
fabi83 napisał/a:
I na koniec Renault Master 2006rok w 2010 odprysk lakieru wielkości paznokcia kciuka powstał przy uderzeniu i do tej pory bez rdzy.
Waść raczysz chyba kpić. Mamy w firmie 2 Mastery z 2009 r. i tylko zderzaków rdza nie bierze. Zwłaszcza pod tymi czarnymi odsłonami na bokach, progi przy uszczelce w drzwiach i maska - właśnie od odprysku. Starsze lepiej zabezpieczali? Coś tu wali ściemą na kilometr
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-07, 22:04
fabi83 napisał/a:
Ha ha no tak na forum Dacii czego można się spodziewać? Dacia jest najładniejsza i najlepsza. Szczególnie te silniki żywcem od kosiarek mogą konkurować z np z 4 cylindrami 1.6 w takim elysee lub Tipo.
To jeszcze spójrz na cenę - swoją sztukę z klimą (też 4 cylindry) kupiłem za 35.500 zł. Za Cytrynę trzeba dać ok. 42, za Tipo tyle samo. Standard wykończenia podobny, przynajmniej w Tipo, w Cytrynie nie siedziałem. Warto dopłacać 7 koła? Moim zdaniem nie. Tipo ze standardowym silnikeim do setki 11.5 sek, Daczka 14.5 - nie jest to diametralna różnica, oba to muły.
Nikt nie mówi, że Dacia jest najlepsza, ale w kategorii cena/jakość wypada naprawdę nieźle.
...trzeba dać ok. 42, za Tipo tyle samo. Standard wykończenia podobny, przynajmniej w Tipo...
...Warto dopłacać 7 koła? Moim zdaniem nie...
Po 1.
Czy siedziałeś w innej wersji wyposażeniowej niż Tipo Tipo?
Jedzie od niej taniością na kilometr i jej odbiór jest diametralnie inny niż tych wyższych - Pop, Easy, Lounge.
Tamte są całkowicie znośne.
Po 2.
Dopłatę można rozważać na 2 sposoby.
Wydanie i zajeżdżenie auta do samego końca lub odsprzedaż po 4-5 latach.
Sądzę, że w drugim przypadku Tipo będzie droższe na rynku wtórnym, co zmniejszy różnicę w "koszcie posiadania".
Mnie osobiście Tipo odstrasza tylko drogimi pakietami serwisowymi.
Za 4 lata "świętego spokoju" trzeba dopłacić tyle, że robi się słaba oszczędność względem lepszych kompaktów, które ów spokój dają za darmo lub półdarmo.
Kazde nowe bedzie dobre i lepsze od starego, jesli chodzi o awarie i wymiane pierdol.
Nie wwzne ktorej firmy samochod sie kupi.
Dacia na pewno nie jesy najlepsza.
Gdyby nie kosmiczna roznica w cenie miedzy tipo sedan a tipo sw to kupilbym go, ale 10 tysi wiecej za kombi mnie odstraszylo.
Niestety 10 letni fiat to jest skarbonka bez dna. Ale ktore inne auto nie jest?
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-08, 08:00
GRL napisał/a:
pixa napisał/a:
...trzeba dać ok. 42, za Tipo tyle samo. Standard wykończenia podobny, przynajmniej w Tipo...
...Warto dopłacać 7 koła? Moim zdaniem nie...
Po 1.
Czy siedziałeś w innej wersji wyposażeniowej niż Tipo Tipo?
Jedzie od niej taniością na kilometr i jej odbiór jest diametralnie inny niż tych wyższych - Pop, Easy, Lounge.
Tamte są całkowicie znośne.
Wiem, że wyższe wersje są lepiej zrobione, ale są też droższe. I pakiety serwisowe jak już wspomniałeś są absurdalnie drogie w Fiacie.
Ha ha no tak na forum Dacii czego można się spodziewać? Dacia jest najładniejsza i najlepsza. Szczególnie te silniki żywcem od kosiarek mogą konkurować z np z 4 cylindrami 1.6 w takim elysee lub Tipo.
To jeszcze spójrz na cenę - swoją sztukę z klimą (też 4 cylindry) kupiłem za 35.500 zł. Za Cytrynę trzeba dać ok. 42, za Tipo tyle samo. Standard wykończenia podobny, przynajmniej w Tipo, w Cytrynie nie siedziałem. Warto dopłacać 7 koła? Moim zdaniem nie. Tipo ze standardowym silnikeim do setki 11.5 sek, Daczka 14.5 - nie jest to diametralna różnica, oba to muły.
Nikt nie mówi, że Dacia jest najlepsza, ale w kategorii cena/jakość wypada naprawdę nieźle.
Siedziałem w każdym aucie i Tipo oraz C-Elysse, ze wskazaniem na Citroena to zdecydowanie inny segment samochodów niż Logan - wystarczy usiąść czy spojrzeć na fotele, tylną kanapę. Te 7000 dopłaty to cena komfortu/wygody i zdecydowanie warto dołożyć kiedy ma się zamiar trzymać auto kilka lat.
Atutem Dacii i to wyłącznym jest cena, reszta to sam kompromis. Każdy ma inne wymagania i potrzeby, kiedyś ludzie kupowali nowe Uno i też byli zachwyceni :)
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2017-11-08, 21:07, w całości zmieniany 1 raz
A tak odnośnie ocynku, która marka to jeszcze stosuje? Bo z tego co się naczytałem to już nikt tego nie robi, tylko mają inne zabezpieczenia antykorozyjne poprzez warstwy nanoszone pistoletem w malarni w fabryce. Więc nie zależnie czy to fiat, czy mercedes uszkodzenie tej warstwy powoduje korodowanie. A wszystko zależy od kilku czynników:
- jakość zabezpieczenia,
- ilość warstw
- grubość lakierów i podkładów.
W daciach lakier jest cienki, więc łatwiej go uszkodzić. Jak mają fiaty, ople nie mam pojęcia, ale też się je przyłapuje na romansie z rudą...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-09, 07:57
michele napisał/a:
A tak odnośnie ocynku, która marka to jeszcze stosuje?
mercedes najwyraźniej nie masowe rdzewienie dacii to mit (w stylu tych, że każdy siniki 1,5 Dci musi się rozlecieć w wyniku przekręconych panewek), miały z nim problem pierwsze logany
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-11-09, 07:58, w całości zmieniany 1 raz
No cóż, mam doświadczenie z Fiatami, Mistubishi i Peuogeot.
5 letni Fiat Puntu z salonu rdzewiał na drzwiach i nadkolach (bez wypadku, od nowości w rodzinie).
Mitsubishi ASX - po 2 latach od kupna (tez z salonu) zardzewiała klapa, podłoga też pokryta rudą. Jedynie z Peugeotem nic sie nie dzieje od 7 lat.
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-09, 08:34
Moje poprzednie auto - Civic VII bezwypadkowy, kupiony od pierwszego właściciela z polskiego salonu - nadkola zaczęły gnić po około 8 latach, wyprysk na styku dachu z szybą (ale to wina tego, że się uszczelka się zagięła), na podwoziu miejscowy nalot z rdzy też po około 8 latach. Każde auto rdzewieje z czasem. Chciałbym, żeby Daczka wytrzymała 8-10 lat bez konieczności remontu blacharki.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2017-11-09, 08:35, w całości zmieniany 1 raz
mercedes najwyraźniej nie masowe rdzewienie dacii to mit (w stylu tych, że każdy siniki 1,5 Dci musi się rozlecieć w wyniku przekręconych panewek), miały z nim problem pierwsze logany
Nie słyszałem. Przynajmniej na forum. Problem dotyczył pierwszych szt. montowanych w renault.
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3626 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-09, 09:18
Jak już weszliśmy w temat blachy, to śmiem twierdzić, że pojedyncze przypadki rdzewienia/nierdzewienia raczej nie stanowią jakiejś reguły. Sam mam Matiza z października 2006r. a więc już 11 lat, jeżdżony na co dzień, garażowany pod chmurą do 2014r i na oryginalnych elementach karoserii nie ma on objawów korozji (a przynajmniej nic jeszcze na zewnątrz nie wylazło). Piszę "na oryginalnych", bo jedne drzwi wymienione po stłuczce na nowe w ASO dość szybko zostały napoczęte przez rudą. Ponoć od 2003/2004 stosowano w FSO ulepszoną kataforezę, inną metodą niż wcześniejsze roczniki. Mam mnóstwo niezabezpieczonych odprysków od kamieni na masce i błotnikach, zdarty krawężnikiem do żywego kilka lat temu próg (dobre 10 cm2) zamalowany tylko lakierem z pędzelkiem i nic w tych miejscach się nie dzieje. Mógłbym to przyjąć jako regułę, gdyby nie to że osobiście znam Matiza z tego rocznika ze zjedzonymi (od wewnątrz) progami, nadkolami i dołami drzwi a znam też dwa inne z 2005 i 2008 również bez śladów korozji przy zerowej styczności z blacharzem czy lakiernikiem. Nie ma jasnych reguł...
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-11-09, 10:24
To ja mam jakieś podejrzane samochody - Laguna 1998, żadnych dodatkowych zabezpieczeń - tylko fabryczne - ale nigdy nie rozbita, wgniecenia i otarcia nie sięgające blachy pozostawiane w spokoju - do dzisiaj tylko drobne punktowe ślady rdzy, na progach - nic.
Duster - po 7 latach nic ( choć nie - ktoś się skarżył na forum że ma nalot rdzy na ramieniu wycieraczki - ja też mam, chyba zaraz ruda zeżre mi całego Dustera )
Ha ha no tak na forum Dacii czego można się spodziewać? Dacia jest najładniejsza i najlepsza. Szczególnie te silniki żywcem od kosiarek mogą konkurować z np z 4 cylindrami 1.6 w takim elysee lub Tipo.
To jeszcze spójrz na cenę - swoją sztukę z klimą (też 4 cylindry) kupiłem za 35.500 zł. Za Cytrynę trzeba dać ok. 42, za Tipo tyle samo. Standard wykończenia podobny, przynajmniej w Tipo, w Cytrynie nie siedziałem. Warto dopłacać 7 koła? Moim zdaniem nie. Tipo ze standardowym silnikeim do setki 11.5 sek, Daczka 14.5 - nie jest to diametralna różnica, oba to muły.
Nikt nie mówi, że Dacia jest najlepsza, ale w kategorii cena/jakość wypada naprawdę nieźle.
Siedziałem w każdym aucie i Tipo oraz C-Elysse, ze wskazaniem na Citroena to zdecydowanie inny segment samochodów niż Logan - wystarczy usiąść czy spojrzeć na fotele, tylną kanapę. Te 7000 dopłaty to cena komfortu/wygody i zdecydowanie warto dołożyć kiedy ma się zamiar trzymać auto kilka lat.
Atutem Dacii i to wyłącznym jest cena, reszta to sam kompromis. Każdy ma inne wymagania i potrzeby, kiedyś ludzie kupowali nowe Uno i też byli zachwyceni :)
Citroen jest ładny, ale piszesz, że to inny segment... Chodzi o brzydką kierownicę czy sterowanie szybami obok lewarka skrzyni biegów?
Jedynie topowa wersja jest fajna, ale 60k to za dużo, wybrałbym Tipo sedan z automatem.
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-11-09, 19:00
Przejedź się każdym z nich, wówczas będzie łatwiej oceniać.
BTW - odnośnie korozji...
Na Puławskiej stała ostatnio w salonie Sanderka (granatowa zdaje się). Śruby pod maską (na zwieńczeniach kielichów) były już z bardzo wyraźnym rudym nalotem. Wiem, że to tylko śruba, ale właśnie to wspiera 'urban legends'.
Drugi raz przymierzałem się do Dacii i drugi raz kupiłem produkt innej marki.
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2017-11-18, 17:22, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum