Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
wymiana żarówki H4
Autor Wiadomość
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-20, 18:46   

No i poszło - jak się wie, jak to się robi to i no problem. Wymiana żarówki (jedna strona) ok. 5-10min.

Cytat:
jackthenight napisał/a:
...Ta sprężynka w tym miejscu gdzie jest zaczepiona o jakiś tam zaczep ma takie małe oczko. Musisz to oczko nacisnąć w kierunku zderzaka przedniego, odgiąć jeszcze bardziej w prawo i wtedy sprężynka wyjdzie. Dalej już prosto.


To był opis Artur do reflektora po stronie kierowcy - jednak tę sprężynkę po naciśnięciu odgina się w lewo (w stronę reflektora od strony pasażera), a nie w prawo. Ale tak jak mówiłem teraz to już detal. Jeszcze raz wielkie dzięki Artur.

Poza tym pierwsze wrażenia z nowtych żaróweczek. Rzeczywiście świecą mocniej i światło jest zdecydowanie bardziej zbliżone do dziennego. Podejrzewam, ze także lepiej sprawować się będą we mgle. Tak, że ogólnie jestem jak na razie zadowolony - a Sandero poddane pseudo tuningowi. :-)

Przy okazji wymieniłem także pozycyjne W5W. Teraz Dacia na światłach łapie sie do wyższej klasy i nie jest już autem budżetowym. :-P
 
kelevra 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86KM
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączyła: 01 Mar 2008
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-12, 00:12   

jackthenight, 2 godziny temu poszla druga zarowka, dzieki Twoim radom i filmikowi udalo mi sie ja zmienic samej, operacja trwala jakies 15 minut pomimo niesprzyjajacych warunkow (ciemno choć oko wykol, zimno i jeszcze zaczal padac snieg, brrr). Fakt, ze to byla ta "latwiejsza" strona, czyli prawy reflektor, ale... pierwsze koty za płoty :) DZIĘKI!
_________________
12 lat i ponad 230 000 km za nami
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-02-12, 08:56   

kelevra napisał/a:
udalo mi sie ja zmienic samej,

Brawo :!: A niech "ciamajdy" zazdroszczą. :-D
_________________
48piotr
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2011-02-17, 10:39   

Ja również poległem na sprężynce, siłowałem się z nią i próbowałem ściągnąć od dołu. Na szczęście po przejrzeniu tego wątku bez problemów dałem sobie radę. Dzięki za wszystkie wypowiedzi, a największe dla jackthenight'a!

Tylko jedna uwaga:
jackthenight napisał/a:
Musisz to oczko nacisnąć w kierunku zderzaka przedniego, odgiąć jeszcze bardziej w prawo i wtedy sprężynka wyjdzie.

U mnie to raczej w lewo się odginało (też po stronie kierowcy żarówka).

Zamontowałem Boscha jakieś o niby przedłużonej żywotności (+ 5zł). Zobaczymy.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
Ostatnio zmieniony przez psur 2011-02-17, 10:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-02-17, 20:40   

TAXI AIRPORT napisał/a:
ale ręce cale obdarte mam przy tej wymianie
Witaj w klubie u mnie zadrapania zeszły po tygodniu.
 
bodzio 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Radom
Wysłany: 2011-03-03, 16:02   

ja wymienialem lewą (padla po 12 tyś. km) i zajelo mi to 5 minut, odpiąc kabelki, sciągnąć kondonka, odpiąć blaszkę wyjąć-włożyć, zapiąć, założyć, podpiąć i sprawdzić czy działa- ręce nie podrapane :-D ale mam juz wprawe bo w starej alfie zmienialem co 2 tygodnie w ostatnim roku użytkowania ;-)
_________________
Poison Zyankalli + Shimano XT
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2011-03-03, 21:11   

Najwięcej zachodu jest z blaszką ... do teraz nie wiem w którym dokładnie miejscu jest ten zaczep, wszystko po omacku ... jednak jak porównam wymianę żarówek z Megane z 2004 ... bez komentarza ;). Jeśli chodzi o "kondonka", to nowicjuszom polecam ściąganie go razem z kostką ;) bo osobno to jest dużo więcej zabawy ...
Ostatnio zmieniony przez koniu 2011-03-03, 21:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
meehow 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway III (oraz Sandero I generacja
Silnik: TCe 100 LPG (w drugiej Daćce zwykły 1.4)
Rocznik: 2022 (drugi model - 2010)
Wersja: Stepway Comfort
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 51
Skąd: pow. szydłowiecki
Wysłany: 2011-10-04, 19:02   

A ile ja się nagłowiłem jak wyjąć i założyć potem H4..
_________________
meehow
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków

Wysłany: 2012-08-24, 20:37   

Nie przesadzajmy, przy poziomie komplikacji wymiany żarówek w Daciach wymiana obydwu jest ekstrawagancją :D
Regulacja też jest łatwa - sam regulowałem ostatnio, świecą znacznie lepiej, niż firmowo i nie oślepiają.

Chyba, że jedna z żarówek świeci dużo słabiej...
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-24, 21:28   

Marmach napisał/a:
Nie przesadzajmy, przy poziomie komplikacji wymiany żarówek w Daciach wymiana obydwu jest ekstrawagancją :D

Oj nie drzaźnij mie już! :Z Może wy w tych dCi macie jakieś pustostany albo co, ale w 1.6 16v z klimatyzacją wymiana H4, a już nie dajcie bogi postojowego, to jest po prostu masakra, 20 minut rzeźby, podrapane łapy i sprawność "Młody Ginekolog". :/ Jeśli mi kiedyś znowu padną postojowe, planuję wynająć warsztat z podnośnikiem, zdjąć osłony zderzaka i wykręcać od dołu. Będzie szybciej po prostu. :|
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-08-24, 21:37   

bebe napisał/a:
Może wy w tych dCi macie jakieś pustostany albo co, ale w 1.6 16v z klimatyzacją wymiana H4, a już nie dajcie bogi postojowego, to jest po prostu masakra

w ramach pocieszenia (marnego :-P ) powiem, że stopnia trudności z Renault Megane II to chyba nieprędko uda się komuś przebić :-( ...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-08-24, 21:39   

U mnie w 1.4 MPI wymiana H4 lub innych żarówek jest prosta, a wręcz dziecinnie prosta, więc wymieniam parami. Postojowe wyciągałem, ale nie w celu wymiany ale w celu montażu dziennych.
Z ciekawostek dodam że w ciągu 4 lat wymieniałem tylko raz obydwie H4, bo spaliła się w tym czasie tylko jedna H4 - wymieniałem jeszcze wtedy kiedy nie miałem dziennych - teraz pewnie H4 wytrzymają zdecydowanie dłużej.
Pozostałe żarówki nadal świecą :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-08-24, 21:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-08-25, 11:39   

W dCi jest rzeczywiście mało miejsca od strony rurek od klimy. Łatwo poobcierać sobie ręce.
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-08-25, 12:57   

Cieszcie się, że nie trzeba zderzaków zdejmować, jak to bywa w niektórych niemieckich modelach.
_________________
 
Stepway 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 605
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2012-08-25, 14:11   

bebe napisał/a:
(...)w 1.6 16v z klimatyzacją wymiana H4, a już nie dajcie bogi postojowego, to jest po prostu masakra(...)


Ja mam 1.6 8V i jak za pierwszym razem przepaliła się lewa, to po przebojach w innych samochodach, to właśnie największych problemów spodziewałem się po lewej stronie ze względu na akumulator. Gdy poszło jak z płatka, zadowolony, z ulgą wziąłem się za prawą stronę i... :mrgreen: #$%^*(! klimatyzacja. Ale w końcu się udało.

Pozycyjnych nie miałem jeszcze potrzeby wymieniać. I wcale nie mam ochoty sprawdzać :)
_________________
---
Stepway
 
Chomik 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2012-09-24, 06:19   

A mi właśnie padła pierwsza żarówka - przednia prawa - po 2 latach i 3 miesiącach jazdy. Dzisiaj kupie nową. Zaglądałem pod maske i troche za duże łapy mam, rurka od klimatyzacji przeszkadza ale jakoś ją tam wcisne.
Poinstuujcie żebym to zrobił pod sklepem szybko. Rozumiem, że tą wtyczke mam wyjać, potem gumową osłonę itd...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-24, 06:28   

Chomik:
Tu masz nawet film ukazujący wymianę H4 :

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-09-24, 06:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków

Wysłany: 2012-09-24, 10:16   

Chomik napisał/a:
Poinstuujcie żebym to zrobił pod sklepem szybko. Rozumiem, że tą wtyczke mam wyjać, potem gumową osłonę itd...

Byle nie za szybko, żeby nic nie wrzucić na spód komory silnika :D Osłony silnika w Dacii są bardzo pożyteczne, ale jak coś wpadnie - tak jak mnie przy wymianie - to jest ból. A i proponuję przyjrzeć się ustawieniu żarówki, żeby potem nie włożyć jej przypadkiem do góry nogami (niby są wycięcia, ale w tych niezbyt komfortowych warunkach pracy można się pomylić).
 
Chomik 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: Dolny Śląsk
  Wysłany: 2012-09-25, 20:26   

No tak, film bardzo pomocny niestety nie udało mi się wyjąć wtyczki(złączki) :oops: . Udałem się do serwisu, co jest chociaż odrobinę pocieszające :-> mechanik też miał nieco kłopotu z tym fantem. Sprytnie poszedł na przełaj i wymontował wszystko a następnie rozłączył :-D . Cóż nowe doświadczenie. Może kiedyś zajmie mi to 58 s.
 
Chomik 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2010
Wersja: BlackLine
Dołączył: 02 Cze 2011
Posty: 11
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2012-09-25, 20:32   

a i oczywiście usługa wymiany żarówki była darmowa. Szalenie miła, cierpliwa i wyrozumiała obsługa w serwisie Renault w Jeleniej Górze.
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-25, 21:23   

Chomik napisał/a:
a i oczywiście usługa wymiany żarówki była darmowa. Szalenie miła, cierpliwa i wyrozumiała obsługa w serwisie Renault w Jeleniej Górze.


Fajnie, ze Dzięciołowski stara sie dbać o klienta i nie liczy ekstra za robocizne przy wymianie czesci eksploatacyjnej.
 
Ircys 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,6 SCe 100
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 254
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-12-04, 06:58   Wymiana żarówki światał mijania Dacia Dokker - problem

Poległem na samym początku przy wymianie żarówki światła mijania w mojej Daci Dokker. Wymianę trzeba rozpocząć od zdjęcia złącza tej żarówki, ale coś mi ona nie schodzi, a ja bojąc się, żeby coś nie uszkodzić/złamać/zniszczyć nie chcę szarpać za to. Czy tą złączkę zdejmuje się na siłę, czy trzeba coś podważyć, odgiąć, zrobić cokolwiek (co?)żeby ona zeszła?
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-12-04, 07:15   

Zacznij od zdjęcia tej gumy/uszczelki wokół kostki. Wtedy można ją pewniej w paluchy złapać i widać więcej jak to siedzi.
_________________

 
Ircys 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1,6 SCe 100
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Wrz 2012
Posty: 254
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-12-04, 07:26   

Zdejmowałem już tą gumę i patrzyłem jak ta żarówka tam "siedzi", ale coś nie mogę zdjąć tej złączki, a boję się szarpnąć, żeby coś nie uszkodzić. Czy tam trzeba coś przekręcić, podważyć, czy tylko mocno pociągnąć?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-12-04, 08:15   

nie zaglądałem do reflektora Dokkera ale jeśli instalacja jest analogiczna (czego jestem w 99% pewien) to na trzech metalowych złączkach żarówki od strony komory silnika - po zdjęciu gumowego kondoma widać kostkę z wiązką kabli. I jedynym sposobem żeby ją odpiąć jest złapać kostkę w paluchy i ciągnąć poziomo tyłu (w stronę silnika) zwiększając stopniowo siłę i zwracając uwagę, czy nie wyrwiemy odbłyśnika z mocowania w lampie (co niektórym w DD się udało) Jeśli jest miejsce, to palcami drugiej ręki można spróbować przytrzymać wokół cokołu żarówki tylną część odbłyśnika, żeby go unieruchomić i uchronić przed poruszeniem. Można wcześniej spróbować poruszyć kostką góra-dół, lewo-prawo ale delikatnie i w ograniczonym zakresie zwracając uwagę na odbłyśnik.Po wymianie i przed wciśnięciem kostki można prysnąć do jej styków jakiś sprayem typu WD 40, zapobiegnie osadzaniu wilgoci, poprawi kontakt i ułatwi w przyszłości demontaż
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-12-04, 08:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne