Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2018-01-12, 14:50
Regulacja hamulca ręcznego / postojowego / awaryjnego
Autor Wiadomość
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2013-02-11, 19:16   

Ja mam dość wysoko dźwignię ręcznego po zaciągnięciu - myślę, że koniec dźwigni robi jakieś 15cm albo więcej. Zauważyłem to już w demówce na jeździe próbnej - sprzedawca powiedział, że skoro fabryka tak ustawia, to tak ma być. I pewnie większość egzemplarzy tak ma. Mój przynajmniej trzyma dobrze.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Ryszard 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 22luty2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 107
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2013-03-18, 14:31   czy ruszysz na ręcznym ?

A ja mam takie pytanko: czy na poprawnie wyregulowanym i zaciągniętym do końca hamulcu ręcznym Duster (x2) ma prawo ruszyć ?
Niestety wstyd, ale kilka razy pojechałem na ręcznym, (wiem, to tylko moja wina ) a to bo w poprzednim aucie na ręcznym samochód raczej by "zgasł" niż ruszył.
Za każdym razem jestem zdołowany...

R
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-18, 14:38   

Oczywiście że ruszy.
Każdy sprawny samochód na zaciągniętym hamulcu ręcznym spokojnie ruszy.
A to świecącej kontrolki nie widać, że hamulec zaciągnięty ?
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-03-18, 14:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-03-18, 15:41   

jackthenight napisał/a:
Oczywiście że ruszy

nie za bardzo - przy zaciągniętym na maxa ręcznym, jeśli ruszamy delikatnie czyli normalnie, bez dodawania nadmiernie gazu, przy powolnym wysprzęglaniu (przynajmniej u mnie) karoseria zaczyna unosić się lekko do przodu i do góry ale auto stoi.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-18, 18:27   

TomaszDuster napisał/a:
.... Niestety mamy daleko ze SZczecina do innego serwisu, a Szczecin we wszystkim jest patologicznie najdrozszy. Nie tylko wszystkie serwisy samochode drą nas, ale usługi, wymiana opon itd.
Dla przykładu byłem kiedyś w Mitsubishi bo ojciec rozważał Colta i za wymiane opon chcieli 120 zł .... Masakra... Większość osób które znam ma to samo zdanie... Szczecin pod tym względem jest paskudny.


W Warszawie ASO Renault wymiana opon z wywazaniem 120 zl.
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2013-03-18, 21:22   DZIAŁANIE HAMULCA POSTOJOWEGO , RĘCZNEGO

UWAŻAM, ŻE PISANIE O OPONACH I KOSZCIE WYMIANY W POŚCIE O HAMULCACH TO PRZESADA!!


W TEMACIE GŁÓWNYM ,
PROPONUJĘ ZAPOZNAĆ SIĘ Z TEORIĄ DOTYCZĄCĄ HAMULCÓW W SAMOCHODACH , WERSJA SZKOLNA Z ĆWICZENIAMI, LINK PONIŻEJ:
http://autowiedza.republika.pl/wymagania_ham.html

NAJPROSTSZY DO WYKONANIA TEST NA POCHYŁOŚCI OPISANY W TEKŚCIE.
SIŁA HAMOWANIA HAMULCA POSTOJOWEGO MUSI ZAPEWNIĆ UNIERUCHOMIENIE ZAPOBIEGAJĄCE PRZED SWOBODNYM STACZANIEM.
RUSZANIE NA HAMULCU RĘCZNYM TO TROCHĘ EKSTREMALNY TEST.
UWAŻAM, ŻE ZAWSZE MOŻE BYĆ EGZEMPLARZ SAMOCHODU O PARAMETRACH LEPSZYCH NIŻ NOMINALNIE DOPUSZCZONE WTEDY NA RĘCZNYM NIE POCĄGNIE.
DLA WĄTPIĄCYCH POLECAM STACJĘ DIAGNOSTYCZNĄ I ODPŁATNE SPRAWDZENIE NA ATESTOWANEJ HAMOWNI.
Ostatnio zmieniony przez Andrzej Zajczuk 2013-03-18, 21:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-18, 21:53   Re: DZIAŁANIE HAMULCA POSTOJOWEGO , RĘCZNEGO

Andrzej Zajczuk napisał/a:
UWAŻAM, ŻE PISANIE O OPONACH I KOSZCIE WYMIANY W POŚCIE O HAMULCACH TO PRZESADA!!

.


Myślę, ze możne lekkie zboczenie z tematu, mające na celu pokazanie, ze ceny w ASO w dużych aglomeracjach są zbliżone.

Nie widzę natomiast powodu by pisać WIELKA litera takie uwagi. Jest to odbierane za krzyczenie w świetle obowiązującej netykiety.

Co do hamulca, moje sandero lekko drgnie, po czym przysiada na tylnej osi przy probie ruszania na ręcznym. Warunek zaciągniecie na max. Osobiście mam zwyczaj zostawiania pojazdu na biegu + ręcznym przez cały rok. Na szczęście zimą nic nie przymarzło, za to hamulec i linki pracują prawidłowo. Być może za jakiś czas będzie wymagana jakaś regulacja.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-03-19, 11:44   

Dar1962 napisał/a:
jackthenight napisał/a:
Oczywiście że ruszy

nie za bardzo - przy zaciągniętym na maxa ręcznym, jeśli ruszamy delikatnie czyli normalnie, bez dodawania nadmiernie gazu, przy powolnym wysprzęglaniu (przynajmniej u mnie) karoseria zaczyna unosić się lekko do przodu i do góry ale auto stoi.


Pytanie było czy na hamulcu ręcznym ruszy.
Odpowiedź brzmi, że na hamulcu ręcznym można ruszyć i jechać autem.
A to że najpierw się uniesie przód do góry, trudniej się rusza niż bez hamulca to oczywiste.
Ale ogólnie można ruszyć autem na hamulcu ręcznym, bo ręczny hamulcem jest za słaby aby uniemożliwić ruszenie autem i jazdę na nim. Wystarczy dodać więcej gazu i autem ruszymy bez problemów, czuć że dla auta jest trudniej i czuć jazdę z ręcznym, świeci się kontrolka - także widać i czuć że jest zaciągnięty hamulec ręczny.
Ale odpowiedź na pytanie kolegi jest twierdząca, bo oczywiście z zaciągniętym hamulcem ręcznym można bez problemów ruszyć.
Nie wiem jak to się ma do tego, kiedy na tylnej osi są tarcze, ale jak są bębny to spokojnie ruszyć można.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-03-19, 11:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
Domel2250 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Gru 2011
Posty: 752
Skąd: internet
Wysłany: 2013-03-19, 11:59   

http://www.youtube.com/wa...e&v=E6gO6zwPJMA

Można, można ,i czasem nawet nie bardzo się o tym wie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2013-03-19, 12:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Ryszard 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 22luty2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 107
Skąd: Pleszew
  Wysłany: 2013-03-20, 10:56   

Generalnie wstydzę się właśnie bo czasem ( hmm) zauważam czerwoną lampkę hamulca po np. 200 m od ruszenia. Nie zaciągam zazwyczaj do końca hamulca ręcznego, może 2, 3 ząbki żeby się nie potoczył na parkingu, na światłach itd . No i ruszam, ale jeśli silnik wyraźnie tego nie odczuwa to widzę to właśnie po chwili, zerkając rutynowo na zegary. Czasem też świeci słońce... Byłem na przeglądzie, ale trwał 5 minut i nie poprawili. Takie mam dobre auto. Zapytałem więc w klubie, czy jest na to jakiś patent..?
R

Domel2250 napisał/a:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=E6gO6zwPJMA

Można, można ,i czasem nawet nie bardzo się o tym wie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


fajny filmik o hamulcu ręcznym -encyklopedia.
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-03-20, 11:09   

Ja na ręcznym nie ruszę (oczywiście można założyć , że teoretycznie nie ma takiej sytuacji żeby nie dało się ruszyć, choćby z zablokowanymi kołami - mam na myśli normalne ruszanie). Samochód siada ale nie ruszy. Co ciekawe natomiast ręczny czasem trzyma tak, że można zablokować koła na suchym asfalcie podczas jazdy (nie próbujcie tego "w domu" , bo może zarzucić :idea: ) a czasem nie można. Generalnie jak jest wilgotno na dworze to mam wrażenie, że jest mocniejszy. Nie wiem dlaczego. Gdy działa lepiej, na mokrej nawierzchni można zablokować koła nawet przy cofaniu.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-03-20, 11:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2013-03-20, 15:01   

Ryszard napisał/a:
Generalnie wstydzę się właśnie bo czasem ( hmm) zauważam czerwoną lampkę hamulca po np. 200 m od ruszenia. Nie zaciągam zazwyczaj do końca hamulca ręcznego, może 2, 3 ząbki żeby się nie potoczył na parkingu, na światłach itd . No i ruszam, ale jeśli silnik wyraźnie tego nie odczuwa to widzę to właśnie po chwili, zerkając rutynowo na zegary. Czasem też świeci słońce... Byłem na przeglądzie, ale trwał 5 minut i nie poprawili. Takie mam dobre auto. Zapytałem więc w klubie, czy jest na to jakiś patent..?
R


To może zamontuj dodatkowy sygnalizator dźwiękowy "buzer" na napięcie 12 V, sterowany włącznikiem sygnalizacji hamulca ręcznego. Jest tego sporo w sprzedaży w sklepach z częściami elektronicznymi ( sygnał ciągły lub modulowanym). Zamontować można w obudowie kanału przy dźwigni hamulca ręcznego.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-03-20, 18:11   

Hakama 4x4 napisał/a:
Ja na ręcznym nie ruszę (oczywiście można założyć , że teoretycznie nie ma takiej sytuacji żeby nie dało się ruszyć, choćby z zablokowanymi kołami - mam na myśli normalne ruszanie). Samochód siada ale nie ruszy

to właśnie miałem na myśli :-P w DD ręczny trzyma bardzo mocno
 
GDkris44 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG 2+4
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate2
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 106
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-03-21, 14:27   

Ja jak zaciagne reczny w DD to przy ruszaniu silnik sie dlawi wiec wiem ze jest zaciagniety..
 
natter 
Zielony listek


Marka: Suzuki
Model: SX 4 sedan
Silnik: 1.6 VVTI
Rocznik: 2008
Dołączył: 01 Gru 2012
Posty: 3
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-03-21, 19:43   

Witam wszystkich.
Co do liczby ząbków, przy których łapie ręczny nie ma reguły. Mam, co prawda samochód innej marki, ale u mnie łapał jako nowy przy 6, po około 20kkm zaczął łapać 3/4, bez regulacji.
Co do ruszenia samochodem, przy dobrym ręcznym, to wszystko zależy od modelu samochodu. Miałem kiedyś Lanosa i na zaciągniętym ręcznym na 3 ząbek nie było możliwości ruszenia, silnik gasł. Mam Suzuki SX4 i ręczny łapie 3/4 ząbek i pojedzie, chociaż silnik wyje.
_________________

 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-03-21, 21:51   

jackthenight napisał/a:

Nie wiem jak to się ma do tego, kiedy na tylnej osi są tarcze, ale jak są bębny to spokojnie ruszyć można.

Akurat ręczny przy tarczach jest gorszy niż przy bębnach ( odwrotnie niż zasadniczy), wiem bo miałem w Audi i R 25. Dlatego np BMW stosuje hybrydę - hamulec tarczowo - bębnowy gdzie zasadniczy hamulec jest tarczowy a ręczny - bębnowy - i to jest dopiero najlepsze rozwiązanie - miałem takie w E34. Ale przy autach o mniejszej mocy bębny z tyłu są zupełnie wystarczające.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2013-03-21, 21:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Hakama 4x4 



Marka: była Dacia jest Nissan
Model: była Duster jest Pathfinder
Silnik: było 1,6 16V 4x4+LPG jest 2.5 dci 4x4reduktor
Rocznik: było 2010 jest 2006
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Śląsk Cieszyński
Wysłany: 2013-03-22, 10:47   

PiotrWie napisał/a:
Akurat ręczny przy tarczach jest gorszy niż przy bębnach ( odwrotnie niż zasadniczy), wiem bo miałem w Audi i R 25. Dlatego np BMW stosuje hybrydę - hamulec tarczowo - bębnowy gdzie zasadniczy hamulec jest tarczowy a ręczny - bębnowy - i to jest dopiero najlepsze rozwiązanie - miałem takie w E34. Ale przy autach o mniejszej mocy bębny z tyłu są zupełnie wystarczające.


Podpisuje się pod tym co mówisz w 100%. Co może sie wydać ciekawe miałem taką hybrydę w Lacettim. Tak samo jest w Vectrze C.
Koła mogłem blokować praktycznie jak przednie - w każdych warunkach.
Tarczowy ręczny miałem natomiast w polonezie (a było to 16 lat temu) i był on tylko teoretycznie.
W ręćżnym ważne są też materiały i ich zabezpieczenie przed korozją bo to jego najgorszy wróg. W Lacettim nie robiłem z ręcznym nic przez 8 lat. W nubirze i w polonezie - rdzewiało i nie działało.
Ostatnio zmieniony przez Hakama 4x4 2013-03-22, 10:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Przemek77 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 +LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 314
Skąd: LUBLIN / GŁUSK / ABRAMOWICE
Wysłany: 2014-02-25, 09:56   Re: Dziwna sprawa z hamulcem ręcznym.

TomaszDuster napisał/a:
Witam.
Mam do Was pytanie. Czy u Was fabrycznie hamulec ręczny trzyma na ostatnich ząbkach? Zatrzymując samochód na większym wzniesieniu muszę zaciągać praktycznie do końca ręczny. We wszystkich samochodach,nawet starych, hamulec trzymał spokojnie pod górę na 3/4 zakresu. A tutaj na końcówce. co dziwne serwisant na telefon powiedział, że dopóki trzyma to jest ok bo ma trzymać od 3-7 ząbka... To jakieś dziwne tłumaczenie. Jak u Was trzyma ręczny na większej górce?
Pozdrawiam

Jedź do ASO niech Ci podciągną ręczny i po kłopocie. Ja też tak miałem, że "łapał" dopiero na końcu, przy przeglądzie zgłosiłem to i teraz łapie jak trzeba.
 
ricken 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Sandero
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 122
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-11-19, 16:26   Nie równo chwyta ręczny. Jak wyregulować.

Witam
Bębny ściągnięte i wyczyszczone z pylu. Cylinderki bez wycieków. Grubosc szczek od 3 do 4 mm. A niestety nie hamuje reczny równo.
Na przeglądzie stwierdzili ze roznica w hamowaniu koła lewego w stosunku do prawego na granicy.
Co sprawdzić? Jak wyregulować by hamowało równo?
Dzwignia górna ma widze nakretke z gwintem. Czy to na niej sie reguluje sile hamowania?
Ostatnio zmieniony przez ricken 2017-11-19, 16:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-11-19, 17:06   

A linkę sprawdziłeś czy z jednej strony jej nie "chwyciło"?
 
ricken 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Sandero
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 122
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-11-19, 17:20   

przy lewarku?

zauważyłem dodatkowo że te samoregulatory są ustawione na różną długość
 
anples 


Marka: dacia
Model: reno
Silnik: 2.3 dci
Dołączył: 01 Maj 2017
Posty: 102
Skąd: Kuj-Pom
Wysłany: 2017-11-19, 17:42   

Samo regulatorami rozpierasz przy założonych bębnach przez otwór w blasze-osłonie bębna,
tak aby szczęki dolegały do bębna ale jednocześnie dało się swobodnie nim obracać
 
ricken 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Sandero
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 122
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-11-19, 17:47   

to na tych regulatorach reguluję się samemu siłe docisku szczek do bębna?
czy one się mają same regulować?
 
anples 


Marka: dacia
Model: reno
Silnik: 2.3 dci
Dołączył: 01 Maj 2017
Posty: 102
Skąd: Kuj-Pom
Wysłany: 2017-11-19, 17:57   

ricken napisał/a:
czy one się mają same
Teoretycznie powinny same ale życie pisze inne scenariusze.
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-11-19, 18:46   

Powinny się wyregulować po pierwszym wciśnięciu hamulca. Jeśli nie i reszta sprawna to do wymiany samoregulatory lub któraś linka jest wyciągnięta, zobacz przy śrubie regulacyjnej czy linki nie są na tyle różnej długości, że już wahadełko nie wystarcza.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne