Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Samochód ściąga w prawą stronę
Autor Wiadomość
Martin2118 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 6
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2017-12-23, 15:41   Samochód ściąga w prawą stronę

Witam.
Mam problem ze swoja dacia sandero stepway
Auto kupione w salonie 2 miesiące temu ściąga w prawo od tygodnia.
Bylem w serwisie i zrobili zbieżność, ale ściąga nadal.
Dołączam wydruk ze zbieżności.
Jakby ktoś mógł powiedzieć czy takie wyniki po geometrii powinny być czy inne bo samochód dalej ściąga, a oni twierdzą, że wszystko powinno być ok.

img-20171223-153715.jpg
Plik ściągnięto 111 raz(y) 223,27 KB

Ostatnio zmieniony przez Martin2118 2017-12-23, 15:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2017-12-23, 15:47   

Było już o tym, poczytaj :arrow: http://www.daciaklub.pl/f...ciaganie++prawo
_________________

 
Martin2118 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 6
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2017-12-23, 17:05   

Czytałem to już.
Chodzi mi o samą interpretację pomiaru czy jest wszystko ok.
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-23, 20:37   

Zbieżność ustawiałeś w ASO ? Dla mnie jest jedna rzecz dziwna w tym wydruku, a mianowicie brak specyfikacji min i max. Od kiedy pamietam zawsze powinna byc i po dostaniu takiego wydruku właściciel auta mógłby sobie sprawdzić czy dane wyniki przed jak i po ustawieniu sa prawidłowe. Pamiętaj o tym że nie wystarczy ustawic zbieżności aby wyniki mieściły się tylko w specyfikacji, często zdarza się ( a raczej zawsze przynajmniej w autach których ustawiałem) aby nie przegiąć ani w jedna ani w druga stronę, musi byc po prostu idealnie. Dobry mechanik od zbieżności to ustawi ale wszystko zależy czy mu sie, chce czy chce wziac tylko kasę
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-24, 01:38   

Przód:
* zbieżność: -0°10' ± 10'
* wyprzedzenie sworznia zwrotnicy: +2°45' ± 1˚30'
* pochylenie koła: +0°11' ± 35'
* pochylenie sworznia zwrotnicy: +9°45' ± 1°30'

Tył:
* zbieżność: +0°24' ± 26'
* pochylenie koła: -0°55' ± 24'


Jedyną oficjalnie regulowaną wartością jest zbieżność przednia (obrotami drążków kierowniczych).
 
Martin2118 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 6
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2017-12-24, 17:00   

dudu$ napisał/a:
Zbieżność ustawiałeś w ASO ? Dla mnie jest jedna rzecz dziwna w tym wydruku, a mianowicie brak specyfikacji min i max. Od kiedy pamietam zawsze powinna byc i po dostaniu takiego wydruku właściciel auta mógłby sobie sprawdzić czy dane wyniki przed jak i po ustawieniu sa prawidłowe. Pamiętaj o tym że nie wystarczy ustawic zbieżności aby wyniki mieściły się tylko w specyfikacji, często zdarza się ( a raczej zawsze przynajmniej w autach których ustawiałem) aby nie przegiąć ani w jedna ani w druga stronę, musi byc po prostu idealnie. Dobry mechanik od zbieżności to ustawi ale wszystko zależy czy mu sie, chce czy chce wziac tylko kasę


Zbieżność robiona w ASO.
Twierdza, ze to wina kół, choć przekładali przód na tył i dalej im ściągało w tą samą stronę.
Jak zapytałem czemu nie przemienili prawo lewo to dostałem odpowiedź, ze to i tak wina kół. Wczoraj chciałem pozmieniać w każdą stronę jak się tylko da to nie mogłem bo są tak zapieczone, że za nic nie chcą zejść (tydzień czasu i żeby koła się zapiekły na amen ? Chyba coś nie tak). Po świętach chyba pojadę na wulkanizację żeby je ściągnąć i będę testować, a jak nic nie da to pojadę do innego aso i nie wyjdę póki nie będzie jak należy
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-24, 21:52   

Dasz radę je sam odkręcić tylko załóż na śrubę klucz do kół a na niego rurkę metrową i bez problemu pójdzie. Co do samej zbieżności, moja teściowa na początku 2016 roku zakupiła nowa sandero z ASO. Z salonu ja wracałem ją do domu i od razu po wyjeździe stwierdziłem , ze auto ściaga na lewo. Teściowej nie przeszkadzało i nie chciała wracać z reklamacją. Myślę że nie jesteś pierwsza jak i ostatnią osobą, która będzie miała problemy ze zbieżnością w nowym aucie - urok samochodu budżetowego
Ostatnio zmieniony przez dudu$ 2017-12-24, 21:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2017-12-24, 22:04   

Martin2118 napisał/a:
Po świętach chyba pojadę na wulkanizację żeby je ściągnąć i będę testować, a jak nic nie da to pojadę do innego aso i nie wyjdę póki nie będzie jak należy

Tak zrób (można jeszcze sprawdzić, czy czasem któraś opona nie jest bardziej starta z boku).
 
Martin2118 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 6
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2017-12-24, 22:52   

dudu$ napisał/a:
Dasz radę je sam odkręcić tylko załóż na śrubę klucz do kół a na niego rurkę metrową i bez problemu pójdzie. Co do samej zbieżności, moja teściowa na początku 2016 roku zakupiła nowa sandero z ASO. Z salonu ja wracałem ją do domu i od razu po wyjeździe stwierdziłem , ze auto ściaga na lewo. Teściowej nie przeszkadzało i nie chciała wracać z reklamacją. Myślę że nie jesteś pierwsza jak i ostatnią osobą, która będzie miała problemy ze zbieżnością w nowym aucie - urok samochodu budżetowego


Z odkręceniem nie ma problemu, tylko koło jest jakby aż przyklejone do piasty. Próbowałem popukać, ruszać/hamować na poluzowanych śrubach, ale koło tylko się wtedy przekręcą w przód/tył, ale nie schodzi. Pojadę do oponiarza to jakoś je ściągnę i sprawdzę wtedy
 
dudu$ 



Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 1814
Skąd: Ząbki
Wysłany: 2017-12-25, 00:29   

Postaw auto na lewarku aż koło uniesie się do góry, wykręć całkowicie wszystkie śruby i kopnij z całej siły w górę opony ( jakbyś wchodził komuś brzydko mówiąc nogą w jaja). 2-3 takie kopnięcia i na 100% koło zejdzie, nie ma możliwości aby się nie poddalo.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-12-25, 10:53   

Kopnięcie nie zawsze pomaga. Osobiście miałem przypadek że nie pomogło żadne kopanie, jazda z poluzowanymi śrubami itp. Wulkanizator + solidny młot gumowy + 40 minut walenia tym młotem.

Ściąga w prawo - mocno? Większość dróg pochylone jest w prawo. Hamulce dobrze dopuszczają. Nie wiało podczas testów - ostatnio stale wieje. Czasami ściąganie nie jest powiązane z geometrią zawieszenia.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2017-12-25, 14:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Martin2118 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 6
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2017-12-26, 10:42   

damiaszek napisał/a:
Kopnięcie nie zawsze pomaga. Osobiście miałem przypadek że nie pomogło żadne kopanie, jazda z poluzowanymi śrubami itp. Wulkanizator + solidny młot gumowy + 40 minut walenia tym młotem.

Ściąga w prawo - mocno? Większość dróg pochylone jest w prawo. Hamulce dobrze dopuszczają. Nie wiało podczas testów - ostatnio stale wieje. Czasami ściąganie nie jest powiązane z geometrią zawieszenia.



Ściąga na tyle, ze mozna wykluczyć wiatr i pochylosc drogi, hamulce tez sa ok.
 
Martens 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 468
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-27, 16:46   

Jeśli ASO nadal będzie twierdzić, że wszystko jest ok, wynajmij rzeczoznawcę, weź fakturę, po wskazaniu przyczyny w opinii zgłoś się ponownie do ASO i pisemnie zażądaj naprawy wskazanej usterki oraz zwrotu kosztów rzeczoznawcy.
 
Martin2118 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Dołączył: 23 Gru 2017
Posty: 6
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 2018-01-04, 18:47   

Trochę to trwało, ale sprawdziłem wszystkie koła i jedna opona wydaje się być felerna (skacze na feldze na wyważarce).

Ale po założeniu drugiego kompletu kół (felgi+opony) samochód dalej ściąga w prawo, więc coś jest nie tak również z autem.

Dzisiaj zauważyłem, że jak skręcam w lewo to kierownica wraca automatycznie do swojej pozycji (prostuje się), natomiast przy skręcie w prawo nie odbija do końca, tylko tak do 3/4.

Czy to może być powiązane ze ściąganiem?
Jak byłem wtedy w serwisie to powiedzieli, że łożyska i wahacze są ok.
Więc zostaje źle ustawiona zbieżność, albo coś poważnego. Co wy o tym sądzicie?
 
Powolniak 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 29
Skąd: nas tu tylu
Wysłany: 2018-01-04, 19:09   

Sprawdzić ustawienie sprężyn w zawieszeniu albo któraś jest nie teges
_________________

 
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2018-01-05, 11:01   

Polecam lekturę z poniższego linku w celu analizy wydruku pomiaru geometrii
https://intercars.com.pl/pliki/PLK/DodatekGeometria_cz1.pdf
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-05, 11:41   

Pochylenie kola prawego skopane, powinno byc lekko na minusie . Sprawdz czy sprezyna z prawej jest ok , czy amorek z prawej strony trzyma i czy poduszka amorka z prawej jest ok.
Jak to poprawisz to wszystko sie poprawi ze zciaganiem auta.
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-01-05, 13:54   

A jeśli chodzi o ustawienie kół we właściwej konfiguracji, to myślę że najlepiej byłoby gdybyś poszukał wulkanizatora który ma opcje testu drogowego. Maszyna nazywa się hunter. Program po dociśnięciu rolką do koła stwierdzi, które koło ma najmniejsze wartości bicia i jednocześnie które ma jaką siłę znoszenia. Później program wskaże albo jak zoptymalizować położenie opony względem felgi (żeby były najmniejsze wartości drgania i ściągania) i na którą pozycję założyć dane koło. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że kiedy program uzna, że dana opona ma wartości ściągania poza zakresem wydruk z maszyny hunter może być podstawą do reklamacji opony u producenta. Mi wymienili opony w Chevrolecie Aveo jak przedstawiłem wydruk z pieczątką warsztatu. Później po wymianie pary opon na nowe maszyna stwierdziła że się nadają i problem drgania i ściągania zniknął.
A jeśli piszesz że opony podmienione i auto nadal ściąga a kierownica nie do końca odbija to tu bardziej bym się skłaniał ku przekładni kierowniczej....
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2018-01-05, 13:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne