Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2022-08-22, 22:06
Ciśnienie w oponach - logan / sandero / lodgy / dokker
Autor Wiadomość
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-07-05, 13:47   

eplus, to inna inszość, kary nakładane przez Sanepid bywają bardzo dotkliwe
 
paulus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 68KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 81
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Wysłany: 2011-10-03, 16:53   

Dzisiaj dzwonilem do 6 serwisow w Polsce aby dowiedzieć sié jakie jest prawidlowe cisnienie w kolach mojej mcv. Wszedzie podawano mi wartosc zanizoną w stosunku do wartosci podanej w instrukcji nawet o 0.5 bara. Jak tu ufac serwisantom skoro na tak proste pytanie nikt nie potrafi udzielic odpowiedzi.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2011-10-03, 17:52   

Ja raz napisałem na forum o złym ciśnieniu po wyjeździe z pewnego ASO - widać, że nas czytają - od tej pory już zawsze było idealnie.
 
Seba 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2014
Dołączył: 02 Paź 2015
Posty: 222
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-10-05, 11:41   Ciśnienie w oponach

Witam.jestem świeżym właścicielem logana.mam pytanie czy one mają twarde zawieszenie bo u mnie chyba jest za duzo powietrza w kołach.ile atmosfer pompowac???
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-10-05, 12:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
gbyrka 



Marka: Dacia
Model: Duster FL 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG (niefabryczne LR)
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 02 Lis 2013
Posty: 125
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-10-05, 11:59   

Stary logan (2004-2013):
165/70 R14 - 2,0 (przód i tył)
185/70 R14 - 2,4 przód, 2,6 tył
185/80 R14 - 2,0 (przód i tył)
185/65 R15 - 2,0 przód 2,2 tył
185/65 R15 - 2,4 przód 2,6 tył (1,6i 16V)
195/60 R16 - 2,0 przód 2,2 tył


Nowy logan (2013-):

185/65 R15 2,2 przód, 2,0 tył
205/55 R16 2,2 przód, 2,0 tył

W obu modelach producent nie różnicuje, czy pojazd załadowany czy nie

Mam nadzieję, że pomogłem
Ostatnio zmieniony przez gbyrka 2015-10-05, 12:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-10-05, 12:16   

U mnie w Sandero po wyjeździe z salonu też było o 0,2 więcej na każdej z osi niż zaleca producent i odczucia z jazdy były podobne.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-05, 12:32   

Seba napisał/a:
ile atmosfer pompowac???

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=677

Bardzo polecam http://www.daciaklub.pl/forum/search.php albo szukajkę guglową u góry - znają odpowiedzi na pytania, o których nawet jeszcze nie pomyślałeś...

Warto też zajrzeć tutaj - http://www.daciaklub.pl/forum/viewforum.php?f=14 - oraz - może przede wszystkim - tu: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2343
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-10-05, 16:14   

ja w DD np pompuję właśnie o te 0,2 więcej - nawet jak jeżdżę (a tak zwykle jest) sam. Przy 2,0 (norma)DD jest nieco "gumowy" ;-) - choć coś za coś = komfort jazdy po nierównościach jest nie do przecenienia
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2015-10-05, 16:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-05, 16:48   

przecież w każdym aucie jest tabliczka w okolicach drzwi kierowcy
a tak serio kup sobie taki poradnik
http://allegro.pl/dacia-l...Samochody-90893
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-10-05, 18:19, w całości zmieniany 2 razy  
 
proczji 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 13
Skąd: Wałbrzych,Kalisz
Wysłany: 2015-10-05, 19:18   

gbyrka napisał/a:
Stary logan (2004-2013):
165/70 R14 - 2,0 (przód i tył)
185/70 R14 - 2,4 przód, 2,6 tył
185/80 R14 - 2,0 (przód i tył)
185/65 R15 - 2,0 przód 2,2 tył
185/65 R15 - 2,4 przód 2,6 tył (1,6i 16V)

195/60 R16 - 2,0 przód 2,2 tył


Nowy logan (2013-):

185/65 R15 2,2 przód, 2,0 tył
205/55 R16 2,2 przód, 2,0 tył

W obu modelach producent nie różnicuje, czy pojazd załadowany czy nie

Mam nadzieję, że pomogłem


Dlaczego pomimo iż są to takie same opony przy silniku 1.6 16v jest aż taka różnica ?
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-06, 06:24   

Dar1962 napisał/a:
ja w DD np pompuję właśnie o te 0,2 więcej - nawet jak jeżdżę (a tak zwykle jest) sam. Przy 2,0 (norma)DD jest nieco "gumowy" ;-) - choć coś za coś = komfort jazdy po nierównościach jest nie do przecenienia

Ja robię dokładnie tak samo. A jak jadę na wakacje (cała rodzinka + full bagażu) to nawet dobijam do 2,5. Jeździ się tak lepiej, a po kilku latach nie widzę na oponach zużycia wskazującego na zbyt duże ciśnienie w kołach.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2015-10-06, 07:57   

proczji napisał/a:
gbyrka napisał/a:
Stary logan (2004-2013):
165/70 R14 - 2,0 (przód i tył)
185/70 R14 - 2,4 przód, 2,6 tył
185/80 R14 - 2,0 (przód i tył)
185/65 R15 - 2,0 przód 2,2 tył
185/65 R15 - 2,4 przód 2,6 tył (1,6i 16V)

195/60 R16 - 2,0 przód 2,2 tył


Nowy logan (2013-):

185/65 R15 2,2 przód, 2,0 tył
205/55 R16 2,2 przód, 2,0 tył

W obu modelach producent nie różnicuje, czy pojazd załadowany czy nie

Mam nadzieję, że pomogłem


Dlaczego pomimo iż są to takie same opony przy silniku 1.6 16v jest aż taka różnica ?

Bo rożne wymiary opon mają rożne masy i objętości, ponadto silnik 1,6 16V jest cięższy od 1,6 8V. A czy wiesz ile wynosi ciśnienie powietrza w oponie rowerowej???? ;-)
Ostatnio zmieniony przez route2000 2015-10-06, 07:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2015-10-06, 08:05   

route2000 napisał/a:
czy wiesz ile wynosi ciśnienie powietrza w oponie rowerowej???? ;-)

w mojej miejskiej holenderce (opony wcale nie takie wąskie) 4,0 ;-)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-06, 09:36   

A w mojej kolarce 9 a na dobre drogi 11 dobijam ....
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1127
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-10-06, 09:44   

Nim więcej przestrzeni na powietrze w kole, tym mniejsze ciśnienie (przy podobnej masie). Ruscy opatentowali takie "balony", w których jest poniżej 1atm. Ale koło zapewnia taką powierzchnię styku z podłożem, że nie zapada się w świeżym śniegu, bagnie, itp.
_________________

 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-10-06, 10:49   

route2000 napisał/a:
proczji napisał/a:
gbyrka napisał/a:
Stary logan (2004-2013):
185/65 R15 - 2,4 przód 2,6 tył (1,6i 16V)[/u][/b]

Dlaczego pomimo iż są to takie same opony przy silniku 1.6 16v jest aż taka różnica ?

Bo rożne wymiary opon mają rożne masy i objętości, ponadto silnik 1,6 16V jest cięższy od 1,6 8V.

Aż tak bardzo cięższy nie jest. Poza tym - skoro silnik jest z przodu, to czemu takie absurdalne ciśnienie z tyłu? :) Odpowiedź brzmi - MCV. :] Silniki 16v były tylko w MCVkach (według mojej wiedzy), a MCVka ma ładowność 700 kg, stąd taka różnica. Według mnie w całej tabelce są pomieszane wartości dla Logana sedana i MCV.
 
proczji 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2007
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Cze 2015
Posty: 13
Skąd: Wałbrzych,Kalisz
Wysłany: 2015-10-06, 14:22   

route2000 napisał/a:

Bo rożne wymiary opon mają rożne masy i objętości, ponadto silnik 1,6 16V jest cięższy od 1,6 8V. A czy wiesz ile wynosi ciśnienie powietrza w oponie rowerowej???? ;-)


Ale właśnie w tabeli są podane dwie takie same opony pod względem wielkości czyli:
185/65 R15.

i jeszcze prócz 1.6 8v są silniki diesla które również są ciężkie.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2015-10-20, 13:46   

bebe napisał/a:
Odpowiedź brzmi - MCV. :] Silniki 16v były tylko w MCVkach (według mojej wiedzy), a MCVka ma ładowność 700 kg, stąd taka różnica. Według mnie w całej tabelce są pomieszane wartości dla Logana sedana i MCV.

Co prawda 1.6 16V byly również z Loganach (sedan), tym niemniej Twoja sugestia o MCV jest słuszna :-) . W książce "Dacia Logan" Dietera Korpa znajduje się podobna tabelka i wg niej ta duża róznica między 2,0/2,2 a 2,4/2,6 bara dla rozm. 185/65R15 88T dotyczy właśnie modeli Logan(s.) a MCV, bez względu na zastosowany silnik. Są tam m.in. jeszcze uwzględnione wartości dla MCV i opon o zwiększonej nośności 185/65R15 92T - 2,4/3,2. Dodam jeszcze, że oprócz tych danych (prawdopodobnie) fabrycznych, są tam podane również zalecane przez autora książki wartości i one są sporo wyższe.
 
robixxxx 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Dołączył: 16 Sie 2017
Posty: 19
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-11-17, 23:01   Ciśnienie opon w Lodgy

Wcześniejsze auta, którymi jeździłem miały różne zalecenia co do ciśnienia opon. Tzn. było to zależne od liczby osób w aucie, załadowanego bagażnika. Natomiast w Lodgy ze zdziwieniem zobaczyłem na naklejce na przednich drzwiach, że z przodu zawsze ma być 2,4; z tyłu 2,9. I to bez względu na to ile jedzie osób, czy tylko kierowca, czy jeszcze z 6 pasażerami. Dodam, że mam koła 15 cali.
Wy jakiego ciśnienia się trzymacie? Czy to 2,9 to nie za dużo?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-18, 12:15   

Zgadza się, w większości aut tak właśnie podają. Robią się z tego całe tabelki w których są różne rozmiary ogumienia, obciążenie itp. (np w polo koleżanki małżonki) Ponieważ w Dacii ma być wszystko proste, jest to zapewne ciśnienie uśrednione - po to,żeby nie bawić się w dopompowywanie lub upuszczanie powietrza w zależności od obciążenia. Przód 2,4 uwzględnia wagę przedniego zawieszenia, silnika, skrzyni, kierowcy i pasażera itp. - Tu obciążenie zmienia się w niewielkim zakresie.Tył 2,9 najwyraźniej jest obliczony na 3 osoby na kanapie plus 50 kg bagażu. Jeśli jeździsz bez obciążenia i z mniejszą ilością pasażerów, nic nie stoi na przeszkodzie aby poeksperymentować i zmniejszyć ciśnienie np do 2,5. Będzie bardziej komfortowo
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-11-18, 12:21, w całości zmieniany 4 razy  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-11-18, 12:28   

To samo w Loganie MCV, czy jadę sam czy z kompletem pasażerów ciśnienie ma być jednakowe :-) .
 
orzeszpole 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.3 TCe 130
Rocznik: 2020
Wersja: Stepway 7 os.
Dołączył: 05 Mar 2021
Posty: 3
Skąd: Kielce
Wysłany: 2021-03-22, 09:00   ciśnienie kół Dacia Lodgy

Cześć,

w mojej Lodgy na tabliczce w samochodzie producent podaje następujące wymagania dot. ciśnienia kół:

normalne obciążenie: przód 2,4 - tył 2,7
zwiększone obciążenie: przód 2,4 - tył 2,9
ECO: przód 2,4 - tył 2,9

czy nie jest to zbyt dużo? powiem szczerze że wydaje mi się że strasznie twardy jest samochód, na co dzień jeżdżę w 2 os. + dziecko + jakiś lekki bagaż, a sama Lodgy waży tylko 1300 kg, to mniej niż niektóre hatchbacki, w których ciśnienie zazwyczaj ma być ok. 2,1 bara.

Ktoś ma jakiś pomysł? Jakie Wy macie ustawione ciśnienia w kołach?
 
EBmazur 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,0 SCe
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 24 Mar 2019
Posty: 583
Skąd: Mazury
Wysłany: 2021-03-22, 09:13   

Producent nie ma pojęcie , czy Ty załadujesz swoje auto na maksa , czyli 7 osób + bagaż + pełen zbiornik paliwa , czy też jeździsz sam , bez bagażu i ze zbiornikiem zalanym do 1/4 . Dlatego proponuje takie a nie inne ciśnienie.
_________________
Czerwone jeżdżą szybciej
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne