Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-07-09, 22:41
Opony całoroczne / wielosezonowe
Autor Wiadomość
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-01, 09:24   

Jak piszesz różne rozmiry opon i inne auta. Inna masa auta moc itp. Za wiele różnic żeby ten wynik można było uznać za wiarygodny
 
czco 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 2x4
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 67
Skąd: śląsk
Wysłany: 2017-12-01, 09:47   

Wczoraj spadł pierwszy śnieg ,jazda na oryginalnych oponach M+S tragedia,po wymianie na uniroyal 66 lepiej .Uniroyale kończą żywot 6 sezon bieżnika ok 4-5 mm ,kiedyś jezdziłem na oponach bieżnikowanych {jezdziło się super } ,czy ktoś z was ma takie opony i jak się sprawują
 
CzarnY 


Marka: Dacia
Model: Lodgy + Logan
Silnik: 1,6 SCe LPG + 1,0 Sce LPG
Rocznik: 2017 +2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2017
Posty: 247
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-01, 10:55   

Bieżnikowane to tylko na traktory, offroad, ciężarówki. Tam gdzie prędkość jest niewielka, a ewentualne problemy nie bedą za bardzo zagrażały życiu twojemu i pasażerów tak jak w osobówce.

W terenówce sam z powodzeniem używałem bieżników - przebiegi niewielkie, prędkość również, a ważny bieżnik do robienia w błocie i śniegu... Ale do osobówki to jest nieporozumienie. No chyba że dustera używasz w bieszczadach na bezdrożach :) :mrgreen:
_________________
3 szt => Dacia Lodgy 1,6 SCE + LPG
5 szt =>Dacia Logan 1,0 SCE + LPG
1 szt=> Dacia Logan Stepway 1,0 TCE + LPG
1 szt =>Dacia Sandero'09 1,6 MPI + LPG

Tanie muły robocze :)
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-12-01, 12:07   

Zgadzam się co do bieżnikowanych - do osobówki to tragedia. Można trafić fajne, ale często to jest dno.

Jak dla mnie bieżnikowane < używki < nowe budżetowe < nowe premium

Co do imperiali - mam wielosezonowe w Corsie żony (ma 3 km do pracy zwykle dobrze odśnieżoną drogą) i są przyzwoite. Jak na swój koszt (120 zł za wielosezon 145/80/R13 lub 99 zł za zimówkę) to naprawdę ok. Wydaje mi się, że wysokość bieżnika w nówce jest 2-3 mm mniejsza niż w "normalnych" markach.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2017-12-01, 12:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2017-12-02, 14:35   

To miłe, że tematy żyją tak długo, że po 10 latach od mojego poprzedniego w nim posta dalej można coś napisać :)

Otóż jeżdżę na całorocznych już ok. 6 lat i jestem bardzo zadowolony.

Dwie główne tezy:

1. Nie powinno się dyskutować o rodzaju opon (całoroczne vs. zimowe) tylko o konkretnych modelach, bo różnice między różnymi modelami zimówek są dużo większe niż między dobrą całoroczną a dobrą zimową.

2. Warto wziąć pod uwagę dopasowanie do aktualnej pogody. Zimowe czy letnie są dobre w konkretnych okolicznościach, ale przy zmiennej pogodzie, jeśli się trafi na warunki, w których nie są dobre (zimowe - ciepło i mokro albo letnie - zimno i biało), to jest tragedia. W całorocznych zawsze jesteśmy gotowi.

Gdyby ktoś chciał poczytać to rozwinąłem obie te tezy w artykule http://www.psur.pl/a.aspx?id=352
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-12-02, 14:50   

Rzuciłem okiem na artykuł i widzę: "Kopiowanie tekstu i/lub zdjęć w całości lub fragmentach zabronione." - generalnie możesz komuś przysłowiowo skoczyć, jeśli dokona zapożyczenia tekstu na zasadzie cytatu z podaniem źródła.
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2017-12-03, 20:34   

psur napisał/a:
http://www.psur.pl/a.aspx?id=352


Bardzo dobry tekst. Analogiczny był mój sposób rozumowania. Dodałbym jeszcze tylko, że lepiej mieć wielosezonówkę, która jest dobra zimą czy przy deszczu, a słabiej wypada na suchym, niż odwrotnie dobrze na suchym, a słabo zimą. Po prostu na suchym i tak zwykle mamy spory margines bezpieczeństwa.

I tak sobie dumając zrobiłem już jakieś niecałe 150 km na całorocznych Continentalach AllSeasonContact. Za wczesnie na recenzje, ale zobaczymy za 2-4 mc.
 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-03, 21:39   

Właśnie zaliczyłem wypad do Zakopanego , jechałem zadupiami przez Zawoje i Babią Górę , Nokiany WR D4 spisały się rewelacyjnie . Pewność prowadzenia i stabilna jazda .
Oczywiście drogi białe i sypał cały czas śnieg, ale wyjazd bez łańcuchów od znajomych i tak był by niemożliwy ;-)

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2017-12-04, 23:19 ]
Pytanie o łańcuchy - http://www.daciaklub.pl/f...1743150#1743150.
 
bakulik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 78
Skąd: Rumia
Wysłany: 2017-12-04, 00:53   

Mam założone w Loganie Michelin CrossClimate+ 185/65 R15 92T. W czwartek jechaliśmy ok. 340 km (Rumia -> Ostrołęka) w takich warunkach (mniej więcej od Elbląga, wcześniej padał deszcz ze śniegiem):



Na S7 prędkość jazdy 90-100 km/h, na drogach lokalnych (patrz film) 60-70 km/h (oczywiście tam gdzie była taka potrzeba – odpowiednio wolniej). Samochód i opony spisały się świetnie. Nie było też problemu z wyjazdem z nieodśnieżonego parkingu (~10 cm mokrego śniegu). W drodze powrotnej była jazda w deszczu po czarnym asfalcie i było również dobrze.

Przy okazji spalanie (TCe 90, wg komputera): tam (po śniegu) wyszło 5,6 l/100 km, a tam i z powrotem wzrosło do 5,8 l/100 km.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2017-12-04, 23:26 ]
Pytanie o kamerę - http://www.daciaklub.pl/f...1743217#1743217.
_________________
Pozdrawiam
Łukasz Bakuła

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-12-04, 21:58   

dzisiejszy Auto-Świat - ciekawy test opon wielosezonowych nieco inaczej skonstruowany, opony w różnych półek cenowych przetestowano jako nowe (8mm bieżnika), zużyte w połowie (4 mm) oraz przy maksymalnym dopuszczonym przepisami do ruchu zużyciu (2 mm). Do testu dorzucono referencyjną oponę letnią i zimową. Tabelka pokazuje, że nie zawsze najdroższe okazuje się najlepsze i niekoniecznie coś co zachowuje się rewelacyjnie jako nówka, równie dobrze jeździ w połowie żywota. Zainteresowanych szczegółowymi danymi w poszczególnych konkurencjach odsyłam do tygodnika. Załączam podsumowanie, na podstawie którego też można wyciągać logiczne wnioski. Na podstawie tych danych zainwestował bym w Good Yeara (z lewej strony tabeli - brak ostrości - od góry: na śniegu,na mokrym,na suchym ,koszty

20171204_211355.jpg
Plik ściągnięto 166 raz(y) 232,43 KB

Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2017-12-04, 22:08, w całości zmieniany 3 razy  
 
Waski78 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 4x4
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 82
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-12-05, 08:57   

Ja wczoraj zmieniłem na zimówki, bo wg sprzedawcy duster oryginalnie miał mieć wielosezonowe więc się nie przejmowałem. Ale jednak dawali letnie:). Po zmianie na Continentale TS 850 P dopiero czuć różnicę i frajdę z jazdy.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-12-05, 19:54   

jeśli na felgach były Continentale Cross Contact, to należy je oczywiście traktować jako letnie
 
tosiek 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4 K7J 714 LPG
Rocznik: 2010
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 431
Skąd: wlkp
Wysłany: 2017-12-06, 00:27   

Dar1962, ciekawy test! kilka storn wcześniej podawałem przepisy w innych krajach i informacje producentów kiedy opona przestaje być zimowa. 4mm i poniżej to śmietnik. Nokian chyba ma znacznik kończący się na 4mm (na środku opony zmieniają się liczby w miarę ścierania). Wtedy występuje ryzyko aquaplaningu. Nokian ostrzega o tym.

Prosta rzecz a cieszy:
Wskaźnik zużycia bieżnika DSI oraz zimowy wskaźnik bezpieczeństwa jazdy

https://www.nokiantyres.p...czenstwa-jazdy/

Wskaźnik zużycia bieżnika (DSI) i ryzyka wystąpienia aquaplaningu
https://www.nokiantyres.p...gu-nokian-line/
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2017-12-07, 08:18   

A ja właśnie kupiłem Nokiany :-/
_________________
Dacie radę? Tak! Damy radę!
 
CzarnY 


Marka: Dacia
Model: Lodgy + Logan
Silnik: 1,6 SCe LPG + 1,0 Sce LPG
Rocznik: 2017 +2018
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Kwi 2017
Posty: 247
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-07, 10:47   

I świetny wybór. Działają bardzo fajnie, mają niezłą przyczepność, i zajebiaszczy wygląd. Będziesz zadowolony
_________________
3 szt => Dacia Lodgy 1,6 SCE + LPG
5 szt =>Dacia Logan 1,0 SCE + LPG
1 szt=> Dacia Logan Stepway 1,0 TCE + LPG
1 szt =>Dacia Sandero'09 1,6 MPI + LPG

Tanie muły robocze :)
 
ken-wawa 


Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015
Posty: 369
Skąd: na polnocy
Wysłany: 2017-12-07, 22:04   

Tak ten znacznik w Nokianach to super pomysł. Szkoda, że niewiele marek go stosuje.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-12-11, 15:47   

takie małe podsumowanie:

20171211_151453.jpg
Plik ściągnięto 40 raz(y) 171,35 KB

 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2017-12-11, 18:10   

Dar1962

Te oponki 4 seasons Gen-2 zakłada na swoje nowe samochody AUDI
_________________

 
SVENSON 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCe 90 LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Maj 2017
Posty: 279
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-11, 20:50   

Mariusz napisał/a:
Dar1962

Te oponki 4 seasons Gen-2 zakłada na swoje nowe samochody AUDI

Jak kupujesz nowe Audi to już cię nie stać na 2 komplety opon ;-)
 
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-12-18, 12:15   

Dar1962 napisał/a:
jeśli na felgach były Continentale Cross Contact, to należy je oczywiście traktować jako letnie


Małe dwa słowa co do formalności:

Można je traktować jako letnie - tak jak sugeruje polski dystrybutor. Ale prawda jest taka (tak jest opisywana i traktowana ta opona na zachodzie - również przez producenta), że jest to opona całoroczna. To ważne - całoroczna a nie zimowa. Na to zwraca uwagę producent-wskazując, że opona nadaje się na śnieg ale nie na ciężkie warunki zimowe. Widać więc jak nasz dystrybutor kręci przy sprzedaży - traktując nasz rynek jako rejon ludzi niedouczonych, którzy muszą za wszelką cene kupować opony na zime i lato oddzielnie.

Ze strony producenta:
http://www.continentaltir...x-21570r16-100s
"An all-season touring tire with a balanced design for light truck, crossover and SUV comfort, fuel efficiency and traction. "

Podobna sytuacja jest z Dusterowymi oponami Michelin Latitude Tour Hp. Na zachodzie - całoroczne a u nas nagle stają się letnimi.

Tyle ciekawostek :-)
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-18, 12:27   

Jestem w szoku :shock:
Zawsze mnie uczono, że całoroczna ma mieć mieszany obrazek słońca i śnieżki, a bez obrazka śnieżynki M+S oznacza Muld+Sand, a nie Snow..
 
Waski78 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe 4x4
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 82
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-12-18, 12:50   

Jak zwał tak zwał, prawda jest taka że na śniegu po wymianie opon z fabrycznych cross contact LX na prawdziwe zimówki jazda jest o wiele lepsza.
 
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2017-12-18, 13:10   

Prezes napisał/a:
Jestem w szoku :shock:
Zawsze mnie uczono, że całoroczna ma mieć mieszany obrazek słońca i śnieżki, a bez obrazka śnieżynki M+S oznacza Muld+Sand, a nie Snow..


Bo są "całoroczne" i "całoroczne" :-) Te bez snieżynki są po prostu słabsze w zimie. Ale da się na nich jeździć zimą, ale trzeba mieć świadomość że na śniegu nie będą tak dobre jak zimowe lub całoroczne ze snieżynką. Testowałem kilka modeli całorocznych i te ze śnieżynką były bardziej agresywne zimowym bieżnikiem i czasem miały również jeszcze bardziej miękką mieszanke (na przykład najlepsze na rynku całoroczne -Vredesteiny).
M+S oznacza śnieg. Zresztą na podanym przeze mnie linku do Conticross lx - sam producent podaje, że opona jest również na śnieg.
Osobiście nie moge polecić każdemu tych całorocznych typu Conticross Lx czy Mich.Latitude Tour Hp. Wymagają dużo większej uwagi i ostrożności i przy dużym śniegu - poprzeczne lamele nie wyrabiają (za mało ich i za małe). Ale opis producenta jako całoroczne jest prawdziwy. Są one całoroczne, ale bez atestu na zime :-)
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-12-18, 14:42   

Dosyć dobrze się spisuja Dębica Navigator 2, mam w drugim aucie ponad 7 lat już, dobrze sprawują się na śniegu błocie wodzie, i latem też, małe zużycie bieżnika, miękka guma.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
Gercio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: TCE 90 S&S
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Dołączył: 26 Lip 2016
Posty: 51
Skąd: Wrocław
  Wysłany: 2017-12-19, 21:04   

Wycieczka w ten weekend Szpindlerowy młyn. Opony całoroczne Michelin CrossClimat.

Sporo śniegu na drodze. Miejscami małe oblodzenia. Trakcja i przyczepność na całej drodze z Wrocławia do Młyna bez zarzutów.

Na miejscu musiałem podjechać jakieś 250 metrów pod sporą górkę. Cała droga pokryta ubitym śniegiem i niewielką ilością drobnych kamyczków (był znak że zalecane są łańcuchy na kołach). Prawie od początku działała kontrola trakcji, auto zwalniało, dowlokłem się do przecznicy, nawróciłem się i lekko rozpędziłem i znów pod ostrą górkę, i to samo. Znów przecznica i rozpędzanie. W końcu się udało, dojechałem na raty :mrgreen:

Z tego co widziałem, za mną skoda octavia 3 na pełnych zimówkach wiechała na raz :shock:
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne