Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Test łosia i slalom sandero stepway 2017
Autor Wiadomość
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-03, 01:02   Test łosia i slalom sandero stepway 2017

https://www.youtube.com/watch?v=fekg75XbjBg
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-12-03, 09:58   

Ciekawe jak by wypadła zwykła Sandero. Mam wrażenie, ze Stepway traci ze względu na podwyższone zawieszenie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-03, 11:37   

Coś w tym guście:

https://www.youtube.com/watch?v=F2zL7RMxF9U

- to niby test ESC, ale w zasadzie to samo, tyle że bez słupków.

(Co istotne - kierownicą kręci automat, więc wszystkie auta testowane są identycznie).
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-12-03, 13:40   

zwykłe sandero wypadnie lepiej bo jest niższe - o ile dobrze zauważyłem - stepway im szybciej jedzie tym lepiej pokonuje test łosia :-D
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2017-12-03, 18:15   

z tego co piszą to kolejne testy ( przy wyższych prędkościach ) były już po obeznaniu się z prowadzeniem auta......
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3623
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-03, 23:13   

W pierwszym przejeździe Sandero zaliczyło uślizg na pachołku pod przednim kołem. Myślę, że gdyby nie to, manewr wypadłby zupełnie inaczej.
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2017-12-04, 08:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-12-04, 17:38   

Kiepsko ;/
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-05, 17:48   

Ten test obnaża tylko złe skalibrowanie ESP.
Stepway przy wiekszych prędkościach radzi sobie nie gorzej niż np. Ateca, która przy 71 km/h jedzie duuuzo lepiej: https://www.youtube.com/watch?v=9JWdEVH4k5k

Ten sam koncern ale dużo wyższa cena: https://www.youtube.com/watch?v=ATCoPbL2uwA
https://www.youtube.com/watch?v=B5aM30TFZ-w

C3 z kolei fajnie jedzie do 75 km/h a póżniej jakas masakra: https://www.youtube.com/watch?v=92CGyNS024c Ale już przy 78 jest miodzio.

Dramat jest tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=B6xF0Di9Qa4
Auto cenowo całkiem atrakcyjne. Ale mimo wszystko dużo droższe od Stepwaya.

Z kolei w aucie 10 razy droższym mimo usilnych prób fizyki się nie oszuka: https://www.youtube.com/watch?v=22Z6Sktehc4
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-05, 18:54   

ryjas napisał/a:
Z kolei w aucie 10 razy droższym mimo usilnych prób fizyki się nie oszuka

Ten test to raczej z kolei obnaża nierównomierność procedury - pierwszy skasowany pachołek nie wynika ani z winy auta, ani z powodu fizyki, tylko jest wyłącznym dziełem kierowcy.

Dlatego takie testy owszem - coś tam mówią, ale nie wszystko, za to głównie i przede wszystkim to, jak z autem poradzili sobie ci konkretni kierowcy testowi. Którzy zapewne posiadają duże umiejętności i doświadczenie, ale efekty ich pracy są równie odległe od typowych sytuacji na drodze, jak zalinkowane już zestandaryzowane testy ESC przeprowadzane przez EuroNCAP za pomocą robotów.

W każdym razie wyniki jednych i drugich badań bardziej należy oglądać jako _przykład_ zachowania się aut przy pewnych prędkościach, a nie oceniać w kategoriach _jakości_ prowadzenia ("dobrze/źle"). Zjawiska występujące w testach są bowiem nieliniowe i jak wystarczy niewielka zmiana warunków, żeby efekty były całkowicie odmienne.
 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-05, 18:58   

Dramat to jest jak wspomaganie kierownicy padnie w trakcie..
https://www.youtube.com/watch?v=ZrPxXLj_7sI
As you saw on the video, Hyndai i30 continues on straight out of the moose-testtrack beacause the steering shuts down. The power steering shuts down in the middle of the track. I have a small red symbol on the dashboard that tells me something is wrong with the steering. It doesn't need a lamp, you can feel it quite clear while turning the wheel.

Jak na podniesione, miękkie autko na oponach typu 'energy saver'... moim zdaniem bez tragedii. Pewnie kierownik za pierwszym razem nie spodziewał się, że zjedzie z fotela ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-05, 19:06   

Kauris napisał/a:
nie spodziewał się, że zjedzie z fotela

Rozumiem, że to hiperbola, ale tak na serio to wątpię, żeby się to komukolwiek zdarzyło, bez względu na brak trzymania bocznego fotela, w Dacii czy jakimkolwiek innym aucie. Przecież nawet w najbardziej krzesełkowej pozycji w fotelu nie siedzi się jak na taborecie, tylko zapiera nogami o podłogę i nadkole oraz trzyma rękoma kierownicę. Zawsze jest czas możliwość utrzymania pozycji, chociaż czasami być może faktycznie wymaga to dodatkowego wysiłku...
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-05, 19:42   

W aucie ze wspomaganiem, gdy ono wysiądzie jeździ się słabo ale się da bez większych problemów :-D .
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-06, 12:55   

Zalezy czy wspomaganie jest hydrauliczne czy elektryczne
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne