Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
LPG do 1.6 SCe (H4M / HR16DE)
Autor Wiadomość
michele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Lodgy
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Cze 2017
Posty: 413
Skąd: Wilcza
Wysłany: 2017-09-25, 11:52   

tosiek napisał/a:
Jak się interesowałem ES to pytali centrali Renault i centrala niby potiwerdziła, że jeśli instalacja fabryczna to wymienna filtry gazu w ramach ES.
No na infolini daci mi też mówili o tym, ale patrząc w ulotki, ani słowa o LPG.
_________________
Moja galeria
 
h4jt 


Marka: Renault, Dacia
Model: Scenic III, Dustrer
Silnik: 1.4TCe H4JT BRC SQ32, 1.6 K4M BRC SQ32
Rocznik: 2013, 2014
Dołączył: 17 Lis 2016
Posty: 20
Skąd: Wrocłove
Wysłany: 2017-10-13, 17:56   

Mam obecnie dwie Renówki 1.4TCe H4Jt (1397cm), to taki twór Renówkowo-Nissanowy produkowany w latach 2009 do 14. blok HR16DE zmniejszony skok tłoka + turbo, rozrząd na łańcuchu, głowica jest na szklankach, oba moje TCe są zestrojone na 158 i 162KM i jeżdżą na LPG już prawie 100tys.km bez problemów. Mam kontakt z użytkownikami 1.4TCe LPG, niektórzy mają najechane po 150, 180 i 260tys.km, a jeden ponad 300 z czego 130 na LPG i nigdy głowicy nie ruszali ! W ASO Renault też nie słyszeli, żeby ktoś wymieniał szklanki.
Ostatnio zmieniony przez h4jt 2017-10-13, 17:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
feltd 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2017
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 1
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2017-10-15, 20:33   

Cześć, pierwszy post więc witam.

Loguje się tu jako własciciel Dokkera 1.6 Sce 2017 z fabrycznym LPG.

Auto kupione do użytku prywatno-służbowego, odebrane w polowie kwietnia i do tego momentu mam już 15 tys km.

Co do usterek to praktycznie po wyjezdzie z salonu mialem poprawiane 2 rzeczy - zamek bocznych drzwi bo ciezko sie domykały oraz robiona zbieżność (kierownica byla krzywo co mnie zawsze wkurza). Poza tym zero problemow.

Pierwszy 1000 km zrobilem na benzynie, reszta LPG. Monitoruje spalanie i auto pali ok 9 l/100km głównie w trybie jazdy miejsko-podmiejskim. Przy bardzo delikatnej jezdzie mozna zejsc pewnie do 8l/100. Mialem trase po europie 3000km w dwie strony - spalanie srednie przy predkosci do 140km/h to 10l/100km. Dodatkowo PB wzial na tej trasie srednio 0,1l/100km. Poza tą trasą na rozruchy (i dotrysk ? - wkoncu nie wiem czy jest bo nawet w salonie na 100% nie mogli mi potwierdzic ?) bierze mi 0,3-0,6l/100km. Także jesli chodzi o koszta to BARDZO przyjemnie.

Jesli chodzi o samą jazde to jestem zadowolony z auta - silnik chodzi równo, cicho i bezproblemowo. Auto zastąpiłem wysłużonym Doblo 1,3 jtd - i on byl glosny przy Dacii jak traktor. Jak narazie mogę polecic.

Co do serwisow to w salonie bylo kilka wersji czy regulacje zaworow maja byc platne czy nie. Wspominali cos o koszcie 800 zł, mam wykupioną tą dodatkową obsługe serwisową easy i wsumie jeszcze nie mialem czasu wczytac sie czy zrobią to gratis czy nie. Z tego co pamietam to w tych papierach o regulacji nic nie bylo.... Zobaczymy. Padło tez hasło ze to jest tylko zalecane a nie wymagane a zalecają robic tak po 40 tys...
 
h4jt 


Marka: Renault, Dacia
Model: Scenic III, Dustrer
Silnik: 1.4TCe H4JT BRC SQ32, 1.6 K4M BRC SQ32
Rocznik: 2013, 2014
Dołączył: 17 Lis 2016
Posty: 20
Skąd: Wrocłove
Wysłany: 2017-10-15, 20:41   

W 1.6 SCe (H4M) zaworów się nie reguluje bo są szklanki, które się wymienia jak się zużyją, więc lekko 150tys. km jazdy przed tobą. Co do dotrysku paliwa, mogli go włączyć profilaktycznie dla górnych zakresach obrotów, po gwarancji udaj się do dobrego gazownia, aby ponownie zestroić instalację najlepiej pod obciążeniem i z sondą AFR lub na hamowni.
Ostatnio zmieniony przez h4jt 2017-10-15, 20:51, w całości zmieniany 3 razy  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-10-15, 21:08   

feltd, jest regulacja zaworów. W tym przypadku, wymiana szklanek? Nie znam oficjalnej procedury ale pewnie wymaga wymiany uszczelki i może śrub.

OWU Easy Service: https://www.cdn.daciagrou...RVICE_Dacia.pdf


Ulotka renault


Ulotka dacia:
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-10-15, 21:24, w całości zmieniany 4 razy  
 
h4jt 


Marka: Renault, Dacia
Model: Scenic III, Dustrer
Silnik: 1.4TCe H4JT BRC SQ32, 1.6 K4M BRC SQ32
Rocznik: 2013, 2014
Dołączył: 17 Lis 2016
Posty: 20
Skąd: Wrocłove
Wysłany: 2017-10-15, 21:36   

Mogą to sobie nazywać regulacją, jednak niczego się tam nie reguluje, zdjąć pokrywę głowicy, odkręcić koniki, rozrząd, wyciągnąć wałki, wyjąć szklanki sprawdzić grubość i ewentualnie założyć nowe.

szklankiHR16.JPG
Plik ściągnięto 270 raz(y) 193,14 KB

Ostatnio zmieniony przez h4jt 2017-10-15, 21:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-16, 09:28   

H4jt, miałeś już sprawdzane zawory, wymieniane szklanki?
 
h4jt 


Marka: Renault, Dacia
Model: Scenic III, Dustrer
Silnik: 1.4TCe H4JT BRC SQ32, 1.6 K4M BRC SQ32
Rocznik: 2013, 2014
Dołączył: 17 Lis 2016
Posty: 20
Skąd: Wrocłove
Wysłany: 2017-10-16, 10:07   

W moich 1.4TCe niczego jeszcze nie robiłem, bo nie ma takiej potrzeby, mamy w tej chwili rozebrany H4JT klienta przebieg 164tys.km od 90tys.km na LPG, klient robi u nas wyciek z pod pokrywy rozrządu, wymianę rozrządu i łańcucha, który był już rozciągnięty, sprawdzenie głowicy i przy okazji sprzęgło.
Silniczek jest w bardzo dobrej kondycji, zawory i gniazda szczelne, szklanki, delikatne i nieznaczące ryski na wałkach to efekt jeżdżenia na oleju po 30tys.km :-)
W jednym z moich TCe obserwuję jedynie delikatne pocenie się przy pokrywie rozrządu, ale to norma w tych silnikach.
Ostatnio zmieniony przez h4jt 2017-10-16, 10:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-10-26, 21:44   

Prześledziłem wątek i wynika z niego że regulację luzu powinno się robić co 30tyś ale nikt nie robi bo serwis uznaje że robi się ją w razie potrzeby a potrzeby nie widzi więc jeździć i się nie martwić. Zgadza się?

Czy silnik sprzedawany z lpg różni się czymś np wzmocniona głowica? Czy jak kupię bez lpg i założę za 2 lata to wyjdzie na to samo?

Czemu duster 4x4 jest sprzedawany bez lpg? Tylko ze względu na koło zapasowe zlokalizowane w innym miejscu?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-26, 22:03   

marcinonline napisał/a:
regulację luzu powinno się robić co 30tyś

Nieprawda - http://www.daciaklub.pl/f...1731406#1731406
Cytat:
nie ma określonego interwału [...] średnio jest to ok. 90 tys. km.


marcinonline napisał/a:
Czy silnik sprzedawany z lpg różni się czymś

Tak - http://www.daciaklub.pl/f...1732404#1732404 (wszystkie oznaczenia są w dusterze takie same).


marcinonline napisał/a:
Czemu duster 4x4 jest sprzedawany bez lpg?

To wie tylko producent, ale nie raczył się podzielić tą informacją.


marcinonline napisał/a:
Tylko ze względu na koło zapasowe

Na pewno nie, bo np sandero ma je w tym samym co duster 4WD, a występuje z LPG.


PS Gorąco polecam http://www.daciaklub.pl/forum/index.php oraz http://www.daciaklub.pl/forum/search.php - odpowiedzi na niemal wszystkie pytania, jakie jesteś w stanie wymyślić, zapewne już zostały udzielone (;
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-10-27, 05:08   

Dzięki za odpowiedz, sporo się dowiedziałem, czyli jak chce mieć lpg trzeba zrezygnować z 4x4...

A teraz pytanie do użytkowników jakie macie przebiegi w tych silnikach z lpg bez regulacji luzu zaworowego i czy ktoś ma już jakiś pokaźniejszy?

Jakie są największe przebiegi z lpg bez zaglądania do szklanek jak to wyglada w praktyce?
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-27, 06:46   

marcinonline napisał/a:
Dzięki za odpowiedz, sporo się dowiedziałem, czyli jak chce mieć lpg trzeba zrezygnować z 4x4...

Nie koniecznie .
Przyczytałeś to ?
Kupujesz wersję 4x4 na Pb i dopłacasz zgodnie z ta tabelka i masz 4x4 Lpg

Sam musisz policzyć czy to Ci sie opłaci.
Jak parkujesz w garażu podziemnym to nie możesz montować.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2017-10-27, 11:01 ]
Dyskusja nt parkowania pod ziemią - http://www.daciaklub.pl/f...1740217#1740217.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
h4jt 


Marka: Renault, Dacia
Model: Scenic III, Dustrer
Silnik: 1.4TCe H4JT BRC SQ32, 1.6 K4M BRC SQ32
Rocznik: 2013, 2014
Dołączył: 17 Lis 2016
Posty: 20
Skąd: Wrocłove
Wysłany: 2017-10-27, 08:50   

Jak już wcześniej pisałem w H4M regulacji luzu się nie robi, można go jedynie sprawdzić i wymienić szklanki o ile zachodzi taka potrzeba.
Silniki H4M (HR16DE) świetnie sobie radzą z LPG, warunek to solidne zestrojenie z sondą AFR i pod obciążeniem, hamownia mile widziana, a przede wszystkim ogarnięci wiedzą instalatorzy i można się później cieszyć jazdą za półdarmo.

Mój dobry znajomy Nissanem Qashqai 1.6 (HR16) zrobił już ponad 100kkm na LPG i niczego nie ruszał, a jeden z naszych klientów ma Scenika Grand 2009r. 1.4TCe (H4JT) z przebiegiem 308kkm z czego połowa na LPG i szklanki ma fabryczne, za to już dwa razy łańcuch wymieniał ;-) Ja na H4JT z LPG przejechałem już blisko 80kkm i wszystko jest w najlepszym porządku.

Uważam, że lepiej kupić benzynę i samemu założyć LPG w konkretnym zakładzie, bo:
- wyjdzie Ci taniej
- Ty wybierzesz rodzaj i producenta instalacji
- będziesz miał większy zbiornik (a nie marne 42L)
- strojenie i regulacja będzie przeprowadzona dokładniej najlepiej z AFR i konkretnie Twoim modelu
- dobrze zainstalowana i zestrojona instalacja LPG nie potrzebuje wcale dotrysku paliwa !
- Ty ustalisz z instalatorem, gdzie ma być przełącznik LPG
- połączenie ze sterownikiem LPG będzie dostępne nie tylko dla serwisu Dacia/Renault
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-10-27, 09:54   

Zgadzam się w 100% tylko problem z gwarancja, muszę przeliczyć to wszystko bo gwarancje z pakietem serwisowym chciałbym na 4 lata wiec jeśli wezmę wersje bez lpg muszę jeszdzic 4 lata na benzynie dlatego pytanie czy nie lepiej wziąć jednak z lpg? Co innego jak była gwarancja na 2 lata to można poczekać a instalacja wg cennika kosztuje 3500 a u gazownika około 3tys wiec cena nie jest mocno wygórowana a jaka to instalacja ta z cennika landi omegas?

Dzięki za relacje odnośnie przebiegu, to chciałem usłyszeć czyli czekam na styczeń i zamawiam dustera 2 z lpg, u mnie auto jeździ do 100 tys a później sprzedaje żeby cieszyć się bez problemowa jazda 😊
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-27, 10:19   

marcinonline napisał/a:
jaka to instalacja ta z cennika landi omegas?

Tak.
 
h4jt 


Marka: Renault, Dacia
Model: Scenic III, Dustrer
Silnik: 1.4TCe H4JT BRC SQ32, 1.6 K4M BRC SQ32
Rocznik: 2013, 2014
Dołączył: 17 Lis 2016
Posty: 20
Skąd: Wrocłove
Wysłany: 2017-10-27, 10:38   

Kolego marcinonline jest ubezpieczenie, które można wykupić przy instalowaniu LPG, ubezpiecza ono silnik wyłączając go ogólnej gwarancji na samochód.
Mój znajomy zagazował nowego Opla Zafire 1.4T 2016r, był już na przeglądzie w ASO Opel i nawet słowem nie pisnęli, że jest założona instalacja LPG, podobnie było z moim Scenikiem, którego zagazowałem przy przebiegu 4,2 tys.km.
Trochę gorzej jest przy autach branych na kredyt lub w leasing.
Ostatnio zmieniony przez h4jt 2017-10-27, 10:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-10-27, 11:16   

jas_pik napisał/a:

Nie koniecznie .
Przyczytałeś to ?
Kupujesz wersję 4x4 na Pb i dopłacasz zgodnie z ta tabelka i masz 4x4 Lpg
Obrazek
Sam musisz policzyć czy to Ci sie opłaci.
Jak parkujesz w garażu podziemnym to nie możesz montować.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2017-10-27, 11:01 ]
Dyskusja nt parkowania pod ziemią - http://www.daciaklub.pl/f...1740217#1740217.


H4m to euro 6
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-10-27, 20:33   

Czyli do 4x4 gazu jednak nie dołożymy w salonie na gwarancji ;)
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-27, 22:18   

Zapytaj w salonie. Masz listę. W lipcu listy nie było i salony tego nie robiły (wtedy mnie to bardzo interesowało), teraz jest to robią (chociaż nie wiadomo jak długo), może zrobią i w Euro6 (teraz mógłbym w Sanderce zrobić ale mój garaż pod budynkiem dostał tabliczkę zakazu wjazdu samochodów z LPG - któryś z uczynnych sąsiadów doniósł na innego który miał a spółdzielnia dorobiła tabliczkę z zakazem wjazdu).

Na razie jeździ na benzynie - ale coś mało bo w ciągu ostatnich 3 miesięcy każdy z elektryków zrobił po 3000 km a Sanderka dopiero 1500 km :)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2017-10-28, 08:05   

Dzięki za odpowiedz, czekam na nowego dustera, domownikom bardziej podoba się nowa wersja jutro ma być na expo do obejrzenia wybiera się ktoś?
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
  Wysłany: 2017-11-15, 11:27   Dacia Dokker 1.6 MPI - 290 tys km na LPG

Filmik z oceną instalacji LPG, a nie samego auta - silnik Renault 1.6 MPI 8v 84km -> https://www.youtube.com/watch?v=4eiRHGLub1I

Ciekawe czy Nissanowski silnik 1.6 16v 100km SCe jest w stanie dobić chociaż do 150 tys km na samym LPG bez roboty w głowicy/gniazdach zaworowych ;-)

Podpinam pytania pod wątek dla silnika 1.6 SCe (nie 1.6 MPI 84km):
- co ile tys km kontrola/regulacja luzów zaworowych ?
- koszt wymiany szklanek z robocizną ?
- dlaczego serwis Dacia twierdzi, że nic takiego nie trzeba przy tym silniku robić?

Kolega brał na firmę Lodgy z silnikiem SCe z LPG, nic o regulacji luzów zaworowych nie wiedział - przy ok 110tys km ofc po gwarancji padła głowica :evil:

Myślę o nowym Dusterze w przyszłym roku z 1.6 SCe właśnie z opcją LPG na dobre 200-250 tys km jak obecne auto rodzinne i nie mam opinni od osób z tym silnikiem i LPG powyżej 100 tys km. To że stary 1.6 MPI jest twardy jak czołg to każdy wie :D
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-15, 13:18   

@Ftt: Odpowiedzi na wszystkie pytania - http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=12807
 
Ftt 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe
Rocznik: 2019
Wersja: Open
Dołączył: 01 Wrz 2012
Posty: 115
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 2017-11-15, 16:57   

Wątek prześledziłem bez jednoznacznej odp - jedni twierdzą że co 30-40 tys km z kosztem ok 2 tys zł a inni czekają na koniec gwarancji (i silnika :mrgreen: ) i twierdzą że co 120-150tys lub czekają do pierwszych dźwięków, które pojawią się kiedy jeden krok dzieli zawór od podparcia :D
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-15, 18:32   

Ftt napisał/a:
prześledziłem bez jednoznacznej odp

Taka nie istnieje, ze względu na czynnik ludzki, znajdujący się za kierownicą.

Ftt napisał/a:
co 30-40 tys km z kosztem ok 2 tys zł

Przy tym przebiegu raczej wątpliwa jest konieczność regulacji, natomiast można rozważać kontrolę - co jednak drastycznie zmienia wycenę operacji.

(Podana kwota to zresztą wartość maksymalna całkowitej wymiany kompletu szklanek w ASO bez żadnych zniżek czy umów - a zwykle nie ma takiej potrzeby).

Ftt napisał/a:
kiedy jeden krok dzieli zawór od podparcia

Nie spotkałem się z taką informacją.

Natomiast kiedy samochód daje znać, że wymaga interwencji serwisowej, to rzeczywiście nie ma na co czekać - bez względu na silnik, model czy markę.
 
prymek 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.5
Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 2
Skąd: Bydzia
Wysłany: 2017-12-08, 09:23   

Witam,
wlasnie rozmawialem z jednym z dealerow i twierdzi on ze tak sie moglo dziac jak ktos sobie sam dokladal LPG a nie jak kupuje juz z LPG delaerskim.
Twierdzi kategorycznie ze to Landi co jest seryjnie montowane ma zarowno dotrysk paliwa jak i lubryfikacje - co wyklucza zeby moglo sie cos dziac z gniazdami zaworowymi w tych silnikach.
I gdzie tu prawda?
Rowniez jak widac Dacia dalej sprzedaje zarowno Dokkery jak i Dustery z LPG - a nie jak ktos tu pisal ze sie z tego wycofali :(
pzdr
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne