Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-03-23, 17:34
Zakup używanej Lodgy
Autor Wiadomość
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-11, 22:05   

Dokladnie.
 
zeneksekendhend 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-12, 08:32   

Ja jestem przeczulony, bo z autopsji wiem, jakie bywają problemy z silnikami o zlej sławie. Dodge Caliber 2.0 CRD z silnikiem VW o słynnej pękającej głowicy. Olej od nowości wymieniany co 10kkm, wszystkie przeglądy w terminie. Pierwszy rozrząd przy 90kkm. Przy 150 tys pękła głowica. Przy naprawie wyszła jeszcze turbina i uszkodzony jeden wtrysk. Przy okazji nowy rozrząd. Jakby tego było mało - po kolejnych 10kkm znowu znikający płyn - uszkodzona chłodniczka spalin. Ale dalej płyn znikał. W międzyczasie 2 razy urwało wąż chłodnicy i rozwaliło samą chłodnicę. No to głowica znów zdjęta - brak pęknięć. Sprawdzenie ciśnieniowe głowicy i bloku - nie wykazuje nieszczelności. Głębsza analiza - pęknięty blok :shock: -> silnik do wymiany. Przy okazji rozsypany dwumas i znowu nieszczelność na turbinie... Na naprawy poszło więcej, jak chcę teraz przeznaczyć na tą Dacię, bo spokorniałem...
Ostatnio zmieniony przez zeneksekendhend 2017-12-12, 08:33, w całości zmieniany 3 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-12, 09:37   

Amerykański samochód zeuropeizowany dieslem to zawsze była porażka. W takim czymś benzynowe V6 z gazem jest najlepszą opcją.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-12-12, 10:02   

zeneksekendhend napisał/a:
Ja jestem przeczulony, bo z autopsji wiem, jakie bywają problemy z silnikami o zlej sławie. Dodge Caliber 2.0 CRD z silnikiem VW o słynnej pękającej głowicy. Olej od nowości wymieniany co 10kkm, wszystkie przeglądy w terminie. Pierwszy rozrząd przy 90kkm. Przy 150 tys pękła głowica. Przy naprawie wyszła jeszcze turbina i uszkodzony jeden wtrysk. Przy okazji nowy rozrząd. Jakby tego było mało - po kolejnych 10kkm znowu znikający płyn - uszkodzona chłodniczka spalin. Ale dalej płyn znikał. W międzyczasie 2 razy urwało wąż chłodnicy i rozwaliło samą chłodnicę. No to głowica znów zdjęta - brak pęknięć. Sprawdzenie ciśnieniowe głowicy i bloku - nie wykazuje nieszczelności. Głębsza analiza - pęknięty blok :shock: -> silnik do wymiany. Przy okazji rozsypany dwumas i znowu nieszczelność na turbinie... Na naprawy poszło więcej, jak chcę teraz przeznaczyć na tą Dacię, bo spokorniałem...

No to nie powiem zebys moal szczescie.
 
kuba_malenstwo 


Marka: Dacia/Seat
Model: Lodgy/Mii
Silnik: 1.6 MPi LPG Fabryczne/1,0 MPi 60KM LPG BRC
Rocznik: 2015/2015
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 220
Skąd: Kraków/Elbląg
Wysłany: 2017-12-12, 11:22   

DrOzda napisał/a:
W takim czymś benzynowe V6 z gazem jest najlepszą opcją.

...dokładnie - poprzednim moim autem jest Nissan Maxima (salon Polska de facto) z v6 z BRC, a piszę jest, bo do dziś jeździ nim mój brat bezawaryjnie, a auto ma na LPG ponad 150tkm

zeneksekendhend, wracając do Twoich przeżyć z Calibrem, bierz Lodgy 1,6MPi bez LPG i się ciesz prostotą, co zapewnia bezawaryjne użytkowanie..
 
zeneksekendhend 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-12, 13:58   

Z rzeczy, które mi się ustało ustalić dot. auta, które mam ma oku (1.6 MPI):

Tarcze i klocki przód - zrobione w tym roku, tył jeszcze fabryczny,
Rozrząd - niewymieniony (wymiana przy 120kkm lub 5 lat = trzeba zrobić),
Opony od nowości = wymiana za sezon lub 2,
2 lata temu wymienione świece,
Blacha podobno w tych Lodgy już jest ocynkowana, ale nie w kąpieli, ale powierzchniowo, więc jakieś zabezpieczenie jest. Ten egzemplarz jest bezwypadkowy, ale miał lakierowane drzwi (bez szpachli) i ma nienaprawioną wgniotkę na klapie bagażnika (bez uszkodzenia lakieru).
Mapa zapłonu nie była zmieniana, bo klient nie zgłaszał żadnych problemów z pracą silnika - moje pytanie: czy na to kampania była jakaś, czy tylko bolączka niektórych jednostek?
Ostatnio zmieniony przez zeneksekendhend 2017-12-12, 13:59, w całości zmieniany 2 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-12-12, 14:16   

Wg instrukcji od producenta wymiana rozrządu to po 80 tys.km a nie po 120 tys.km.
Wszak zestaw rozrządu z pompą wody nie jest drogi. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4054
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-12, 14:23   

Nie opisałeś przebiegu.
Świece nie są drogie - lepiej je wymienić :)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
zeneksekendhend 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-12, 14:28   

Jakaś podkładka pod to? Mi nie udało się potwierdzić ani jednej, ani drugiej opcji.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-12, 15:12   

Tu masz wydruk czynności serwisowych dla Lodgy 1.6 MPI - przebieg - lata:
Usługi serwisowe Przebieg Lata
Przegląd Tylko Europa 20000 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Wymienić filtr kabiny 20000 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Wymienić filtr oleju 20000 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Wymienić olej silnikowy 20000 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12
Wymienić filtr powietrza 60000 4, 8, 12
Wymienić świece zapłonowe 60000
Wymienić pasek akcesoriów i rolki 80000 6, 12
Wymienić pasek rozrządu i rolki 80000 6, 12
Sprawdzić i usunąć pył z okładzin bębnów hamulcowych 80000
Wymienić płyn hamulcowy 120000 4, 8, 12
Wymienić płyn chłodzący 120000 5, 10

Co do map zapłonu , trzeba im było zgłosić "problemy z zapłonem" i bez problemu wgrywali nowe mapy. Mi się kilka razy tak zdarzyło przed aktualizacją.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2017-12-12, 15:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
zeneksekendhend 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-12, 20:03   

A jak wygląda w ASO kosztowo temat nowych map w aucie 5 letnim/po gwarancji? I czy ten problem z odpalaniem bywa mocno zauważalny - powiedzmy, jak odpalanie diesla w głębokie mrozy na zdechniętym akumulatorze? Czy raczej na zasadzie - trzeba zakręcić 2 razy, albo na 3..5 obrotów rozrusznika, a nie na jeden?
Aha - i czy dobrze gdzieś widziałem, ze Lodgy maja Stop-Start i TPMS? Wszystkie? Czy jeśli auto nie miało dokupionego koła zapasowego, to lewarka tez nie dawali?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-12, 20:49   

Jak się to zdarzało to trzeba było kręcić rozrusznikiem kilkanaście sekund żeby zapalił. Tyle że to na ciepłym silniku było więc wyczerpanie aku nie groziło. Po prostu upierdliwe i tyle.
W 1.6 MPI start stop nie było, TPMS od 2014 roku występował. Bez koła lewarka nie dawali - miałeś zestaw naprawczy.
 
szewczyk 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.2 TCe
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Maj 2017
Posty: 21
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-12, 22:29   

zeneksekendhend napisał/a:
Powiedzcie na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie...

1.6 MPI w Dokkerze (podobne parametry, wymiary i masa pojazdu), to całkiem miły silnik w mieście (choć jesienią pali aż 10,8 l/100). Na światłach zbiera się OK, ponieważ max moment osiąga poniżej 3000obr/min, ale próba podciągnięcia na obrotach, np. by coś wyprzedzić, niewiele już daje. Odczujesz to zwłaszcza w trasie. Przed zakupem musisz się koniecznie tym autem przejechać zabierając na pokład np. 4 osoby.
Motor pracuje całkiem gładko, kulturalnie, być może dlatego, że pozbawiono go ... 8-)

2.0d w Cruzie ma chyba 360 Nm, natomiast 1.6 82KM ma 134 Nm. To zupełnie inna bajka :roll:
 
zeneksekendhend 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-12, 22:37   

Cytat:
2.0d w Cruzie ma chyba 360 Nm, natomiast 1.6 82KM ma 134 Nm. To zupełnie inna bajka :roll:


Dokładnie 163 KM przy 3800 obr/min i maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1750-2750 obr/min.
Do dobrego człowiek się szybko przyzwyczaja, ale kiedyś też miałem i Hondę 1,4 90KM, więc może nie będzie tak źle. ;-)
 
zeneksekendhend 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Dołączył: 03 Gru 2017
Posty: 51
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-13, 18:08   

Dacia zakupiona!

Generalnie auto w przyzwoitym, jeśli nie b. dobrym stanie, bezwypadkowe, z potwierdzoną historią serwisową.
Z bolączek, dzięki którym utargowałem dobry rabat:
konieczność zrobienia przeglądu z rozrządem,
zaczynające się luzy na jednym drążku kierowniczym,
wgniotka na klapie,
niedziałający klakson.

A propos tego ostatniego - łudziłem się, że błaha sprawa z tym klaksonem -> bezpiecznik. Niestety bezpiecznik cały.
Klakson jest w tym aucie bardzo nietypowy - w lewej dźwigni. Może ja go źle używam? Ale po wciśnięciu końca dźwigni klakson nie działa niezależnie od tego, w jakiej pozycji jest kluczyk.
Odpiąłem przewody od syreny - miernik pokazuje, że nie dochodzi napięcie. Bezpieczniki w skrzynce pod maską też wyglądają na całe. Znany problem?
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4054
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-13, 18:54   

Znany - kabelek w manetce - rozmontuj przylutuj lub zmień będzie do końca życia .
Chyba że utargowałeś tyle żeby kupić nową manetkę :)

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2017-12-14, 15:40 ]
Odpowiedź w tym właściwym temacie - http://www.daciaklub.pl/f...1744100#1744100.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne