jesli trzeba nagle przyspieszyc to w manualu dodajesz gazu i przyspeszas, ew. Odruchowa redukcja i but.
A w automacie czekasz, az komputer wymysli co tu zrobic.. Kierowca dodal gazu... Hm... A juz wiem! Zredukuje bieg! Ale moment... O jeden, albo nie... Moze o dwa... Tak, zredukuje o dwa biegi, no to redukuje: 3... 2... 1... Redukuje.
Na top gear byl nawet taki test i golf pomimo najlepszego przyspieszenia przegrywal dosc znacznie.
Ale przy normalnym uzytkowaniu ten problem nie wystepuje
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-05, 13:18
Na automaty narzekają najwięcej Ci, co nimi nie jeżdżą
Też kiedyś nie byłem przekonany, ale to miłe rozwiązanie. Jak chcesz decydować na którym chcesz jechać biegu to do zabawy masz tryb ręczny i Ty decydujesz. A nadal jeden pedał mniej i auto nigdy nie gaśnie..
Na automaty narzekają najwięcej Ci, co nimi nie jeżdżą
No właśnie tak czytam i niedowierzam.
Ostatni (i jedyny) raz użytkowałem automat kilkanaście lat temu, robiąc objazd po całych Niemczech zdezelowaną Astrą I 1.4 75KM (z których połowa pewnie już uciekła).
Fakt, wyprzedzanie wiązało z wciśnięciem gazu w podłogę i odczekaniem 2 sekund, ale poza tym użytkowało się to bardzo wygodnie, choć ospale.
Mówicie, że w samochodach 25 lat młodszych jest gorzej?
Doprawdy?
Ostatnio zmieniony przez GRL 2017-12-05, 16:11, w całości zmieniany 1 raz
Mnie ciekawi czy ktoś zrobił jakiś porządny przebieg z tą skrzynia (easy R). Zautomatyzowane raczej nie słyną z trwałości. Z drugiej strony to autorska konstrukcja ZF. Jedyne co znalazłem, to że się różnią pomiędzy benzyna a dieslem (sterowanie elektryczne i elektryczno-hydrauliczne).
Po za UE sprzedają z normalnymi automatami Aisina.
Na automaty narzekają najwięcej Ci, co nimi nie jeżdżą
Też kiedyś nie byłem przekonany, ale to miłe rozwiązanie. Jak chcesz decydować na którym chcesz jechać biegu to do zabawy masz tryb ręczny i Ty decydujesz. A nadal jeden pedał mniej i auto nigdy nie gaśnie..
Wg mnie nic więcej dodawać nie trzeba, dobrze podsumowane .
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-12-05, 21:05
goswee napisał/a:
jesli trzeba nagle przyspieszyc to w manualu dodajesz gazu i przyspeszas, ew. Odruchowa redukcja i but.
A w automacie czekasz, az komputer wymysli co tu zrobic.. Kierowca dodal gazu... Hm... A juz wiem! Zredukuje bieg! Ale moment... O jeden, albo nie... Moze o dwa... Tak, zredukuje o dwa biegi, no to redukuje: 3... 2... 1... Redukuje.
Na top gear byl nawet taki test i golf pomimo najlepszego przyspieszenia przegrywal dosc znacznie.
Ale przy normalnym uzytkowaniu ten problem nie wystepuje
w automacie wciskasz gaz do oporu i kick-down redukuje bieg - w bardzej skomplikowanych skrzyniach w zależności od siły nacisku o jeden lub dwa biegi. We wszystkich 5 automatach jakie miałem lub użytkowałem tak było.
A fakt że jest to urządzenie firmy ZF jest jak dla mnie dobrym prognostykiem - jest to jeden z lepszych producentów. Miałem 5 biegową skrzynię w BMW E34 - wzbudzała zachwyt w każdym kto się przejechał.
w automacie czekasz, az komputer wymysli co tu zrobic
Nie wiem, co to była za skrzynia, ale wygląda na zepsutą <;
Bo o ile rzeczywiście niektórym automatom zdarza się pogubić w jakichś warunkach granicznych (np w korku), to sytuację "gaz do dechy" zwykle mają opanowaną wzorcowo: natychmiastowy redukcja i maksymalne możliwe przyśpieszenie.
(Stąd zresztą większość sportowych aut ma teraz automaty - co najwyżej wspomagane łopatkami, żeby kierowca mógł zrobić to, czego komp nie potrafi: przygotować pojazd do sytuacji, jaka nastąpi za chwilę, a nie tylko reagować na warunki aktualne, co właśnie czyni sterownik).
Osobną sprawą może być jeszcze opóźnienie reakcji samego pedału gazu, bez względu na skrzynię biegów - np http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=9731 - co przy automacie, kiedy kierowca jest mniej zajęty, może być bardziej zauważalne.
GorącyMarian napisał/a:
[Easy-R się] różnią pomiędzy benzyna a dieslem (sterowanie elektryczne i elektryczno-hydrauliczne)
Nic takiego nie widać w dokumentacji - wszystkie wersje wyglądają na wyłącznie elektryczne.
GorącyMarian napisał/a:
Po za UE sprzedają z normalnymi automatami Aisina
Hmmm... A można poprosić o jakieś źródło tych rewelacji? Bo nie licząc Easy-R od ZF to w dokumentacji modeli daciek są jeszcze tylko klasyczne hydro-automaty od Renault/PSA, dwusprzęgłowe EDC od Getraga i bezstopniowe CVT od Jatco.
Te klasyczne automaty dla PSA robi przeto Aisin. Chyba, że coś się zmieniło. W Espace 2.0T/C5 też Aisin (Eat6). Jak wół na obudowie skrzyni są oznaczenia Aisina (wiem bo jedną zrzucałem). Jakiś producent robi własne automatu w ogóle? (Ok Toyoty xD)
w automacie czekasz, az komputer wymysli co tu zrobic
Nie wiem, co to była za skrzynia, ale wygląda na zepsutą <;
Bo o ile rzeczywiście niektórym automatom zdarza się pogubić w jakichś warunkach granicznych (np w korku), to sytuację "gaz do dechy" zwykle mają opanowaną wzorcowo: natychmiastowy redukcja i maksymalne możliwe przyśpieszenie.
(Stąd zresztą większość sportowych aut ma teraz automaty - co najwyżej wspomagane łopatkami, żeby kierowca mógł zrobić to, czego komp nie potrafi: przygotować pojazd do sytuacji, jaka nastąpi za chwilę, a nie tylko reagować na warunki aktualne, co właśnie czyni sterownik).
Nie jest zepsuta, po prostu mysli chwile, prze redukcji z 7 na np. 3 (dsg)
Sam zrobilbym to szybciej.
Ale jak zmienia pokolei, to jest mistrzowsko szybka
To są właśnie wspomniane przeze mnie "klasyczne hydro-automaty od Renault/PSA" - konkretnie Renault DP0/DP2/DP8 (AL4 w PSA), produkowane w fabryce "Société de Transmissions Automatiques" w Ruitz, obecnie należącej w 100% do Renault (ale OIMW dalej wytwarza skrzynie także dla PSA).
GorącyMarian napisał/a:
W Espace 2.0T/C5 też Aisin (Eat6). Jak wół na obudowie skrzyni są oznaczenia Aisina
EAT6 to zupełnie inna konstrukcja, więc wierzę na słowo przez kogo produkowana.
GorącyMarian napisał/a:
o różnicach w Easy R czytałem wyłącznie w materiałach prasowych
W zalinkowanym materiale jest mowa o siłownikach, nie o sterowaniu - i być może w 6-biegówce rzeczywiście któryś jest hydrauliczny, ale tego katalog części to już nie pokazuje.
goswee napisał/a:
po prostu mysli chwile, prze redukcji z 7 na np. 3 (dsg)
Sam zrobilbym to szybciej.
Ciekawe czy test by to potwierdził - bo jak człowiek sam zmienia biegi to odczuwany czas też inaczej dla niego płynie, niż wtedy, gdy tylko siedzi i czeka na maszynę...
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-12-07, 13:29
goswee napisał/a:
A w automacie czekasz, az komputer wymysli co tu zrobic.. Kierowca dodal gazu...
U mnie na nic nie trzeba czekać. Zmiana biegu zajmuje w/g danych producenta 0.07 sekundy. Nie jestem w stanie tego zmierzyć, ale pierwsze odczucie było takie, że auto wyprzedza moje myśli i zmienia biegi wcześniej niż zdążę pomyśleć ;)
Większość automatów może być sterowana manualnie, więc w czym problem - jak się komuś nie podoba sterowanie przez komputer, może sam decydować kiedy i jaki bieg ma zostać użyty, tak jak w manuału. Co więcej nie trzeba używać mięśni, wystarczy pstrykać guziczek/manetkę.
A w automacie czekasz, az komputer wymysli co tu zrobic.. Kierowca dodal gazu...
U mnie na nic nie trzeba czekać. Zmiana biegu zajmuje w/g danych producenta 0.07 sekundy. Nie jestem w stanie tego zmierzyć, ale pierwsze odczucie było takie, że auto wyprzedza moje myśli i zmienia biegi wcześniej niż zdążę pomyśleć ;)
Większość automatów może być sterowana manualnie, więc w czym problem - jak się komuś nie podoba sterowanie przez komputer, może sam decydować kiedy i jaki bieg ma zostać użyty, tak jak w manuału. Co więcej nie trzeba używać mięśni, wystarczy pstrykać guziczek/manetkę.
przyspieszajac w miare jednostajnie automat dwusprzeglowy zawsze zmienia biego zgodnie z tym co podaje, czyli ułąmki sekund.
jedz sobie 70 kh/h bez przyspieszania i nagle pedał w podłoge - żaden automat nie zrobi tego w tym samym czasie, w ktorym zmienia po kolei.
Test był robiony, o ile pamietam na TVN Turbo ogladalem porownanie 3 hothatchy (w tym golf z dsg)
o ile przy sprincie od zera wygrał starcie, to sytuacja opisana przeze mnie wyzej - golf zostawał w tyle, właśnie dlatego, ze redukcja wykonywana recznie była zauważalnie krótsza niż przez "zaskoczenie" skrzyni dsg.
Sterowanie manualne łopatkami z 7 na 3 bieg potrwa jeszcze dluzej.
Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os. Pomógł: 3 razy Dołączył: 04 Kwi 2017 Posty: 231 Skąd: LU
Wysłany: 2017-12-08, 00:02
Pozostaje strzał w ciemno. Ja tam wolałbym klasyka, ale jak się nie ma co się lubi...
Prędkość działania w moim przypadku nie jest ważna bo to ma być emerytowóz z mnóstwem czasu na pisanie podań o zmianę biegu :D. Ale dyskusja ciekawa
Jeździłem Daćkami i z easy R i skrzynią dwu sprzęgłową. W obydwu przypadkach nie były to jazdy próbne w koło komina tylko 3-4 dni jazdy(wypalenie blisko dwóch zbiorników paliwa za każdym razem) więc coś tam mogę powiedzieć. Co prawda na co dzień nie używam automatu, no czasem z 2x w miesiącu C-klasa z 2015 roku, ale ze względu na moc silnika moment w Mercu nie można tych skrzyń porównywać, a nawet przy spokojnej jeździe w mieście różnic nie widzę. Wracając do Daci na mnie o wiele lepsze wrażenie zrobiła dwu sprzęgłówka niż easy R. Zdawała się być szybsza, nie miałem oporów z wyprzedzaniem na drogach jedno jezdniowych. Z easy-R nie miałem pewności czy odpowiednio szybko zredukuje biegi i czy dam radę wyprzedzić. Natomiast przy spokojnej i emeryckiej jeździe obie bez zarzutu. Przy mocach silników w Dacii taki automat dwu sprzęgłowy wystarczy. Nawet gdyby wsadzili tam DSG czy inne cudo to nie byłoby różnicy. Osobiście nawet przy dynamicznej jeździe automat daciowy dawał radę. Powiem tak , jeżeli następne auto będę brał z salonu i byłaby to Dacia to tylko z tym automatem. W porównaniu z moim aktualnym manualem bajka.
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2017-12-08, 08:48, w całości zmieniany 1 raz
Zgadzam się z kolegą Domel2250, bo sam przyjechał na ubiegłoroczny zlot właśnie tą Dacią z Easy R z wypożyczalni RP.
Wcześniej kolega maciek z Lublina miał wypożyczoną z RP Sandero z Easy R do testów i właśnie miałem okazję nim pojeździć.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: g..o wort
Model: Tourneo Grand Connect
Silnik: 1.5
Rocznik: 2016 Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Cze 2014 Posty: 1061 Skąd: okolice Krakowa
Wysłany: 2017-12-10, 21:14
Domel2250 napisał/a:
goswee napisał/a:
przyspieszajac w miare jednostajnie automat dwusprzeglowy zawsze zmienia biego zgodnie z tym co podaje, czyli ułąmki sekund.
jedz sobie 70 kh/h bez przyspieszania i nagle pedał w podłoge - żaden automat nie zrobi tego w tym samym czasie, w ktorym zmienia po kolei.
Test był robiony, o ile pamietam na TVN Turbo ogladalem porownanie 3 hothatchy (w tym golf z dsg)
o ile przy sprincie od zera wygrał starcie, to sytuacja opisana przeze mnie wyzej - golf zostawał w tyle, właśnie dlatego, ze redukcja wykonywana recznie była zauważalnie krótsza niż przez "zaskoczenie" skrzyni dsg.
Sterowanie manualne łopatkami z 7 na 3 bieg potrwa jeszcze dluzej.
Ja nie mam doświadczeń telewizyjnych, tylko prawdziwe: mam fordowski powershift i redukuje natychmiast po mocnym wciśnięciu gazu. Czas zmiany jest tak mały, że nie da się go zmierzyć - tylko w laboratorium. Wątpię, żeby odbiegał on znacząco od innych marek - myślę, że produkty z konkurencyjnych stajni mają bardzo podobne czasy. natomiast w telewizji da się udowodnić wszystko, nawet są programy że ziemia jest płaska. Sugeruję wywalić to pudło za okno ;)
Tak czy inaczej, wątpliwe żeby jakakolwiek automatyczna skrzynia, niezależnie od producenta czy wybranej technologi wykonania działała wolniej niż ręczna. Gdyby ktoś kiedyś zrobił porównanie ze statystycznym kierowcą - automaty zdążyły by zmienić by bieg, zanim kierowca zdążył by wcisnąć sprzęgło.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Lza 2017-12-10, 21:21, w całości zmieniany 3 razy
Czy ktoś z posiadaczy Sandero ze skrzynią easy-r mógłby potwierdzić (lub nie) kiepską opinię o tej skrzyni uwidocznioną np. w tym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=YH7x5nCr7Ng
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-01-05, 19:35
Co do skrzyni, to nie jest to demon szybkosci zmiany biegow. Nie jest to skrzynia na tor tylko do spokojnego jezdzenia. O ile sie nie myle to zwykla skrzynia, ktora zamiast linek do lewarka i sprzegla ma silowniki i sterownik tak jak w starszych psa.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Marka: Dacia
Model: Logan II
Silnik: 0.9 TCe Easy-R
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate Pomógł: 3 razy Dołączył: 19 Mar 2016 Posty: 246 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-15, 18:59
Dzida napisał/a:
Czy ktoś z posiadaczy Sandero ze skrzynią easy-r mógłby potwierdzić (lub nie) kiepską opinię o tej skrzyni uwidocznioną np. w tym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=YH7x5nCr7Ng
Tylko gdzie to uwidocznienie na filmiku ? :)
Prowadzący miał inne wrażenia i komentarze niż kamerzysta, który interpretował wg. mnie bardziej sensownie to co się dzieje.
Skrzynia przeciąga na trybie normalnym, a zmienia emerycko w trybie ECO (praktycznie zawsze koło 2000 RPM. Co kto lubi.
Jak wcisnął gaz (około 7 minuta) to skrzynia uznała że chce gwałtowanie przyspieszyć i logiczne jest że przeciąga do maksymalnego momentu, zwłaszcza że Dacia ma słabe silniki. To samo robi normalnie przy wyprzedzaniu, tyle że tam dodatkowo redukuje bieg.
shrek napisał/a:
Co do skrzyni, to nie jest to demon szybkosci zmiany biegow. Nie jest to skrzynia na tor tylko do spokojnego jezdzenia. O ile sie nie myle to zwykla skrzynia, ktora zamiast linek do lewarka i sprzegla ma silowniki i sterownik tak jak w starszych psa.
Mylisz się
Nie ma tam siłowników. Konstrukcja jest taka jak w nowych PSA czyli ETG. Sterownik dostaje sygnał elektroniczny i zmienia biegi poprzez silniczki elektromechaniczne. Jest to znacznie szybsze niż siłowniki.
https://www.youtube.com/w...t=RDgbwFRfB7L84
Równie dobrze Dacia mogła zastosować przy tym rozwiązaniu zamiast lewarka przyciski na desce rozdzielczej tak jak np. KWID lub C4 Cactus + łopatki.
Ostatnio zmieniony przez franius 2018-01-15, 19:20, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum