Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-12-25, 22:11
Dylematy silnikowe
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-12-26, 20:20   

Jednostki wolnossące:
1,4MPI, 1,6MPI - ośmiozaworowa jednostka niedostępna (może jeszcze w dokkerze na składach w co wątpię - pytać w salonach). Regulacja śrubkami.
1,6 16V Hydrauliczne kasowanie zaworów. Jednostka już niedostępna.
1,6 Sce - szesnastozaworówka aktualnie montowana we wszystkich modelach. Regulacja szklankami poprzez wymianę.
1,2 75km (chyba 12 zaworów) Regulacja śrubkami i już prawie nieosiągalna jako nowa - pytać w salonach.
1.0Sce zastąpiła jednostkę 1,2 (powyżej). Trzy cylindry.

Oprócz 1,0 (nie słyszałem jeszcze), to do wszystkich jest możliwość zamontowania LPG. Problemy i zalety w każdym z nich chyba znane?

Jednostki turbodoładowane:
0,9 Tce Jednostka trzycylindrowa od dawna montowana w renault. Nie słychać o jakichś problemach z nią.
1,2 Tce 115km Jednostka zbudowana na 1,2 75km. Nie słyszałem, aby ktoś gazował.
1,2 Tce 125km Jednostka zaprojektowana od nowa. Nie słychać o poważnych wadach silnika jak i ich skali. Na innych forach renault były przypadki ale w większości sprowadzane i to 1,4Tce, więc różnie mogło być.

Z grubsza chyba tyle. Jak coś pominąłem albo źle napisałem to proszę o poprawę.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-12-26, 20:24, w całości zmieniany 2 razy  
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2017-12-26, 21:32   

Marek1603 napisał/a:
1,2 Tce 115km Jednostka zbudowana na 1,2 75km.

1,2 Tce 125km Jednostka zaprojektowana od nowa.

Podaj źródło tego newsa bo IMO to jest ten sam silnik z różnymi programami:
115 KM dla Nissana
125 KM dla Dacii
130 KM dla Renault
_________________

 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-12-26, 22:47   

to nie żaden news wcześniej 1.2 tce to było uturbiona 1.2 75KM
natomiast aktualnie oferowana jednostka to zupełnie nowa konstrukcja na bezpośrednim wtrysku i szklankach
I co do tych szklanek jest to rozwiązanie o najmniejszym stopniu strat energii dlatego wszyscy producenci tak chętnie do tego wracają
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-26, 23:46   

Marek1603 napisał/a:
1,2 Tce 115km Jednostka zbudowana na 1,2 75km.
1,2 Tce 125km Jednostka zaprojektowana od nowa

Oba to ta sama konstrukcja - Renault 1,2 TCe H5Ft / Nissan 1,2 HR12DDT:

https://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_HR_engine#HR12DDT_%28Renault_1.2_GDI/H5Ft%29



Marek1603 pomylił pierwszy ze starym 1,2 TCE 100 KM D4Ft:

https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_D-Type_engine#D4FT
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-27, 13:01   

Od pewnego dziennikarza motoryzacyjnego dostalem informacje, ze male, trzycylindrowce z turbo, w okolicach 100KM inzynierowie projektuja na 200-300 tys km bezawaryjen pracy, potem remont. Bez tyrbu z 4 cylindrami wartosc podskakuje do 400-500 tys km.
Litrowe silniki turbo pow. 120KM sa projektowane na 150 tys km.

Brzmi rozsadnie...
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-12-27, 15:23   

A TD miały wytrzymywać spokojnie 500kkm, a sypią się po 200. Dziwne, bo zwłaszcza wszystkie sprowadzane. ;-) :mrgreen:
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-27, 17:09   

Mam już "zaklepanego" MCV 1,2 75kM z fabrycznym gazem ( z fabryki a nie dorabianego przez dealera. A że sprzęty projektuje sie na coraz krócej to juz tak będze i to coraz gorzej I to nie tylko auta ale poi prostu wszystko...
 
Czort 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 101
Skąd: Wlkp
Wysłany: 2017-12-27, 17:25   

Marek1603 napisał/a:
A TD miały wytrzymywać spokojnie 500kkm, a sypią się po 200. Dziwne, bo zwłaszcza wszystkie sprowadzane. ;-) :mrgreen:

Po przejechaniu polskiej granicy przekręca się licznik o ok.500kkm, co nie znaczy że bez awarii tyle u lekarzy wytrzymały.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2017-12-27, 19:47   

Taaa. Raz to u Turka drugi na granicy i trzeci w komisie pewnie. Każdy musi zarobić. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-28, 00:20   

Ciut odbijamy od meritum... Tak sobie czytam i widzę , że ten D4F hydraulicznych szklanek nie ma. Pytanie zatem jak się mają zawory jak często trzeba je regulować i czy w takim aucie zagazowanym w fabryce gniazda zaworowe i same zawory rzeczywiście są do gazu przystosowane?
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2017-12-28, 10:28   

Regulacja luzów w 1.2 nie jest ujęta w serwisówce, czyli dla własnego spokoju można sprawdzić po 150.000 km jazdy na PB. Na LPG standardowo się sprawdza co 20.000.
 
Fruxo 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: lpg 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Lis 2016
Posty: 1825
Skąd: wwa
Wysłany: 2017-12-28, 10:42   

Regulacja zaworowa jest potrzebna w momencie występowania niepoprawnej mieszanki --->wyższej temp. w komorze
Przy lpg wypada częściej ponieważ instalacje są ogólnie strojone i nie adaptują się do zmiennych warunków tak jak macierzyste zasilanie benzynowe więc większy czas pracują niepoprawnie.
W przypadku instalacji fabrycznych korekty dawek są prowadzane na bieżącą więc przypuszczamy że producent tak ustawił korekty wtrysku że temperatura uzyskiwana w komorze spalania jest podobna do tej przy pracy na benzynie.
Teoretycznie gaz ma większą temp spalania ale jest to marginalna różnica w porównaniu do wahań składu mieszanki.
 
Angh 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-28, 12:19   

Podobno fabryczny gaz zakładają w Kleszczowie. Homologacja i te sprawy, Wczoraj się dowiedziałem...
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-28, 13:47   

Angh napisał/a:
Podobno fabryczny gaz zakładają w Kleszczowie. Homologacja i te sprawy, Wczoraj się dowiedziałem...

Czyli jeśli to prawda to zawory i gniazda seryjne... W moim CNG był to inny silnik o znaczeniu YNG. Miał wyższy stopień sprężania ( tłoki nie płaskie a trapezowe ) i utwardzone zawory i gniazda. dzisiaj rozmawiałem z kolega i dowiedziałem się, że firmy odchodzą od popychaczy hydraulicznych. No cóż po co ma coś być bezobsługowe lub trwalsze. Ale o tym było wyżej :-| . A to CNG to nawet teraz przy cenie 3,29 /m³ wychodzi podobnie jak LPG ( no może ciut drożej ) bo metan jest kaloryczniejszy i paki go mniej m³ jak benzyny a tej ostatniej to wcale ( choć fabryka zaleca 10% przebiegu robić na etylinie). Mój pali po mieście 7,5m³ a LPG paliłby z 10 i do tego z litr etyliny...
 
Angh 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-28, 13:55   

Podobno gniazda i zawory przystosowane do lpg montują w fabryce. Gaz u nas, jak wspominałem sprawa się rozbija o homologacje. To info od sprzedawcy.
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-28, 14:37   

Angh napisał/a:
Podobno gniazda i zawory przystosowane do lpg montują w fabryce.

Pytanie tylko czy do wszystkich silników czy tylko do tych, które mają być przerobione?
Bo jeśli do wszystkich to lepiej chyba gaz zamontować samemu...
 
Angh 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-28, 15:41   

Tego nie wiem czy do wszystkich. Ja zamawiałem z lpg i tak mi klarował sprzedawca.
 
goswee 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.2 16V 73 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 300
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-28, 23:55   

dla silnika zawsze lepiej jest gazu w cale nie montować.
_________________
Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
 
Angh 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: SCe 115 + LPG
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 08 Gru 2017
Posty: 24
Skąd: Łódź
Wysłany: 2017-12-29, 00:33   

Bez przesady z tym strachem przed gazem, ja w 18 letnim samochodzie mam gaz od 14 lat, oprócz wymiany reduktora i cewki nic nie robiłem. Oczywiście że częściej świece i kable wymieniałem, ale to akurat po 2-3 tankowaniach się zwracało. Żadnych problemów z silnikiem z powodu instalacji gazowej nie miałem. Zresztą gdyby nie "ruda" to bym nie zmieniał auta. Moim zdaniem dobra instalacja gazowa to same +, ale jak ktoś "oszczędnie" u Kazia założy to mogą być problemy, stąd wybór instalacji fabrycznej :-P
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-29, 08:49   

Jest jeszcze opcja kupić 1,2 75KM i zagazować samemu (póki jeszcze są nowe w tej wersji...).
Ostatnio zmieniony przez darek.s 2017-12-29, 08:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
maugu 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige2
Pomogła: 6 razy
Dołączyła: 16 Gru 2017
Posty: 615
Skąd: Polska
Wysłany: 2017-12-29, 10:10   

Angh napisał/a:
Tego nie wiem czy do wszystkich. Ja zamawiałem z lpg i tak mi klarował sprzedawca.

Czytałam, gdzieś na forum, że głowice silników przeznaczonych do zagazowania są inaczej oznaczone . W innym wątku była informacja, że "w Jaszpolu mówil" o montażu lpg w regionie łódzkim w firmie "Nagaz Stefanowski". Też jestem zainteresowana tematem lpg do Dustera w wersji fabrycznej i jeżeli byłoby coś więcej wiadomo o firmie montującej instalację to proszę o info bo troszkę niepokojąca jest blokada edycji sterownika.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2017-12-29, 11:13   

Czytając ten wątek proponuję montaż w Daci silnika WARP lub silnika kwantowego. :-P
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-29, 11:18   

Prima Aprilis za trzy miesiące...
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1812
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-29, 11:56   

Temat silników z fabrycznym LPG był już poruszany nie jeden raz na forum. I tak np. silnik D4F bez gazu miał oznaczenie kodowe 732 a ten sam motor z fabryczną instalacją LPG miał już oznaczenie 734. Oba te 2 silniki różnią się górą czyli głowicą - mają utwardzone gniazda zaworowe i prawdopodobnie inne zawory ( grubsze trzonki ???). Za równo w jednym i w drugim przypadku gdy motor użytkowany jest na gazie należy kontrolować luz zaworowy. Przy dołożonej instalacji co 20-25 tys km , a przy fabrycznej co 30tyś może więcej. Niestety ale nic z tym się nie zrobi. Silniki Renault w porównaniu do producentów aut japońskich ( mazdy, toyoty) czy amerykańskich ( ford) mają głowice z mniej wytrzymałego materiału i np. w naszych silnikach przy przebiegu +/- 90 tys km jeżdżąc na benzynie trzeba wyregulować zawory a u innych producentów nie. Pisze to z doświadczenia gdzie w Thalii 1 miałem motor 1.4 8v ( K7J) i przy przebiegu 90tyś km zawory wymagały już regulacji gdzie nic takiego nie występuje w w/w fordach czy toyotach eksploatowanych na PB i przebiegach prawie 200tyś km
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2017-12-29, 11:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
darek.s 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: D4F 1,2 75KM zagazowany u dealera
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 25 Gru 2017
Posty: 137
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-29, 12:28   

W zasadzie juz zdecydowałem sie na auto nowe i to właśnie z silnikiem 1,2 75KM póki jeszcze są. Ale w tej sytuacji jesli wezme auto bez gazu to nawet zagazowane przez dealera nie bedzie tak dobra jak to z gazem z fabryk... A tych motorów produkować juz nie będą :-? i
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne