Wychodzi mi, że mój komputer nie pokazuje temperatury silnika. W instrukcji jest, że wyświetla, faktycznie nie wyświetla. Jest też zmieniona - w stosunku do instrukcji - kolejność wyświetlanych informacji.
I co do serwisu z nią?
Od dłuższego czasu używam tego, kolejność parametrów można zmieniać jest bezinwazyjne i działa bezproblemowo, potrzebny tylko smartfon i ELM
Wskazania zmieniają się na bieżąco co 1 stopień
Tyle linków to mi życia braknie by to przeczytać... ale spróbuje jutro może to jakoś opanuje jutro.
W instrukcji mam tylko o poruszaniu sie po wskazaniach komputera.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-21, 20:41 Odczyt chwilowego i średniego spalania benzyny w Open
Witam. Jak wspomniałem w innym wątku prawdopodobnie założono mi do D4V instalacje gazowa z dotryskiem benzyny. Interesowało by mnie chwilowe i średnie zużycie benzyny. Niestety wersja którą nabyłem to "Open" i nie ma tej funkcji. Czy istnieje możliwość przeprogramowania komputera by pokazywał te dane? Choćby odpłatnie w serwisie autoryzowanym.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-21, 20:52
Trzeba było by najpierw znaleźć odpowiedni wsad do pamięci oraz sprawdzić czy licznik z bogatszej wersji ma takie same numery co ten co ty masz - możliwe , ze z wyglądu zegary są takie same ale mogą czymś się różnić, dlatego też najlepszym rozwiązaniem jest kupno używanego licznika od wersji Laureate lub Stepway i przeprogramować licznik na odpowiedni przebieg - w przeciwnym wypadku będziesz miał na zegarach przebieg taki jakie miało auto z którego zostało wyciągnięte. Sam zastanawiam sie nad wymiana licznika ale nie wiem czy uda mi sie znaleźć kogoś kto dokona korekcji licznika. Koszta to zakup odpowiednich zegarów za +/- 200zł + koszta przeprogramowania licznika
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-21, 21:43
Aż tak kombinować to nie będę a na pewno póki auto na gwarancji. Być może w w ASO będą coś wiedzieć. Myślę ,że stosowna wiedze zdobędę podłączając interfejs do komputera auta. Posiadam interfejs OBD który używałem kiedyś w Oplu. Pytanie jaki jest potrzebny tutaj z jakim złączem i oprogramowaniem. I gdzie to złącze jest w samochodzie. W oplu było obok dźwigni zmiany biegów. Można było podglądać co się dzieje w czasie jazdy.
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2018-01-21, 21:48, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-21, 21:51
W ASO raczej nic na ten temat Tobie nie pomogą. W Loganie II złącze diagnostyczne znajduje się w schowku na samym jego dnie. Zdejmujesz zaślepkę i tyle. Potrzebny kabelek OBDII pewnie ten co masz będzie dobry.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-21, 21:56
Ok. Przyglądnę się jak wygląda złącze i czy to co mam pasuje. A jakie oprogramowanie? Swoją jeśli jest dotrysk benzyny to musieli w jakiś sposób zredukować dawkę paliwa podawana przez oryginalny komputer czyli zaingerować w oryginalne oprogramowanie.
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2018-01-21, 22:06, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-21, 22:21
Nie jestem pewien jak to jest w fabrycznej instalacji gazowej ale w każdej innej w komorze silnika znajduje się złącze służące do podłączenia laptopa z centralką od LPG w celu regulacji instalacji, dotrysków czasu przełączania itp. Przez złącze OBDII w schowku raczej tego się nie zmienia. Co do programu to poczytaj w sieci i wybierz najlepszy dla siebie. Ostatnio zakupiłem kabelek z którym dostałem program ScanMaster którym odczytać można rożne parametry pracy silnika w tym np temperaturę silnika której nie widać na zegarach
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-21, 22:42
dudu$ napisał/a:
w komorze silnika znajduje się złącze służące do podłączenia laptopa z centralką od LPG w celu regulacji instalacji, dotrysków czasu przełączania itp.
O.K. ale to będzie złącze centralki od gazu. A mnie interesuje jak jest realizowane sprzężenie komputera oryginalnego z gazowym. Choć tak jak sobie pomyślę jeśli odłączymy zasilanie wtryskiwaczy to wtrysku benzyny nie będzie i całe zasilanie będzie na gazie. Z drugiej strony jeśli zasilanie benzynowe zostawimy a dodatkowo będziemy wtryskiwali gaz to na podstawie odczytów sondy lambda komputer auta zredukuje wtrysk benzyny ( bo będzie za bogata mieszanka ). Nigdy wcześniej się tym nie interesowałem ( bo nie miałem LPG tej generacji ) ale tak jak teraz czytam to zjawisko to nosi nazwę adaptacji... Czy dobrze rozumuję?
Zagazowany u dilera czy fabrycznie? Jeżeli u dilera i masz normalną "otwartą" instalacje to trzeba programu i kabelka do podpięcia do instalacji LPG. Jeżeli fabryczna to może być obsługiwana przez złącze z OBD, bez osobnego podłączania. Ile Ci zużywa średnio benzyny i gazu?
Ogólnie instalacje LPG sekwencyjne IV generacji są dość prosto zbudowane od strony samej idei (realizacja to osobny problem). Sterowanie wtryskami benzyny pomiędzy ECU (orginalnym samochodu) a wtryskami benzyny są przecięte i podłączone do komputera LPG, i ten komputer odbierając sygnały dla wtrysku benzyny decyduje o wtrysku benzyny, gazu lub oba w odpowiednich proporcjach.
Generalnie to ECU auta "nie wie", nie jest istotne dla niego na jakim paliwie jedzie. Steruje czasami wtrysku benzyny na podstawie swoich map i danych z czujników (rpm, map, maf, temp., baro, sonda lambda itp.), a komputer LPG znając te czasy stara się dobrać identyczną pod względem energii dawkę gazu (gazu i benzyny) lub nie ingeruje i przesyła sygnał dalej do wtryskiwaczy benzyny.
Adaptacja natomiast ma miejsce jak podłączymy dane z OBD do komputera LPG i on mając dane z pracy na benzynie i na gazie sam stara się dobrać "mapy" do przeliczeń paliw - czy wykonuje pracę którą zazwyczaj wykonuje instalator gazu strojąc instalację. Co do tego jak się sprawują te adaptacje są różne zdania.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-21, 23:24
Dzięki za zwięzłą a jednocześnie wyczerpującą odpowiedź. Jak wspomniałem jest to instalacja dołożona u dealera i jeszcze nie wiem jaka tzn wiem, że BRC i ma autoryzację Czakramu . Nie wiem jeszcze ile pali gazu i benzyny na setkę bo zrobiłem raptem 105 km na trasie i dotankowałem 7l gazu do pełna wie na trasie pali poniżej 7l/100 gazu. Jednocześnie po 120km zapaliła mi się kontrolka rezerwy benzyny stąd mój niepokój, że benzyny pali za dużo. A dokładnie ile to dowiem się jak wyjeżdżę ze trzy baki gazu czyli za jakieś trzy tygodnie. A ewentualna poprawkę kalibracji mają mi zrobić przy przebiegu do 1000 kilometrów stąd trochę się spieszę. W najgorszym razie dotankuje benzynę po jednym baku gazu ale wtedy wynik będzie mniej dokładny za to szybszy.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-22, 06:10
Czyli masz zwykły silnik D4F bez utwardzanych gniazd i zaworówtz. Fabrycznie nie przystosowany do LPG. Ciekawe jak to się będzie sprawdzać i co ile km bedzie trzeba regulować , czy faktycznie co 20 tyś km
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-22, 08:03
Czyli może lepiej jednak było ten 3 cylindrowy z fabrycznym gazem?... Dużo drożej nie wychodziło... i 15 koni więcej. Niby aż tak się nie spieszyłem ale jednak trochę za szybko
dudu$ napisał/a:
Ciekawe jak to się będzie sprawdzać i co ile km będzie trzeba regulować , czy faktycznie co 20 tyś km
Pożyjemy zobaczymy. Wszystkie papiery od gazu mam dostać kurierem. Tam będzie napisane . Przez cztery lata ma mi to robić ASO. A przez ten czas pewne doświadczenie nabiorę. Muszę sobie tylko pewnych rzeczy dopilnować. Mianowicie dowiedzieć się przy pierwszym przeglądzie ile skasował się luz zaworowy. Niby mam ten dotrysk benzyny i widocznie jest potrzebny.
Ciekawe tylko ile mi benzynki na setkę spali ale za dwa , trzy tygodnie będę wiedział. i widocznie jest potrzebny.
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2018-01-22, 08:16, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum