Wysłany: 2009-10-09, 13:57 Kiedy włącza się wentylator chłodnicy?
od duluzszego czasu nie zalacza mi sie wentylator. Nawet jak stoje w korku albo na parkingu. wczesniej tak nie bylo. Zazwyczaj jadac po miescie pracowal. teraz pracuje tylko przy wlaczonej klimie. Czy to jest jakas usterka czy norma?
Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009 Posty: 153 Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2009-10-09, 15:21
Nie wiem jak jest w Dackach ale zazwyczaj wentylatory pracują zwarciowo więc jeśli jest dobry dostęp do wtyczki, można wypiąć, połączyć oba stylki i jeśli się NIE włączy - wtedy można się martwić
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-09, 16:15
Alien napisał/a:
Nie wiem jak jest w Dackach ale zazwyczaj wentylatory pracują zwarciowo więc jeśli jest dobry dostęp do wtyczki, można wypiąć, połączyć oba stylki i jeśli się NIE włączy - wtedy można się martwić
A żadnych wtyczek w tym przypadku nie zalecam zwierać.
Poza tym Neron skoro wentylator się włącza przy włączonej klimie to wentylator jest sprawny, a jeśli nie zapali się cześć segmentów temp płynu to wentylator w ogóle się nie włącza.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-10-09, 16:24, w całości zmieniany 5 razy
Problemy zaczeły się w maju. Po naprawie samochodu (wymiana chłodnicy) wyjechałem za granice. Podczas drogi okazało się że chłodnica jest zapowietrzona. Dolewałem płynu przez cała drogę. Komputer pokazywał 6 kresek a wentylator pracował prze cały czas mimo, że jechałem ze średnią prędkością 100 km/h. Po dotarciu na miejsce wentylator już nie odpalał się automatycznie nawet podczas jazdy w mieście gdy temp. na zewnątrz wynosiła ok 30 st. C. O dziwo jak włącze klime wentylator załącza się natychmiast. Czy to jet możliwe, że przegrzałem silnik?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-09, 16:31
Neron napisał/a:
Problemy zaczeły się w maju. Po naprawie samochodu (wymiana chłodnicy) wyjechałem za granice. Podczas drogi okazało się że chłodnica jest zapowietrzona. Dolewałem płynu przez cała drogę. Komputer pokazywał 6 kresek a wentylator pracował prze cały czas mimo, że jechałem ze średnią prędkością 100 km/h. Po dotarciu na miejsce wentylator już nie odpalał się automatycznie nawet podczas jazdy w mieście gdy temp. na zewnątrz wynosiła ok 30 st. C. O dziwo jak włącze klime wentylator załącza się natychmiast. Czy to jet możliwe, że przegrzałem silnik?
Neron jak tylko pokazywało ci 6 kresek to silnika nie przegrzałeś.
Neron napisał/a:
Po dotarciu na miejsce wentylator już nie odpalał się automatycznie nawet podczas jazdy w mieście gdy temp. na zewnątrz wynosiła ok 30 st. C. O dziwo jak włącze klime wentylator załącza się natychmiast. Czy to jet możliwe, że przegrzałem silnik?
Ale czy sześć kresek ci teraz pokazuje jak stoisz w korkach czy więcej czy w ogóle ?
Wentylator włącza się w zależności od temperatury. Dolałeś płynu, odpowietrzył się układ i chłodzenie silnika jest na tyle dobre że już wentylator się nie włącza.
U mnie w Sandero latem chyba nigdy wentylator się nie włączył, ale mało w korkach stałem - jednak zawsze paliły mi się 4 kreski.
Jeszcze raz powtarzam poniżej 6 kresek wentylator się nie włączy.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2009-10-09, 16:42, w całości zmieniany 5 razy
Temat już był, poszukaj na wyszukiwarce, w silniku 1.4 MPi wentylator się włączana 4 kresce, prawdopodobnie masz problem z przekaznikiem wentylatora.
Jack /swój chłop / ma schemat, który to przekażnik.
jackthenight teraz pokazuje 2 góra 4 kreski. Wszystko wydaje się, że jet w porządku z temperaturą. Może trochę panikuje ale to mój pierwszy samochód i chciałbym nim pojeździć jeszcze trochę a tu gdzie teraz mieszkam nie ma serwisu Dacii, nawet mało kto o niej słyszał dlatego trochę się niepokoje
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-09, 19:35
Wentylator włącza się przy temp. powyżej 100 stopni.
100 stopni to jest jakieś 5 zapalonych segmentów, także włączanie się wentylatora
przez 4 segmentach wydaje się zbyt szybkie, bo 4 kreski to takie 90 stopni gdzie silnik się chłodzić raczej nie powinien - ale przy 5, 6 kreskach włączyć się powinien na 100%.
Neron napisał/a:
jackthenight teraz pokazuje 2 góra 4 kreski. Wszystko wydaje się, że jet w porządku z temperaturą. Może trochę panikuje ale to mój pierwszy samochód i chciałbym nim pojeździć jeszcze trochę a tu gdzie teraz mieszkam nie ma serwisu Dacii, nawet mało kto o niej słyszał dlatego trochę się niepokoje
To super jak 2 góra 4 kreski.
Na postoju niech popracuje jeszcze silnik, aż pojawi się 5 kresek, 6 kresek - musi się wtedy wentylator włączyć. Jak się włączy to nie masz się czym zbytnio przejmować.
Wentylator włącza się przy temp. powyżej 100 stopni.
100 stopni to jest jakieś 5 zapalonych segmentów, także włączanie się wentylatora
przez 4 segmentach wydaje się zbyt szybkie, bo 4 kreski to takie 90 stopni gdzie silnik się chłodzić raczej nie powinien - ale przy 5, 6 kreskach włączyć się powinien na 100%.
Problem w tym, że temp. podnosi się o 2 kreski/2, 4, 6, 8/, tak miałem przy awarii przekaznika wentylatora, jesli silnik się schładzał to też temp. spadła z 6 nz 4 kreski, nigdy mi nie pokazało 5 kresek.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-09, 21:08
loganik napisał/a:
jackthenight napisał/a:
Wentylator włącza się przy temp. powyżej 100 stopni.
100 stopni to jest jakieś 5 zapalonych segmentów, także włączanie się wentylatora
przez 4 segmentach wydaje się zbyt szybkie, bo 4 kreski to takie 90 stopni gdzie silnik się chłodzić raczej nie powinien - ale przy 5, 6 kreskach włączyć się powinien na 100%.
Problem w tym, że temp. podnosi się o 2 kreski/2, 4, 6, 8/, tak miałem przy awarii przekaznika wentylatora, jesli silnik się schładzał to też temp. spadła z 6 nz 4 kreski, nigdy mi nie pokazało 5 kresek.
W sumie tak, dlatego niech nasz kolega poczeka aż zapali się 6 segmentów, wtedy wentylator musi się włączyć. Także nie kolega Neron to sprawdzi.
Jeśli wentylator się nie włącza, a przy włączonej klimie się wentylator włącza to obstawiałbym czujnik temperatury. Ale też może to być przekaźnik od małej prędkości nr. 700 lub
od dużej prędkości wentylatora przekaźnik 336.
Tutaj to opisałem dokładniej wraz z rozmieszczeniem przekaźników w aucie :
Z tego co pamiętam to w instrukcji pisze (i tak też słyszałem przy odbiorze Logana), że jak się pojawi 6 kresek to powinno się skontaktować z serwisem.
_________________ Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!
www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-10-10, 23:09
psur napisał/a:
Z tego co pamiętam to w instrukcji pisze (i tak też słyszałem przy odbiorze Logana), że jak się pojawi 6 kresek to powinno się skontaktować z serwisem.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-11, 12:02
Mariusz napisał/a:
psur napisał/a:
Z tego co pamiętam to w instrukcji pisze (i tak też słyszałem przy odbiorze Logana), że jak się pojawi 6 kresek to powinno się skontaktować z serwisem.
Potwierdzam!
A gdzie tak w instrukcji jest napisane ? Konkretnie Panowie podajcie stronę.
Ja w instrukcji takiej informacji nie znalazłem.
psur napisał/a:
i tak też słyszałem przy odbiorze Logana
To akurat przemilczę :)
A 6 kresek może się zapalić w jakiś upalny dzień przy dużych korkach - ważne aby tylko na chwilę po czym ponownie powróciło na 4 kreski. Ale żeby do serwisu jechać ? Bzdura jakaś.
A koledze "neron" po wymianie chłodnicy uzupełnili płyn ale nie odpowietrzyli układu.
Podczas jazdy układ sam się odpowietrza, a płynu było za mało w zbiorniczku wyrównawczym. Silnik dlatego się grzał, że aż 6 kresek się pojawiło. Kolega Neron dolał płynu i teraz ma już 4 kreski.
Także wszystko jest w porządku i do serwisu raczej nie musi jechać. Gdyby znów okazało się
, że płynu ubywa to wtedy oczywiście niech do serwisu pojedzie bo jakiś przeciek jest po wymianie chłodnicy. I taka moja wersja jest w tym temacie.
Wg instrukcji: Wskaznik temperatury płynu w układzie chłodzenia - Przy jezdzie w normalnym trybie świecą się cztery punkty.
Lampka kontrolna przegrzania płynu chłodzącego - Gaśnie po uruchomieniu silnika.Gdy lampka zaświeci się należy zatrzymać pojazd i pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym przez 1 lub 2 minuty; temperatura powinna obniżyć się. w przeciwnym razie wyłączyć silnik. Poczekać aż ostygnie, a następnie sprawdzić poziom płynu chłodzącego.
Należy zwrócić się do AS DACIA.
Instrukcja obsługi Logan/2005r/ str. 1.31
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-10-11, 13:09
loganik napisał/a:
Lampka kontrolna przegrzania płynu chłodzącego - Gaśnie po uruchomieniu silnika.Gdy lampka zaświeci się należy zatrzymać pojazd i pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym przez 1 lub 2 minuty; temperatura powinna obniżyć się. w przeciwnym razie wyłączyć silnik. Poczekać aż ostygnie, a następnie sprawdzić poziom płynu chłodzącego.
Należy zwrócić się do AS DACIA.
Instrukcja obsługi Logan/2005r/ str. 1.31
Ale ja pytałem się o stronę z informacją nt. 6 kresek, a nie lampki kontrolnej przegrzania silnika.
6 kresek a Lampka kontrolna to daleka jeszcze droga.
KaS602 napisał/a:
Od zapalenia sie 6 kresek do zapalenia sie kontrolki sygnalizujacej przegrzanie plynu chlodzacego jest daleka droga...
Dokładnie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-10-11, 21:54, w całości zmieniany 4 razy
Wysłany: 2017-11-18, 23:55 Temperatura silnika i włączanie się wentylatora.
Od pewnego czasu gdy stoje w korku na wskażniku temperatury płynu chłodzącego wyświetlają się 6 cegiełek i włącza się wentylator w chłodnicy i wskażnik powraca do 4 cegiełek.Byłem na serwisie i powiedzieli ze wszystko jest ok. Ale nigdy wcześniej się tak nie robiło. Wymieniłem płyn w chłodnicy, termostat,czujnik temperatury płynu chłodzącego. Jezdże tym samochodem od nowości i takie rzeczy nie miały miejsca. Dacia Duster 2011 r. silnik benzyna K4M 1.6 16V 105 KM i LPG. Więć kupiłem Yanosik Connect do OBD 2 i kontroluje parametry silnika. I tak kiedy pojawiają 6 cegiełek to temp. silnika ma 100 st. C czy to nie za duża temperatura silnika i włącza się wentylator i temp. spada do 92 st. C. Kiedy powinien się włączyć 1 i 2 bieg wentylatora i czy można to zmienić. Na trasie temp. silnika oscyluje pomiędzy 90-94 st.C wiadomo ze jest inny nawiew powietrza. Boje się przegrzać silnik bo teraz jezdże na długie trasy i za granice.Proszę o pomoc i porady. Dziękuje.
KARPIARZ, czekaj na kogoś kto potwierdzi ale w innej marce oznaczało uwalony sterownik wentylatora chłodnicy (I i II bieg). O ile jest taki sterownik w Dacii. Musiałbyś sprawdzić czy kręci się wcześniej czy nagle startuje. Dobrze odpowietrzyłeś układ? Pompa sprawna, rozrząd, przebieg?
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-11-19, 01:15, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum