Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy wchodzić już w Dacie?
Autor Wiadomość
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-07, 16:41   

Tipo, Fabia, Sandero - jedna liga. Wszystkie ten sam poziom wykończenia - czyli plastik-fantastik.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-11-07, 16:48   

pixa napisał/a:
...Co przemawia na korzyść Dacii? Moc silnika...

I znowu sugerowanie się średnio istotnym parametrem.
Volkswagenowskie 1.0MPI do 4300obr/min ma dokładnie taki sam przebieg mocy w wersji 60KM i 75KM.

Natomiast ja bym się w obu autach przyczepił do strasznie krótkiej skrzyni i ogromnych obrotów przy prędkościach autostradowych.
W Dacii jest źle, w Skodzie jeszcze gorzej.

Natomiast promocyjne 45.5k za 1.0tsi brzmi bardzo zachęcająco (choć silnik tak nowy, że wciąż nie wiadomo z czym to się je).

PS.
A jak już jedziemy po wszystkich obecnych promocjach, to na otototomotototo widzę Corsy 1.4 od 41tyś.
Moc niby 75KM, ale za to od cholery więcej niutonometrów, więc znacznie przyjaźniejsze auto w użytkowaniu.
No i wciąż 4 cylindry.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2017-11-07, 16:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-11-07, 17:00   

fabi83 napisał/a:
Jak narzekasz na blachy fiata to w Dacii o wiele szybciej spotkasz rdzę.


Jasne. Widzę że kolega jest na bieżąco. To może jeszcze powiesz w których miejscach i modelach. Naczytałeś się inernetów i YT naoglądał.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-11-07, 17:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
fabi83 


Marka: Citroen
Model: C-Elysee
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2017
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-11-07, 18:47   

Wystarczy mi sam fakt braku ocynku w Dacii. Teraz przykład z życia oba auta w firmie Logan styczeń 2017 w maju odprysk lakieru na tylnym błotniku od uderzenia prawdopodobnie, blacha odsłonięta nie została zabezpieczona już jest cała w rdzawym nalocie. TIPO wrzesień 2016 około lutego wgnieciony próg odsłonięty duży kawał golej blachy jak do tej pory widać tylko ocynk. I na koniec Renault Master 2006rok w 2010 odprysk lakieru wielkości paznokcia kciuka powstał przy uderzeniu i do tej pory bez rdzy. Ot takie własne doświadczenia.
A jeśli chodzi o budżetowośc do Dacia jest na samym dole stawki i bardzo proszę nie mówcie, że Tipo czy Elysee to jest ten sam poziom i wygląd.
Ostatnio zmieniony przez fabi83 2017-11-07, 18:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-11-07, 21:42   

Tipo, mniej śmierdzi taniością od Daci, Elysee śmierdzi taniością barzdiej niż Dacia na zewnątrz. No jest okropny, na pozimie Thalia.

Jeżdzę ponad pół roku, przejechałem 20tys kilometrów i nie żałuje zakupu Daci.
 
fabi83 


Marka: Citroen
Model: C-Elysee
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2017
Dołączył: 06 Gru 2016
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-11-07, 21:47   

Ha ha no tak na forum Dacii czego można się spodziewać? Dacia jest najładniejsza i najlepsza. Szczególnie te silniki żywcem od kosiarek mogą konkurować z np z 4 cylindrami 1.6 w takim elysee lub Tipo.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-11-07, 21:58   

No widzisz formowe najlepsze. Ktoś uszkodził i rdzewieje czyli na własne życzenie.
Ja, jak i zdecydowana większość na forum ma inne doświadczenia. Mówię o modelach gdzieś tak od 2010r.
Jak dbasz tak masz.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2017-11-07, 21:59   

Tipo 1.4 bez turbiny, ma cene blizej Daci i nie jedzie. 1.4 T-jet jezdzi fajnie, ale pali...
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-11-07, 22:01   

fabi83 napisał/a:
I na koniec Renault Master 2006rok w 2010 odprysk lakieru wielkości paznokcia kciuka powstał przy uderzeniu i do tej pory bez rdzy.


Waść raczysz chyba kpić. Mamy w firmie 2 Mastery z 2009 r. i tylko zderzaków rdza nie bierze. Zwłaszcza pod tymi czarnymi odsłonami na bokach, progi przy uszczelce w drzwiach i maska - właśnie od odprysku. Starsze lepiej zabezpieczali? Coś tu wali ściemą na kilometr :-D
_________________

 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-07, 22:04   

fabi83 napisał/a:
Ha ha no tak na forum Dacii czego można się spodziewać? Dacia jest najładniejsza i najlepsza. Szczególnie te silniki żywcem od kosiarek mogą konkurować z np z 4 cylindrami 1.6 w takim elysee lub Tipo.


To jeszcze spójrz na cenę - swoją sztukę z klimą (też 4 cylindry) kupiłem za 35.500 zł. Za Cytrynę trzeba dać ok. 42, za Tipo tyle samo. Standard wykończenia podobny, przynajmniej w Tipo, w Cytrynie nie siedziałem. Warto dopłacać 7 koła? Moim zdaniem nie. Tipo ze standardowym silnikeim do setki 11.5 sek, Daczka 14.5 - nie jest to diametralna różnica, oba to muły.

Nikt nie mówi, że Dacia jest najlepsza, ale w kategorii cena/jakość wypada naprawdę nieźle.
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-11-07, 23:47   

pixa napisał/a:
...trzeba dać ok. 42, za Tipo tyle samo. Standard wykończenia podobny, przynajmniej w Tipo...

...Warto dopłacać 7 koła? Moim zdaniem nie...

Po 1.
Czy siedziałeś w innej wersji wyposażeniowej niż Tipo Tipo?
Jedzie od niej taniością na kilometr i jej odbiór jest diametralnie inny niż tych wyższych - Pop, Easy, Lounge.
Tamte są całkowicie znośne.

Po 2.
Dopłatę można rozważać na 2 sposoby.
Wydanie i zajeżdżenie auta do samego końca lub odsprzedaż po 4-5 latach.
Sądzę, że w drugim przypadku Tipo będzie droższe na rynku wtórnym, co zmniejszy różnicę w "koszcie posiadania".

Mnie osobiście Tipo odstrasza tylko drogimi pakietami serwisowymi.
Za 4 lata "świętego spokoju" trzeba dopłacić tyle, że robi się słaba oszczędność względem lepszych kompaktów, które ów spokój dają za darmo lub półdarmo.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-08, 06:12   

Kazde nowe bedzie dobre i lepsze od starego, jesli chodzi o awarie i wymiane pierdol.
Nie wwzne ktorej firmy samochod sie kupi.
Dacia na pewno nie jesy najlepsza.
Gdyby nie kosmiczna roznica w cenie miedzy tipo sedan a tipo sw to kupilbym go, ale 10 tysi wiecej za kombi mnie odstraszylo.
Niestety 10 letni fiat to jest skarbonka bez dna. Ale ktore inne auto nie jest?
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-08, 08:00   

GRL napisał/a:
pixa napisał/a:
...trzeba dać ok. 42, za Tipo tyle samo. Standard wykończenia podobny, przynajmniej w Tipo...

...Warto dopłacać 7 koła? Moim zdaniem nie...

Po 1.
Czy siedziałeś w innej wersji wyposażeniowej niż Tipo Tipo?
Jedzie od niej taniością na kilometr i jej odbiór jest diametralnie inny niż tych wyższych - Pop, Easy, Lounge.
Tamte są całkowicie znośne.


Wiem, że wyższe wersje są lepiej zrobione, ale są też droższe. I pakiety serwisowe jak już wspomniałeś są absurdalnie drogie w Fiacie.
 
luckyboy 



Marka: Peugeot
Model: 308
Silnik: 1.6 8v HDI 92 FAP
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Sie 2016
Posty: 501
Skąd: Toruń
Wysłany: 2017-11-08, 20:23   

pixa napisał/a:
fabi83 napisał/a:
Ha ha no tak na forum Dacii czego można się spodziewać? Dacia jest najładniejsza i najlepsza. Szczególnie te silniki żywcem od kosiarek mogą konkurować z np z 4 cylindrami 1.6 w takim elysee lub Tipo.


To jeszcze spójrz na cenę - swoją sztukę z klimą (też 4 cylindry) kupiłem za 35.500 zł. Za Cytrynę trzeba dać ok. 42, za Tipo tyle samo. Standard wykończenia podobny, przynajmniej w Tipo, w Cytrynie nie siedziałem. Warto dopłacać 7 koła? Moim zdaniem nie. Tipo ze standardowym silnikeim do setki 11.5 sek, Daczka 14.5 - nie jest to diametralna różnica, oba to muły.

Nikt nie mówi, że Dacia jest najlepsza, ale w kategorii cena/jakość wypada naprawdę nieźle.


Siedziałem w każdym aucie i Tipo oraz C-Elysse, ze wskazaniem na Citroena to zdecydowanie inny segment samochodów niż Logan - wystarczy usiąść czy spojrzeć na fotele, tylną kanapę. Te 7000 dopłaty to cena komfortu/wygody i zdecydowanie warto dołożyć kiedy ma się zamiar trzymać auto kilka lat.

Atutem Dacii i to wyłącznym jest cena, reszta to sam kompromis. Każdy ma inne wymagania i potrzeby, kiedyś ludzie kupowali nowe Uno i też byli zachwyceni :)
Ostatnio zmieniony przez luckyboy 2017-11-08, 21:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-11-09, 07:32   

A tak odnośnie ocynku, która marka to jeszcze stosuje? Bo z tego co się naczytałem to już nikt tego nie robi, tylko mają inne zabezpieczenia antykorozyjne poprzez warstwy nanoszone pistoletem w malarni w fabryce. Więc nie zależnie czy to fiat, czy mercedes uszkodzenie tej warstwy powoduje korodowanie. A wszystko zależy od kilku czynników:
- jakość zabezpieczenia,
- ilość warstw
- grubość lakierów i podkładów.

W daciach lakier jest cienki, więc łatwiej go uszkodzić. Jak mają fiaty, ople nie mam pojęcia, ale też się je przyłapuje na romansie z rudą...
_________________
Moja galeria
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-09, 07:57   

michele napisał/a:
A tak odnośnie ocynku, która marka to jeszcze stosuje?

mercedes najwyraźniej nie :mrgreen: masowe rdzewienie dacii to mit (w stylu tych, że każdy siniki 1,5 Dci musi się rozlecieć w wyniku przekręconych panewek), miały z nim problem pierwsze logany
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-11-09, 07:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
charger 



Marka: Dacia \ Ford
Model: Duster 4x2 \ Fiesta MK8 ST-Line
Silnik: 1.6 SCe 115HP \ 1.0 140HP
Rocznik: 2017 \ 2018
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 244
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-09, 08:24   

No cóż, mam doświadczenie z Fiatami, Mistubishi i Peuogeot.

5 letni Fiat Puntu z salonu rdzewiał na drzwiach i nadkolach (bez wypadku, od nowości w rodzinie).
Mitsubishi ASX - po 2 latach od kupna (tez z salonu) zardzewiała klapa, podłoga też pokryta rudą. Jedynie z Peugeotem nic sie nie dzieje od 7 lat.
_________________
Another One Drives a Duster xD
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-11-09, 08:34   

Moje poprzednie auto - Civic VII bezwypadkowy, kupiony od pierwszego właściciela z polskiego salonu - nadkola zaczęły gnić po około 8 latach, wyprysk na styku dachu z szybą (ale to wina tego, że się uszczelka się zagięła), na podwoziu miejscowy nalot z rdzy też po około 8 latach. Każde auto rdzewieje z czasem. Chciałbym, żeby Daczka wytrzymała 8-10 lat bez konieczności remontu blacharki.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2017-11-09, 08:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-11-09, 09:15   

Dar1962 napisał/a:

mercedes najwyraźniej nie :mrgreen: masowe rdzewienie dacii to mit (w stylu tych, że każdy siniki 1,5 Dci musi się rozlecieć w wyniku przekręconych panewek), miały z nim problem pierwsze logany


Nie słyszałem. Przynajmniej na forum. Problem dotyczył pierwszych szt. montowanych w renault.
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3604
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-09, 09:18   

Jak już weszliśmy w temat blachy, to śmiem twierdzić, że pojedyncze przypadki rdzewienia/nierdzewienia raczej nie stanowią jakiejś reguły. Sam mam Matiza z października 2006r. a więc już 11 lat, jeżdżony na co dzień, garażowany pod chmurą do 2014r i na oryginalnych elementach karoserii nie ma on objawów korozji (a przynajmniej nic jeszcze na zewnątrz nie wylazło). Piszę "na oryginalnych", bo jedne drzwi wymienione po stłuczce na nowe w ASO dość szybko zostały napoczęte przez rudą. Ponoć od 2003/2004 stosowano w FSO ulepszoną kataforezę, inną metodą niż wcześniejsze roczniki. Mam mnóstwo niezabezpieczonych odprysków od kamieni na masce i błotnikach, zdarty krawężnikiem do żywego kilka lat temu próg (dobre 10 cm2) zamalowany tylko lakierem z pędzelkiem i nic w tych miejscach się nie dzieje. Mógłbym to przyjąć jako regułę, gdyby nie to że osobiście znam Matiza z tego rocznika ze zjedzonymi (od wewnątrz) progami, nadkolami i dołami drzwi a znam też dwa inne z 2005 i 2008 również bez śladów korozji przy zerowej styczności z blacharzem czy lakiernikiem. Nie ma jasnych reguł...
 
bielaPL 


Marka: Fiat
Model: Bravo
Silnik: 1.4 T-jet
Rocznik: 2007
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 11
Skąd: WPR
Wysłany: 2017-11-09, 09:18   

"
Z tego co przyglądam Fabia też ma ciekawą ofertę
https://www.otomoto.pl/of...a-ID6zfG05.html

za 36 klocków lub 36,5 - dodatkowo lpg za 1950zł (wlew pod klapką)"

już pousuwane te ogłoszenia...
_________________
Fiat Bravo Blog
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-11-09, 10:24   

To ja mam jakieś podejrzane samochody - Laguna 1998, żadnych dodatkowych zabezpieczeń - tylko fabryczne - ale nigdy nie rozbita, wgniecenia i otarcia nie sięgające blachy pozostawiane w spokoju - do dzisiaj tylko drobne punktowe ślady rdzy, na progach - nic.
Duster - po 7 latach nic ( choć nie - ktoś się skarżył na forum że ma nalot rdzy na ramieniu wycieraczki - ja też mam, chyba zaraz ruda zeżre mi całego Dustera :-D )
 
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-11-09, 14:54   

No właśnie cieszyć się z tego, że długo wytrzymuje i jeździć:)
_________________
Moja galeria
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-09, 18:52   

luckyboy napisał/a:
pixa napisał/a:
fabi83 napisał/a:
Ha ha no tak na forum Dacii czego można się spodziewać? Dacia jest najładniejsza i najlepsza. Szczególnie te silniki żywcem od kosiarek mogą konkurować z np z 4 cylindrami 1.6 w takim elysee lub Tipo.


To jeszcze spójrz na cenę - swoją sztukę z klimą (też 4 cylindry) kupiłem za 35.500 zł. Za Cytrynę trzeba dać ok. 42, za Tipo tyle samo. Standard wykończenia podobny, przynajmniej w Tipo, w Cytrynie nie siedziałem. Warto dopłacać 7 koła? Moim zdaniem nie. Tipo ze standardowym silnikeim do setki 11.5 sek, Daczka 14.5 - nie jest to diametralna różnica, oba to muły.

Nikt nie mówi, że Dacia jest najlepsza, ale w kategorii cena/jakość wypada naprawdę nieźle.


Siedziałem w każdym aucie i Tipo oraz C-Elysse, ze wskazaniem na Citroena to zdecydowanie inny segment samochodów niż Logan - wystarczy usiąść czy spojrzeć na fotele, tylną kanapę. Te 7000 dopłaty to cena komfortu/wygody i zdecydowanie warto dołożyć kiedy ma się zamiar trzymać auto kilka lat.

Atutem Dacii i to wyłącznym jest cena, reszta to sam kompromis. Każdy ma inne wymagania i potrzeby, kiedyś ludzie kupowali nowe Uno i też byli zachwyceni :)

Citroen jest ładny, ale piszesz, że to inny segment... Chodzi o brzydką kierownicę czy sterowanie szybami obok lewarka skrzyni biegów?
Jedynie topowa wersja jest fajna, ale 60k to za dużo, wybrałbym Tipo sedan z automatem.
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-11-09, 19:00   

Przejedź się każdym z nich, wówczas będzie łatwiej oceniać.

BTW - odnośnie korozji...
Na Puławskiej stała ostatnio w salonie Sanderka (granatowa zdaje się). Śruby pod maską (na zwieńczeniach kielichów) były już z bardzo wyraźnym rudym nalotem. Wiem, że to tylko śruba, ale właśnie to wspiera 'urban legends'.



Drugi raz przymierzałem się do Dacii i drugi raz kupiłem produkt innej marki.
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2017-11-18, 17:22, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne