Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pożegnanie z Dacią - Przesiadka na Rapid'a
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-02, 13:49   

Zbój napisał/a:
Zastanawiam się zatem, jak głośno musi być w Sandero Stepway...

Kol. matucha posiadał starego stepwaya - sandero I gen. - i do niego porównuje rapida.

W nowym stepwayu - sandero II gen. - jest ciszej niż w starym, ale nie wiem, jak się to ma do tej skody, bo np w tej tabelce nie ma wszystkich silników.

Chociaż TCE90 w sandero II jest akurat cichsze niż 1.2 w rapidzie (dB):
Kod:
marka model   silnik     rok     luz     50km/h  80km/h  100km/h 120km/h 140km/h
Dacia Sandero 1.6        2008    47,1    57,9    66,6    70,2    72,5    75,0
Dacia Sandero 1.2 16V    2010    42,7    64,5    67,3    70,9    73,4    76,8
Dacia Sandero 0.9        2013    43,9    54,0    62,1    65,9    67,5    69,5
Skoda Rapid   1.2        2013    44,9    57,5    62,9    65,4    69,2    71,8
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-02, 13:52   

bebe napisał/a:
A to nie jest czasem tak, że te nowe silniki jest trudno wyciszyć?

W zeszłym roku miałem przyjemność jechać ze szwagrem do Schwarzwaldu nowym BMW ( nie pamiętam jaki to był dokładnie model, gdyż auto było z wypożyczalni. Ale był to diesel o mocy ponad 200 KM. Buda - kombi). I muszę przyznać, ze jezeli chodzi o wyciszenie to po prostu BAJKA - momentalnie 240km\h i cichutko...a jechaliśmy w pięć osób. Jedynie co to bardzo niewygodnie na tylnych siedzeniach przy 3 osobach.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-02, 16:18   

gregorisan napisał/a:
nowym BMW ( nie pamiętam jaki to był dokładnie model, gdyż auto było z wypożyczalni. Ale był to diesel o mocy ponad 200 KM.

Mówimy o uturbionych benzynach i raczej niższej półce. ;)
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-02, 18:47   

bebe napisał/a:
Mówimy o uturbionych benzynach i raczej niższej półce. ;)

Zawsze trzeba stawiać sobie ..jak i innym ( Dacii) "wysoko poprzeczkę". ;-)
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-02, 18:51   

Karenzo napisał/a:
niech ktoś go w końcu zbanuje


Ale co - nie ma trochę racji?
Poza Dusterem i wersjami "golas" cała reszta Dacii właśnie prezentuje się tak jak on opisał.
Jak dobrze poszukasz znajdziesz auto konkurencji, które będzie lepsze, z lepszym silnikiem, lepiej wykonane i TAŃSZE.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2015-11-02, 18:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-02, 20:06   

laisar napisał/a:

Nie ma powodu - negatywne (nawet błędne) poglądy nt Dacii są u nas dozwolone, ogólna marudność też (; a kol. Lza zazwyczaj wyraża się wystarczająco kulturalnie i schludnie, żeby nie podpaść także ze względów formalnych.


A coś takiego jak celowe działanie przeciwko porządkowi i spokojowi publicznemu ?

Art.51§1KW napisał/a:
Zakłócenie spokoju publicznego to naruszenie równowagi psychicznej ludzi
znajdujących się w miejscach dostępnych dla nieokreślonej liczby osób, naruszenie
to może nastąpić poprzez wywołanie uczucia zaniepokojenia, zdenerwowania itp.
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-02, 20:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-02, 20:29   

Karenzo, kolega Lza jest bardziej w swoich opiniach ironiczny niż złośliwy. A że wprowadza to trochę fermentu to i bardzo dobrze - nic tak nie podnosi jakości dyskusji jak "wolność słowa". :-)
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-02, 20:39   

Tylko jak udowodnisz naruszenie swojej równowagi psychicznej? :mrgreen:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-11-02, 21:02   

Nie rozumiem jaką motywacje ma człowiek który wchodzi na forum nie lubianej marki i przekonuje wszystkich do swojej racji . Zwykle takie zachowanie jest domeną mocno niedojrzałej młodzieży ale zdaje się że Lza ma już kilka wiosen na karku .
Gdyby taka krytyka miała podbudowę merytoryczna to można ją pochwalić , ale zwykle bazuje na przeczytanych tutaj wiadomościach odpowiednio wypaczonych .

Najlepszy był tego przykład kiedy komuś urwał się zbiornik lpg przez zły montaż w ASO , oczywiście wyżej wymieniony zaraz grzmiał że w daci pęka sam bagażnik każdemu .
Raz też porównując cenny dustera i vitary zapierał się że można dostać 15 % rabatu kiedy realnie 1-2 % to sukces . Wynikało to iż ktoś opisywał rabaty w peugeo .
Sa jeszcze przykłady z klimatyzacją , pękającym lakierem , rdzą itp
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-11-02, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-11-02, 21:10   

Przejmujesz się nim a on siedzi przed kompem z browarem i się śmieje. Nie lepiej poprostu go dodać do ignorowanych?
 
trei 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6MPI
Rocznik: 2015
Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 2
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2015-11-02, 21:37   

Panowie posiadam Dusterka z tego roku golasa i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony wyciszeniem, a mam jeszcze octavie III 1.2tsi i powiem tak jest ciszej w skodzie ale duzej różnicy nie widze, poprzednio miałem Octavie2fl i bylo głosniej niz w Dusterze wiec nie narzekajcie, pozdrawiam
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-02, 22:15   Re: Pożegnanie z Dacią - Przesiadka na Rapid'a

Cav napisał/a:
Udało Ci się jakoś załatwić sprawę z dealerem, czy zostałeś na lodzie i jesteś stratny?


Pod koniec listopada czeka mnie druga i prawdopodobnie ostatnia rozprawa w sądzie.

wieza napisał/a:
czyli wziales podstawowa wersje..

Tak, podstawową, ale jest w niej wszystko to, czego potrzebowałem. Z tego samego powodu kupiłem kiedyś Stepway'a.

eplus napisał/a:
Przy 4000km rocznie zużycie paliwa na setkę nie ma najmniejszego znaczenia. A i silnik TSI może przeżyć właściciela.

Ja robię 20-30tys. rocznie. Mam nadzieję, że nie pojeżdżę nim dłużej niż 5 lat.

Cendra napisał/a:
Ciekaw jestem jak porównasz zawieszenie, Skoda dużo twardsza?

Ja akurat miałem Stepwaya - inne zawieszenie + opony o niższym profilu, więc porównywalnie.

Zbój napisał/a:

Przyznam, że wyciszenie w Rapidzie nie należy do mocnych stron auta, a mam podobny silnik (1.2 TSI 85KM). Mam porównanie z KIĄ Carens - w Skodzie jest głośniej. Zastanawiam się zatem, jak głośno musi być w Sandero Stepway...


laisar napisał/a:
Zbój napisał/a:
Zastanawiam się zatem, jak głośno musi być w Sandero Stepway...

Kol. matucha posiadał starego stepwaya - sandero I gen. - i do niego porównuje rapida.

W nowym stepwayu - sandero II gen. - jest ciszej niż w starym, ale nie wiem, jak się to ma do tej skody, bo np w tej tabelce nie ma wszystkich silników.

Chociaż TCE90 w sandero II jest akurat cichsze niż 1.2 w rapidzie (dB):


Tak, porównuję do Sandero I generacji. Przez chwilę miałem Logana z 2012 roku i tutaj już było porównywalnie.

Różnice szczególnie daje się odczuć przy prędkościach powyżej 130km/h, nie mówiąc już np o prędkościach powyżej 150km/h. Mam akurat to szczęście mieszkać przy autostradzie, a rodzinę mam w Warszawie i niedaleko Świebodzina, więc też to było dla mnie ważne.

Lza napisał/a:
matucha napisał/a:
ostatecznie pożegnałem się z Dacią


Gratki! Poziom bezpieczeństwa też o gwiazdę lepszy.
Coraz częściej okazuje się, że rumuński słup renaulta produkuje samochody toporne, droższe i o gorszych parametrach od konkurentów. Dokąd idziesz dacio?

Gdyby nie to, jak rozwinęła się moja sprawa z ASO Renault i samym Renault biorąc pod uwagę chociażby to, że cała moja rodzina kupowała auta w jednym salonie to pewnie nadal brałbym pod uwagę MCV.
Zastanawiałem się też nad Peugeotem 301 i jego bliźniakiem Citroena.
Przeważyła jednak zniżka jaką posiadam - przy odsprzedaży auto mniej traci na wartości.
No i jeszcze sprawa taka, że akurat u mnie w pracy jest mile widziane, jak ktoś jeździ VW czy skodą :-P
Ostatnio zmieniony przez matucha 2015-11-02, 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
rafal_rx 


Marka: Fiat
Model: 500L
Silnik: 1.6 Multijet II
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2014
Posty: 156
Skąd: Radom
Wysłany: 2015-11-02, 22:42   

bebe napisał/a:
A to nie jest czasem tak, że te nowe silniki jest trudno wyciszyć? Akurat Mazda ma chyba nadal wolnossące, ale reszta towarzystwa ma uturbione benzyny, które chyba mają nieco wyższe brzmienie i tym samym są trudniejsze (droższe) w wyciszeniu, niż burczące wolnossące.

1. Aerodynamika przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i hałasu również
2. Zmniejszenie hałasu wymaga zaawansowanych prac. Ludzie od 60 lat chcą to symulować. Im droższy segment tym bardziej komfortowo. Rzecz zarówno w kształcie uszczelek, jak i aerodynamice, materiałach wygłuszających (które podnoszą masę, stąd taka S. Rapid, czy Suzuki Alto nie będą ciche). Lecz również w konstrukcjach silników: wałki wyrównoważające, materiały na kolektor ssący, tłumiki szmerów ssania, komory rezonansowe za turbosprężarką. Pasowanie elementów i gładkość powierzchni w ruchu posuwisto-zwrotnym. W tanim aucie nigdy to nie będzie dopracowane do wysokiego poziomu, bo naklady się nie zwrócą. Znaczenie ma również sztywność nadwozia.
3. Do sedna, zauważ, że auta z turbo mają często (nie zawsze) mniejszą ilość tłumików. Na łopatkach następuje spadek ciśnienia (pulsacji) spalin - podobnie jak w tłumikach.
3a. Sprężarki napędzane turbo (i nie tylko) dość szybko osiągają granicę pompowania. Ciężko znaleźć turbobenzynę o mocy max. osiąganej powyżej 5000 obr./min. kiedy w wolnossących bywa i przy 6000. Nie trudno 1.6 MultiJet'em 2 położyć wskazówkę obrotomierza na piątce, ale co z tego, kiedy moc max. kończy się poniżej 4.

Historia z polskiego podwórka:
Star_T359E
Zauważ niewielki wzrost mocy i momentu. Po co więc uturbiona wersja? Aby zmniejszyć zadymienie spalin - teraz się to nazywa ilość cząstek stałych. Przy okazji ten uturbiony jest cichszy. Stara 1142 można jeszcze gdzieniegdzie spotkać na drodze.
Ostatnio zmieniony przez rafal_rx 2015-11-02, 22:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2015-11-03, 12:41   

gregorisan napisał/a:
Zbój napisał/a:
Zastanawiam się zatem, jak głośno musi być w Sandero Stepway...

Słuchałem jakiś czas temu testu nowej Octavii na TOK FM i tam prowadzący też mieli zastrzeżenia do wyciszenia nowych modeli Skody, twierdząc że zaoszczędzono na wytłumieniu w stosunku do starszych generacji. W zeszłym tygodniu też odsłuchałem testu Mazdy 6 i według nich też jest głośno - także współczesny bożek w postaci maksymalizacji zysku dopadł wszystkich producentów. Podobnie było w innym teście, gdzie na warsztat wzięto nową Fabie z silnikiem TSI 110 Km. Też ponoć jest głośno przy 100 km\h. To tylko auta klasy B.
A w Sandero Stepway? Nie ma sensu dramatyzować - nie ma tragedii. Owszem zaczyna być głośno powyżej 100km\h. Szczególnie, gdy jest dość silny wiatr - choćby jak wczoraj 5-7 m\s w porywach do ponad 15 m\s.


Czy ja wiem, u mnie jest niesamowicie cicho, nawet wydaje mi się że demówka z 2014 miała bardziej słyszalną tylną oś niż jest to u mnie.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2015-11-03, 19:44   

czaju napisał/a:
gregorisan napisał/a:
Słuchałem jakiś czas temu testu nowej Octavii na TOK FM i tam prowadzący też mieli zastrzeżenia do wyciszenia nowych modeli Skody, (...)odsłuchałem testu Mazdy 6 i według nich też jest głośno - także współczesny bożek w postaci maksymalizacji zysku dopadł wszystkich producentów

Czy ja wiem, u mnie jest niesamowicie cicho, nawet wydaje mi się że demówka z 2014 miała bardziej słyszalną tylną oś niż jest to u mnie.


Miałem kilka Octavii. Lepiej wyposażone modele były cichsze (nawet diesle w stosunku do "ubogich" wersji benzynówek), lepiej wytłumione. Te ubogie - głośniejsze. Może tu tkwi źródło owych uwag na temat wyciszenia aut?
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-04, 09:05   

piku napisał/a:
Miałem kilka Octavii. Lepiej wyposażone modele były cichsze (nawet diesle w stosunku do "ubogich" wersji benzynówek), lepiej wytłumione. Te ubogie - głośniejsze. Może tu tkwi źródło owych uwag na temat wyciszenia aut?

Zapewne tak jest jak piszesz. Kilka lat temu jak przymierzałem się do Fiata Bravo to korespondowałem z właścicielem tego samochodu. I poradził mi, żebym nie kupował podstawowej wersji wyposażenia z silnikiem benzynowym 90 KM ( można go było kupić na 44000 zł) bo jest o wiele gorzej wykonany (narzekał na skrzypiące plastiki i hałas) niż wyższe opcje wyposażenia.
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-09, 20:57   

No to stuknęło mi dzisiaj 1300km ;-)
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2015-11-10, 18:29   

matucha napisał/a:
No to stuknęło mi dzisiaj 1300km

Zadowolony :-) ?
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-11-15, 23:52   

gregorisan napisał/a:
matucha napisał/a:
No to stuknęło mi dzisiaj 1300km

Zadowolony :-) ?


Jak narazie tak.

Chociaż najbardziej zadowolony bym był, gdyby złożyć auto z wszystkich samochodów jakie dotychczas miałem :-P

Brakuje np automatycznego załączania grzania szyby i lusterek, jakie miałem w Polonezie
Skrzyni biegów umiejscowionej jak w Pandzie
Prześwitu z Sandero;-)
i łatwości do znalezienia miejsca parkingowego jak w Up'ie :-P
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-30, 20:52   

No i stuknęło 2 lata i 53 tys. km :-D
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-30, 22:00   

ciekawe jak oceniłbyś sytuację AD 2017/18 ?

ja po niecałym roku i 60 000 km rozstałem się z trzecią z rzędu Dacią - Logan MCV

uważam że relacja cena/jakość/wyposażenie obecnie w Dacii na tle konkurencji jest znacznie mniej korzystna niż wtedy gdy kupowałem Logana MCV I

a może moje wymagania rosną ? ;)


Lza napisał/a:
matucha napisał/a:
ostatecznie pożegnałem się z Dacią


Gratki! Poziom bezpieczeństwa też o gwiazdę lepszy.
Coraz częściej okazuje się, że rumuński słup renaulta produkuje samochody toporne, droższe i o gorszych parametrach od konkurentów. Dokąd idziesz dacio?
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-30, 22:06   

Marckok napisał/a:
ciekawe jak oceniłbyś sytuację AD 2017/18 ?

Tzn??
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Marckok 


Marka: Reanult
Model: Trafic
Silnik: 2.0
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sie 2012
Posty: 384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-30, 22:25   

nawiązywałem do opinii LZA sprzed dwóch lat:

"Coraz częściej okazuje się, że rumuński słup renaulta produkuje samochody toporne, droższe i o gorszych parametrach od konkurentów. Dokąd idziesz dacio?"
 
matucha 



Marka: Skoda / VW
Model: Rapid / Up!
Silnik: 1,0 TSI / 1,0 MPI
Rocznik: 2019/2017
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 24 Maj 2010
Posty: 813
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-12-30, 22:59   

U mnie sprawa jest trochę bardziej skomplikowana. Z Dacią rozstałem się praktycznie tylko przed podejście ASO. U mnie w domu było 5 aut z Renault/Dacia, a jak się zaczęło coś dziać, to mnie po prostu olali.

Zresztą skodę wybrałem, gdyż po prostu mam na nią zniżki i u mnie w pracy jest mile widziane, gdy jeździsz Skodą/VW/Seatem.

Same auta trudno porównywać - zarówno Sandero, jak i MCV miałem Ph I.
Teraz trasę Poznań - Zielona Góra jestem w stanie zrobić w godzinę ze średnim spalaniem 10. Dacią w blisko półtora i spalaniem 20l LPG. Przed samym wyjazdem trzeba było zatankować, żeby w ogóle starczyło na całą trasę.

Nie rozumiem też do końca samego podejścia Renault. Użytkuję czasami 13-letnie Kangoo i 4-letniego Dokkera. Obydwa 1,5 dci. Skrzynia biegów w Renault chodzi o niebo lepiej niż w Dokkerze. Nie szło tego po prostu przenieść do Dokkera?

Gdy kupowałem Stepwaya'a to w sumie ze względu na cenę. Miałem Pandę, z której byłem bardzo zadowolony, ale była już leciwa, nie miała klimatyzacji, co akurat mi mocno doskwierało. W momencie kupna Stepway był tańszy od Pandy, a do tego na tyle duży, że z 2-ką dzieci spokojnie można było jechać na wakacje.

Toporność była jego zaletą - stare 1,6. Ale niestety, gdybym się trochę nie znał a autach, to raz z trasy musiałaby mnie laweta ściagnąć. A upalił się kabel od świecy zapłonowej. Przepalały się często żarówki w przełącznikach - na szczęście opanowałem ich wymianę, bo inaczej też by mnie to kosztowało w serwisie niezłe pieniądze.

Teraz brakuje mi za to czasami prześwitu ze Stepway, czy bagażnika z MCV. 7 siedzeń też by się raz po raz przydało ;-)

No i ceny serwisu auta z LPG w Renault - jazda na gazie wcale nie była tańsza, niż teraz na benzynie.
_________________
Było Sandero Stepway 1,6MPI + LPG 2010 i Logan MCV 1,6MPI + LPG 2012
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne