Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-08-30, 08:57
Całkiem nowa dacia duster: więcej dustera niż kiedykolwiek!
Autor Wiadomość
zwirz 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-13, 15:44   

ryjas napisał/a:
A tymczasem 3 gwiazdki w tescie Euro NCAP

https://www.euroncap.com/...ia/duster/29898

Na filmie wygląda to wg mnie nieżle. Aczkolwiek pasy jakby kiepsko trzymają. Niepokojące jest także zsunięcie się manekina przy uderzeniu frontalnym i dalsze "zwichnięcie" karku o zagłówek.
Natomiast co mają powiedzieć właściciele C-Maxów?


I wyniki procentowe gorsze niż poprzedni Duster, aczkolwiek trochę w testach zapewnie się w tym czasie zmieniło.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-13, 20:07   

ryjas napisał/a:
Proszę Cię zaczerpnij wiedzy a nie siej propagandy anty Renault. Megane, Scenic i Laguna miały dokładnie ten sam silnik. Megane przy ok. 140 km/h ma ok. 2500 obr. Podobnie Laguna. Scenic ma pow. 3 tys.


Nie wiem do kogo piszesz i o czym, ale zupełnie nie na temat.
Bo ani Megane, ani Laguna, nie mają gabarytów Scenica......
A o silniku nie było mowy, tylko o skrzyni.
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-13, 20:14   

Cav napisał/a:

Nie wiem do kogo piszesz i o czym, ale zupełnie nie na temat.
Bo ani Megane, ani Laguna, nie mają gabarytów Scenica......
A o silniku nie było mowy, tylko o skrzyni.


Do Ciebie.
Jak widzę logicznych wniosków nie umiesz wyciągnąć z mojej wypowiedzi więc Ci ułatwię.
Skoro ani Laguna ani Megane nie mają gabarytów Scenica a mają dłuższe skrzynie w tej samej wersji silnikowej to co mogło powodować konstruktorami którzy do większego gabarytowo (stawiającego większe opory) nadwozia dali skrzynię krótszą?

Odpowiem: najprawdopodobniej chodzi właśnie o to by silnik miał lżej (czyt. skrzynia miała bardziej optymalne przełożenie) w momencie kiedy opory stają się najbardziej dokuczliwe.

Ale ty pewnie znowu ni stąd ni zowąd skrytykujesz Renault lub Dacię jak w tej wypowiedzi:
"Gdyby o to chodziło, to nie było aut konkurencji, które przy podobnych gabarytach mają długie skrzynie i radzą sobie doskonale.
Ale są, więc to nie o to chodzi."
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-13, 20:23   

ryjas napisał/a:
Cav napisał/a:

Nie wiem do kogo piszesz i o czym, ale zupełnie nie na temat.
Bo ani Megane, ani Laguna, nie mają gabarytów Scenica......
A o silniku nie było mowy, tylko o skrzyni.


Do Ciebie.
Jak widzę logicznych wniosków nie umiesz wyciągnąć z mojej wypowiedzi więc Ci ułatwię.


Nie da się wyciągać logicznych wniosków, z nielogicznych wypowiedzi nie na temat.

ryjas napisał/a:

Skoro ani Laguna ani Megane nie mają gabarytów Scenica a mają dłuższe skrzynie w tej samej wersji silnikowej to co mogło powodować konstruktorami którzy do większego gabarytowo (stawiającego większe opory) nadwozia dali skrzynię krótszą?


A kto może ich wiedzieć?
Może akurat taka była pod ręką, a te od płaskaczy nie spełniały wymogów zakłądanej żywotności przy bardziej obciążającym aucie?
Identycznie zrobili przecież w Dusterze, zwłaszcza 4WD - zamiast dać mu skrzynię specjalnie dla niego zrobioną i skonfigurowaną, dali byle jaki badziew zdjęty z półki dla niepoznaki zmieniając tylko główne przełożenie - bo tak taniej.
Efekt jest równie fatalny - na trasę toto się nie nadaje.

Skoro porównywalne samochody i silniki u konkurencji znakomicie sobie radzą z dłuższym skrzyniami, to znaczy że się da.
To że w Renault się nie da, to ogólnie wiadomo.
Zapewnić jakiejkolwiek jakości też się nie da, więc nie jestem zdziwiony.

Dziadowska firma to i dziadowskie pomysły i rozwiązania - niczego dobrego spodziewać się po nich nie można.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2017-12-13, 20:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3482
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2017-12-13, 21:26   

Ryjas, ty jeszcze nie masz plonka? :lol:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-13, 21:37   

Przedziwny człowiek.
 
Dzida 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2021
Wersja: Unlimited
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 161
Skąd: Paryż Pólnocy :)
Wysłany: 2017-12-13, 22:18   

Czy mógłby ktoś tu posprzątać :roll:
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-13, 23:07   

Jestem za sprzątaniem. Nowy Duster bardzo mnie interesuje, a tu rozmowy o d... Marynie.

Nowy Duster nie zachwycił w testach. Wypadł w sumie gorzej, niż mój pug bez poduszek bocznych.
Ciekaw jestem, czy posiada napinacze pirotechniczne i czy były w testowanej wersji - comfort, jak patrzyłem. Do tej pory były w najwyższej, może i tym razem tak samo, bo kierowca z tych pasów wypada przy zderzeniu, jak się ogląda video ze zderzenia.

Czekam ciągle na cennik - widać Polska na szarym końcu w tym temacie..

Z wniosków z przeglądanych zdjęć i filmików na necie: nie wiem, czy kluczyk dadzą składany.. Pewnie wszędzie w demo będzie keyless.. wloty powietrza do kabiny podobnie rozwiązane jak teraz, czyli dodatkowe chwytanie liści i "śmieci" znów będzie trzeba dorobić/dokupić. Brak nadkoli plastikowych 0 trudniej to będzie wyciszać. I tak jestem napalony na nowego Dustera, ale im dłużej czekam, tym bardziej chłonę..
 
masterczerwi 


Marka: Dacia
Model: była Lodgy/jest Jogger
Silnik: 1.6 Sce/1.0 Lepszy Power Gamoniu
Rocznik: 2016/2023
Wersja: Extreme 7-os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 04 Kwi 2017
Posty: 231
Skąd: LU
Wysłany: 2017-12-13, 23:52   

Wg rumuńskiego konfiguratora - karta jako opcja, a skrzynia EDC dla wersji z napędem na jedną oś. Mnie najbardziej podoba się przeniesienie obsługi menu na kierownicę (i to w dwóch kierunkach).
_________________
Dacie radę? Tak! Damy radę!
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-12-14, 01:25   

Prezes napisał/a:
Nowy Duster nie zachwycił w testach...

Nieruszony słupek A, więc jakiś progres na pewno jest.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2017-12-14, 01:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
zwirz 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.2 16v
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Mar 2017
Posty: 131
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-14, 09:27   

ryjas napisał/a:
A tymczasem 3 gwiazdki w tescie Euro NCAP

https://www.euroncap.com/...ia/duster/29898

Na filmie wygląda to wg mnie nieżle. Aczkolwiek pasy jakby kiepsko trzymają. Niepokojące jest także zsunięcie się manekina przy uderzeniu frontalnym i dalsze "zwichnięcie" karku o zagłówek.
Natomiast co mają powiedzieć właściciele C-Maxów?


Właściciele CMAXów to nic, co mają powiedzieć właściciele Punto na 0 (ZERO!) gwiazdek w teście?
https://www.euroncap.com/...iat/punto/29849
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-14, 10:50   

Tu bym był jednak ostrożny, bo de facto aż tak tragicznie nie jest. Kurtyny w standardzie dodałyby wiele punktów i pewnie 3 gwiazdki. Punto mimo wszystko ma bardzo mocną konstrukcję. Brakuje tylko i aż dodatków.
W Dusterze to samo. Gdyby były poduchy i jeszcze trochę asystentów pewnie starczyłoby na 4 gwiazdy.
Nadwozie mimo wszystko mogłoby byc jednak mocniejsze. Wzmocnili słupek A poprzez zmianę jego nachylenia. To dużo daje. Szkoda, że nie wzmocnili nadproży na uderzenia boczne. Trochę mocno się to nadwozie gnie przy uderzeniu w słup.

To co mnie trochę irytuje to fakt, że w przypadku Kii wynik Rio przypisano także Kii Stonic
Dlaczego tego nie zrobiono przy wynikach Opla Crosslanda C3 Aircross? To też bliźniaki technologiczne.
Ostatnio zmieniony przez ryjas 2017-12-14, 11:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
pawel1313 


Marka: jedyna słuszna :) -> Ford
Model: Lodgy -> Galaxy
Silnik: 1.6 SCE -> 2.0 tdci
Rocznik: 2016 ->2012
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Lis 2015
Posty: 218
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2017-12-14, 11:27   Test zderzeniowy Dustera 2017

http://www.francuskie.pl/...tach-euro-ncap/
 
bakulik 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 0.9 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 78
Skąd: Rumia
Wysłany: 2017-12-14, 11:49   

http://www.daciaklub.pl/f...1744078#1744078
_________________
Pozdrawiam
Łukasz Bakuła

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-12-14, 11:52   

Zaraz sie zacznie to samo co przy każdych takich wynikach czyli odwracanie kota ogonem i udowodnianie za wszelką cenne że dacia to super bezpieczny samochód, a jak argumentów zabraknie to będzie porównywanie do 20 letniego passata zlepionego z 3 .
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-12-14, 13:47   

Fruxo napisał/a:
Zaraz sie zacznie to samo co przy każdych takich wynikach...

Ale jak mam brać na poważnie takie testy gdzie Kia Stonic w podstawowej wersji wyposażenia ma 3 gwiazdki a z "Safety Pack'iem" aż 5 gwiazdek.
W czym mi pomoże brzęczyk niezapiętych pasów jak ktoś pieprznie we mnie stojącego na czerwonym?
Euro NCAP jest samo sobie winne.
Wolę na własną interpretować video z crashtestów.
I pierwsze co mi się rzuciło w oczy to brak deformacji słupka A przy uderzeniu przodem.
Póki co we wszystkich aktualnych modelach Dacii ten słupek się odkształcał.
Czyli coś musieli poprawić.
Ostatnio zmieniony przez GRL 2017-12-14, 13:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2017-12-14, 14:42   

Fruxo napisał/a:
Zaraz sie zacznie to samo co przy każdych takich wynikach czyli odwracanie kota ogonem i udowodnianie za wszelką cenne że dacia to super bezpieczny samochód, a jak argumentów zabraknie to będzie porównywanie do 20 letniego passata zlepionego z 3 .

Wręcz odwrotnie - poprzedni model miał ochrona dorosłego 74%, ochrona dziecka 78% zaś nowy - 71 i 66 - tak więc jest widoczne pogorszenie "twardych" danych.
A rzeczywiście nie widzę w jaki sposób fakt że jest dodatkowa piszczałka przy pasach z tyłu czy inna lampka podnosi moje bezpieczeństwo - pasy zapinam bo uważam to za sensowne a nie dlatego żeby nie piszczało - zresztą zwolennicy teorii że pasy i poduszki to przesąd maja zapięty pas na stałe - za sobą i nic im nie piszczy :mrgreen:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-12-14, 15:05   

może nieco odbiegnę od tematu (choć nie do końca) - dziś na interii czytałem art. dot. testów zderzeniowych. NCAP przy okazji testowania kilku nowych aut przetestowała fiata punto - nadal produkowany i aktualny model. Wg aktualnej procedury trzymał 0 gwiazdek. Czy to oznacza, że jest śmiertelnie groźny dla kierowcy i pasażerów? Więc nie patrzmy na wszystko z perspektywy samych gwiazdek...
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2017-12-14, 15:41   

GRL napisał/a:
Fruxo napisał/a:
Zaraz sie zacznie to samo co przy każdych takich wynikach...

Ale jak mam brać na poważnie takie testy gdzie Kia Stonic w podstawowej wersji wyposażenia ma 3 gwiazdki a z "Safety Pack'iem" aż 5 gwiazdek.
W czym mi pomoże brzęczyk niezapiętych pasów jak ktoś pieprznie we mnie stojącego na czerwonym?
Euro NCAP jest samo sobie winne.
Wolę na własną interpretować video z crashtestów.
I pierwsze co mi się rzuciło w oczy to brak deformacji słupka A przy uderzeniu przodem.
Póki co we wszystkich aktualnych modelach Dacii ten słupek się odkształcał.
Czyli coś musieli poprawić.

No i to co zwykle... Cała magia polega na tym że nie ocenia się wraku, a odczyty z manekinów. Kogo obchodzi czy słupek A się złamie, chyba tylko blacharza. A co do Safety Systemów to pojawia się tu kilka innych pozycji takich jak ESC, AEB, domykanie szyb przed zderzeniem, line assist i cała inna masa która ma wpływ na bezpieczeństwo. 3* pod kątem całego bezpieczeństwa jest jak najbardziej słuszne. Nawet temat zapiętych pasów z tyłu... Jakbym stał na światlach, za mną siedział 100kg facet i ktoś z pełnym impetem wpakowałby mi się do bagażnika, to zdecydowanie chciałbym żeby osoba za mną miała zapięty pas, z obawy o swój kręgosłup.

A i 3 * to całkiem nieźle w porównaniu z Punto 0 (ZERO) gwiazdek.
Ostatnio zmieniony przez czaju 2017-12-14, 15:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-14, 15:48   

PiotrWie napisał/a:

Wręcz odwrotnie - poprzedni model miał ochrona dorosłego 74%, ochrona dziecka 78% zaś nowy - 71 i 66 - tak więc jest widoczne pogorszenie "twardych" danych.


Ale to już nie te same twarde dane co kiedyś. Inaczej się to ocenia.

Ochrona dziecka Dustera i tak wyszła lepsza niż w C-Maxie (61).
 
GRL 


Marka: Dacia => VW
Model: Duster II => Golf
Silnik: 1.6sce => 1.0tsi 115
Rocznik: 2018 => 2019
Wersja: Comfort
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 20 Lip 2016
Posty: 1207
Skąd: ZS
Wysłany: 2017-12-14, 17:39   

czaju napisał/a:
No i to co zwykle... Cała magia polega na tym że nie ocenia się wraku, a odczyty z manekinów. Kogo obchodzi czy słupek A się złamie...

Tak, może się nawet okazać, ze auto, które prawie wcale się odkształci, zabije pasażera przez zbyt gwałtowne wyhamowanie masy.
Natomiast ktoś kto obejrzał z setkę crashtestów, na pewno zauważył, że u znakomitej większości trochę droższych konkurentów słupek A i drzwi przednie pozostają bez szwanku (no chyba, że mówimo samochodach z bardzo krótką maską jak np. Yaris, który notabene uzyskał 5 gwiazdek).
Nie jest to wyznacznik, ale zakładając, że mamy do czynienia z mocnym liftingiem, a nie całkowicie nowym modelem, to coś im na + wyszło.

EDIT:
Przy okazji szukając dziury w całym (żeby racja była po mojej stronie :mrgreen: ) pogrzebałem głębiej w statystykach i widzę, że punkty traci się również za np. brak uchwytów isofix na środkowym miejscu kanapy oraz za trudność wpięcia isofixów w fotele.
Trudność - czujecie to?
Nie wystarczy już podział "da się / nie da się".
Traci się punkty jeżeli nie uda się wpiąć bazy isofix tak hop-hyc, na już.

Wodewil i dramat w jednym...
Ostatnio zmieniony przez GRL 2017-12-14, 17:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-14, 18:38   

To jest nowy model bo ma nową konstrukcję nadwozia samonośnego. Lifting jest w przypadku zmiany poszycia. Tutaj mamy tylko stara płytę. Ale ta stara płyta jest wspólna dla większości aut segmentu B z koncernu Renault Nissan. (Bodajże od Clio III do teraz)
 
Dzida 


Marka: Renault
Model: Megane Grandtour
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2021
Wersja: Unlimited
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 161
Skąd: Paryż Pólnocy :)
Wysłany: 2017-12-14, 22:13   

Na Słowackiej stronie cena nowego Dustera zaczyna się od 9.900 EUR i mam nadzieję że to jest poziom który będzie również w polskim cenniku importera.

Hands free tylko za dopłatą w najdroższej wersji. . . .
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-15, 09:19   

https://www.facebook.com/...?type=3&theater

Ponoć oficjalne info. Cena zaczynać się będzie od 39900
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-15, 10:34   

Znów w tyle stawki współczesnych samochodów. 3 gwiazdki NCAP.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2017-12-15, 10:38, w całości zmieniany 4 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne