Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2019-02-19, 02:21
Zużycie paliwa (spalanie)
Autor Wiadomość
maro_1955 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 143
Skąd: Mazowsze
Wysłany: 2017-10-19, 21:58   

Mój teraz pali 8,8 po mieście.
_________________
mam suv-a...
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-11-19, 22:07   

Pierwsze tankowanie Outdoora, po 801 km. Jazda tydzień do pracy po 17 km, drogami krajowymi, wyjazd do teściów 53 km w jedną stronę, reszta to dużo jazdy po mieście. Wynik z dystrybutora 5,7 l/100km. Paliwo upychałem.

Ciekawostką jest to, ze spalanie komputerowe pokazało też 5,7 l/100km.
 
JS 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 SCe + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Wrz 2017
Posty: 151
Skąd: CRY
Wysłany: 2017-11-20, 08:15   Spalanie

Przejechane 2100 km. Ostatnio z ECO do 3000 obr. i 110 km/h średnie zużycie lpg 9,25 l. Komputera w wersji z lpg brak, więc tak jak zawsze przeliczam z tankowania, zresztą o ile dobrze pamiętam, kompy zaniżają spalanie.
 
pkp30 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2017
Dołączył: 15 Paź 2017
Posty: 18
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2017-11-21, 09:58   

przejechane 514 km tankowanie do pełna 45 litrów wynik 8,17 litra na 100 km (trasa 300 km 214 miasto)
 
meles 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: ---
Dołączyła: 01 Lis 2017
Posty: 3
Skąd: Lezajsk
Wysłany: 2017-12-05, 22:01   

Dacia Duster 1,5 DCI po przejchaniu 1900 km spala średnio około 6,5 l / 100 km - miasto 400 km trasa 1500 km - tzn około 25% miasto 75% jazda autostradami prędkość 100-110 km/h - raczej spokojna jazda
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-12-09, 11:31   

Jazda do pracy i po mieście. Z dystrybutora, po upychaniu wyszło 5,37l/100km.
Jazda autostradą do Gdańska 120km/h, przy wyprzedzaniu do 135km/h. W Trójmieście korki, nawet w niedzielę :shock: :shock: . Spalanie komputerowe 6,1, a po upchaniu, z dystrybutora 5,81l/100km.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-09, 11:49   

Czyli 1l-1,5l mniej niż u mnie 0,9 tce.
Dobrze, że nie dopłaciłem 6,5k zł do ropniaka.
Zwróciłoby mi się po 7-8 latach :-D .
 
Ikarusiarz 


Marka: Dacia
Model: Logan, Logan MCV Outdoor
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2009, 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 328
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-12-09, 20:00   

U mnie dużo jazd to do Biedry i do żłobka, czyli po 1 kilometrze...
Do Gdańska jechałem z żoną i dzieciakami + walizka
Nie używam trybu ECO, bo pod górki wyraźnie jest wolniejszy. Nie stosuje się też do zielonych "podpowiadaczy".

Ciekawi mnie, czy będzie różnica (w spalaniu) między zimowymi Kormoranami, a letnimi.
Ostatnio zmieniony przez Ikarusiarz 2017-12-09, 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-09, 20:58   

ECO zdecydowanie się nie nadaje, tylko dla masochistów :-D .
U mnie jazdy albo po 12km, albo po 1,5km, spalanie średnie z kompa 7,2l. Sporo też postojów z odpalonym silnikiem.
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2017-12-16, 22:34   

Właśnie przejechałem pierwsze 500km Dusterem z silnikiem 1.2 TCe. Jeździłem tak, aby nie przekraczać 3000 obr/m, bo chcę delikatnie obchodzić się z silnikiem do pierwszej wymiany oleju.

40% drogi to jazda w mieście, 50% drogi to jazda na drogach wiejskich i ostatnie 10% to trasa - najczęściej dwupasmowa.

Po tych 500km komputer pokazywał spalanie średnie 8,3l / 100km. Komputer pokazał też, że spaliłem 42,7 litra benzyny od zatankowania do pełna pod salonem Dacii.

Dziś zatankowałem do pełna i wyszło, że spaliłem 43,74 litra (list więcej niż komputer), a przejechałem na tym 514,7km.

Czyli wychodzi na to, że spalanie faktyczne to 8,49 litra / 100km.

Osobiście jestem rozczarowany. Ale zobaczymy jak będzie po przejechaniu drugiego baku, bo cały czas uczę się tej skrzyni, obrotów i gazu. No i Alpiny5 mają duże opory toczenia, to jedna z ich nielicznych wad. Do tego często robię krótkie trasy, np. po 3km na lodowatym silniku (auto stoi pod chmurką). Przyjdzie lato, to będzie lepiej :) Moim zamiarem jest zejść poniżej 7 litrów na setkę i utrzymywać ten wynik notorycznie.

PS. Muszę dodać, że mój wynik spalania odbył się bez ruszania (włączania) trybu ECO. Nie wiem co ten tryb da, jeszcze nie doszedłem do tego w instrukcji.
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2017-12-17, 16:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-17, 09:51   

Wg mnie 8,5l/100km z pierwszego tankowania to niezły wynik.
W końcu masz tam napęd 4x4 i kwadratową bryłę :-) .
 
Datex 


Marka: Dacia
Model: Duster EXTREME
Silnik: 1.5 dCi 4x4
Rocznik: 2023
Wersja: Extreme
Dołączył: 19 Maj 2017
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2017-12-17, 12:04   

Poniżej 7 litrów przy ten konfiguracji raczej ciężko osiągalne. Chyba że jazda poza miastem, bez korków.
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2017-12-17, 16:03   

Datex, możesz mieć rację. 7,5 litra chyba i tak będzie dobrym wynikiem. Zobaczymy - letnie opony i ciepło poproszę ...

Muszę dodać, że mój wynik spalania odbył się bez ruszania (włączania) trybu ECO. Nie wiem co ten tryb da, jeszcze nie doszedłem do tego w instrukcji.
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2017-12-17, 16:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-17, 17:29   

Irytację tylko da :-D .
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-12-17, 17:36   

jest sposób żeby auto mniej paliło i to jest bardzo sprawdzony sposób, trzeba nim nie jeździć i to jest najlepszy sposób :)

sorka nie rozumie kupujesz auto 4x4 i marudzisz ze duzo pali... to po co ci ten napęd 4x4 ? trzeba było kupić malutkie autko np sandero 0,9 tce lub Dci i mało by paliło i po sprawie :)

zresztą nie moja sprawa ;) ale jak sie auta nie przegoni i nie porusza nim to, to jest dupa, a nie auto ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2017-12-17, 19:10   

Kacper_Potocki napisał/a:
Datex, możesz mieć rację. 7,5 litra chyba i tak będzie dobrym wynikiem. Zobaczymy - letnie opony i ciepło poproszę ...

Tym modelem z tym silnikiem 7 l/100 da się osiągnąć jedynie w trasie, przy umiarkowanej prędkości (do 90 km/h) i najlepiej z wyłączoną klimatyzacją. K4M w takich warunkach palił mi ok 7,3-7,5 l/100 km. 8,5 l średniego spalania w podanych wyżej okolicznościach to i tak dobry wynik. I nie da się go raczej poprawić. Wprawdzie spalanie w miarę układania się silnika po kilku tys przebiegu nieco się obniży, ale wystarczy parę razy energiczniej go przycisnąć, żeby wszystkie te wypracowane w pocie czoła oszczędności uleciały przez wydech. Aby cieszyć się autem i jego możliwościami, trzeba po prostu jeździć normalnie i dać sobie spokój z tymi eko-bzdurami. Jeśli chciałeś jeździć oszczędnie, trzeba było kupić jakiegoś diesla o poj 900 cm albo priusa
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-12-17, 19:21   

Mam bardzo lekka noge, 40% miasta i Sandero 1.2 (średnia z 5000 km) wciąga mi 5.9 litra. Po dotarciu (pierwsze 3-4 tysiace) spalanie spadło mi o 3-4 setki na sto. W Dusterze pewnie też spadnie odrobinę.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-12-17, 20:38   

pixa napisał/a:
Mam bardzo lekka noge, 40% miasta i Sandero 1.2 (średnia z 5000 km) wciąga mi 5.9 litra. Po dotarciu (pierwsze 3-4 tysiace) spalanie spadło mi o 3-4 setki na sto. W Dusterze pewnie też spadnie odrobinę.


a to chyba ja cie mijałem na trasie, ;) sorka ale podchodze z ironią do patrzenia na spalanie, po to mam turbinę zeby z niej korzystac po to sa autostrady zeby tez z nich korzystac, po to jest gaz zeby z niego korzystac, nie trzeba szalec ale... lepiej przedmuchac auto niz zamulic, i co to za roznica czy spala 5,5 czy 5,8 ? albi 7,5 czy 8 jak miałbym patrzec cały czas na spalanie to bym sobie auta nie kupił ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2017-12-17, 20:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-12-17, 21:05   

A ja zwracam na to uwagę, robię miesięcznie 2000 km, pół litra PB na sto km mniej to darmowe wyjście do kina z żoną raz w miesiącu, litr mniej to kolacja w restauracji. Zwykle po prostu mi się nie spieszy - do pracy mam 40 km i czy je pokonam 5 minut szybciej jadąc jak wariat i wyprzedzając tira za tirem, czy 5 minut wolniej nie robi mi różnicy. Do pracy zawsze zdążę ;-) Poprzednie auto paliło mi 7,3 litra (Civic 1.4), Daczka jest pod tym względem lepsza.

Zawalidrogą też nie jestem - jadę 95 km/h (3000 obrotów) poza zabudowanym, na autostradzie 120 km/h (co jest dobrym kompromisem między szybkością, a spalaniem moim zdaniem). Jak mi się spieszy (zwykle w nocy po autostradzie jak wracam z koncertu, a rano do roboty) to i 150 km/h pocisnę Daczką, ale wtedy spalanie rośnie dość znacznie.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2017-12-17, 21:08, w całości zmieniany 3 razy  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-12-17, 21:56   

Robię miesiecznie min 2 tys, dlatego mam dci,
Ja wszystko rozumiem... kazdy ma swoje zdanie ale np jak bys kupił na 1 os to auto paliło by mniej. porównywałes dustera do scenika a to 2 rózne auta są, jak byś miał w gazie palił by jeszcze mniej.
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2017-12-17, 21:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-12-17, 22:04   

Dustera do Sandero, choć bardziej chodziło mi o to, że po dotarciu urwie coś jeszcze ze spalania. Do gazu skutecznie się zrazilem. Wolę słabsze, oszczędne auto na PB niż coś mocniejszego z LPG. Zresztą biorąc pod uwagę wyższe spalanie gazu, wyższe koszty serwisowe, a szczegolnie kłopoty z instalacją (wystarczy poczytać nawet to forum - większość problemów z silnikiem mają gaziarze), to realna oszczędność na poziomie 25-30% nie jest tego warta. Chyba, że ktoś faktycznie trzaska tysiące km rocznie, a nie ok. 20.000. Diesel byłby spoko, ale kosztuje sporo więcej, a przede wszystkim kompletnie się nie znam na tych silnikach, a o benzynowych coś tam wiem.
Ostatnio zmieniony przez pixa 2017-12-17, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2017-12-17, 23:40   

wieza napisał/a:
jest sposób żeby auto mniej paliło i to jest bardzo sprawdzony sposób, trzeba nim nie jeździć i to jest najlepszy sposób :)

sorka nie rozumie kupujesz auto 4x4 i marudzisz ze duzo pali... to po co ci ten napęd 4x4 ? trzeba było kupić malutkie autko np sandero 0,9 tce lub Dci i mało by paliło i po sprawie :)

zresztą nie moja sprawa ;) ale jak sie auta nie przegoni i nie porusza nim to, to jest dupa, a nie auto ;)


Nie chciałem, aby to zabrzmiało jak marudzenie. Duster jest świetny, uwielbiam nim jeździć, ma swoje wady, ale zalet ma tak wiele, że z wadami sobie radzę bez marudzenia.

Nie chce, aby to tak zostało odebrane, że marudzę... raczej głośno myślę. Byłem przyzwyczajony do 3-cylindrowego silnika 1.2, który miał połowę mocy Dustera i nie miał turbo, ale palił niecałe 6 litrów LPG na setkę. Tutaj przy identycznym stylu jazdy pali 8,5 Pb, więc kombinuję co poprawić. Wiem już, że muszę się przyzwyczaić do skrzyni biegów i obrotów. To wiele zmieni, muszę się nauczyć tego auta.

No i muszę wspomnieć, że przyjemność sprawa mi tak kombinować - jadąc autem nie być zawalidrogą, ale przy tym spalać jak najmniej. Wiem, że jest to możliwe - jestem człowiekiem kompromisów w pewnych kwestiach. Wiem, że można było kupić dizla i miałbym problem z niskim spalaniem z głowy, ale ja nie lubię dizli, a jeździłem kilkoma autami mojego taty: Citroen ZX 1.9, Kia Asia 1.9, Peugeot 406 1.9TD, Toyota Corolla 2.0 D4D, Mitshubishi Outlander 2.0TDI, Skoda Yeti 2.0TDI i przelotnie jakimiś innymi.

Chyba się postarzałem, bo kiedyś szalałem usportowionym samochodem z utwardzonym zawieszeniem i nawet by mi do głowy nie przyszło, że można mieć Suva 4x4. Takie auto uważałem za obciach. A teraz ... Nie wyobrażam sobie nic innego... Tak, stałem się wapniakiem i kapelusznikiem, w czerwcu stuknie mi 40-lat :)

Generalnie uważam, że każdy jeździ jak lubi i niech tak zostanie. Czy mam prawo oceniać kogoś za jego upodobania i styl jazdy? O ile nie łamie przepisów nie mam prawa, więc nie oceniam.

Jeśli chodzi o tryby, to mam włączony zawsze 2WD. 4WD Lock włączyłem tylko raz, jak podjeżdżałem pod stromą górkę. Tryb auto włączyłem też raz, jak jechałem polną drogą.

Co do przygazowywania. Teraz tego nie chcę robić zanim nie wymienię oleju po 3k km, ale w przyszłości to obrotomierz będzie wędrował w górne granice swoich możliwości, bo nie wyobrażam sobie wyprzedzania bez redukcji i mocniejszego wdepnięcia gazu. Jednak to będzie tylko przy wyprzedzaniu, bo normalnie to dodaję gazu płynnie, a spod świateł ścigać się już mi się nie chcę - nie czuję takiej potrzeby jak kiedyś.
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2017-12-18, 08:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-18, 02:14   

pixa napisał/a:
Dustera do Sandero, choć bardziej chodziło mi o to, że po dotarciu urwie coś jeszcze ze spalania. Do gazu skutecznie się zrazilem. Wolę słabsze, oszczędne auto na PB niż coś mocniejszego z LPG. Zresztą biorąc pod uwagę wyższe spalanie gazu, wyższe koszty serwisowe, a szczegolnie kłopoty z instalacją (wystarczy poczytać nawet to forum - większość problemów z silnikiem mają gaziarze), to realna oszczędność na poziomie 25-30% nie jest tego warta. Chyba, że ktoś faktycznie trzaska tysiące km rocznie, a nie ok. 20.000. Diesel byłby spoko, ale kosztuje sporo więcej, a przede wszystkim kompletnie się nie znam na tych silnikach, a o benzynowych coś tam wiem.


A co ta wiedza zmienia?
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2017-12-19, 17:36   

Kacper_Potocki napisał/a:
ale w przyszłości to obrotomierz będzie wędrował w górne granice swoich możliwości, bo nie wyobrażam sobie wyprzedzania bez redukcji i mocniejszego wdepnięcia gazu.

A to z turbiną się tak jeździ? Wolnossący owszem, ale TCe? On się przecież z niższych obrotów nieco lepiej zbiera.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2017-12-19, 21:01   

psur napisał/a:
Kacper_Potocki napisał/a:
ale w przyszłości to obrotomierz będzie wędrował w górne granice swoich możliwości, bo nie wyobrażam sobie wyprzedzania bez redukcji i mocniejszego wdepnięcia gazu.

A to z turbiną się tak jeździ? Wolnossący owszem, ale TCe? On się przecież z niższych obrotów nieco lepiej zbiera.


no bo po to ma sie turbinę zeby z niej skorzystać , a ci co z niej nie korzystaja to później ją naprawiaja ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne