Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pytanie o układ kierowniczy i drgania w dusterze Sce 4x2
Autor Wiadomość
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-01-04, 16:01   Pytanie o układ kierowniczy i drgania w dusterze Sce 4x2

To jeszcze jedno pytanie o Dustera:) .Dodam od razu, że mam obsesje na punkcie wyważenia kół, bicia kierownicy i takich tam trakcyjnych ciekawostek. Moja dacia od chwili wyjechania z salonu na prostej drodze (przy około 100km/h) jak puszczę kierownicę to wykonuje ona minimalne ruchy 0,5-1mm (bujanie-drganie). Nie czuć tego jak się trzyma kierownicę to tylko widać jak się ją puści i to trzeba się dobrze wpatrzeć. Moja żona tego nie czuje i praktycznie nie widzi. Zauważyłem że dacia dość mocno reaguje kierownicą na nierówności nawierzchni a jak wiadomo nawet prosta droga nie jest równa i może stąd te minimalne ruchy. Byłem na wyważaniu kół na hunterze. Opony zostały zamontowane zgodnie z sugestią maszyny - czyli najmniejsze bicie na przód. Przed pierwsze 100 km było perfekt a teraz widzę że znów są te minimalne drgania. Czy może opony muszę się ułożyć? w końcu to dość duży profil. Czasem takie cuda wynikają po prostu z konstrukcji układu kierowniczego i zawieszenia i chociażby się na głowie stanęło to siły promieniowe i osiowe przeniosą się na kierownicę (brak progresji w układzie wspomagania-większa prędkość a siła wspomagania pozostaje taka sama) dlatego pytam czy coś z tym robić czy sobie odpuścić?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-04, 16:12   

jeśli koła są dokładnie wyważone to raczej TTTM. Zawieszenie jest masywne,jednocześnie miękkie i mocno się ugina, spasowanie i tolerancje rumuńskie, toporne i ciężkie ogumienie też robi swoje. Jak spotkasz kogoś z DD, poproś ewentualnie o możliwość porównania albo skocz przy okazji do aso, żeby przejechać się autem testowym.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-01-04, 19:00, w całości zmieniany 3 razy  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3525
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2018-01-04, 17:10   

Jeśli siła wspomagania zależy od prędkości, to odwrotnie: na powolnych manewrach wspomaganie jest silne, a w szybkiej jeździe słabsze, żeby jednym palcem nie ściągnąć auta z szosy. Zresztą wspomaganie nie redukuje drgań z niewyważenia.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-01-04, 17:28   

wspomaganie progresywne powoduje usztywnienie układu przy wyższych prędkościach, co z kolei niweluje tzw niewyważenia cząstkowe a tutaj wspomaganie cały czas jest jednakowe co potęguje drobne niewyważenia przy wyższych prędkościach. Dodatkowo w układach typowo elektrycznych - progresywnych montuje się tzw tłumik drgań, który pochłania "małe (powiedzmy 5-10 gr) niedoważenia.
Robiliśmy kiedyś test z Astrą G i J. Astra G - wsmaganie elektryczno hydrauliczne - takie jak w Dusterze i Astra J - wspomaganie typowo elektryczne progresywne.
Te same koła w astre G - przenosiły bicia przy około 120/h a w Astrze J mimo małej niedowagi, absolutnie kierownica pozostawała bez najmniejszej wibracji.
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2018-01-04, 17:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-04, 17:43   

Jacenty85 napisał/a:
odpuścić?

Tak - duży skok zawieszenia i jego (stosunkowo) miękkie nastawy nie zapewnią precyzji znanej z tuetońskich "betonów" <; Coś za coś...

(Oczywiście, da się zachować precyzję i komfort jednocześnie - ale to z kolei kosztuje również odpowiednio dużo).

Jeździć spokojnie i napawać się komfortem, a nie szukać dziury (czy tam luzów) w całym [:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3742
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-05, 11:37   

Ewentualnie jesli to tak mocno widzisz to sprawdz jeszcze geometrie kol , byc moze cos delikatnie odstaje jakis kat lub trzeba cos podkrecic.

Kolejna sprawa kolo w dusterze ma szerokosc 215 wiec jest bardzo podatne na nierownosci w drodze, jakbys zalozyl np taka opone powiedzmy 185 to wyczulbys ogromna roznice w prowadzeniu auta i biciu na kierownicy na jakiejs nierownej powierzchni !
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3713
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-05, 12:59   Re: Pytanie o układ kierowniczy i drgania w dusterze Sce 4x2

Jacenty85 napisał/a:
Moja dacia od chwili wyjechania z salonu na prostej drodze (przy około 100km/h) jak puszczę kierownicę to wykonuje ona minimalne ruchy 0,5-1mm (bujanie-drganie). Nie czuć tego jak się trzyma kierownicę to tylko widać jak się ją puści i to trzeba się dobrze wpatrzeć.

To Ty masz zamiar kontynuować jazdę bez trzymanki na kierze??? :mrgreen:
To już przesada... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Jacenty85 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: 2017
Wersja: Open
Dołączył: 03 Sty 2018
Posty: 118
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2018-01-05, 13:17   

hehe ja cały czas jeżdżę bez trzymanki :) takie życie. Dzięki za konkretne rady

Jeszcze co do stawiania na geometrii. Postawie w ASO to powiedzą że wszystko ok a pojadę do niezależnego to z tego co wiem - mają mało aktualne dane co do prawidłowych zakresów i często wersja 4x2 jest przypisywana do wersji 4x4...pokręcą i będzie jeszcze gorzej...
Ostatnio zmieniony przez Jacenty85 2018-01-05, 13:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne