Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster Urban biały
Autor Wiadomość
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-12-20, 13:03   

Piitubski napisał/a:
Zauważyłem, że gdy odpalam samochód po nocy to na początku mam 2.000 obrotów, po kilku sekundach spada na 1.500 obrotów i tak się utrzymuje. Po przejechaniu ok. kilometra obroty na jałowym są już na 800. Czy to prawidłowe wartości obrotów na biegu jałowym?

Tak.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-12-20, 13:07   

U mnie też jet taki skok obrotów po odpaleniu.
Jak pojadę do ASO z przeglądem Lodgy po świętach to zapytam.
 
Decybel 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce 4x4
Rocznik: 2016
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Sie 2011
Posty: 210
Skąd: 3miasto
Wysłany: 2016-12-20, 13:39   

2 tys. nie przypominam sobie....ale 1500 się zdarza przez chwilę po odpaleniu. Na biegu jałowym obroty w okolicach 750, może 800 obrotów. Po wciśnięciu sprzęgła i zapięciu biegu delikatnie rosną na 1000.
_________________
Po pięciu latach z sympatyka stałem się użytkownikiem....
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-20, 14:24   

U mnie 2krpm po odpaleniu to norma, tylko wydaje mi się, że tak jest od miesiąca, dwóch. Na początku, po zakupie Dustera, było chyba ok. 1500rpm. Czyżby wpływ na podwyższenie początkowych obrotów ma niższa temperatura otoczenia?
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-25, 08:25   

Ostatnio mam problemy z zamykaniem bagażnika. Muszę zamykać z dużej wysokości i ze sporą siłą. Czy mam jechać z tym do ASO?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2017-10-25, 10:26   

Sprawdź gumowe odbojniki czy nie wykręciły się za bardzo.
Sprawdź zamek czy nie zacina się, czy lekko zamyka.
Warto psiknąć smar w sprayu zamek, powinno poruszyć się już lżej.

A jak nie pomoże to do ASO jak masz ochotę i czas. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-25, 13:56   

Pewnie zamek wymaga regulacji - samo się nie naprawi, ale w końcu po to kupuje się nówkę, żeby zajął się tym ktoś inny.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-28, 09:43   

Kolejny problem z moim Dusterem. Gdy zostawię samochód z kierownicą nie na wprost, to mam problem z przekręceniem kluczyka - uruchomieniem samochodu.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-28, 09:53   

Piitubski napisał/a:
Gdy zostawię samochód z kierownicą nie na wprost, to mam problem z przekręceniem kluczyka

To normalne w większości znanych mi samochodów - tak po prostu działa blokada kierownicy.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-28, 09:55   

A to nie blokada kierownicy? Jest chyba w każdym aucie taka sama. Zanim przekręcisz kluczyk najpierw delikatnie skręć kierownicę w lewo lub prawo - w zależności w którą się da i wtedy przekręć.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-28, 13:25   

Ok dzięki Panowie za pomoc. Miałem kilka samochodów i takiego zjawiska nie pamiętam. Będę kręcił kierownicą :-D
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-31, 15:03   

Byłem ostatnio w ASO w sprawie ciężko zamykającej się klapy bagażnika. Jak na złość podczas wizyty "klapa zachowywała się" perfekcyjnie - serwis nie stwierdził usterki. Natomiast wczoraj samochód postał trochę dłużej na powietrzu w temperaturze 0C i problem wrócił. Wnioskuję, że niskie temperatury powodują problemy z zamykaniem klapy bagażnika. Co radzicie zrobić?
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-31, 15:27   

Wstawić do ciepłego garażu , i popryskać WD40 - pewnie gdzieś się dostało trochę wody.
A jak chwycą mrozy podjechać do ASO
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 184
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2017-12-31, 15:45   

Lepszy będzie smar do zamków w sprayu, wd 40 wypłukuje oryginalny smar i pomaga na chwilę. U mnie też ciężko zaczął działać i po przesmarowaniu działa jak nowy. Niestety taki urok korzystania z myjni ciśnieniowej.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-01, 17:43   

Jan Dusigaz, chodzi Ci o taki smar do zamków do samochodów, który ma zapobiegać przymarzaniu?
 
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 184
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2018-01-01, 21:22   

Nie jest to preparat do odmrażania, to zwykły smar do zamków który można kupić w sklepie motoryzacyjnym. Ja kiedyś kupiłem w lidlu (mają czasem takie akcje typu tydzień motoryzacyjny :-) ) i działa wyśmienicie, stosuję też w motocyklach, drzwiach od domu i garażu, doskonale smaruje zamki bębenkowe, np stacyjka, czy zamek klapa tył duster.
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-02, 13:37   

Dzięki Jan Dusigaz. Na razie użyłem WD40. Jak przy niższych temperaturach problem się pojawi, to poszukam tego smaru do zamków.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-02, 15:36   

dobry do tego celu jest smar grafitowy
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-02, 19:13   

ja bym polecił smar teflonowy
 
Jan Dusigaz 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 Sce
Rocznik: 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Maj 2016
Posty: 184
Skąd: Żuławy
Wysłany: 2018-01-02, 19:50   

Ten mój smar jest akurat silikonowy :-) ale każdy z nich będzie bezpieczniejszy dla zamka od wd 40. Piitubski za kilka/kilkanaście PLN kupisz smar i problem powinien zniknąć.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-02, 20:52   

Ale tylko WD40 usunie wilgoć . Z zasady smary wilgoci nie powinny dopuszczać .
Tak jak pisze przedpiśca WD40 stosujesz tylko w celu usunięcia wody a następnie smarujesz smarem. Grafitowym - wnętrze bębenka , zaś resztę w sumie dowolnym ( bo różne są preferencje) . ja jestem zazwyczaj za litowym :)
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-03, 09:37   

Po 2 dniach stwierdzam, że WD40 nie pomógł - dalej są problemy z zamykaniem klapy. Czas na zakup smaru. Lepszy będzie smar w sprayu, żeby spenetrował wnętrze?
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-03, 10:03   

Może być w sprayu.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-03, 10:32   

Piitubski napisał/a:
Lepszy będzie smar w sprayu, żeby spenetrował wnętrze?

na pewno łatwiejszy w użyciu , choć (jeśli jest dojście) lepiej zaaplikować jakiś smar stały - dłużej się utrzyma
 
Piitubski 


Marka: Dacia będzie
Model: Duster był
Silnik: będzie
Dołączył: 17 Lis 2015
Posty: 716
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-17, 17:31   

Kilka dni temu posmarowałem zamek klapy bagażnika smarem grafitowym. Jest poprawa, jednak czasami jeszcze bagażnik nie zamyka się za pierwszym razem - wtedy trzeba mocniej trzasnąć. Nie wiem czy jechać do serwisu, bo ostatnio w ASO bagażnik zamykał się bardzo dobrze i serwisant nie stwierdził usterki - nic nie zrobili.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne