zobacz cav po prawie czterech latach: ja dałem za swojego dustera 55 tysi, dołożyłem gas za 2,5 i jestem zadowolony a ty dałem 75 tysi za swojego i dawno już go nie masz, a śmiałeś się kiedyś tak mocno.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-06, 13:38
Czort napisał/a:
Cytat:
1. fajny w terenie
Już trochę siedzę na tym forum i co rusz czytam że Duster to auto terenowe, chyba do miasta, wg. testów Duster na samochód do jazdy w terenie się w ogóle nie nadaje. Do jazdy do lasu na grzyby czy nad jezioro na ryby to tak, na drogach polnych sobie poradzi, ale w prawdziwym offroadzie sobie nie daje rady.
W lekki teren się nadaje, czasem lepiej niż prawdziwa terenówka (bo jest lżejszy).
Mówię to z praktyki - w kilku rajdach 4x4 Dusterem byłem.
Natomiast z testów wynika faktycznie, że elementy np. zawieszenia są rodem z samochodu szosowego, nawet nie suva, dlatego ich odporność mechaniczna na cięższe traktowanie jest znikoma.
W porównaniu np. z Nissanem QQ wszystkie elementy zawieszenia w Dusterze są dużo cieńsze, a co za tym idzie słabsze i mniej odporne na uszkodzenia.
Już trochę siedzę na tym forum i co rusz czytam że Duster to auto terenowe, chyba do miasta, wg. testów Duster na samochód do jazdy w terenie się w ogóle nie nadaje. Do jazdy do lasu na grzyby czy nad jezioro na ryby to tak, na drogach polnych sobie poradzi, ale w prawdziwym offroadzie sobie nie daje rady.
Testom nie wierz. To nie jest auto offroadowe ale dobrze sobie w nim radzi co może ci potwierdzić wielu na tym forum. A czy terenowe? No tutaj można dużo mówić patrząc na jego zdolności terenowe i doświadczenia.
Natomiast doskonale się nadaje do tzw. turystyki offroadowej.
waldek72 napisał/a:
zobacz cav po prawie czterech latach: ja dałem za swojego dustera 55 tysi, dołożyłem gas za 2,5 i jestem zadowolony a ty dałem 75 tysi za swojego i dawno już go nie masz, a śmiałeś się kiedyś tak mocno.
co rusz czytam że Duster to auto terenowe, chyba do miasta, wg. testów Duster na samochód do jazdy w terenie się w ogóle nie nadaje.
Gdzie czytasz, że Duster to auto terenowe? Rzadko spotyka się takie opinie w recenzjach, natomiast czasami niektórzy tak piszą, w tym sensie w jakim terenowe są tzw. SUVy (ale to raczej bardzo potoczna i rzadka opinia). Rzadko spotyka się też w testach opinie, że Duster nie nadaje się w teren. Częściej można przeczytać o relatywnie dużej dzielności terenowej Dustera 4x4, a nawet z napędem na jedną oś - widziałem test podjazdu pod górę zimą po śniegu, w którym Duster z napędem na jedną oś pokonał kilka aut za 150-200 tys. z napędem na dwie osie (w niemieckim magazynie motoryzacyjnym, nie pamiętam którym, bo to przed kilku laty). Także fakt budowy Mudstera czy Dustera Overlimita świadczy o tym, że Duster nadaje się w teren, choć w podstawowej konfiguracji jest za słabo uzbrojony (podobnie jak większość podstawowych dżipów czy LRów). Duster to sympatyczne autko, nieco prymitywne, ale znakomicie radzące sobie na trudnych drogach i w trudnych warunkach, dające nadzieję na udane wyjazdy off-roadowe. Tak bym podsumował to auto pod względem terenowości. Na podstawie własnych doświadczeń (125 tys. km, 5 lat, bez żadnej poważnej awarii - tylko wymiany drobnych podzespołów zawieszenia, zwykle po wyjazdach w teren i większość w ramach gwarancji).
Ostatnio zmieniony przez piku 2018-01-06, 15:31, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-06, 15:37
piku napisał/a:
Czort napisał/a:
co rusz czytam że Duster to auto terenowe, chyba do miasta, wg. testów Duster na samochód do jazdy w terenie się w ogóle nie nadaje.
Gdzie czytasz, że Duster to auto terenowe?
Na tym forum wielu usiłuje udowadniać, że Duster 4x4 ma prawo się zupełnie nie nadawać na jazdę po asfalcie, gdyż został skonstruowany do jazdy po terenie.
Oczywiście to są podwójne bzdury (jedna że może się nie nadawać na asfalt, druga że służy tylko do jazdy w terenie), jednak z tego bredzenia można odnieść takie wrażenie o które pytasz....
A wersja Prestige, z kartą, kolorem, automatyczną klimą już podobno pod 70 tysi będzie podchodzić. W wyprzedaży Kaszkaja 2 po lifcie za 72 900 znalazłem, to już daje do zastanowienia.
Duster z tym samym silnikiemw wersji prestige chyba więcej jak 65 nie wyjdzie. A Quashqay zapewne nie ma większości wyposażenia.
Choć niekoniecznie. Właśnie obejrzałem oferty. Te QQ da się kupić już za 69900. Za 75 jest wersja niemal wszystkomająca ;)
Ostatnio zmieniony przez ryjas 2018-01-06, 21:02, w całości zmieniany 1 raz
A sprzęgło w Dustrerach też takie dobre jak jego właściwości terenowe?
W Duster Cup wszystkie daćki miały seryjne sprzęgło. Coś tam było poprawione w oprogramowaniu. Skrzynia biegów również seria. Nieseryjne były jedynie klatka, zawieszenie, brak jednego z tłumików. Auta miały filtry dpf, były zalewane seryjnym olejem
A tutaj ciekawostka:
https://youtu.be/JRPyWbMSrLg?t=6m12s
NA tym przejeździe widac, że w przeprawach Duster nie jest dużo gorszy od aut dużo bardziej terenowych. Co prawda niektóre Dustery poległy ale mi wystarczy jeden który przejechał by zamknąć usta niedowiarkom.
W nowym sezonie będa jeżdzić stare i nowe Dustery.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-06, 21:15
Rosjanie są odważniejsi
https://www.youtube.com/watch?v=ISp8-G4px7c
ale tak bardziej serio - pokażcie mi auto z tego segmentu, o takiej dzielności terenowej za zbliżoną chociażby cenę
Duster nie jest terenówka, ale da sie nim jeździć dużo lepiej po asfalcie niż Suzuki Jimny, za podobna kasę, a w terenie bez przeróbek, Dacią też się lepiej jedzie. Jednak Jimny zajedzie dużo dalej. Jest jedno ale. Mało kto potrzebuje tak naprawdę, zajechać dalej niż zajedzie Duster i w tym jego siła. Jimny to prawdziwa terenówka, jeżdżę sam czymś takim, ale nie widziałem jeszcze żeby ktoś mieszkał w miejscu, żeby trzeba było jechać kilka kilometrów brodem rzeki meandrującej w wąwozie. Duster potrafi tyle samo co RAV4 pierwszej generacji w krótkiej wersji. Nowsze wersje RAV4 się do Daci nie umywają. Qashquai nie nadaje się do zjazdu z asfaltu, tak samo jak Kadjar, Tucson, HRV, CRV, RAV4, Juke...
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-07, 12:10
Michał B24 napisał/a:
Qashquai nie nadaje się do zjazdu z asfaltu, tak samo jak Kadjar, Tucson, HRV, CRV, RAV4, Juke...
Zgadza się.
Tym gorzej o Dusterze świadczy to, że ma słabsze (mniej wytrzymałe) elementy zawieszenia niż crossovery.
Od suva który jednak już w założeniu z asfaltu ma czasami zjeżdżać, oczekiwałbym dokładnie odwrotnej sytuacji.
No ale wtedy nie pasowałyby elementy od Clio II zapewne, więc co tam wytrzymałość.
Taniość i badziewność musi być na wierzchu.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-01-07, 12:12, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-07, 13:18
marcinonline napisał/a:
Za to kia
To jest wątek o Dusterze i tego się trzymaj.
P.S.
Kia w teren nawet nie próbuje się nadawać, powtarzałem to wiele razy.
Za to po asfalcie jeździ (w porównaniu do Dustera) świetnie.
Z dwojga złego lepiej mieć auto, które jeździ dobrze w miejscu w którym spędza 99% czasu niż odwrotnie.
Oczywiście złoty środek by się przydał i z Dustera szło by go zrobić niewielkim kosztem (lepszy silnik i skrzynia), ale Dacia nie chce.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-01-07, 13:20, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-07, 13:39
route2000 napisał/a:
Nie Dacia nie chce, tylko polityka koncernu Renault nie pozwala na lepszą jakość Dacii od Renaulta, bo inaczej nikt by nie kupował tych Renaultów.
Wiadomo, że o to chodzi.
Przez "Dacia" rozumiem "Renault".
Tylko po co udowadniać z uporem maniaka, że jakość w Dacii jest super?
Nie jest - jest najgorsza z możliwych.
Gorsza nawet od Renault, które jest synonimem fatalnej jakości wykonania.
Oczywiście złoty środek by się przydał i z Dustera szło by go zrobić niewielkim kosztem (lepszy silnik i skrzynia), ale Dacia nie chce.
Dacia zrobiła złoty środek tylko ty tego nie rozumiesz.
Auto ma być tanie, w miarę niezawodne, dobrze jeździć w terenie i nadawać się do codziennej eksploatacji.
Znajdź na rynku auto, które robi to wszystko na raz.
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2018-01-07, 15:09
ryjas napisał/a:
Dacia zrobiła złoty środek tylko ty tego nie rozumiesz.
Auto ma być tanie, w miarę niezawodne, dobrze jeździć w terenie i nadawać się do codziennej eksploatacji.
Dacia zrobiła tanie, raczej tandetne auto, przynajniej dla UE. przecież największą sprzedaż ma w biednych krajach, gdzie ludzi nie stać na inne marki aut w tej klasie .
Dobrze to widać w Austrii, większość Dusterów to trzecie lub drugie auto "w rodzinie", z reguły golec 4x4 w dieslu.... a innych Dacii niż Duster, to można szukać
A nie wiem jak wyglądają materiały użyte do wykończenia aut np. Brazylii czy Rosji (jako Renault)
można dać więcej mocy? można :D
duster.jpg jak się chce to się da
Plik ściągnięto 64 raz(y) 219,9 KB
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2018-01-07, 15:18, w całości zmieniany 3 razy
Dacia zrobiła tanie, raczej tandetne auto, przynajniej dla UE.
Podziękuj UE
fotorobart napisał/a:
przecież największą sprzedaż ma w biednych krajach, gdzie ludzi nie stać na inne marki aut w tej klasie .
Frnacja jest biednym krajem? Tam sprzedaż jest znacznie większa niż w Polsce i pozostałych krajach wschodniej rubieży UE
fotorobart napisał/a:
Dobrze to widać w Austrii, większość Dusterów to trzecie lub drugie auto "w rodzinie", z reguły golec 4x4 w dieslu.... a innych Dacii niż Duster, to można szukać
Austaria jak i Szwajacria sa rynkami znacznie innymi niż w reszcie Europy pod względem motoryzacyjnym . Trudno mi się o tym rynku wypowiadać bo go nie znam - tylko tak raz na rok przejeżdaam tranzytem :)
fotorobart napisał/a:
można dać więcej mocy? można :D
Patrz punkt pierwszy - takie rzeczy sa możliwe poza UE .
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-07, 16:14
ryjas napisał/a:
Cav napisał/a:
Oczywiście złoty środek by się przydał i z Dustera szło by go zrobić niewielkim kosztem (lepszy silnik i skrzynia), ale Dacia nie chce.
Dacia zrobiła złoty środek tylko ty tego nie rozumiesz.
Gdyby zrobiła to bym nie pisał.
Ale zamiast tego co napisałeś, zrobiła badziew, który na co dzień do jazdy się nie nadaje.
Od biedy w teren tak, ale tu znowu jest zbyt delikatny.
Duster nie jest delikatny, to zawieszenie sie sprawdza w dosc ciezkich warunkach. Pokaż mi które elementy tylnego zawieszenia od DD4x4 pasują do jakiegokolwiek Clio, czy innego Renault? Nie masz pojęcia o czym piszesz. Duster 4x2 też nie ma zawieszenia od Clio. To bardzo mocne zaawieszenie. Ale jak jezdzisz w terenie, to i w Toyocie land Cruiser co roku idą swożnie do wymiany, drażki. Sam urwałem wspornik układu kierowniczego 3 razy, oraz drążek kierowniczy w Toyocie Land Cruiser, fakt, że całą Dacię bym tam zostawił do wiosny.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2018-01-07, 17:33, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-07, 18:18
Michał B24 napisał/a:
Duster nie jest delikatny, to zawieszenie sie sprawdza w dosc ciezkich warunkach.
Pytanie jak długo.
To że elementy zawieszenia ma cieniutkie (wymiarowo) w porównaniu z konkurencją czytałem już w kilku źródłach, to nie mój pomysł.
Ostatnio w jakimś porównaniu Dustera ze starym QQ.
Michał B24 napisał/a:
Pokaż mi które elementy tylnego zawieszenia od DD4x4 pasują do jakiegokolwiek Clio, czy innego Renault?
A kto napisał, że elementy akurat tylnego zawieszenia pasują od Clio?
Ja akurat z przednim zawieszeniem miałem kłopoty, które nie zostały nigdy naprawione, to przez nie sprzedałem auto.
A w przypadku tylnego była tylko mowa w testach - że elementy są dużo cieńsze niż w podobnym zawieszeniu TT, ale skąd pochodzą to nie napisali.
Od Clio na pewno nie, bo Duster, szczególnie 4WD ma zupełnie inną zawiechę z tyłu niż jakiekolwiek Clio.
Nie mogą być elementy zawieszenia mocniejsze, bo budę byś przekosil w terenie. Też mi się wydawało, że za cienkie, ale przeciagalismy dustery przez naprawdę wredny teren, nic nie urwaliśmy.
A tobie co było w zawieszeniu, że sprzedałeś auto?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum