Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Komputer pokładowy - funkcje i obsługa
Autor Wiadomość
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-08, 16:19   

Pamiętam Zastawę 1100.... Fajne i zgrabne auto, akurat w sam raz zamiast Syrenki.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-01-08, 17:51   

to zastawa miała kontrolkę. Tam zapalała się późno. Szybciej widziałeś dymek pary wodnej spod maski. Ale w Seicento działa bardzo dobrze.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-01-08, 20:12   

Niestety nie widziałem dymku pary.... Nie miałem go w życiu, ale kolega to miał. ;-)
Natomiast miałem to w Punto I kontrolkę zamiast wskaźnika.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Ostatnio zmieniony przez route2000 2017-01-08, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2017-01-08, 23:03   

Po prostu rozrzut parametrów był wtedy większy niż podawany +-2.
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2017-01-09, 00:12   

maglisa napisał/a:
Wychodzi mi, że mój komputer nie pokazuje temperatury silnika. W instrukcji jest, że wyświetla, faktycznie nie wyświetla. Jest też zmieniona - w stosunku do instrukcji - kolejność wyświetlanych informacji.
I co do serwisu z nią? :cry:


Od dłuższego czasu używam tego, kolejność parametrów można zmieniać jest bezinwazyjne i działa bezproblemowo, potrzebny tylko smartfon i ELM
Wskazania zmieniają się na bieżąco co 1 stopień ;-)

Screenshot_20170107-152753.jpg
Plik ściągnięto 29 raz(y) 193,65 KB

 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-01-21, 22:58   

kali napisał/a:
Kontrolka jest lepsza. Tylko takie przyzwyczajenia. Ze starych czasów.


Tylko szkoda , ze nie ma tej niebieskiej z niedogrzanego silnika.
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-01-22, 03:03   

shrek napisał/a:
kali napisał/a:
Kontrolka jest lepsza. Tylko takie przyzwyczajenia. Ze starych czasów.


Tylko szkoda , ze nie ma tej niebieskiej z niedogrzanego silnika.


Tak jest, Clio IV ma, a w Dacii już oszczędności.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-01-22, 13:09   

No to wiadomo, ze ekonomia.
 
ricken 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Sandero
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 122
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-12-05, 16:59   Komputer jak ustawić problem

Auto: Sandero 1.4 MPI
Problem: Jak ustawic czas? Wyzerować przebieg? Itd.

Przyciskiem w prawej dzwigni przełącza pomiędzy przebiegiem,spalaniem, zasięgiem itd. Ale jak coś poustawiać w tym komputerze?
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-12-05, 17:09   

Trzeba przytrzymać ten klawisz.
_________________

 
ricken 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Sandero
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 122
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-12-05, 18:33   

Dzieki za info a jest gdzieś opisane to co tam można ustawiać?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-05, 18:36   

DACIA Klub Polska » DACIA » Kompendium Dacii » Ustawianie zegara tablicy instrumentów - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=6294 » http://www.daciaklub.pl/f...p?p=58846#58846 oraz http://www.daciaklub.pl/f...pic.php?t=13948

DACIA Klub Polska » DACIA » Kompendium Dacii » Komputer pokładowy - http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1522


Przycisk na manetce wycieraczek jedynie przełącza kolejne ekrany komputera.

Kasowanie liczników oraz ustawienia zegara oraz odbywa się za pomocą długiego przyciśnięcia bolca na tablicy instrumentów.


PS Dobre rady...
 
ricken 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Sandero
Dołączył: 10 Wrz 2017
Posty: 122
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-12-05, 19:44   

Tyle linków to mi życia braknie by to przeczytać... ale spróbuje jutro może to jakoś opanuje jutro.
W instrukcji mam tylko o poruszaniu sie po wskazaniach komputera.
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-21, 20:41   Odczyt chwilowego i średniego spalania benzyny w Open

Witam. Jak wspomniałem w innym wątku prawdopodobnie założono mi do D4V instalacje gazowa z dotryskiem benzyny. Interesowało by mnie chwilowe i średnie zużycie benzyny. Niestety wersja którą nabyłem to "Open" i nie ma tej funkcji. Czy istnieje możliwość przeprogramowania komputera by pokazywał te dane? Choćby odpłatnie w serwisie autoryzowanym.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-21, 20:52   

Trzeba było by najpierw znaleźć odpowiedni wsad do pamięci oraz sprawdzić czy licznik z bogatszej wersji ma takie same numery co ten co ty masz - możliwe , ze z wyglądu zegary są takie same ale mogą czymś się różnić, dlatego też najlepszym rozwiązaniem jest kupno używanego licznika od wersji Laureate lub Stepway i przeprogramować licznik na odpowiedni przebieg - w przeciwnym wypadku będziesz miał na zegarach przebieg taki jakie miało auto z którego zostało wyciągnięte. Sam zastanawiam sie nad wymiana licznika ale nie wiem czy uda mi sie znaleźć kogoś kto dokona korekcji licznika. Koszta to zakup odpowiednich zegarów za +/- 200zł + koszta przeprogramowania licznika
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-21, 21:43   

Aż tak kombinować to nie będę a na pewno póki auto na gwarancji. Być może w w ASO będą coś wiedzieć. Myślę ,że stosowna wiedze zdobędę podłączając interfejs do komputera auta. Posiadam interfejs OBD który używałem kiedyś w Oplu. Pytanie jaki jest potrzebny tutaj z jakim złączem i oprogramowaniem. I gdzie to złącze jest w samochodzie. W oplu było obok dźwigni zmiany biegów. Można było podglądać co się dzieje w czasie jazdy.
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2018-01-21, 21:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-21, 21:51   

W ASO raczej nic na ten temat Tobie nie pomogą. W Loganie II złącze diagnostyczne znajduje się w schowku na samym jego dnie. Zdejmujesz zaślepkę i tyle. Potrzebny kabelek OBDII pewnie ten co masz będzie dobry.
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-21, 21:56   

Ok. Przyglądnę się jak wygląda złącze i czy to co mam pasuje. A jakie oprogramowanie? Swoją jeśli jest dotrysk benzyny to musieli w jakiś sposób zredukować dawkę paliwa podawana przez oryginalny komputer czyli zaingerować w oryginalne oprogramowanie.
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2018-01-21, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-21, 22:21   

Nie jestem pewien jak to jest w fabrycznej instalacji gazowej ale w każdej innej w komorze silnika znajduje się złącze służące do podłączenia laptopa z centralką od LPG w celu regulacji instalacji, dotrysków czasu przełączania itp. Przez złącze OBDII w schowku raczej tego się nie zmienia. Co do programu to poczytaj w sieci i wybierz najlepszy dla siebie. Ostatnio zakupiłem kabelek z którym dostałem program ScanMaster którym odczytać można rożne parametry pracy silnika w tym np temperaturę silnika której nie widać na zegarach
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-21, 22:42   

dudu$ napisał/a:
w komorze silnika znajduje się złącze służące do podłączenia laptopa z centralką od LPG w celu regulacji instalacji, dotrysków czasu przełączania itp.

O.K. ale to będzie złącze centralki od gazu. A mnie interesuje jak jest realizowane sprzężenie komputera oryginalnego z gazowym. Choć tak jak sobie pomyślę jeśli odłączymy zasilanie wtryskiwaczy to wtrysku benzyny nie będzie i całe zasilanie będzie na gazie. Z drugiej strony jeśli zasilanie benzynowe zostawimy a dodatkowo będziemy wtryskiwali gaz to na podstawie odczytów sondy lambda komputer auta zredukuje wtrysk benzyny ( bo będzie za bogata mieszanka ). Nigdy wcześniej się tym nie interesowałem ( bo nie miałem LPG tej generacji ) ale tak jak teraz czytam to zjawisko to nosi nazwę adaptacji... Czy dobrze rozumuję?
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-21, 23:02   

Zagazowany u dilera czy fabrycznie? Jeżeli u dilera i masz normalną "otwartą" instalacje to trzeba programu i kabelka do podpięcia do instalacji LPG. Jeżeli fabryczna to może być obsługiwana przez złącze z OBD, bez osobnego podłączania. Ile Ci zużywa średnio benzyny i gazu?

Ogólnie instalacje LPG sekwencyjne IV generacji są dość prosto zbudowane od strony samej idei (realizacja to osobny problem). Sterowanie wtryskami benzyny pomiędzy ECU (orginalnym samochodu) a wtryskami benzyny są przecięte i podłączone do komputera LPG, i ten komputer odbierając sygnały dla wtrysku benzyny decyduje o wtrysku benzyny, gazu lub oba w odpowiednich proporcjach.

Generalnie to ECU auta "nie wie", nie jest istotne dla niego na jakim paliwie jedzie. Steruje czasami wtrysku benzyny na podstawie swoich map i danych z czujników (rpm, map, maf, temp., baro, sonda lambda itp.), a komputer LPG znając te czasy stara się dobrać identyczną pod względem energii dawkę gazu (gazu i benzyny) lub nie ingeruje i przesyła sygnał dalej do wtryskiwaczy benzyny.

Adaptacja natomiast ma miejsce jak podłączymy dane z OBD do komputera LPG i on mając dane z pracy na benzynie i na gazie sam stara się dobrać "mapy" do przeliczeń paliw - czy wykonuje pracę którą zazwyczaj wykonuje instalator gazu strojąc instalację. Co do tego jak się sprawują te adaptacje są różne zdania.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-21, 23:24   

Dzięki za zwięzłą a jednocześnie wyczerpującą odpowiedź. Jak wspomniałem jest to instalacja dołożona u dealera i jeszcze nie wiem jaka tzn wiem, że BRC i ma autoryzację Czakramu . Nie wiem jeszcze ile pali gazu i benzyny na setkę bo zrobiłem raptem 105 km na trasie i dotankowałem 7l gazu do pełna wie na trasie pali poniżej 7l/100 gazu. Jednocześnie po 120km zapaliła mi się kontrolka rezerwy benzyny stąd mój niepokój, że benzyny pali za dużo. A dokładnie ile to dowiem się jak wyjeżdżę ze trzy baki gazu czyli za jakieś trzy tygodnie. A ewentualna poprawkę kalibracji mają mi zrobić przy przebiegu do 1000 kilometrów stąd trochę się spieszę. W najgorszym razie dotankuje benzynę po jednym baku gazu ale wtedy wynik będzie mniej dokładny za to szybszy.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-22, 06:10   

Czyli masz zwykły silnik D4F bez utwardzanych gniazd i zaworówtz. Fabrycznie nie przystosowany do LPG. Ciekawe jak to się będzie sprawdzać i co ile km bedzie trzeba regulować , czy faktycznie co 20 tyś km
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-22, 08:03   

Czyli może lepiej jednak było ten 3 cylindrowy z fabrycznym gazem?... Dużo drożej nie wychodziło... i 15 koni więcej. Niby aż tak się nie spieszyłem ale jednak trochę za szybko :-/
dudu$ napisał/a:
Ciekawe jak to się będzie sprawdzać i co ile km będzie trzeba regulować , czy faktycznie co 20 tyś km

Pożyjemy zobaczymy. Wszystkie papiery od gazu mam dostać kurierem. Tam będzie napisane . Przez cztery lata ma mi to robić ASO. A przez ten czas pewne doświadczenie nabiorę. Muszę sobie tylko pewnych rzeczy dopilnować. Mianowicie dowiedzieć się przy pierwszym przeglądzie ile skasował się luz zaworowy. Niby mam ten dotrysk benzyny i widocznie jest potrzebny.

Ciekawe tylko ile mi benzynki na setkę spali ale za dwa , trzy tygodnie będę wiedział. i widocznie jest potrzebny.
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2018-01-22, 08:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2018-01-22, 08:15   

dudu$ napisał/a:
utwardzanych gniazd

Mit. Nie ma utwardzanych zaworów. Nikt w renault polska nigdy nie potwierdził. Różnią się numery części ze względu na nawiercone fabrycznie otwory.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne