Ok test na mokrym jest procentowy dla wzorcowej opony o kategorii A?
Rozporządzenie Komisji (UE) nr 228/2011 z dnia 7 marca 2011 r. zmieniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009 w zakresie metod badania przyczepności opon C1 na mokrej nawierzchni Tekst mający znaczenie dla EOG
Nie widzę nic o etykietach ani informacji jakie są wzorcowymi.
Opory toczenia wg regulaminu 117:
Regulamin nr 117 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji ... Jednolite przepisy dotyczące homologacji opon w odniesieniu
Ok mam etykietowanie jest w oddzielnych rozporządzeniach:
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009 z dnia 25 listopada 2009 r. w sprawie etykietowania opon pod kątem efektywności paliwowej i innych zasadniczych parametrów
Jakby komuś się chciało to dla przykładowych danych może policzyć odległości. Procedura jest w 228/2011.
Ostatnio zmieniony przez tosiek 2017-11-19, 00:57, w całości zmieniany 3 razy
Powstrzymalbym sie od debicy.
Debica frigo 2 byla rewelacyjna na bloto posniegowe i snieg w duzych ilosciach. Byla nawet lepsza niz wiekszosc zimowek w takich warunkach, ale do miasta byla taka sobie.
:P
Racja przez te opony mało co nie wylądował bym w 2 metrowym rowie. Było +7 stopni jazda jak zaczął padać delikatny deszcz jazda po ślimaku prędkość ok 30-40 km/h, opony miały jak dobrze pamiętam przednie 2 lata tylne 4 lata.
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2017-11-19, 10:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-11-19, 14:15
brzuch0 napisał/a:
goswee napisał/a:
Powstrzymalbym sie od debicy.
Debica frigo 2 byla rewelacyjna na bloto posniegowe i snieg w duzych ilosciach. Byla nawet lepsza niz wiekszosc zimowek w takich warunkach, ale do miasta byla taka sobie.
:P
Racja przez te opony mało co nie wylądował bym w 2 metrowym rowie. Było +7 stopni jazda jak zaczął padać delikatny deszcz jazda po ślimaku prędkość ok 30-40 km/h, opony miały jak dobrze pamiętam przednie 2 lata tylne 4 lata.
frigo jedynka jest(była? - chyba nadal jest w sprzedaży) fenomenalna ma śniegu (wypada lepiej od markowych zimówek z górnej półki),słaba na suchym i dramatycznie słaba na mokrym (miałem kiedyś więc wiem z autopsji). Dwójkę niby trochę uśredniono ale skończyło się tym, że na śniegu jest gorsza od jedynki i nadal słaba na suchym. A na mokrym łatwo się ślizga. Więc frigo nadają się dla kogoś kto mieszka w Bieszczadach czy w okolicach Zakopanego. Do miasta lub w zachodniej części kraju nie polecam.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-11-19, 14:16, w całości zmieniany 1 raz
Zużycie paliwa na etykiecie to o ile dobrze pamiętam między A a F 0,5 litra na 1000 kilometrów
Różnica pomiędzy kompletnym zestawem opon klasy A a zestawem opon klasy G może wynieść około 7,5% pod względem zużycia paliwa dla samochodów osobowych.
Wynika z tego, że na 0,5l/100km a nie na 1000, a to już jest sporo, jeśli dbamy o budżet.
Ponadto:
Etykiety zawierają informacje tylko o 3 kryteriach, podczas gdy na wybór opon powinny mieć wpływ także inne kryteria:
odporność na aquaplaning
trakcja na różnych rodzajach nawierzchni, w różnych warunkach
wytrzymałość
odporność na zużycie
przyczepność na suchej nawierzchni
parametry w warunkach zimowych
i wiele innych
Kupujący powinien dokonywać wyboru świadomie, dysponując kompletem informacji na temat osiągów ogumienia, pozwalających mu na ocenę i porównanie poszczególnych modeli. Po takie informacje kupujący powinien zwrócić się do sprzedawcy lub producenta.
[źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Etykieta_opony]
Zużycie paliwa na etykiecie to o ile dobrze pamiętam między A a F 0,5 litra na 1000 kilometrów
Różnica pomiędzy kompletnym zestawem opon klasy A a zestawem opon klasy G może wynieść około 7,5% pod względem zużycia paliwa dla samochodów osobowych.
Wynika z tego, że na 0,5l/100km a nie na 1000, a to już jest sporo, jeśli dbamy o budżet.
Ponadto:
Etykiety zawierają informacje tylko o 3 kryteriach, podczas gdy na wybór opon powinny mieć wpływ także inne kryteria:
odporność na aquaplaning
trakcja na różnych rodzajach nawierzchni, w różnych warunkach
wytrzymałość
odporność na zużycie
przyczepność na suchej nawierzchni
parametry w warunkach zimowych
i wiele innych
Kupujący powinien dokonywać wyboru świadomie, dysponując kompletem informacji na temat osiągów ogumienia, pozwalających mu na ocenę i porównanie poszczególnych modeli. Po takie informacje kupujący powinien zwrócić się do sprzedawcy lub producenta.
[źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Etykieta_opony]
napisałem " o ile dobrze pamiętam "
różnica w spalaniu jest na pewno , tak samo jak ma się złe ciśnienie w oponach
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2017-11-20, 22:43
I stało się. Continental AllSeasonContact kupione i zamontowane. Na razie tylko krótka przejażdżka w godzinach szczytu po wymianie, więc ciężko powiedzieć coś więcej poza tym, ze opony wydają wyjątkowo wredny zapach (jako nowe) (ciężko je dowieść w kabinie na wymiane) i do tego wydają się bardzo miękkie i trochę głośniejsze niż średnia (przypominają mi trochę zimowe uniroyala ms plus 77 jeśli chodzi o dźwięk, choć nieco cichszy).
I duży minus dla oponeo. Do tej pory jak zamawiałem gdzie indziej opony, przychodziły elegancko okręcone folią. Tymczasem oponeo nakleiło tylko nalepki adresowe na opony i wysłało. Dodatkowo spóźniło się o jeden dzień z dostawą. Eeeee.....
Ostatnio zmieniony przez ken-wawa 2017-11-20, 22:46, w całości zmieniany 2 razy
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2017-11-21, 23:52
Swoją drogą pytanko - formalnie producent dopuszcza oponę z indeksem nośnoci 94. Moje nowe mają 98. Czy w takiej sytuacji warto zwiększyć ciśnienie w oponach i jeśli tak o ile?
Swoją drogą wolicie opony mniej napompowane ale z większym komfortem jazdy, czy mocniej i dzięki temu jest większa oszczędność paliwa (u mnie producent na słupku podaje dwie wersje ciśnienia eco i comfort)?
Testy testami, bierz Nokian Weatherproof i będziesz Pan zadowolony :)
Mam i polecam. Po 80 000 kilometrów nadal radzą sobie bardzo dobrze przy pogodzie oscylującej przy 0 stopni. ABS i ESP praktycznie wcale nie włączają się więc kleją ok.
Zastanawia mnie jedno dlaczego nokian na oponach ma piktogramy tylko śnieżynki i góry a nie ma słoneczka.
Założyłem właśnie nowe buciki - Nokian WR D4. Faktycznie czuć, że są LX. Gdy zamieniałem letnie Conti na zimowe Uniroyal MS 66 plus, czułem poprawę komfortu. Teraz jest jak na letnich (oba komplety LX).
Stare Royalki, 5-letnie (2012), z bieżnikiem 4,5 (najsłabszy zmierzony punkt) - 6,5 mm (mierzone w wielu punktach na bieżnikach wszystkich czterech opon), można zatem za symboliczną kwotę nabyć w Lublinie, gdyby ktoś usilnie potrzebował
Marka: inna
Model: inny
Silnik: inny
Rocznik: 2023 Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2015 Posty: 109 Skąd: DW
Wysłany: 2017-11-22, 22:35
brzuch0 napisał/a:
Marrtin napisał/a:
Testy testami, bierz Nokian Weatherproof i będziesz Pan zadowolony :)
Mam i polecam. Po 80 000 kilometrów nadal radzą sobie bardzo dobrze przy pogodzie oscylującej przy 0 stopni. ABS i ESP praktycznie wcale nie włączają się więc kleją ok.
Zastanawia mnie jedno dlaczego nokian na oponach ma piktogramy tylko śnieżynki i góry a nie ma słoneczka.
Dobre pytanie. Sam nie zwróciłem uwagi na to. Patrząc po zdjęciach w sieci wygląda na to, że masz rację. Jutro przejdę się do garażu sprawdzić.
Bo słoneczko nic nie oznacza i każdy może sobie tak oznaczyć oponę a śnieżynka (3PMSF) + góra oznacza certyfikat + testy.
Symbol 3pmsf:
Osobówek też dotyczy:
Cytat:
Sytuacja uległa zmianie po wprowadzeniu w listopadzie 2012 roku przez UE nowego, oficjalnego oznaczenia opony zimowej: symbolu 3PMSF. Mogą go mieć tylko te opony ciężarowe, które w surowym teście ISO spełniły warunki, określone w przepisach: UNECE 117 i UE 661/2009. Porównuje się w nim trakcję opony referencyjnej z oponą testową na drodze pokrytej ubitym śniegiem. Aby przejść badanie pomyślnie, opona musi być o co najmniej 25% lepsza niż opona referencyjna w sześciu próbach na dziesięć. Ze względu na wymóg sprawności na śniegu, ogumienie z oznaczeniem 3PMSF jest lepszym wyborem na trudne warunki zimowe niż posiadające jedynie symbol M+S.
W weekend miałem pierwszy śnieg na Goodyear 4seasons g2. Opona prowadziła się dla mnie porównywanie z 3 letnimi, zimowymi vredesteinami w Clio. Czyli dla mnie wystarczy - jestem zadowolony.
I od tygodnia Nokiany WeatherProof na felach. Goodyeary wytrzymały ponad 108 tysięcy km przebiegu a bieżnik nie osiągnął jeszcze TWI. Ale już był czas na nie najwyższy...
Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2017-11-25, 22:02
Jeśli producent samochodu podaje indeks nośności 94 a ja kupiłem opony z 98XL, to czy trzeba brać jakąś poprawkę na ciśnienie - w sensie, czy warto wtedy dopompować takie opony trochę mocniej niż te 94?
Tutaj http://mojafirma.infor.pl/moto/opony/op ... ny-XL.html znalazłem ciekawy fragment: "Należy pamiętać, że przy zmianie opon standardowych na XL może zaistnieć konieczność dopompowania opon. W przypadku opony w rozmiarze 205/55 R 16 o LI 91, jej nominalne ciśnienie to standardowe 2,5 bara. Biorąc jednak pod uwagę wzmocniony odpowiednik, powinien być on eksploatowany przy ciśnieniu wyższym, równym 2,9 bara. Dlatego, przy zmianie z opon SL (Standard Load) na opony XL, należy upewnić się, że jeździmy na nich pod prawidłowym ciśnieniem."
O ile wyższe powinno więc być ciśnienie dla 98XL w porównaniu do 94?
A może napiszesz o jakim samochodzie piszesz?
Nie uzupełniłeś swojego profilu.
Ogólnie producenci pojazdów nie rozróżniają ciśnienia w zależności od statusu nośności opony lecz od parametrów zawieszenia. W instrukcji masz zazwyczaj podane opony które zostały homologowane do danego pojazdu.
Oponę możesz napompować do wyższej wartości ciśnienia , max dopuszczalne ciśnienie zazwyczaj masz podane na oponie ale jazda stanie się bardzo twarda.
Wysłany: 2017-12-01, 09:13 całoroczne premium vs zimowe budżetowe
Po wczorajszych opadach śniegu zrobiłem próby na oponach najtańszych zimowych jakie udało mi się kupić ( matiz opony nowe imperial 145/70/13), oraz całorocznych w dacii nokian weatherproof 195/65/15. Jazda po błocie pośniegowym.
Wg mnie lepiej spisywał się matiz na oponach na zimowych, może to wpływ że oponki maja tylko 145 mm szarości .
Nie wiem czy moje próby można uznać za miarodajne, dwa różne samochody i inne rozmiary opon.
Ostatnio zmieniony przez brzuch0 2017-12-01, 09:15, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum