Jednostki wolnossące:
1,4MPI, 1,6MPI - ośmiozaworowa jednostka niedostępna (może jeszcze w dokkerze na składach w co wątpię - pytać w salonach). Regulacja śrubkami.
1,6 16V Hydrauliczne kasowanie zaworów. Jednostka już niedostępna.
1,6 Sce - szesnastozaworówka aktualnie montowana we wszystkich modelach. Regulacja szklankami poprzez wymianę.
1,2 75km (chyba 12 zaworów) Regulacja śrubkami i już prawie nieosiągalna jako nowa - pytać w salonach.
1.0Sce zastąpiła jednostkę 1,2 (powyżej). Trzy cylindry.
Oprócz 1,0 (nie słyszałem jeszcze), to do wszystkich jest możliwość zamontowania LPG. Problemy i zalety w każdym z nich chyba znane?
Jednostki turbodoładowane:
0,9 Tce Jednostka trzycylindrowa od dawna montowana w renault. Nie słychać o jakichś problemach z nią.
1,2 Tce 115km Jednostka zbudowana na 1,2 75km. Nie słyszałem, aby ktoś gazował.
1,2 Tce 125km Jednostka zaprojektowana od nowa. Nie słychać o poważnych wadach silnika jak i ich skali. Na innych forach renault były przypadki ale w większości sprowadzane i to 1,4Tce, więc różnie mogło być.
Z grubsza chyba tyle. Jak coś pominąłem albo źle napisałem to proszę o poprawę.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-12-26, 20:24, w całości zmieniany 2 razy
to nie żaden news wcześniej 1.2 tce to było uturbiona 1.2 75KM
natomiast aktualnie oferowana jednostka to zupełnie nowa konstrukcja na bezpośrednim wtrysku i szklankach
I co do tych szklanek jest to rozwiązanie o najmniejszym stopniu strat energii dlatego wszyscy producenci tak chętnie do tego wracają
Od pewnego dziennikarza motoryzacyjnego dostalem informacje, ze male, trzycylindrowce z turbo, w okolicach 100KM inzynierowie projektuja na 200-300 tys km bezawaryjen pracy, potem remont. Bez tyrbu z 4 cylindrami wartosc podskakuje do 400-500 tys km.
Litrowe silniki turbo pow. 120KM sa projektowane na 150 tys km.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-27, 17:09
Mam już "zaklepanego" MCV 1,2 75kM z fabrycznym gazem ( z fabryki a nie dorabianego przez dealera. A że sprzęty projektuje sie na coraz krócej to juz tak będze i to coraz gorzej I to nie tylko auta ale poi prostu wszystko...
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-28, 00:20
Ciut odbijamy od meritum... Tak sobie czytam i widzę , że ten D4F hydraulicznych szklanek nie ma. Pytanie zatem jak się mają zawory jak często trzeba je regulować i czy w takim aucie zagazowanym w fabryce gniazda zaworowe i same zawory rzeczywiście są do gazu przystosowane?
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-12-28, 10:28
Regulacja luzów w 1.2 nie jest ujęta w serwisówce, czyli dla własnego spokoju można sprawdzić po 150.000 km jazdy na PB. Na LPG standardowo się sprawdza co 20.000.
Regulacja zaworowa jest potrzebna w momencie występowania niepoprawnej mieszanki --->wyższej temp. w komorze
Przy lpg wypada częściej ponieważ instalacje są ogólnie strojone i nie adaptują się do zmiennych warunków tak jak macierzyste zasilanie benzynowe więc większy czas pracują niepoprawnie.
W przypadku instalacji fabrycznych korekty dawek są prowadzane na bieżącą więc przypuszczamy że producent tak ustawił korekty wtrysku że temperatura uzyskiwana w komorze spalania jest podobna do tej przy pracy na benzynie.
Teoretycznie gaz ma większą temp spalania ale jest to marginalna różnica w porównaniu do wahań składu mieszanki.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-28, 13:47
Angh napisał/a:
Podobno fabryczny gaz zakładają w Kleszczowie. Homologacja i te sprawy, Wczoraj się dowiedziałem...
Czyli jeśli to prawda to zawory i gniazda seryjne... W moim CNG był to inny silnik o znaczeniu YNG. Miał wyższy stopień sprężania ( tłoki nie płaskie a trapezowe ) i utwardzone zawory i gniazda. dzisiaj rozmawiałem z kolega i dowiedziałem się, że firmy odchodzą od popychaczy hydraulicznych. No cóż po co ma coś być bezobsługowe lub trwalsze. Ale o tym było wyżej . A to CNG to nawet teraz przy cenie 3,29 /m³ wychodzi podobnie jak LPG ( no może ciut drożej ) bo metan jest kaloryczniejszy i paki go mniej m³ jak benzyny a tej ostatniej to wcale ( choć fabryka zaleca 10% przebiegu robić na etylinie). Mój pali po mieście 7,5m³ a LPG paliłby z 10 i do tego z litr etyliny...
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-28, 14:37
Angh napisał/a:
Podobno gniazda i zawory przystosowane do lpg montują w fabryce.
Pytanie tylko czy do wszystkich silników czy tylko do tych, które mają być przerobione?
Bo jeśli do wszystkich to lepiej chyba gaz zamontować samemu...
Bez przesady z tym strachem przed gazem, ja w 18 letnim samochodzie mam gaz od 14 lat, oprócz wymiany reduktora i cewki nic nie robiłem. Oczywiście że częściej świece i kable wymieniałem, ale to akurat po 2-3 tankowaniach się zwracało. Żadnych problemów z silnikiem z powodu instalacji gazowej nie miałem. Zresztą gdyby nie "ruda" to bym nie zmieniał auta. Moim zdaniem dobra instalacja gazowa to same +, ale jak ktoś "oszczędnie" u Kazia założy to mogą być problemy, stąd wybór instalacji fabrycznej
Tego nie wiem czy do wszystkich. Ja zamawiałem z lpg i tak mi klarował sprzedawca.
Czytałam, gdzieś na forum, że głowice silników przeznaczonych do zagazowania są inaczej oznaczone . W innym wątku była informacja, że "w Jaszpolu mówil" o montażu lpg w regionie łódzkim w firmie "Nagaz Stefanowski". Też jestem zainteresowana tematem lpg do Dustera w wersji fabrycznej i jeżeli byłoby coś więcej wiadomo o firmie montującej instalację to proszę o info bo troszkę niepokojąca jest blokada edycji sterownika.
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1812 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-29, 11:56
Temat silników z fabrycznym LPG był już poruszany nie jeden raz na forum. I tak np. silnik D4F bez gazu miał oznaczenie kodowe 732 a ten sam motor z fabryczną instalacją LPG miał już oznaczenie 734. Oba te 2 silniki różnią się górą czyli głowicą - mają utwardzone gniazda zaworowe i prawdopodobnie inne zawory ( grubsze trzonki ???). Za równo w jednym i w drugim przypadku gdy motor użytkowany jest na gazie należy kontrolować luz zaworowy. Przy dołożonej instalacji co 20-25 tys km , a przy fabrycznej co 30tyś może więcej. Niestety ale nic z tym się nie zrobi. Silniki Renault w porównaniu do producentów aut japońskich ( mazdy, toyoty) czy amerykańskich ( ford) mają głowice z mniej wytrzymałego materiału i np. w naszych silnikach przy przebiegu +/- 90 tys km jeżdżąc na benzynie trzeba wyregulować zawory a u innych producentów nie. Pisze to z doświadczenia gdzie w Thalii 1 miałem motor 1.4 8v ( K7J) i przy przebiegu 90tyś km zawory wymagały już regulacji gdzie nic takiego nie występuje w w/w fordach czy toyotach eksploatowanych na PB i przebiegach prawie 200tyś km
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2017-12-29, 11:58, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017 Posty: 137 Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-29, 12:28
W zasadzie juz zdecydowałem sie na auto nowe i to właśnie z silnikiem 1,2 75KM póki jeszcze są. Ale w tej sytuacji jesli wezme auto bez gazu to nawet zagazowane przez dealera nie bedzie tak dobra jak to z gazem z fabryk... A tych motorów produkować juz nie będą i
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum