Wysłany: 2018-01-02, 22:05 Silnik 1.6 SCe 115KM z LPG - pomóżcie to ogarnąć ;)
Witam,
Planuję zakup DD z silnikiem 1.6 SCe 115KM z tzw. "fabryczną" instalacją LPG. Jeździłem tym samochodem na jeździe testowej, ale bez LPG. Miło mnie ten silnik, jak i sam samochód zaskoczył. Ale jak usiadłem do komputera, żeby przemyśleć to na spokojnie to zdębiałem. Czy ktoś może mi wyjaśnić o co chodzi z tymi silnikami? Czy obecne wersje (rocznik 2017) nadają się do zasilania LPG, bez konieczności regulowania luzów zaworowych? Jak się ogólnie sprawuje ta wersja silnikowa? Czy jazda autostradą raz, może dwa razy w miesiącu po 4h nie będzie w tym samochodzie zbyt męcząca? Zarejestrowałem się tutaj, bo domyślam się że 80% negatywnych komentarzy w internecie na temat marki Dacia to wyssane z palca prywatne opinie VAGiniarzy. Dlatego pytam Was... Jak jest z tymi silnikami i z instalacjami LPG?
Luz trzeba sprawdzać a regulować przy 100tyś podobno. Też planuje zakup nowej i chyba zaryzykuje to LPG, najwyżej pojeżdzę do 100 tyś i sprzedam a luz pozostanie problemem kupującego. To jedyne wyjście albo remont góry silnika po 100tyś...
Ostatnio zmieniony przez marcinonline 2018-01-02, 22:13, w całości zmieniany 1 raz
Michał B24, Clio to przejściówka po mamie, jeździłem do tej pory Astrą 1.6 8v 75KM i tam dynamika mnie zadowalała, w Clio się mocno męczę, tym bardziej że nie ma LPG, więc nawet nie jeździ tanio ;)
marcinonline, a jak wrażenia z Twojego Rapida, bo zastanawiam się też nad nim w wersji 1.0 TSI 110KM?
Ostatnio zmieniony przez KalmarAkbar 2018-01-02, 22:30, w całości zmieniany 1 raz
Michał B24, Clio to przejściówka po mamie, jeździłem do tej pory Astrą 1.6 8v 75KM i tam dynamika mnie zadowalała, w Clio się mocno męczę, tym bardziej że nie ma LPG, więc nawet nie jeździ tanio ;)
marcinonline, a jak wrażenia z Twojego Rapida, bo zastanawiam się też nad nim w wersji 1.0 TSI 110KM?
Mam rapida, wiec jesli nie trzeba ci terenowki to rqpid jest spoko. Twardy, ale fajnie sie jezdzi dzieki temu,
Ja mam 1,4 tsi wiec rakieta, ale jezdzilem fabia 1,0 tsi 110 km z r 2017 i wrazenie jests spoko. Dol ma dobr, od 1500 obr sie zbiera, choc do 1,4 nie ma startu.
A DD jezdzilem tylko na testach, porownywanie tych samochodow nie ma sensu.
W trase rapid jest niezly, na pewno wyvodniejszy niz DD.
I bedzie malo palil, to masz jak w banku.
Skoda 1,4 na trasie lyka 6 jak bez szalenstw, 9 przy sredniej 160. 1,0 bedzie palil mniej.
160 dla rapida jest przyjemna predkoscia, 180 tez trzyma sie b. dobrze, mozna jechac bez strachu, przy 200 silnik juz ledwo zipie, ale samochod nadal nienwydaje sie nerwowy, DD takich predkosci nie osiaga i bylby raczej niebezpieczny :D
Nie jestem VAGiniarzem, skode mam od firmy, nie mialem wybory, prosilem o dustera, ale polityka firmy nie pozwolila na zakup nie-skody :D
_________________ Dacia Logan MCV 2 FL, 1.2 16v
Ostatnio zmieniony przez goswee 2018-01-03, 01:50, w całości zmieniany 3 razy
KalmarAkbar, trzeba jeszcze wziąć pod uwagę, jaki masz zamiar użytkować auto w życiu?
Ile razy jazda w mieście, a ile razy na trasie (w %)? Jeśli miasto to raczej benzyna.
Ile tys. km miesięcznie czy rocznie masz zamiar robić?
Jeśli robisz mniej niż 20 tys. km rocznie to odpuść sobie LPG.
Czy masz zamiar użytkować auto na trasie czy w terenie?
Jak tylko trasa to zwykłe auto typu sedan czy kombi albo hatchback, a terenówka to chyba tylko dla szpanu...
Pamiętaj, że Duster ma kształt niemal cegły, więc nie oczekuj "niskiego" zużycia paliwa niż pozostałe auta.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-03, 10:11 Re: Silnik 1.6 SCe 115KM z LPG - pomóżcie to ogarnąć ;)
KalmarAkbar napisał/a:
Planuję zakup DD z silnikiem 1.6 SCe 115KM z tzw. "fabryczną" instalacją LPG. Jak jest z tymi silnikami i z instalacjami LPG?
ten silnik jest dopiero od roku montowany w Dacii, co nie oznacza, że jest to nowa i niesprawdzona dostatecznie konstrukcja. Ta sama jednostka od wielu lat napędza nissany, w tym np popularne note czy quashqai. Wielu jego nabywców zdecydowało się na montaż LPG i przez wiele tys km eksploatowało auta na tym paliwie.Warto zerknąć do nissanklub.pl. Tam znajdziesz mnóstwo informacji na temat użytkowania tych jednostek na gazie. Nie słyszałem, aby były z tym jakieś szczególne problemy.
route2000, jeśli chodzi o użytkowanie to każdego miesiąca:
* ok.400km drogą ekspresową z prędkością przelotową 110-130km/h,
* po mieście ok. 100-200km,
oraz
*raz na dwa miesiące około 600km rozkopaną trasą 80-110km/h z fragmentami autostrady 140km/h.
Miesięcznie wychodzi więc średnio 900km w cyklu nazwijmy to "mocno mieszanym". Wiadomo jak jest na naszych drogach. Rocznie dotychczas nie przekraczałem 15 000km.
Kwestia jest taka, że przyzwyczaiłem się do taniej jazdy na LPG, mój poprzedni samochód (Opel Astra F 1.6 8v 75KM) palił mi do 9l gazu/100km. Teraz chciałbym, żeby przejechanie 100km kosztowało mnie maksymalnie 25zł. Z tym, że nie chcę musieć się "starać' o taki wynik. Astry nie oszczędzałem, ale mimo jej silnika nie brakowało mi jakoś mocno dynamiki, ani portfel na tym nie cierpiał. Zmieniam auto głównie po to, żeby było cichsze przy większych prędkościach, mniej zawodne i jeździło lepiej przy jednoczesnym wzroście kosztów spalania "na setkę" o jakieś dopuszczalne powiedzmy 25% (czyli w tym wypadku 5zł).
A co do odpuszczania sobie LPG, to cały czas się z tym biję myślami, ale zamierzam jeździć tym samochodem do 10 lat, ew. przy większych kręconych przebiegach do 100 000km (o ile dzisiejszy samochód tyle wytrzyma w miarę bezawaryjnie). Koszt instalacji więc i tak się zwróci, tylko że później niż u kogoś kto jeździ pow. 20 000km rocznie.
Pozostaje też kwestia tego, że przywykłem do taniego tankowania, nie przejmowania się spalaniem i boję się pilnowania każdej kropli benzyny, żeby wyjść podobnie z kosztami.
Ostatnio zmieniony przez KalmarAkbar 2018-01-03, 14:07, w całości zmieniany 1 raz
To duster _zdecydowanie_ odpada - co prawda II generacja (czyli rocznik od 2018) podobno znacząco została pod tym względem poprawiona, ale to w ogóle nie jest auto zaprojektowane na autostrady, tylko z myślą przede wszystkim o terenie (lekkim do średniego).
Ani duster (który nie jest SUVem), ani właściwe SUVy nie nadają się do jazdy autostradami - a tym bardziej tanio...
"To nie są droidy, których szukacie..." (;
Jak dla Ciebie, jeśli dacia, to sandero / logan / mcv / dokker / lodgy (w zależności od potrzeb przewozowych).
Jak dla Ciebie, jeśli dacia, to sandero / logan / mcv / dokker / lodgy (w zależności od potrzeb przewozowych).
Zastanawiałem się nad Loganem w sedanie i to samo powiedziałem w salonie, ale sprzedawca ten fakt w ogóle zignorował i od razu przeszedł do Dustera ;) Jak mu później przypomniałem to znowu jak grochem o ścianę i już siedziałem w testowej DD :D
A ten silnik 0.9 Tce jak się sprawdza na LPG? Jak z dynamiką? Naprawdę ten samochód ma lepsze wyciszenie?
Z tymi autostradami to nie przesadzajmy, tak jak pisałem raczej prędkości do 120km/h mnie interesują, a Duster zwyczajnie mi się podoba i z samochodów które testowałem w salonach w ciągu ostatnich 2 mc-y najlepiej mi się nim jeździło ;)
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Polecam Ci Logana z 0,9 tce, fajna fura. Do tego jak weźmiesz w kombi to kawał bagażnika jeszcze dostaniesz. Jeździ spoko, cicho w środku, a wersja Outdoor ma wszystko co potrzeba w dobrej cenie.
Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-03, 20:16
Witam
Właśnie pozbyłem się Daci Duster 1.6 4x4 - i też naiwnie myślałem, że co tam autostrada, głównie jeżdżę lokalnie, często "gruntowo", a życie niestety to zweryfikowało. Oczywiście da się jeździć aby nie zawadzać na autostradzie ale tak jak wielu kolegów opisało na forum - jazda Dusterem powyżej 120 km/h nie jest ani cicha, ani oszczędna. Przykład - 1 dzień Świąt - trasa Warszawa - Płońsk - jadę ja sobie 120 km/h na ekspresówce " pod wiater" a tu spalanie - 14-16l.... No żesz... To przesądziło o sprzedaży Daćki i zamianie na Fluence (spalanie 6,5l przy 150km/h na niemieckiej autostradzie).
Poczytaj forum, przejedź się kilkoma samochodami będziesz miał porównanie. Duster jest fajny ale nie na autostrady...
Pozdrawiam
Pabloo
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2018-01-03, 20:24
14-16 litrów PB przy 120 km/h? To chyba żart? Ja wiem, że to nieco inne auta, ale mi przy 120 km/h Sandero (stała prędkość, bez klimy, dobra pogoda, bez wiatru, mały ruch) udało mi się zejść do 5,2 i to był mój absolutny rekord. Ale 6 litrów przy takiej prędkości to już żaden sukces.
Moje spalanie z ostatnich ~5000 km - ostatni pomiar autostrada 120-130 km/h dużo zwalniania/przyśpieszania, silny wiatr, spory ruch no i zima:
Ostatnio zmieniony przez pixa 2018-01-03, 20:29, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-03, 20:46
Witam
Ja rozumiem, że Sandero pali mniej, ale kolega pytał o Dustera 1,6 i napisał o 4 godzinnych przejazdach autostradowych, jednocześnie chcąc aby auto było i ciche i oszczędne, dlatego podałem mój przykład jako "ekstremum" jazdy "autostradowej" przy czołowym wietrze. Prawie co dnia poruszam się po obwodnicy Warszawy gdzie przy sprzyjających warunkach Daćka paliła 8-10 litrów. Poniżej 8 nie dało się zejść... Chyba, że jadąc poniżej 90 - to i owszem. Nie zapominajmy, że Duster ma spory opór czołowy co przy wietrze "w nos" + opór mechanizmów (4x4) daje takie efekty.
Pozdrawiam i miłego dnia życzę
Pabloo
Ostatnio zmieniony przez Pabloo 2018-01-03, 20:48, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-03, 20:56
Dacia to auto budżetowe i nie ma się co spodziewać ciszy w kabinie jak w mercedesie ale tragedii według mnie nie ma. Ponad rok temu jechałem jako pasażer z rodzicami i siostra Dusterem Laureate 1.6 16v 4x4 trasę ponad 400km autostradą A2 z Poznania do Warszawy. Prędkość z jaką się poruszaliśmy to 130-160km/h, ciszy jak w aucie premium nie było ale dało się rozmawiać. Spalanie wyniosło niespełna 11l -a sporo czasu jechaliśmy z włączoną klimatyzacja.
Zdaję sobie sprawę, że Dacia to budżetówka, Logan mi się podoba. Ale spróbuję ją przetestować w jakimś salonie. Z tego co tu czytam to Duster chyba faktycznie odpada. W ogóle nie wiem, czy nie zdecydować się na jakiś samochód używany za ok. 20 tys. Moja dziewczyna kupiła sobie niedawno Audi A4 1.9 TDI 131KM z 2006r. i jazda tym autem to czysta poezja... To wyciszenie (mimo diesla), drewniane wstawki w środku, precyzja w prowadzeniu. Ja kilka razy się "sparzyłem" na używanych autach dlatego pomyślałem o nowym z salonu, jej się udało - ja mógłbym się znowu wkopać. Dacia mnie przekonywała niską ceną i chyba jednak adekwatną do niej jakością, ale generalnie cała współczesna motoryzacja mnie nie przekonuje, ten cały downsizing, niespełna litrowe silniki krzesające po 140KM (np. Ford), czy Skodowe TSI 110KM z 1l pojemności. Trochę bym się martwił ich wątpliwą niezawodnością. W DD silnik starego typy niby, w Loganie już nie. Myślałem też nad Fiatem Tipo z LPG 95KM lub doładowanym T-Jet 120KM, ale cena już dużo wyższa, mimo że samochód też niby "budżetowy", ale jak chce się go doposażyć to cena przekracza 60 000zł, w Daci nawet "full opcja" tyle nie kosztuje (mówię o Loganie).
Jak szukasz Logana czy Sanderki to jeszcze na placach dealerów znajdziesz nówki z poczciwym 1.2 16V 75 KM czyli nie wysilone wolnossace z małym apetytem na paliwo.
Łatwe i prote do zgazowania ( nawet dealaerzy robią to już dość tanio)
Nie wierz jesli ktoś Ci powie że już nie ma takich samochodów :)
https://www.otomoto.pl/of...html#8a6e11a85d
Jak weźmiesz ze sobą kupon ambasadora na zakup dostaniesz 4 lata gwarancji i pakiet bezpłatnych przeglądów na 60kkm za całe 99 zł ( warto)
Jak zdecydujesz się na zakup z finansowaniem Dacii np 50/50 to za 20 000 zł wyjedziesz za kilka dni z salonu nowym samochodem z promocyjnym ubezpieczniem ( chyba 600 zł za ACi OC na cały rok)
Policz czy to Ci się opłaca bo jak źle trafisz to do takich 20 000 zł ( za tedeika) przez najbliższe 4 lata dołożysz jeszcze 40 000 zł .
Wybór należy do Ciebie
Duster to super auto, ale nie jest oszczędne w wersji 4x4.
Mi po zakorkowanym Krakowie w zimie, jak wyłączę "eko" pali 12-13 litrów benzyny (11l jak włączę eko- ale wyprzedzają mnie wtedy nawet Matizy i inne bolidy z silnikami poniżej 1l).
Na trasie najmniej spalił 7,15 litra, ale to było na płaskich Mazurach w lecie (jako obciążenie tylko kierowca) z prędkością ok. 90km/h.
Trasę- Kraków - Warszawa z dwoma pasażerami objeżdża na ok. 8,5l /100km.
Natomiast jak na auto z napędem 4WD (patrząc przez ten pryzmat), to spalanie jest akceptowalne.
_________________ 22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
Moja dziewczyna kupiła sobie niedawno Audi A4 1.9 TDI 131KM z 2006r. i jazda tym autem to czysta poezja...
Jeśli wahasz się między Audi A4 a Dusterem, to znak, że chyba naprawdę nie wiesz czego szukasz Osobiście jestem właśnie po takiej przesiadce -- ale na abarot'.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum