Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2016-09-13, 22:04
awaria włącznika wycieraczek
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-05, 17:40   

Zatem jak już go skutecznie zdemontuję, jest możliwość rozkręcenia i przyjrzenia się stykom tego elementu?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-05, 18:21   

mekintosz napisał/a:
jak już go skutecznie zdemontuję, jest możliwość rozkręcenia i przyjrzenia się stykom tego elementu?

Tak.
 
Krayzie184 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 8
Skąd: Zabrze
  Wysłany: 2017-07-30, 22:21   Problem z pierwszym biegiem wycieraczek

Witam, od dłuższego czasu zacinają mi się wycieraczki na pierwszym, przerywanym biegu. Gdy chcę tylko raz przejechać po szybie to nie ma problemu, ładnie chodzą. Inaczej wygląda sprawa gdy delikatnie deszcz pada i chcę zostawić włączone wycieraczki na pierwszym biegu to wycieraczki zatrzymują się u góry albo w ogóle nie startują. Czy ktoś z was miał ten problem? Jak dostać się do silniczka wycieraczek. Z góry dzięki za jakikolwiek odzew. Pozdrawiam
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-07-30, 23:06   

manetka do wymiany
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-07-31, 07:56   

Masz auto na gwarancji?
Jeśli nie to mam manetkę oryginalną do odsprzedania. ;-)
Była używana w Lodgy, ale wymieniłem na z regulowanym czasem wycieraczek od Clio.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-07-31, 07:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Krayzie184 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 8
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2017-07-31, 22:04   

Nie mam auta na gwarancji, w weekend rozkręcę to ustrojstwo i zobaczę czy to faktycznie to. Jeśli tak to odkupię to od ciebie
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-08-01, 07:13   

możesz spróbować wyczyścić styki miedziane , są do tego preparaty specjalne np kontakt lub wurth do styków , może nawet obeszło by się bez rozbierania
https://eshop.wurth.pl/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/3111-B1-Site/pl_PL/-/PLN/ViewCatalog-Browse?CatalogCategoryRef=31113009030302%40WuerthGroup-Wuerth-3111&SelectedFilterAttribut=%255B%255D&CatalogCategoryID=7bsKD92ebMoAAAE_p6AMbtVi
 
Krayzie184 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 + LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 09 Gru 2014
Posty: 8
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2017-08-12, 15:37   

Witam, pomogło najlepsze narzędzie, WD40. Otworzyłem maskę, zdjąłem czarne plastiki pod którymi jest silnik wycieraczek i na ramiona, a dokładnie na śruby polałem właśnie WD. Wszystko działa
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-20, 11:23   

Przejrzałem cały temat i dalej jestem głupi. Sprawa wygląda tak: logan mcv I, wycieraczki na pierwszym (przerywanym) biegu pracują normalnie, po przełączeniu na drugi zatrzymują się w pozycji, w której akurat są, po przełączeniu na trzeci (najszybszy) pracują normalnie. W tym drugim położeniu, jak delikatnie poruszam dźwignią góra-dół, czasem zaskoczą, czasem nie. Ktoś wie, co może być tego przyczyną i ile to kosztuje?
Ostatnio zmieniony przez Martens 2017-08-20, 12:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-20, 12:00   

Martens napisał/a:
jak delikatnie poruszam dźwignią góra-dół, czasem zaskoczą, czasem. Ktoś wie, co może być tego przyczyną

No chyba odpowiedziales sobie sam.
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-20, 12:20   

Błąd, miało być "czasem zaskoczą, czasem nie". Nadal nie wiem, co jest przyczyną. Jeśli ktoś ma merytoryczną odpowiedź, będę wdzięczny. Jeśli nie, będę wdzięczny za niezabieranie głosu.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-08-20, 12:29   

No to pisze. Jak ruszasz i raz dziala raz nie, to chyba znaczy, ze z manetka jest cos nie tak.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-08-20, 12:29   

Ale co tu wymyślać uszkodzony styk czy naderwany przewód i tyle ...
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-08-20, 14:03   

Manetkę wycieraczek do DD kupiłem kiedyś na allegro na wszelki wypadek, cena o rząd wielkości niższa od tej z lewej strony kierownicy.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-08-22, 00:05   

Jak jesteś zainteresowany to mam manetkę wycieraczek do sprzedania z Lodgy. Info na PW.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
aesir 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 44
Skąd: Radomsko/Mysłowice
Wysłany: 2017-11-13, 10:01   Zatrzymywanie się wycieraczek w różnym położeniu

Mam problem z wycieraczkami i powiedzcie mi, czy to może być wina przełącznika zespolonego? Chodzi o to, że jak włączam wycieraczki na 1 tryb to działają, ale jak tylko delikatnie dotknę dźwigni przełącznika to od razu wycieraczki zatrzymują się np w połowie szyby (w danym momencie kiedy dotknę przełącznika) Albo jak są w pozycji neutralnej włączam tryb 1, chodzą i wracają do poz neutralnej - dotknę przełącznik i już nie chodzą... Dotknę jeszcze raz i chodzą znów.

Mieliście coś takiego? Jeśli to przełącznik to lepiej kupić na allegro czy w jakimś sklepie szukać?
Pozostałe tryby działają normalnie.
Ostatnio zmieniony przez aesir 2017-11-13, 10:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
RowerekCombi 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 223
Skąd: małopolska
Wysłany: 2017-11-13, 10:58   

Tak to jest ewidentny problem przełącznika zespolonego. Wypalone styki lub po prostu za tyle lat się zużyły :-> proponuję wymianę na nowy i będzie wszystko ok.
_________________
RowerekCombi
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-13, 13:44   

Najpierw czyścimy, dopiero potem wymieniamy.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-11-13, 14:17   

aesir, jak jesteś zainteresowany to mam manetkę wycieraczek do sprzedania z Lodgy. Info na PW.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
aesir 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 44
Skąd: Radomsko/Mysłowice
Wysłany: 2017-11-13, 19:51   

@route2000 spróbuję w takim razie przeczyścić, jak nie pomoże to odezwę się :) Dzięki bardzo za info.

Co do czyszczenia, wystarczy rozkręcić obudowę w koło, czy kierownicę trzeba ściągać?
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-11-13, 20:47   

Ale przecież styk powrotny zapewniający parkowanie na dole musi być też w przekładni przy silniku? Może tam jest problem?
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-13, 23:59   

aesir napisał/a:
kierownicę trzeba ściągać?

Nie.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-11-14, 10:48   

aesir napisał/a:
@route2000 spróbuję w takim razie przeczyścić, jak nie pomoże to odezwę się :) Dzięki bardzo za info.

Co do czyszczenia, wystarczy rozkręcić obudowę w koło, czy kierownicę trzeba ściągać?

Nie, wystarczy wykręcić dwie śruby pod spodem osłony kolumny kierownicy, lekko szarpnąć obie połówki osłony i masz dostęp do przełącznika. Śrubokrętem TORX wykręcasz 2 śruby i odpinasz kostkę elektryczną i masz już w ręce. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
aesir 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Mar 2016
Posty: 44
Skąd: Radomsko/Mysłowice
Wysłany: 2017-11-15, 13:24   

Grzebałem, czyściłem psikłem kontaktem i nic, coś mi się zdaje, że gdzieś przerywa przy tej dźwigni jak dzisiaj próbowałem.
Szkoda, że dźwignia od @route2000 nie pasuje do mojej Loganki, z tego co widziałem podeszłaby spokojnie pod Logana MCV II.
Muszę coś innego obmyślić.
 
subribe 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 21 Lip 2018
Posty: 18
Skąd: Murowana Goślina
Wysłany: 2018-07-21, 16:32   Wycieraczki nie parkują, układ czasowy nie działa

Witam serdecznie, kilka dni temu zakupiłem Dacie Logan 2005r. 1.4MPI Sedan
Jak to przy zakupie używanego auta zawsze jest coś do zrobienia. Większość już poprawiłem.
Aktualnie mam problem z wycieraczkami, mianowicie nie działa parkowanie, tam gdzie je wyłączę to tam zostają. Również nie działa układ czasowy, wycieraczki przy uruchomieniu czasówki parkują i na tym koniec, żadnej reakcji. Pod kierownicą słychać przekaźnik. Wycieranie na 1 i 2 biegu działa, ale nie parkują. Jak to naprawić? Rozebrałem mechanizm przy silniku wycieraczek, wewnątrz 3 szczotki, wyczyściłem, ale raczej jest on do określania pozycji wycieraczek. Gdzie jest przekaźnik i czasówka? Czy to ta czarna puszka po lewej stronie pod kierownicą od której wychodzą dwie wiązki przewodów?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne