Zastanawiam się zatem, jak głośno musi być w Sandero Stepway...
Kol. matucha posiadał starego stepwaya - sandero I gen. - i do niego porównuje rapida.
W nowym stepwayu - sandero II gen. - jest ciszej niż w starym, ale nie wiem, jak się to ma do tej skody, bo np w tej tabelce nie ma wszystkich silników.
Chociaż TCE90 w sandero II jest akurat cichsze niż 1.2 w rapidzie (dB):
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-02, 13:52
bebe napisał/a:
A to nie jest czasem tak, że te nowe silniki jest trudno wyciszyć?
W zeszłym roku miałem przyjemność jechać ze szwagrem do Schwarzwaldu nowym BMW ( nie pamiętam jaki to był dokładnie model, gdyż auto było z wypożyczalni. Ale był to diesel o mocy ponad 200 KM. Buda - kombi). I muszę przyznać, ze jezeli chodzi o wyciszenie to po prostu BAJKA - momentalnie 240km\h i cichutko...a jechaliśmy w pięć osób. Jedynie co to bardzo niewygodnie na tylnych siedzeniach przy 3 osobach.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-02, 18:51
Karenzo napisał/a:
niech ktoś go w końcu zbanuje
Ale co - nie ma trochę racji?
Poza Dusterem i wersjami "golas" cała reszta Dacii właśnie prezentuje się tak jak on opisał.
Jak dobrze poszukasz znajdziesz auto konkurencji, które będzie lepsze, z lepszym silnikiem, lepiej wykonane i TAŃSZE.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-11-02, 18:52, w całości zmieniany 1 raz
Nie ma powodu - negatywne (nawet błędne) poglądy nt Dacii są u nas dozwolone, ogólna marudność też (; a kol. Lza zazwyczaj wyraża się wystarczająco kulturalnie i schludnie, żeby nie podpaść także ze względów formalnych.
A coś takiego jak celowe działanie przeciwko porządkowi i spokojowi publicznemu ?
Art.51§1KW napisał/a:
Zakłócenie spokoju publicznego to naruszenie równowagi psychicznej ludzi
znajdujących się w miejscach dostępnych dla nieokreślonej liczby osób, naruszenie
to może nastąpić poprzez wywołanie uczucia zaniepokojenia, zdenerwowania itp.
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-02, 20:13, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-02, 20:29
Karenzo, kolega Lza jest bardziej w swoich opiniach ironiczny niż złośliwy. A że wprowadza to trochę fermentu to i bardzo dobrze - nic tak nie podnosi jakości dyskusji jak "wolność słowa".
Nie rozumiem jaką motywacje ma człowiek który wchodzi na forum nie lubianej marki i przekonuje wszystkich do swojej racji . Zwykle takie zachowanie jest domeną mocno niedojrzałej młodzieży ale zdaje się że Lza ma już kilka wiosen na karku .
Gdyby taka krytyka miała podbudowę merytoryczna to można ją pochwalić , ale zwykle bazuje na przeczytanych tutaj wiadomościach odpowiednio wypaczonych .
Najlepszy był tego przykład kiedy komuś urwał się zbiornik lpg przez zły montaż w ASO , oczywiście wyżej wymieniony zaraz grzmiał że w daci pęka sam bagażnik każdemu .
Raz też porównując cenny dustera i vitary zapierał się że można dostać 15 % rabatu kiedy realnie 1-2 % to sukces . Wynikało to iż ktoś opisywał rabaty w peugeo .
Sa jeszcze przykłady z klimatyzacją , pękającym lakierem , rdzą itp
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-02, 21:02, w całości zmieniany 1 raz
Panowie posiadam Dusterka z tego roku golasa i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony wyciszeniem, a mam jeszcze octavie III 1.2tsi i powiem tak jest ciszej w skodzie ale duzej różnicy nie widze, poprzednio miałem Octavie2fl i bylo głosniej niz w Dusterze wiec nie narzekajcie, pozdrawiam
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-02, 22:15 Re: Pożegnanie z Dacią - Przesiadka na Rapid'a
Cav napisał/a:
Udało Ci się jakoś załatwić sprawę z dealerem, czy zostałeś na lodzie i jesteś stratny?
Pod koniec listopada czeka mnie druga i prawdopodobnie ostatnia rozprawa w sądzie.
wieza napisał/a:
czyli wziales podstawowa wersje..
Tak, podstawową, ale jest w niej wszystko to, czego potrzebowałem. Z tego samego powodu kupiłem kiedyś Stepway'a.
eplus napisał/a:
Przy 4000km rocznie zużycie paliwa na setkę nie ma najmniejszego znaczenia. A i silnik TSI może przeżyć właściciela.
Ja robię 20-30tys. rocznie. Mam nadzieję, że nie pojeżdżę nim dłużej niż 5 lat.
Cendra napisał/a:
Ciekaw jestem jak porównasz zawieszenie, Skoda dużo twardsza?
Ja akurat miałem Stepwaya - inne zawieszenie + opony o niższym profilu, więc porównywalnie.
Zbój napisał/a:
Przyznam, że wyciszenie w Rapidzie nie należy do mocnych stron auta, a mam podobny silnik (1.2 TSI 85KM). Mam porównanie z KIĄ Carens - w Skodzie jest głośniej. Zastanawiam się zatem, jak głośno musi być w Sandero Stepway...
laisar napisał/a:
Zbój napisał/a:
Zastanawiam się zatem, jak głośno musi być w Sandero Stepway...
Kol. matucha posiadał starego stepwaya - sandero I gen. - i do niego porównuje rapida.
W nowym stepwayu - sandero II gen. - jest ciszej niż w starym, ale nie wiem, jak się to ma do tej skody, bo np w tej tabelce nie ma wszystkich silników.
Chociaż TCE90 w sandero II jest akurat cichsze niż 1.2 w rapidzie (dB):
Tak, porównuję do Sandero I generacji. Przez chwilę miałem Logana z 2012 roku i tutaj już było porównywalnie.
Różnice szczególnie daje się odczuć przy prędkościach powyżej 130km/h, nie mówiąc już np o prędkościach powyżej 150km/h. Mam akurat to szczęście mieszkać przy autostradzie, a rodzinę mam w Warszawie i niedaleko Świebodzina, więc też to było dla mnie ważne.
Lza napisał/a:
matucha napisał/a:
ostatecznie pożegnałem się z Dacią
Gratki! Poziom bezpieczeństwa też o gwiazdę lepszy.
Coraz częściej okazuje się, że rumuński słup renaulta produkuje samochody toporne, droższe i o gorszych parametrach od konkurentów. Dokąd idziesz dacio?
Gdyby nie to, jak rozwinęła się moja sprawa z ASO Renault i samym Renault biorąc pod uwagę chociażby to, że cała moja rodzina kupowała auta w jednym salonie to pewnie nadal brałbym pod uwagę MCV.
Zastanawiałem się też nad Peugeotem 301 i jego bliźniakiem Citroena.
Przeważyła jednak zniżka jaką posiadam - przy odsprzedaży auto mniej traci na wartości.
No i jeszcze sprawa taka, że akurat u mnie w pracy jest mile widziane, jak ktoś jeździ VW czy skodą
Ostatnio zmieniony przez matucha 2015-11-02, 22:16, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 156 Skąd: Radom
Wysłany: 2015-11-02, 22:42
bebe napisał/a:
A to nie jest czasem tak, że te nowe silniki jest trudno wyciszyć? Akurat Mazda ma chyba nadal wolnossące, ale reszta towarzystwa ma uturbione benzyny, które chyba mają nieco wyższe brzmienie i tym samym są trudniejsze (droższe) w wyciszeniu, niż burczące wolnossące.
1. Aerodynamika przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i hałasu również
2. Zmniejszenie hałasu wymaga zaawansowanych prac. Ludzie od 60 lat chcą to symulować. Im droższy segment tym bardziej komfortowo. Rzecz zarówno w kształcie uszczelek, jak i aerodynamice, materiałach wygłuszających (które podnoszą masę, stąd taka S. Rapid, czy Suzuki Alto nie będą ciche). Lecz również w konstrukcjach silników: wałki wyrównoważające, materiały na kolektor ssący, tłumiki szmerów ssania, komory rezonansowe za turbosprężarką. Pasowanie elementów i gładkość powierzchni w ruchu posuwisto-zwrotnym. W tanim aucie nigdy to nie będzie dopracowane do wysokiego poziomu, bo naklady się nie zwrócą. Znaczenie ma również sztywność nadwozia.
3. Do sedna, zauważ, że auta z turbo mają często (nie zawsze) mniejszą ilość tłumików. Na łopatkach następuje spadek ciśnienia (pulsacji) spalin - podobnie jak w tłumikach.
3a. Sprężarki napędzane turbo (i nie tylko) dość szybko osiągają granicę pompowania. Ciężko znaleźć turbobenzynę o mocy max. osiąganej powyżej 5000 obr./min. kiedy w wolnossących bywa i przy 6000. Nie trudno 1.6 MultiJet'em 2 położyć wskazówkę obrotomierza na piątce, ale co z tego, kiedy moc max. kończy się poniżej 4.
Historia z polskiego podwórka:
Star_T359E
Zauważ niewielki wzrost mocy i momentu. Po co więc uturbiona wersja? Aby zmniejszyć zadymienie spalin - teraz się to nazywa ilość cząstek stałych. Przy okazji ten uturbiony jest cichszy. Stara 1142 można jeszcze gdzieniegdzie spotkać na drodze.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2015-11-02, 22:44, w całości zmieniany 1 raz
Zastanawiam się zatem, jak głośno musi być w Sandero Stepway...
Słuchałem jakiś czas temu testu nowej Octavii na TOK FM i tam prowadzący też mieli zastrzeżenia do wyciszenia nowych modeli Skody, twierdząc że zaoszczędzono na wytłumieniu w stosunku do starszych generacji. W zeszłym tygodniu też odsłuchałem testu Mazdy 6 i według nich też jest głośno - także współczesny bożek w postaci maksymalizacji zysku dopadł wszystkich producentów. Podobnie było w innym teście, gdzie na warsztat wzięto nową Fabie z silnikiem TSI 110 Km. Też ponoć jest głośno przy 100 km\h. To tylko auta klasy B.
A w Sandero Stepway? Nie ma sensu dramatyzować - nie ma tragedii. Owszem zaczyna być głośno powyżej 100km\h. Szczególnie, gdy jest dość silny wiatr - choćby jak wczoraj 5-7 m\s w porywach do ponad 15 m\s.
Czy ja wiem, u mnie jest niesamowicie cicho, nawet wydaje mi się że demówka z 2014 miała bardziej słyszalną tylną oś niż jest to u mnie.
Słuchałem jakiś czas temu testu nowej Octavii na TOK FM i tam prowadzący też mieli zastrzeżenia do wyciszenia nowych modeli Skody, (...)odsłuchałem testu Mazdy 6 i według nich też jest głośno - także współczesny bożek w postaci maksymalizacji zysku dopadł wszystkich producentów
Czy ja wiem, u mnie jest niesamowicie cicho, nawet wydaje mi się że demówka z 2014 miała bardziej słyszalną tylną oś niż jest to u mnie.
Miałem kilka Octavii. Lepiej wyposażone modele były cichsze (nawet diesle w stosunku do "ubogich" wersji benzynówek), lepiej wytłumione. Te ubogie - głośniejsze. Może tu tkwi źródło owych uwag na temat wyciszenia aut?
Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2 Pomógł: 5 razy Dołączył: 30 Sie 2015 Posty: 1353 Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-04, 09:05
piku napisał/a:
Miałem kilka Octavii. Lepiej wyposażone modele były cichsze (nawet diesle w stosunku do "ubogich" wersji benzynówek), lepiej wytłumione. Te ubogie - głośniejsze. Może tu tkwi źródło owych uwag na temat wyciszenia aut?
Zapewne tak jest jak piszesz. Kilka lat temu jak przymierzałem się do Fiata Bravo to korespondowałem z właścicielem tego samochodu. I poradził mi, żebym nie kupował podstawowej wersji wyposażenia z silnikiem benzynowym 90 KM ( można go było kupić na 44000 zł) bo jest o wiele gorzej wykonany (narzekał na skrzypiące plastiki i hałas) niż wyższe opcje wyposażenia.
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-15, 23:52
gregorisan napisał/a:
matucha napisał/a:
No to stuknęło mi dzisiaj 1300km
Zadowolony ?
Jak narazie tak.
Chociaż najbardziej zadowolony bym był, gdyby złożyć auto z wszystkich samochodów jakie dotychczas miałem
Brakuje np automatycznego załączania grzania szyby i lusterek, jakie miałem w Polonezie
Skrzyni biegów umiejscowionej jak w Pandzie
Prześwitu z Sandero;-)
i łatwości do znalezienia miejsca parkingowego jak w Up'ie
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-30, 22:00
ciekawe jak oceniłbyś sytuację AD 2017/18 ?
ja po niecałym roku i 60 000 km rozstałem się z trzecią z rzędu Dacią - Logan MCV
uważam że relacja cena/jakość/wyposażenie obecnie w Dacii na tle konkurencji jest znacznie mniej korzystna niż wtedy gdy kupowałem Logana MCV I
a może moje wymagania rosną ? ;)
Lza napisał/a:
matucha napisał/a:
ostatecznie pożegnałem się z Dacią
Gratki! Poziom bezpieczeństwa też o gwiazdę lepszy.
Coraz częściej okazuje się, że rumuński słup renaulta produkuje samochody toporne, droższe i o gorszych parametrach od konkurentów. Dokąd idziesz dacio?
Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2012 Posty: 384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-30, 22:25
nawiązywałem do opinii LZA sprzed dwóch lat:
"Coraz częściej okazuje się, że rumuński słup renaulta produkuje samochody toporne, droższe i o gorszych parametrach od konkurentów. Dokąd idziesz dacio?"
Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017 Pomógł: 11 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 813 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-30, 22:59
U mnie sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Z Dacią rozstałem się praktycznie tylko przed podejście ASO. U mnie w domu było 5 aut z Renault/Dacia, a jak się zaczęło coś dziać, to mnie po prostu olali.
Zresztą skodę wybrałem, gdyż po prostu mam na nią zniżki i u mnie w pracy jest mile widziane, gdy jeździsz Skodą/VW/Seatem.
Same auta trudno porównywać - zarówno Sandero, jak i MCV miałem Ph I.
Teraz trasę Poznań - Zielona Góra jestem w stanie zrobić w godzinę ze średnim spalaniem 10. Dacią w blisko półtora i spalaniem 20l LPG. Przed samym wyjazdem trzeba było zatankować, żeby w ogóle starczyło na całą trasę.
Nie rozumiem też do końca samego podejścia Renault. Użytkuję czasami 13-letnie Kangoo i 4-letniego Dokkera. Obydwa 1,5 dci. Skrzynia biegów w Renault chodzi o niebo lepiej niż w Dokkerze. Nie szło tego po prostu przenieść do Dokkera?
Gdy kupowałem Stepwaya'a to w sumie ze względu na cenę. Miałem Pandę, z której byłem bardzo zadowolony, ale była już leciwa, nie miała klimatyzacji, co akurat mi mocno doskwierało. W momencie kupna Stepway był tańszy od Pandy, a do tego na tyle duży, że z 2-ką dzieci spokojnie można było jechać na wakacje.
Toporność była jego zaletą - stare 1,6. Ale niestety, gdybym się trochę nie znał a autach, to raz z trasy musiałaby mnie laweta ściagnąć. A upalił się kabel od świecy zapłonowej. Przepalały się często żarówki w przełącznikach - na szczęście opanowałem ich wymianę, bo inaczej też by mnie to kosztowało w serwisie niezłe pieniądze.
Teraz brakuje mi za to czasami prześwitu ze Stepway, czy bagażnika z MCV. 7 siedzeń też by się raz po raz przydało
No i ceny serwisu auta z LPG w Renault - jazda na gazie wcale nie była tańsza, niż teraz na benzynie.
_________________ Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum