Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-07-09, 22:41
Opony całoroczne / wielosezonowe
Autor Wiadomość
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2017-11-12, 19:34   

GorącyMarian napisał/a:

W temacie tabelek z tego czasopisma to nie patrzmy tylko na wykresy ale patrzmy na cyferki. Tyle na ile pewne rzeczy są mierzalne to wiele różnić jest w zakresie błędu ludzkiego/różnicy w pokrywie śniegu czy temp asfaltu. Ja już widzę jak przeciętny Kowalski jeżdżąc swoją osobówką wyczuje te 200 N różnicy ciągu pomiędzy (2900 - najgorszy wielosezon w teście vs zimowa 3100). Lub ta odległość hamowania. 8metrów to duża różnica - fakt. Szkoda, że hamowanie ze 100km/h (tzn 28m/s). I nagle się okazuje, że jeśli wcisnął pedał 0,5 sekundy później to już różnica w dystansie hamowania wynosi 14m ;) Dalej nawet na to nie patrzałem, bo szkoda zużywać szarych komórek.


Dokładnie nad tym samym się zastanawiałem. Wiele tych testów można łatwo naginać na różne sposoby.

Co ciekawe też, jak zerknie się na te wykresy, to wydaje się, że różnice między oponami są ogromne. Ale jak przeliczy się to na procenty, to różnice nie wydają się tak znaczące, często góra kilka procent.
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-12, 20:57   

GRL napisał/a:
@SVENSON, tacy to się nawet zdarzają na tym forum. :-/



Jest na to sposób, ale potem ma się sprawę za pobicie :roll:
Ostatnio zmieniony przez SVENSON 2017-11-12, 20:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-13, 17:41   

dzisiejszy Motor nr 46/2017 - najnowszy test opon wielosezonowych w rozmiarze 185x15x65, dwie opony premium, dwie ze średniej półki, bardzo korzystnie (cena/jakość) wypada Kleber (z przewagą cech cenionych w warunkach zimowych). Tylko oczko gorzej niż tak chwalony Cross Climate + (który doskonale hamuje zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni) i może okazać się dobrym wyborem dla kogoś, kto nie chce kupować gum z najwyższej półki. Vector wypada w ogólnej punktacji identycznie z porównywaną zimówką premium (Goodyear Ultra Grip 9) która traci punkty na suchym, gdzie wypada gorzej niż najgorsza z wielosezonówek. Ceny podane przez tygodnik:
-Goodyear - 275 PLN
-Hankook - 227 PLN
-Kleber - 225 PLN
-Michelin - 279 PLN

20171113_172639.jpg
Plik ściągnięto 126 raz(y) 222,31 KB

20171113_172656.jpg
Plik ściągnięto 34 raz(y) 244,87 KB

Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-11-13, 17:59, w całości zmieniany 9 razy  
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2017-11-13, 22:47   

Powiedźcie mi ten GoodYear nie jest oponą wzmacnianą (nie XL). Na ile ma to znaczenie?

U mnie na krótkiej liście zostały

Continental AllSeasonContact
Nokian Weatherproof

i jakoś nie mogę się zdecydować.

Ewentualnie ten GoodYear vector 4seasons rezerwowo.

Którą byście wybrali i dlaczego?
Ostatnio zmieniony przez ken-wawa 2017-11-13, 22:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
CzarnY 


Marka: Dacia
Model: Lodgy + Logan
Silnik: 1,6 SCe LPG + 1,0 Sce LPG
Rocznik: 2017 +2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2017
Posty: 247
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-13, 23:06   

Jeżdżę na nokianach. Są spoko. Drugie auto moje, i już pół firmy przerzuciłem na nokiany. Generalnie auta jeżdżą bardzo dużo, i problemów z przyczepnością poza lodem nie ma. :mrgreen:
_________________
3 szt => Dacia Lodgy 1,6 SCE + LPG
5 szt =>Dacia Logan 1,0 SCE + LPG
1 szt=> Dacia Logan Stepway 1,0 TCE + LPG
1 szt =>Dacia Sandero'09 1,6 MPI + LPG

Tanie muły robocze :)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-14, 07:43   

ken-wawa napisał/a:
Powiedźcie mi ten GoodYear nie jest oponą wzmacnianą (nie XL). Na ile ma to znaczenie?

po co ci opony wzmocnione? teoretycznie powinno montować się je do aut suv, które więcej ważą, mają wyżej położony środek ciężkości i są wyżej zawieszone. Opony o sztywniejszym barku mają zapobiegać wychylaniu się pojazdu. Tyle,że nawet Duster jest autem lżejszym niż większość współczesnych kompaktów. Jeździłem na uniwersalnych "osobowych" zimówkach (Uniroyal MS+66) i auto nie sprawiało żadnych kłopotów na zakrętach. Może miało znacznie to, że w wersji 4x4 na wielowahaczach jest stabilniejsze.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-11-14, 07:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-11-14, 08:33   

Dar1962 napisał/a:
Jeździłem na uniwersalnych "osobowych" zimówkach (Uniroyal MS+66) .


Te opony były lokowane przez sprzedawców, podobnie jak teraz MS 77 plus, w grupie 4x4. Też na nich jeżdżę i nieźle sobie radzą. Nie mam większych zastrzeżeń.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-14, 09:21   

MS 77 są w wersji SUV jak i bez tego oznaczenia - różnica w cenie kilka złotych.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Toiko 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: 2017
Dołączył: 12 Maj 2017
Posty: 33
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-14, 09:37   

Jeśli jeszcze ktoś nie widział polecam jeden z wielu filmów na YT o teście opon
https://www.youtube.com/watch?v=S_KZWglOrD0
polecam również sam kanał
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2017-11-14, 09:54   

CzarnY napisał/a:
Jeżdżę na nokianach. Są spoko. Drugie auto moje, i już pół firmy przerzuciłem na nokiany. Generalnie auta jeżdżą bardzo dużo, i problemów z przyczepnością poza lodem nie ma. :mrgreen:


Właśnie na te Nokiany mam największą ochotę i podoba mi się ten lekko terenowy bieżnik. Tyle że, Nokiany bardzo nierównomiernie wypadają w testach - raz super, raz bardzo przeciętnie. Nie do końca to łapie.

Najrozsądniejszym wyborem wydaje mi się Continental AllSeasonContat - w jedynym dostępnym teście w kategoriach suche, mokre, śnieg wypadają praktycznie identycznie jak GoodYear Vector 4Seasons, ale mają wzmocnienie. Natomiast praktycznie nie ma opinii prywatnych, bo to nowy model. I trochę to zakup z większym ryzykiem. Choć opony Continentala praktycznie we wszystkich testach bardzo dobrze wypadają niezaleznie od modelu, więc może to ryzyko nie tak duże.

Pewniakiem są GoodYeary Vector 4Seasons, praktycznie we wszystkich testach są na podium, ale znów brakuje im wzmocnienia. Dodatkowo znalazłem parę opinii o pękająych oponach.

W praktyce utknąłem na wyborze pomiędzy Nokianami, a Continentalami.
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-14, 12:12   

Toiko napisał/a:
Jeśli jeszcze ktoś nie widział polecam jeden z wielu filmów na YT o teście opon
https://www.youtube.com/watch?v=S_KZWglOrD0
polecam również sam kanał


Test wygląda na uczciwy , ale sponsorowane jest :arrow:
Ostatnio zmieniony przez SVENSON 2017-11-14, 12:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marrtin 


Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Maj 2015
Posty: 109
Skąd: DW
Wysłany: 2017-11-14, 16:31   

Testy testami, bierz Nokian Weatherproof i będziesz Pan zadowolony :)
Mam i polecam. Po 80 000 kilometrów nadal radzą sobie bardzo dobrze przy pogodzie oscylującej przy 0 stopni. ABS i ESP praktycznie wcale nie włączają się więc kleją ok.
 
GorącyMarian 


Marka: Citroen
Model: C5
Silnik: 2,0
Rocznik: 2011
Dołączył: 11 Lis 2017
Posty: 14
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-11-14, 18:38   

Toiko napisał/a:
Jeśli jeszcze ktoś nie widział polecam jeden z wielu filmów na YT o teście opon
https://www.youtube.com/watch?v=S_KZWglOrD0
polecam również sam kanał


Akurat ten test im nie wyszedł. Nie podali marki, modeli, rozmiarów. No jak superb wjechał i na wyścigowych oponach zrobił prawie identyczne wyniki co 7 letnia sparciała i prawie łysa opona.

Opona się dociera na aucie przez 100-300 km. Michał dobrze zaczął, pomysł miał. Wyszło jak zawsze.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-11-15, 17:02   

Czekam na sensowny i jednoczesny test opon zimowych z certyfikatem 3PMSF, całorocznych też z 3PMSF i letnich. Z porównaniem naszych indeksów europejskich (czy faktycznie to A na mokrym coś daje np. Nokian WeatherProof) i podaniem marek, przebiegu, rozmiaru, ciśnienia i co tam jeszcze trzeba. Najlepiej żeby maszyna wciskała hamulec, ludzie są zawodni i przez to wyniki różnią się strasznie... czynnikiem ludzkim fałszują testy. Dodatkowo porównanie wąskich opon z szerokimi - jak się bieżnik skaluje.
http://www.daciaklub.pl/f...1739833#1739833
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2017-11-15, 17:49   

tosiek napisał/a:
Dodatkowo porównanie wąskich opon z szerokimi - jak się bieżnik skaluje.


To też by mnie szczególnie interesowało. Dodatkowo różnicę mogą wynikać z modelu opony. Np. wydaje mi się, że Nokian Weatherproof wypadał trochę lepiej w przypadku dużych opon, niż małych w testach, ale całkowicie tego nie porównywałem.

Tak naprawdę, by te testy były całkiem wiarygodne, to opony powinny być wkładane na jakiś automatycznie sterowany wózek, który jeździłby full auto po torze.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-15, 23:28   

Bez przesady.
Jesli wszystkie opony testowalby jeden zawodowy kierowca sportowy, ktory nie wie na czym aktualnie jedzie, to test bylby bardzo dokladny. Na pewno wystarczajaco dokladny.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
DokkerKRK 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.2 115km
Wersja: Stepway Outdoor
Dołączył: 11 Sie 2017
Posty: 67
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-17, 00:13   

Dar1962 napisał/a:

-Goodyear - 275 PLN
-Hankook - 227 PLN
-Kleber - 225 PLN
-Michelin - 279 PLN


Szkoda, że R16 KLEBER już za 283zł szt ;/ nie wiem czy się nie skusić bo do tej pory używam Dębica Navigator 2, jazda 90% po mieście. Na śniegu super, na suchym średnio, ale na mokrym dramat.
Macie jeszcze jakieś ciekawe wielosezonówki do polecenia?
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-17, 07:09   

Powstrzymalbym sie od debicy.
Debica frigo 2 byla rewelacyjna na bloto posniegowe i snieg w duzych ilosciach. Byla nawet lepsza niz wiekszosc zimowek w takich warunkach, ale do miasta byla taka sobie.
Tutaj Navigatory, Sam piszesz, ze na mokrym jest dramat, to po co sobie samemu robic na zlosc?
Jak caloroczne to tylko najwyzsza polka, co i tak wg. mnie jest nienajlepszym pomyslem.
Kupiles nowe auto, a zydzisz na oponach :P
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2017-11-17, 07:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 322
Skąd: z ?
Wysłany: 2017-11-17, 23:57   

ken-wawa napisał/a:
Właśnie na te Nokiany mam największą ochotę i podoba mi się ten lekko terenowy bieżnik. Tyle że, Nokiany bardzo nierównomiernie wypadają w testach - raz super, raz bardzo przeciętnie. Nie do końca to łapie.

Nokian oszukiwał w testach - do testów, wysyłał opony o parametrach jakich nie miały te przeznaczone do sprzedaży - testy takie wypadały wspaniale. Natomiast testy opon zakupionych na rynku wypadały marnie. http://moto.pl/MotoPL/1,8...-oszustwie.html
A co do wielosezonowych to polecam Good Year Vector 4Seasons gen 2 - mają jeszcze jedną zaletę nie wymienioną do tej pory: napis Made in Poland
Ostatnio zmieniony przez krimar 2017-11-17, 23:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 322
Skąd: z ?
Wysłany: 2017-11-18, 00:06   

Dar1962 napisał/a:
po co ci opony wzmocnione?

Wzmocnione mają często lepszą klasę energetyczną (czyli auto zużywa mniej paliwa) w stosunku do wersji nie wzmocnionej - tak przynajmniej wynika z etykiet energetycznych.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-11-18, 00:19   

krimar napisał/a:
Dar1962 napisał/a:
po co ci opony wzmocnione?

Wzmocnione mają często lepszą klasę energetyczną (czyli auto zużywa mniej paliwa) w stosunku do wersji nie wzmocnionej - tak przynajmniej wynika z etykiet energetycznych.

I pan w to wierzy?
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-11-18, 10:50   

Zużycie paliwa na etykiecie to o ile dobrze pamiętam między A a F 0,5 litra na 1000 kilometrów
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-18, 12:30   

Opony wzmocnione mają po prostu sztywniejszy bark i nieco mniej się uginają na ostrzej pokonywanych zakrętach. Sztywniejsza opona = mniejsze opory tocznia.Teoretycznie więc na zakrętach :-P oszczędza się na zużyciu paliwa.( bo przy prawidłowym ciśnieniu podczas jazdy po prostej raczej nic się nie zmienia)Tyle, że są to ilości tak symboliczne, że niemierzalne. Są nieco odporniejsze na uszkodzenie np podczas równoległego atakowania krawężnika. Przy okazji mniej komfortowe.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-11-18, 12:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2017-11-18, 15:30   

krimar napisał/a:
Wzmocnione mają często lepszą klasę energetyczną (czyli auto zużywa mniej paliwa) w stosunku do wersji nie wzmocnionej - tak przynajmniej wynika z etykiet energetycznych.


To się nie potwierdza w przypadku opon Uniroyal MS 77 plus:
https://www.uniroyal.pl/s...bowy/ms-plus-77
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-11-18, 17:15   

Użytkowałem 2 rodzaje współczesnych opon całorocznych
Dębica Navigator 2 w Matizie - jest ponoć o niebo lepiej, jak w poprzednim modelu
Vredestein Quatrack 5 w autach kompaktowych (15 i 16") o mocach poniżej 100 koni

Do żadnej z tych opon nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Przy normalnej jeździe zachowywały się zawsze ok. Autami jeździłem z rodziną (2 dzieci). Miałem zaufanie do opon, jak i do przyczepności przy spokojniej jeżdźie zarówno w śniegu, jak i latem.
Ostatnio zmieniony przez Dyziek 2017-11-18, 17:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne