Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Duster 4x4 1.2Tce - Uwagi po zakupie i podczas eksploatacji
Autor Wiadomość
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-01-03, 15:31   

Ja swoje fabryczne wycieraczki zmieniłem chyba w listopadzie zeszłego roku. Na upartego przejeździłbym z nimi jeszcze tą zimę.
_________________

 
Kauris 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV II Ph1
Silnik: 1.2 16v 73KM
Rocznik: 2015 120kkm
Wersja: Laureate
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-03, 17:48   

Dymek napisał/a:
Hmm... Ja się "wytnę" niebezpiecznie z tłumu narzekaczy i napiszę, że pióra w mojej Dacii są najlepiej zbierającymi i działającymi nowymi piórami jakie miałem w dotychczasowych samochodach...
Jak wyżej. Chciałbym jeszcze raz trafić takie, jakie dała mi fabryka do logana.
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-01-03, 18:37   

Bo to były inne czasy.
W Dusterze z 2012 także nie narzekałem na jakość wycieraczek, ale w Dusterze z 2017 to jakieś nieporozumienie. I nie chodzi o typ mocowania (bo to nie ma znaczenia dla prawidłowej ich pracy) po prostu nowe wycieraczki montowane w Dusterach z końca produkcji obecnego modelu są wadliwe (i nie jest to tylko moja opinia).
Może była to jakaś partia i obecnie się poprawiło, ale niesmak pozostał.
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Ostatnio zmieniony przez pluto 2018-01-03, 19:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
gregorisan 



Marka: Dacia
Model: Sandero II Stepway Laureate
Silnik: 0.9 TCe 90 S&S
Rocznik: 2015
Wersja: Stepway2
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 30 Sie 2015
Posty: 1353
Skąd: Racibórz
Wysłany: 2018-01-04, 08:01   

Kauris napisał/a:
Jak wyżej. Chciałbym jeszcze raz trafić takie, jakie dała mi fabryka do logana.

U mnie w Sandero z 2015 podobnie - wymieniłem fabryczne w zeszłym roku na Valeo First, które się nie umywają do tych "oryginalnych" :-/
_________________
enjoy the silence
Ostatnio zmieniony przez gregorisan 2018-01-04, 08:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2018-01-06, 02:14   

Ambaras ze słabymi wycieraczkami zrobiłem sobie sam. Okazuje się, że po nawoskowaniu auta i spryskaniu jeszcze jakimś środkiem konserwującym te wycieraczki się tak zachowują. Po przejechaniu około 500 km, jak już te warstwy się z szyby zdarły, to wycieraczki pracują kulturalnie.

Mam sporo pisania na temat tempomatu i MediaNav z kamerą cofania, ale dziś zmęczony, to wspomnę tylko o kilku drobnych szczegółach.

Drzwi zamykają się cicho, ale nowe gumy (uszczelki) są bardzo sprężyste i odbijają drzwi, że z normalną siłą trudno je domknąć. Trzeba trzepnąć mocniej i od razu robi się głośno. Prawie jak w maluchu z lat 80-tych :) Pewnie z czasem się wyrobią.

Jeden przycisk sterowaniem komputera pokładowego? Zdecydowanie minus. Komputer do tego ma zbyt dużo niepotrzebnych informacji i przerzucanie się przez każdą opcję jest wkurzające jak się ma tylko 1 przycisk.

Wiem, że Dacia ma niektóre elementy tandetne. Niestety trafiła mi się manetka kierunkowskazów, która przy skręcaniu w prawo jak jest lekko naciśnięta to pozwala "mrygać" kierunkowskazem bez "cyknięcia" (zaklinowania się). Niestety przy skręcaniu w lewo nie ma tej opcji i trzeba na sztywno "kliknąć" manetką. Kiedy skręcam w lewo i kierunkowskaz jest włączony w lewo to odkręcanie kierownicy powinno móc łatwo wyłączyć kierunkowskaz. U mnie jest taki zgrzyt i kliknięcie, jakbym urywał plastikowy zawias.

Zapięcie na klipsy gumowego dywanika po stronie kierowcy jest super, dużo lepsze niż w Mondeo za 130 tysięcy, gdzie były gumowe "wkręty". Nie wiem tylko czy ten patent wytrzyma próbę czasu, mogą się klipsy wyrobić, a ja raz w tygodniu staram się umyć myjką gumy.

Lakier jest bardzo mało odporny na zarysowania. Byle gałązka robi rysę. Ale to nie wina Dacii, teraz takie są lakiery i chyba każda marka samochodu ma z tym problem. Przestałem się tym przejmować, rysę sporą mam (od gałązki), wklejam tylko jako fakt.
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2018-01-06, 02:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-06, 08:27   

Kacper_Potocki napisał/a:
trafiła mi się manetka kierunkowskazów, która przy skręcaniu w prawo jak jest lekko naciśnięta to pozwala "mrygać" kierunkowskazem bez "cyknięcia" (zaklinowania się). Niestety przy skręcaniu w lewo nie ma tej opcji i trzeba na sztywno "kliknąć" manetką.


LOL, zabawne, bo w moim egzemplarzu impulsowy kierunkowskaz w lewo też działa fatalnie -- zwykle muszę cisnąć, aż do przekliku (trudno wyczuć ten moment, zwłaszcza, że go praktycznie nie ma).
Wychodzi na to, że poszła partia felernych dźwigienek kierunkowskazów.

Drzwi, tak mi wychodzi, są po prostu bardzo lekkie ("puste"), stąd trzeba nimi mocno trzepnąć. W 16-letnim Audi (że znów sobie pozwolę porównać) pracowały znacznie lepiej ;-)
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-01-06, 08:29   

Mi w loganie gdy uszczelki ubiły się drzwi zamykają się naprawdę fajnie.
 
Kubuch 


Marka: Volkswagen / Skoda
Model: Golf 7FL / Octavia 3FL
Silnik: 1,4 TSi / 1,0 TSi
Rocznik: 2017 / 2017
Dołączył: 03 Lut 2016
Posty: 340
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-01-06, 11:18   

Ta manetka od kierunków z czasem się wyrobi i będzie OK - też miałem z nią kłopot na początku :(
_________________

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-06, 14:41   

Kacper_Potocki napisał/a:
Pewnie z czasem się wyrobią.

tak
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-06, 19:58   

A co do drzwi to wystarczy wygłuszyć i będą lepiej się zamykały.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-06, 21:07   

lepiej - przynajmniej nowe nie - ciszej tak
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2018-01-08, 11:28   

No to lecim z dalszymi spostrzeżeniami. Jak będziecie mieli dość, to dajcie znać, a spasuję. Szkoda by mi było, bo to autko mnie zafascynowało, zakochałem się i bawię się wyśmienicie sprawdzając wszystko, testując, opisując. Moja żona ma mnie już dość, bo wieczorem do niej przychodzę i mówię - Ewa, a wiesz co, nasz Duster to .................. i tamto ...................., i jest super! Jak ci się jechało do Bierdronki na zakupy?

Pierwsze na co zwrócę uwagę do system Start/Stop. Ten system miał mnie doprowadzić do rozstroju nerwowego (tak myślałem przed zakupem auta). Już wtedy chciałem go wyłączyć raz na zawsze, najlepiej odcinając kable od czujnika podniesionej maski. Po zakupie nie zrobiłem tego i spróbowałem jak się jeździ deaktywując ręcznie S/S. Muszę nadmienić, że moja firma znajduje się koło bardzo ruchliwego skrzyżowania, na drodze krajowej 52 i to skrzyżowanie ma sygnalizację świetlną. Moja okno wychodzi centralnie na te światła i mam do nich może 15 metrów. Słyszę co chwilę jak nowe samochody dojeżdżając do świateł gaszą silnik. Kiedy ruszają, to przez chwilę słuchać rozrusznik. Tak mnie to denerwowało, że nie macie pojęcia. Wiedziałem, że to robia ich systemy, nie kierowcy. Nie chciałem tego w moim aucie. Ale co się okazało po zakupie? Że w Dusterze ten system jest jakiś niedorobiony ;) Fajnie, że niedorobiony jest, bo nie działa tak jak opisałem wyżej. Przejechałem już 1700 km i wiele razy zapomniałem deaktywować SS ręcznie, a tylko dwa razy udało się systemowi zgasić auto. Okazuje się, że w Dusterze nie działa on tak sprawnie i musi minąć sporo czasu, zanim auto wyłączy silnik. Nie wiem jakie jeszcze trzeba spełnić warunki, ale jak zatrzymamy samochód, to najpierw nie dzieje się nic, potem mryga kontrolka i dopiero po jakiś 10 sekundach system wyłącza silnik. Ale nie dzieje się tak zawsze i jeszcze nie rozumiem jaki ma związek ze sprzęgłem lub wrzuconym biegiem - nie wiem kiedy działa, a kiedy nie. Wiem, że nie działa zawsze. Jak ma zadziałać, to zawsze widać mrugającą kontrolka. Co mogę więcej powiedzieć? W sumie nie trzeba ucinać kabelków, bo system SS nie przeszkadza w użytkowaniu Dustera. Ogromny plus za to!

Kontrolę trakcji da się wyłączyć tylko poniżej prędkości 50km/h. Jechałem sobie szosą i wiedziałem, że zaraz zjadę w prawo i będzie bardzo stromy podjazd pod górę. Miałem napęd Auto i chciałem zawczasu wyłączyć ESP, ale się nie dało. Zjechałem do zatoczki autobusowej, zatrzymałem się i wyłącznik zadziałał. Ruszyłem i jechałem 40km/h i mogłem aktywować i wyłączać ten system - więc wyłączyłem. Ale natychmiast kiedy na liczniku stuknęło 50km/h to system ESP się sam włączył. Przyznam, że to mnie wkurza, bo chciałbym mieć pełną kontrolę nad nim, a nie mam - coś jak wycieraczki tylnej szyby ;)

Pierwszy raz skrobałem szyby moją ulubioną skrobaczką. Nie wiem jak fachowo się nazywa (chyba "Finka"), ale z jednej strony ma metalową blaszkę z drugiej gumę. Z doświadczenia wiem, że najlepiej się nią skrobie (miałem wiele skrobaczek). Niestety po pierwszym skrobaniu mam liczne rysy na szybie. Nie wiem czy w Seacie też je miałem, bo zwyczajnie nie zwróciłem uwagi - albo było ich tak wiele, albo tam skrobaczka nie robiła rys. Może powłoka szyb w Seacie była odporniejsza?

Lusterka w kolorze relingów i dolnej listwy na progu są śliczne. Dopiero teraz to zauważyłem, jak stanąłem koło innego Dustera, który tego nie miał. Nie wiem jaki to pakiet (Look?), ale ślicznie to wygląda.

Hamulce wydają się mi dziwne. Podczas normalnej jazdy wydają się świetne. Musiałem jednak raz przyhamować mocniej (ale nie awaryjnie) i wydawały się bardzo słabe. Nie hamowałem awaryjnie, bo po co, więc nie wiem jak wtedy się zachowają. Obym nie musiał nigdy ich testować, z drugiej jednak strony dobrze wiedzieć czego się spodziewać.

Ręczny trzeba zaciągać mocno. Nie wystarczy 3 kliknięcia, aby auto stało pewnie na wzniesieniu. Przekonałem się o tym jak pojechałem w góry. Jednak trzeba go zaciągnąć solidnie i do końca.

Zapinanie pasów w przypadku posiadana podłokietnika jest uciążliwe. Trudno sięgnąć sprawnie w szczelinę. Podobnie jest w przypadku zapinania pasów jedną ręką z tyłu, tym razem zatrzaski uciekają no i nie wiem po co jest jedno zapięcie z czarnym przyciskiem (inne mają czerwony) do którego nie da się wpiąć żadnego pasa.

Za to patent z pasem środkowym na tylnej kanapie, który zwisa sobie z uchwytu na suficie super. W Seacie miałem tylko taki na brzuch i był niewygodny i nikt go nie zapinał. Tutaj jest bardzo wygodnie.

PS. Nie bijcie, nie przeczytałem jeszcze instrukcji, a pewnie wiele moich pytań w niej jest wyjaśnionych.
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
Ostatnio zmieniony przez Kacper_Potocki 2018-01-08, 11:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2018-01-08, 11:35   

Co do tych pasów z tyłu. Zauważ, że środkowy pas, ma dwie klamry. Jedna pasuje do zamka z czarnym przyciskiem a druga do zamka z czerwonym. Prosty sposób na 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na środkowym miejscu.
_________________

 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2018-01-08, 12:00   

arczi_88 napisał/a:
Co do tych pasów z tyłu. Zauważ, że środkowy pas, ma dwie klamry. Jedna pasuje do zamka z czarnym przyciskiem a druga do zamka z czerwonym. Prosty sposób na 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na środkowym miejscu.


Musze obadać, nie zwróciłem uwagi na 2 klamry. Teraz rozumiem jak to ma działać.
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2018-01-08, 13:52   

Start stop nie działa na mróz. Chyba dwa stopnie Celsjusza go reaktywują. Generalnie nie jest to zły system.
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2018-01-08, 14:00   

Michał B24 napisał/a:
Start stop nie działa na mróz. Chyba dwa stopnie Celsjusza go reaktywują. Generalnie nie jest to zły system.


OOooo widzisz! Człowiek się uczy cały czas nowych rzeczy. Chyba muszę sięgnąć po instrukcję.
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-01-08, 16:48   

S&S nie wyłączy silnika jak masz wciśnięte sprzęgło. Tak właśnie się dzieje, że mruga kontrolka na wciśniętym.
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-08, 16:54   

Ta skrobaczka to Murska, dla mnie świetna, nie to co te plastikowe gówna :-D .
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-08, 16:58   

Zdanie odrębne w sprawie skrobaczek: nigdy nie rozumiem dlaczego ludzie nie wolą kupić płachty aluminiowej (za 10-15 zł), którą można okryć przednią szybę (a czasem nawet lusterka) i mieć spokój z:
- lodem i śniegiem zimą (sreberkiem do szyby),
- słońcem latem (sreberkiem do góry).
 
Kacper_Potocki 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.2 TCe
Rocznik: 2017
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Maj 2016
Posty: 286
Skąd: Kęty
Wysłany: 2018-01-08, 17:30   

Tak, mam zamiar to kupić.
_________________
Kacper Potocki
www.KacperPotocki.pl
salon@dogspassion.pl
 
kicpra 


Marka: Dacia/Ford
Model: Logan MCV II/Mondeo mk4
Silnik: 0.9 tce 120KM 188nm/2.2 TDCI 213KM 490nm
Rocznik: 2017/2008
Wersja: Stepway Outdoor
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Cze 2017
Posty: 810
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-08, 17:40   

Te aluminium dobre, jak stawiasz sobie na ogrodzonym parkingu.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-08, 17:43   

Warto jeszcze kupić odmrażacz do zamków i do szyb. Psikniesz odmrażaczem szyby i za chwilę ściągasz ściągaczem i gotowe. Nie musisz skrobać szyby, bo wiadomo, że mogą czasem porysować szyby jak szyba jest brudna, bo tam zawierają drobiny piasku, co zawsze rysują szybę.
A na noc folia na szybę i gotowe. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-08, 18:11   

-aby start-stop zadziałał, musi mieć określone do tego warunki, w ujemnych temperaturach, przy wciśniętym sprzęgle, przy dużej ilość włączonych odbiorników prądu, przy zbyt niskim poziomie naładowania akumulatora, w praktyce często przy włączonej klimatyzacji i kilka innych - NIE DZIAŁA - więc najczęściej działa w zasadzie tylko w bardzo sprzyjających warunkach wiosenno-letnich;
-skrobaczka do szyb z metalowym ostrzem (konkretnie mosiężnym, bo mosiądz jest bardziej miękki od szkła żeby go nie rysować a na tyle twardy aby się nie szczerbić jak alu jest najlepszym rozwiązaniem przy usuwaniu lodu z szyby, najlepsze skrobaczki produkuje fińska firma Murska, można je nabyć na alle w zależności od modelu za 25-35 zł
-w instrukcji masz wyraźnie napisane, że ESP aktywuje się samodzielnie w pewnych warunkach - np po przekroczeniu 50 km/h kiedy jedziesz z wyłączonym, włączy się nawet przy niższej prędkości - np ok 40 km/h jeśli jadąc równym tempem nagle zredukujesz bieg o jeden niżej, ostro dodasz gazu i zerwiesz przyczepność kół. Dlatego ESP wyłączamy na niskich biegach, przy pokonywaniu przeszkód (np błoto, śnieg, strome podjazdy itp) oraz przy niewielkich prędkościach - w praktyce sporo poniżej 40 km/h i wtedy warto wymusić ręcznie włącznie drugiego napędu (z auto na 4x4) żeby pracował w trybie stałym
-hamulce działają wydajnie i skutecznie ale warunkiem aktywacji BAS jest odpowiednio szybkie przeniesienie nogi z pedału gazu na pedał hamulca i uderzenie w ten ostatni pedał odpowiednio mocno - system mierzy te wartości i wówczas uznaje, że doszło do próby awaryjnego hamowania i pompuje maksymalne ściśnienie do obwodów. Jeśli robisz to wolno i delikatniej, działa po prostu normalnie , czyli ile naciśniesz tak zadziała.
-tak jak ktoś wyżej zauważył, czarna kostka na kanapie służy do wpięcia końcówki pasa środkowego - tej która wisi przy dachu
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-01-08, 18:20, w całości zmieniany 6 razy  
 
defunk 


Marka: Dacetti / Peżo
Model: Dusterio / Rifter
Silnik: 1,6 SCe / 1,2 110 KM
Rocznik: 2017 / 2021
Wersja: Laureate
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 25 Lis 2017
Posty: 839
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-01-08, 18:17   

kicpra napisał/a:
Te aluminium dobre, jak stawiasz sobie na ogrodzonym parkingu.


Na nieogrodzonym nie wolno? ;-)
Chuligani raczej się tym nie interesują, jak kiedyś parkowałem jeszcze pod blokiem, zawsze zakładałem ceratę na szybę, nigdy nie miałem żadnych perypetii.

route2000 napisał/a:
Warto jeszcze kupić odmrażacz do zamków i do szyb. Psikniesz odmrażaczem szyby i za chwilę ściągasz ściągaczem i gotowe.


Byle uważać, żeby nie zapaćkać lakieru -- niektóre zajzajery potrafią go zżerać :(
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-08, 18:25   

odradzam stosowanie odmrażacza i wtryskiwanie go do zamków, po wyschnięciu pozostawia osady, które z czasem blokują wałeczki, lepiej (z umiarem) nasmarować zamki smarem maszynowym w sprayu,który wyprze wodę i zabezpieczy całość przed zamarzaniem równie skutecznie, przy okazji konserwujące współpracujące elementy. Raz na jakiś czas warto użyć klucza i pogrzebać nim we wszystkich zamkach, żeby je rozruszać ("zajzajery" które kiedyś zżerały lakier, to stosowany często przez starych kierowców zielony płyn hamulcowy R-3 - rzeczywiście, jak się polał z zamka na lakier i nie został starty, to smuga zostawała na wsze czasy, nikt rozsądny tego od dawna nie stosuje)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2018-01-08, 18:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne