W Skodzie Felce miałem reg. świateł hydrauliczną - takie niby strzykawki. Po paru latach płyn wysechł, auto dostało zeza, naprawiać się nie opłacało i trzeba było ustawić na sztywno. Więc proszę nie bluźnić. Tego pokrętła i tak nigdy nie używam, tak samo, jak ustawiania lusterek.
Nie ukrywam że bardzo uważnie czytam Twoje posty, bo jako jeden z niewielu posiadasz Dustera z silnikiem nad którym również się zastanawiam. Szczerze mówiąc myślałem że współpraca po odbiorze przebiegnie bez problemu, a tu widzę "zgrzyty" jak to bywa na początku związku. . . . (szczególnie ta relacja o skrzyni biegów wprawiła mnie w lekką konsternację). . . .no cóż czekam nadal na opinę na temat bieżącej "współpracy" z DD. . . .
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-01, 10:09
jurek napisał/a:
Szkoda,że nie pojmujesz różnicy
ależ pojmuję doskonale miałem do czynienia z takimi pojazdami,(jak chociażby wspomniany star 29 czy stary żuk, nie wspominając o maszynie z 12 cylindrowym dieslem pojemności 38 l, który w ogóle pozbawiony był synchronizacji i przy 8 biegowej skrzyni wymagał bardzo starannej obsługi przy zmianie przełożeń) więc wiem na ten temat więcej niż niejeden forumowy teoretyk. Od tamtej pory zmieniło się jednak wiele - również w technice samochodowej. Lecz w żadną polemikę wchodzić nie zamierzam.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-01-02, 15:03, w całości zmieniany 3 razy
Myłem auto myjką ręczną już kilka razy i myje się je doskonale. Do wszystkich miejsc z wyjątkiem dachu jest dobry dostęp. Nie ma udziwnień, auto jest ładnie podzielone na elementy - co ułatwia mi moje ulubione mycie - segmentowe. Problem jest z dachem przez te relingi, nic nie zrobimy, trzeba się pomęczyć. Dach się myje niewygodnie, a mam 180cm. Nie wyobrażam sobie mieć np. 170 i go dobrze wymyć - nie da się.
Relingi - cudooooooo...... Są śliczne, szczególnie te srebrne. Auto nabiera rasowego wyglądu. Pewnie nie mają żadnego zastosowania praktycznego, ale kto powiedział, że muszą go mieć?
Pisałem już o tym,że Duster ma doskonałej jakości światłą. No to dodam też, że te lampy są ładne, ale nie tylko - są wykonane ze świetnej jakości materiału. Duster to taki kontrast między elementami najgorszego sortu i elementami, których nie powstydziłyby się auta dwóch klas wyżej. Jakość wykonania lamp i przedniej osłony silnika i chłodnicy - doskonała.
Muszę niestety ponarzekać na wycieraczki. Może nie tyle na ich dużą prędkość wycierania, ale na marną jakość. Piórka są sztywne, cienkie, mało masywne i skaczą jak króliki po szybie. Muszę je koniecznie wymienić, tylko nie mam pojęcia na jakie. Czytałem też na forum, aby wymienić je na dłuższe, ale nie wydaje mi się aby była taka potrzeba. Długość jest trafiona w punkt, tylko jakość podobna do tych w Seicento - spodziewałem się znacznie lepszej.
Dodatkowo ich nie rozumiem. Same się włączają, do tego sam włącza się tył. Nie rozkminiłem kiedy jakie się uruchamiają. Wygląda na totalny chaos. Niestety trzeba to mieć na uwadze w zimę i dokładnie je oddzielić od szyby, aby się silnik nie spalił (chyba, że jest jakieś zabezpieczenie przeciążeniowe). Niby nie będziemy chcieli ich włączać, a włączą się same :) Zrobiłem taki błąd - było mroźno i przymarzły mi wycieraczki oraz zamarzła mgła na szybach. Postanowiłem odmrozić i odkleić tylko przód, a tył zostawiałem jak był, bo nie miałem zamiaru ich włączać. Jakże się zdziwiłem, kiedy same mi się włączyły i na szczęście były tylko lekko przymarznięte i się oderwały. Bo gdyby były mocniej to albo oderwałyby kawałek gumy, albo spaliłby się silnik.
Ogromny plus za szybkość nagrzewania i chodzi mi tutaj o nawiew główny, o podgrzewanie foteli i o odmrażacz tylnej szyby. W Ibizie lub Seicento ciepło było dopiero po przejechaniu 3km, tutaj wystarczy kilometr i już dmucha ciepełko. To dla mnie ogromne udogodnienie, bo auto stoi pod chmurką. Serio - to bardzo mocny punkt na plus.
Bardzo, ale to bardzo podobają mi się takie detale wykończeniowe jak - jasne listwy na progach, metaliczna powłoka z tyłu przy drzwiach bagażnika, przednia osłona spodu, tylna osłona. Wygląda to świetnie.
Problem jest niestety pod spodem, bo nic nie jest osłonięte. Przy samochodzie 4x4 powinny być choć plastikowe osłony, a tu wszystko wystaje i sterczy, przez co jest narażone na uszkodzenie.
Bagażnik jest ok. Nie jakiś kolosalny, ale wystarczy. Dostałem gumę w prezencie. Nisko jest tylna, składana w pół półeczka, przez co może wydawać się bardzo płaski, ale po wyjęciu jej jest sporo miejsca. Wielki plus za pełnowymiarowe koło zapasowe. Cieszę się też, że w bagażniku jest światło oraz jest boczna wnęka w której idealnie mieści się 5-litrowa butla z płynem do spryskiwacza.
Gaśnica, trójkąt i apteczka znajdują się w takim woreczku, który na rzepach jest przyczepiony do tylnej powłoki tylnej kanapy. Nie goni po bagażniku i to też mi się podoba.
Klapka wlewu paliwa jest masywna. Nic szczególnego, ale taka właśnie pasuje do tego auta. Ślicznie się komponuje taki duży kawał blachy otwieranej.
Na wlewie mam naklejkę Pb95 i Pb98 - muszę sprawdzić czy silnik rozpoznaje różne paliwo i czy oprogramowanie potrafi uzyskać większą moc z Pb98. Sprawdzę to na hamowni, jak będę robił chip tunning.
Przyciemniane szyby z tyłu ślicznie się komponują w tym aucie. Do tyłu jest marna widzoczność, ale tam mamy kamerkę cofania - o niej napiszę dłuższy tekst. Odradzali mi montowanie, ale nie uległem i teraz nie wyobrażam sobie bez niej życia.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-01-01, 21:04
Jakość pracy wycieraczek to niestety jedno z wielu niedociągnięć Daci Duster, które pojawiło się po lifcie.
Jeśli masz nowy typ mocowania to najlepsze wyjście to wymiana całych ramion.
Szczegóły min, tutaj
http://www.daciaklub.pl/f...1737662#1737662
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Sprawdź może na początek jakie masz ramiona, u mnie są standardowe U, wycieraczki ładnie zbierają wodę i nie narzekam, jest to co prawda stary typ wycieraczki jak w autach z lat 90 ale działa jako ciekawostka Auris 2016 też ma takie "staroświeckie" wycieraczki i dają radę.
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-01-01, 21:41
Jan Dusigaz napisał/a:
jako ciekawostka Auris 2016 też ma takie "staroświeckie" wycieraczki i dają radę.
Mam Aurisa z 2016 i wycieraczki mają mocowanie typu "Hak" i są bez porównania lepsze od tych z Dustera (drugi rok użytkowania i nie ma potrzeby ich wymiany cicho i bez żadnych smug) w przeciwieństwi do Daci. Tu po pierwszym deszczu nie szło jechać.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Jechać się da, deszcz zbierają poprawnie, ale robią to bardzo niekulturalnie - skrzypi, skacze i rwie. Tylko z przodu, bo z tyłu działa gładko.
Montowanie mam dziwne, nie pasuje mi żadne z tych, które znalazłem w internecie. Zrobię zdjęcie, tylko całość jest obudowana i niewiele widać. Musze koniecznie wymienić na porządne wycieraczki. Nie znam się na tym, ale zakładam, że ramion nie trzeba wymieniać, a wystarczy pióra na porządną firmę. Dobrze myślę?
Kacper_Potocki,
Prawdę powiedziawszy nie rozumiem dlaczego tak rozwodzisz się nad światłami. Miałem sandero, zamontowałem philips ultra vision (czy jakoś tak). Dalej świeciły słabo.
Teraz mam Astrę z żarówkami soczewkowymi h7/h1 i różnica jest ogromna. Zamiast na max 30m widzę na 50m. Przy zmianie żarówek na extra wydajne sądze że dodatkowe 10m jeszcze doszło. Jest ogromna róźnica, a nie posiadam ledów ani xenonów.
Wycieraczki sa ok, problemem może być woskowanie samochodu po szybie. Wtedy każda wycieraczka "skacze"
Tylnia wycieraczka włacza się zawsze przy wpięciu wstecznego, każde nowsze autko tak ma.
Gdzieś na forum czytałem o metalowych płytach ochronnych, ale gdzie? Nie pamiętam.
Pb98 sobie odpuść, jest ono dopuszczalne. Niemniej jednak autko jest "wystrojone" na 95 i wszelkie zmiany to tylko placebo.
Chiptuning też sobie odpuść 1.2 TCE oraz 1.4 TCE nie słyną z dobrej trwałości jak 1.6SCE/1.5DCI. Chip może cię bardzo mocno kosztować w dłuższej perspektywie. Po chipie tracisz gwarancje zespół napędowy. (silnik, skrzynia, 4x4 etc.)
Jeśli chodzi o światła to jest moja, subiektywna ocena. Na serio jestem zachwycony ich jakością. Jeśli chcielibyście obiektywną ocenę, to trzeba by postawić obok siebie kilka samochodów i zbadać to organoleptycznie, albo jeszcze lepiej miernikiem ilości lumenów.
Jeśli chodzi o osłony, to te oryginalnie montowane wyglądają ładnie, choć nie pancernie - są plastikowe. Niestety osłaniają tylko mały kawałek silnika, a dalej jest wszystko na wierzchu. Bardzo by się przydała osłona z prawdziwego zdarzenia pod spodem, bo widząc te odstające części układu napędowego i zawieszenia boję się, że czasem o coś zahaczę i będzie "ałaaa".
Powyżej ukazana osłona też jest oryginalna, tyle, że montowana na zamówienie (758903088R).
Natomiast srebrne plastiki są elementem pakietu "Look" i taki też jest ich cel
Światła przednie w Dusterze są bardzo dobre, natomiast lepiej nie kombinować z różnymi "ultra" i "magnum" żarówkami -- reflektor jest plastikowy, to się chyba może źle skończyć.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-02, 15:06
Kacper_Potocki napisał/a:
Myłem auto myjką ręczną Do wszystkich miejsc z wyjątkiem dachu jest dobry dostęp.
Dostęp jest , staje się nogami na tylnym kole, jedną ręką łapie się za reling, druga jest wolna.
Kacper_Potocki napisał/a:
Relingi - Pewnie nie mają żadnego zastosowania praktycznego
jeśli ktoś wozi "trumnę", rowery, narty czy nawet okazyjnie jakiś improwizowany bagaż (o namiocie dachowym nie wspominając ) - są wręcz niezbędne
Kacper_Potocki napisał/a:
Piórka są sztywne, cienkie, mało masywne i skaczą jak króliki po szybie. Muszę je koniecznie wymienić, tylko nie mam pojęcia na jakie.
to wina słabej jakości gumowych piór, sugeruję wymieniać na inne lepsze ale mimo to nadal ramkowe (np bosch aero) bo niektóre banany nie do końca dolegają zadowalająco do krzywizny szyb. Poza tym Duster z bezramkowymi wygląda (moim zdaniem) jakoś głupio Wymiana ramek na nadwymiarowe wynika stąd, że przy standardowych w górnej części szyby niemal przed oczami kierowcy pojawia się trójkątny bohomaz. Jednym to przeszkadza, innym nie.Wystarczy zwiększyć długość ramki kierowcy o 5 cm i po problemie
Kacper_Potocki napisał/a:
Same się włączają, do tego sam włącza się tył.
niestety nie każdy pomysł konstruktorów obliczony na wyręczenie kierowcy w obsłudze jest trafiony
Kacper_Potocki napisał/a:
Pb95 i Pb98 - muszę sprawdzić czy silnik rozpoznaje różne paliwo i czy oprogramowanie potrafi uzyskać większą moc z Pb98.
taki mądry nie jest, konstrukcja jest pod kątem Pb95, wlewanie 98 to zwykła fanaberia, która poza być może dobrym samopoczuciem i większym ubytkiem gotówki niczego nie daje
Kacper_Potocki napisał/a:
Jeśli chodzi o osłony, to te oryginalnie montowane wyglądają ładnie, choć nie pancernie - są plastikowe. Niestety osłaniają tylko mały kawałek silnika, a dalej jest wszystko na wierzchu.
jeśli masz na myśli te srebrne blendy - przednią i tylną, to faktycznie jest to plastik, choć dość mocny i elastyczny. A spod silnika ? w aucie 4x4 (przynajmniej przed liftem była tam potężna 3 mm grubości stalowa osłona pod całym sinikiem i dodatkowo druga mniejsza chroniąca jakieś przewody. Czyżby coś się zmieniło w tym temacie na gorsze? Jeśli tak (nie jestem na bieżąco) to bardzo możliwe, że da się nabyć i zamontować używaną? (na alle hasło osłona pod silnik Dacia Duster)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-01-02, 15:33, w całości zmieniany 8 razy
jako ciekawostka Auris 2016 też ma takie "staroświeckie" wycieraczki i dają radę.
Mam Aurisa z 2016 i wycieraczki mają mocowanie typu "Hak" i są bez porównania lepsze od tych z Dustera (drugi rok użytkowania i nie ma potrzeby ich wymiany cicho i bez żadnych smug) w przeciwieństwi do Daci. Tu po pierwszym deszczu nie szło jechać.
Też mam 2016 w kombi, mam tam identyczne mocowanie wycieraczek jak w dusterze czyli U bądź hak w zależności od nazewnictwa. W aurisie pierwszy kpl wymieniłem po 30 tys km, duster póki co oryginał i jest ok (przebieg dopiero 13 tys). Może te nietypowe mocowania + pióra stosowane w obecnych dusterach były tańsze w zakupie i niestety ucierpiała na tym jakość...
Kacper_Potocki ja też uważam że przednie lampy doskonale oświetlają jezdnię
Jakieś szczegóły? Płytę z przodu mam, ale o pozostałych elementach nie słyszałem, nie widziałem opcji kupienia.
Co prawda najczęściej przodem oram, ale czułbym się lepiej jakby jeszcze wydech osłonić.
Co do plastikowych osłonek, to one nie chronią przed niczym, no może poza koszykami sklepowymi. To jest tylko ozdoba która ma podkreślić charakter auta.
Aluminiowa płyta ma tę wadę że ciężko się usuwa z niej trawę z ziemią ze wszystkich szczelin ;)
I od razu uprzedzam, że nie o wszystkim wiedzą wszystko w salonach, np. po zamówieniu auta z płytą sprzedawca powiedział mi "nie wiedziałem, że ona jest taka fajna, chyba będziemy polecać klientom, bo warto"
Ostatnio zmieniony przez defunk 2018-01-03, 10:11, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-03, 10:29
lukee88 napisał/a:
Jakieś szczegóły? Płytę z przodu mam, ale o pozostałych elementach nie słyszałem, nie widziałem opcji kupienia.Co prawda najczęściej przodem oram, ale czułbym się lepiej jakby jeszcze wydech osłonić.
standardowo w 4x4 montowano płytę oznaczona nr 5 (rysunek kol. laisar) oraz tą długą, wąską chroniącą przewody. Tak na marginesie - warto wykręcać raz na jakiś czas i smarować towotem śruby mocujące. Nie ruszane potrafią się ukręcić
Powiem wam tak na temat wycieraczek skaczących zgrzypiących i takie tam. zwróćcie proszę uwagę na kąt pracy piór - jeśli jest tak / lub tak \ będzie zgrzypiała i skakała po szybie jak baletnica na lodowisku kąt natarcia i powrotu musi to przeciągnąć nie ma innej opcji, jeśli będzie idealnie prosto czyli tak; I ; będzie poruszać się cicho i spokojnie przerabiałem to w wielu autkach a jak to zrobić zapytacie ? a wystarczy wyprostować własnie ramiona przez ich skręcenie lub odkręcenie jak kto woli a robi się to tak ; jak jest kąt natarcia w tą stronę; / ; to złapać koniec ramiona przez kombinerki lub klucz francuski i skręcić ramię w przeciwnym kierunku . Jeśli jest kąt natarcia; \ ; w ta stronę to odwrotnie. Proste No i sprawdzone i skuteczne tylko nie przeholujcie w drugą stronę z umiarem i czuciem
Znalazłem zamienniki firmy Bosh do Dacii Duster które będą pasowały do tych nieszczęsnych mocowań VATL5.1
Niestety na ten moment nie są dostępne w sklepach polskich, pokazały się natomiast na Słowacji.
Kalatog Bosh: Bosh 3 397 014 312 / A 312 S
Przekopałem katalogi poniższych producentów i nie znalazłem nic.
- Valeo/SWF
- Hella
- Motgum
- Denso
Na ten moment w są 3 opcje:
- wymiana ramion
- nowe wycieraczki z serwisu za 80zł sztuka
- zestaw do Dacii Dokker (pióra są 5 cm mniejsze - odpowiednio 55cm i 40cm zamiast 60cm i 45cm) za troszkę mniej niż oryginalne Bosh 3 397 014 215 / A 109 S
Ja osobiście zmieniłem ramiona - zamówiłem komplet z Dustera 2015 za 50 zł + wysyłka na alledrogo. Kupiłem w promocji w Auchan komplet Bosh AeroTwin 60cm/45cm za 60 zł. Całkowity koszt 120 zł i spokój :)
Całość operacji ze ściągaczem do ramion zajęła 10 minut. Miałem strasznie mocno zaciśnięte ramiona na trzpieniu. W rezultacie wreszcie mam porządnie zdejmowaną wodę z szyby. Jedyna różnica ramion z Duster 2015 rok jest taka, że prawa wycieraczka zbiera 2 cm mniej z prawej strony (bo same ramię jest 2cm krótsze). Różnicę można wyrównać kupując wycieraczkę 48cm (nie powinno być kolizji).
Stare ramiona zostawiam, może kiedyś mocowanie VATL 5.1 będzie lepiej dostępne i ceny będą normalne.
_________________ Another One Drives a Duster xD
Ostatnio zmieniony przez charger 2018-01-03, 11:57, w całości zmieniany 2 razy
Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor Pomógł: 105 razy Dołączył: 01 Cze 2017 Posty: 3625 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-03, 12:57
laisar napisał/a:
Tak, fabryczne pióra od zawsze były w daciach marne, ale narzekanie na ich jakość, kiedy i tak co roku należy je wymienić podpada pod mirmiłowanie
Hmm... Ja się "wytnę" niebezpiecznie z tłumu narzekaczy i napiszę, że pióra w mojej Dacii są najlepiej zbierającymi i działającymi nowymi piórami jakie miałem w dotychczasowych samochodach od 1992 roku... Po prostu idealne przyleganie, idealne usuwanie wody, absolutna cisza, brak przeskakiwania pióra po szybie. Spryskiwacze "mgłowe" szyby przedniej też idealne. Na szczęście moje ramiona są z klasycznym mocowaniem "bagnetowym" a nie VATL5.1.
Zdaję sobie sprawę, że piszę o całkowicie nowych piórach używanych zaledwie miesiąc (za to praktycznie codziennie) i nie wiem jak będzie dalej, ale swoje porównanie odnoszę również do nowych piór najróżniejszych producentów (także nowych ramion), jakie używałem w Daewoo, Ładzie, Fiacie, zarówno klasycznych jak i płaskich.
Niestety systemu sterowania wycieraczkami (działanie i obsługa manetki, czasy przerw, brak trybu pojedynczego wahnięcia) nie mogę już pochwalić, gdyż tutaj jest znacznie gorzej- ale to już temat na inną dyskusję.
Co prawda piszę o Sandero, ale przytoczone tu wrażenia odnośnie jakości świateł w Dusterze jak najbardziej pokrywają się z moimi odczuciami- nie miałem nigdy samochodu, który by tak dobrze oświetlał mi drogę. I tu znowu ogólne wrażenia psuje archaiczna regulacja wysokości położenia reflektorów "na linkę". Nawet słynne Wieśka Tico miało już elektryczną regulację świateł...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2018-01-03, 13:25, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum