Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-08-30, 08:57
Całkiem nowa dacia duster: więcej dustera niż kiedykolwiek!
Autor Wiadomość
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2018-01-06, 11:58   

zobacz cav po prawie czterech latach: ja dałem za swojego dustera 55 tysi, dołożyłem gas za 2,5 i jestem zadowolony a ty dałem 75 tysi za swojego i dawno już go nie masz, a śmiałeś się kiedyś tak mocno.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-06, 13:38   

Czort napisał/a:
Cytat:
1. fajny w terenie

Już trochę siedzę na tym forum i co rusz czytam że Duster to auto terenowe, chyba do miasta, wg. testów Duster na samochód do jazdy w terenie się w ogóle nie nadaje. Do jazdy do lasu na grzyby czy nad jezioro na ryby to tak, na drogach polnych sobie poradzi, ale w prawdziwym offroadzie sobie nie daje rady.


W lekki teren się nadaje, czasem lepiej niż prawdziwa terenówka (bo jest lżejszy).
Mówię to z praktyki - w kilku rajdach 4x4 Dusterem byłem.

Natomiast z testów wynika faktycznie, że elementy np. zawieszenia są rodem z samochodu szosowego, nawet nie suva, dlatego ich odporność mechaniczna na cięższe traktowanie jest znikoma.
W porównaniu np. z Nissanem QQ wszystkie elementy zawieszenia w Dusterze są dużo cieńsze, a co za tym idzie słabsze i mniej odporne na uszkodzenia.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-01-06, 13:41   

Czort napisał/a:

Już trochę siedzę na tym forum i co rusz czytam że Duster to auto terenowe, chyba do miasta, wg. testów Duster na samochód do jazdy w terenie się w ogóle nie nadaje. Do jazdy do lasu na grzyby czy nad jezioro na ryby to tak, na drogach polnych sobie poradzi, ale w prawdziwym offroadzie sobie nie daje rady.


Testom nie wierz. To nie jest auto offroadowe ale dobrze sobie w nim radzi co może ci potwierdzić wielu na tym forum. A czy terenowe? No tutaj można dużo mówić patrząc na jego zdolności terenowe i doświadczenia.
Natomiast doskonale się nadaje do tzw. turystyki offroadowej.


waldek72 napisał/a:
zobacz cav po prawie czterech latach: ja dałem za swojego dustera 55 tysi, dołożyłem gas za 2,5 i jestem zadowolony a ty dałem 75 tysi za swojego i dawno już go nie masz, a śmiałeś się kiedyś tak mocno.


Ty szczęściarzu. ;-) :-D
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2018-01-06, 15:30   

Czort napisał/a:
co rusz czytam że Duster to auto terenowe, chyba do miasta, wg. testów Duster na samochód do jazdy w terenie się w ogóle nie nadaje.


Gdzie czytasz, że Duster to auto terenowe? Rzadko spotyka się takie opinie w recenzjach, natomiast czasami niektórzy tak piszą, w tym sensie w jakim terenowe są tzw. SUVy (ale to raczej bardzo potoczna i rzadka opinia). Rzadko spotyka się też w testach opinie, że Duster nie nadaje się w teren. Częściej można przeczytać o relatywnie dużej dzielności terenowej Dustera 4x4, a nawet z napędem na jedną oś - widziałem test podjazdu pod górę zimą po śniegu, w którym Duster z napędem na jedną oś pokonał kilka aut za 150-200 tys. z napędem na dwie osie (w niemieckim magazynie motoryzacyjnym, nie pamiętam którym, bo to przed kilku laty). Także fakt budowy Mudstera czy Dustera Overlimita świadczy o tym, że Duster nadaje się w teren, choć w podstawowej konfiguracji jest za słabo uzbrojony (podobnie jak większość podstawowych dżipów czy LRów). Duster to sympatyczne autko, nieco prymitywne, ale znakomicie radzące sobie na trudnych drogach i w trudnych warunkach, dające nadzieję na udane wyjazdy off-roadowe. Tak bym podsumował to auto pod względem terenowości. Na podstawie własnych doświadczeń (125 tys. km, 5 lat, bez żadnej poważnej awarii - tylko wymiany drobnych podzespołów zawieszenia, zwykle po wyjazdach w teren i większość w ramach gwarancji).
Ostatnio zmieniony przez piku 2018-01-06, 15:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-06, 15:37   

piku napisał/a:
Czort napisał/a:
co rusz czytam że Duster to auto terenowe, chyba do miasta, wg. testów Duster na samochód do jazdy w terenie się w ogóle nie nadaje.


Gdzie czytasz, że Duster to auto terenowe?


Na tym forum wielu usiłuje udowadniać, że Duster 4x4 ma prawo się zupełnie nie nadawać na jazdę po asfalcie, gdyż został skonstruowany do jazdy po terenie.

Oczywiście to są podwójne bzdury (jedna że może się nie nadawać na asfalt, druga że służy tylko do jazdy w terenie), jednak z tego bredzenia można odnieść takie wrażenie o które pytasz....
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-06, 18:10   

Prezes napisał/a:

A wersja Prestige, z kartą, kolorem, automatyczną klimą już podobno pod 70 tysi będzie podchodzić. W wyprzedaży Kaszkaja 2 po lifcie za 72 900 znalazłem, to już daje do zastanowienia.


Duster z tym samym silnikiemw wersji prestige chyba więcej jak 65 nie wyjdzie. A Quashqay zapewne nie ma większości wyposażenia.

Choć niekoniecznie. Właśnie obejrzałem oferty. Te QQ da się kupić już za 69900. Za 75 jest wersja niemal wszystkomająca ;)
Ostatnio zmieniony przez ryjas 2018-01-06, 21:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Czort 


Marka: brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 14 Wrz 2017
Posty: 101
Skąd: Wlkp
Wysłany: 2018-01-06, 20:15   

A sprzęgło w Dustrerach też takie dobre jak jego właściwości terenowe?
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-06, 20:45   

Czort napisał/a:
A sprzęgło w Dustrerach też takie dobre jak jego właściwości terenowe?


W Duster Cup wszystkie daćki miały seryjne sprzęgło. Coś tam było poprawione w oprogramowaniu. Skrzynia biegów również seria. Nieseryjne były jedynie klatka, zawieszenie, brak jednego z tłumików. Auta miały filtry dpf, były zalewane seryjnym olejem

Przykładowe filmiki: https://www.youtube.com/watch?v=cY8WelEKU18
https://www.youtube.com/watch?v=2UipqMGAvEI

A tutaj ciekawostka:
https://youtu.be/JRPyWbMSrLg?t=6m12s
NA tym przejeździe widac, że w przeprawach Duster nie jest dużo gorszy od aut dużo bardziej terenowych. Co prawda niektóre Dustery poległy ale mi wystarczy jeden który przejechał by zamknąć usta niedowiarkom.
W nowym sezonie będa jeżdzić stare i nowe Dustery.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-01-06, 21:15   

Rosjanie są odważniejsi :-)
https://www.youtube.com/watch?v=ISp8-G4px7c
ale tak bardziej serio - pokażcie mi auto z tego segmentu, o takiej dzielności terenowej za zbliżoną chociażby cenę :-)
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2018-01-07, 09:59   

Duster nie jest terenówka, ale da sie nim jeździć dużo lepiej po asfalcie niż Suzuki Jimny, za podobna kasę, a w terenie bez przeróbek, Dacią też się lepiej jedzie. Jednak Jimny zajedzie dużo dalej. Jest jedno ale. Mało kto potrzebuje tak naprawdę, zajechać dalej niż zajedzie Duster i w tym jego siła. Jimny to prawdziwa terenówka, jeżdżę sam czymś takim, ale nie widziałem jeszcze żeby ktoś mieszkał w miejscu, żeby trzeba było jechać kilka kilometrów brodem rzeki meandrującej w wąwozie. Duster potrafi tyle samo co RAV4 pierwszej generacji w krótkiej wersji. Nowsze wersje RAV4 się do Daci nie umywają. Qashquai nie nadaje się do zjazdu z asfaltu, tak samo jak Kadjar, Tucson, HRV, CRV, RAV4, Juke...
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-07, 12:10   

Michał B24 napisał/a:
Qashquai nie nadaje się do zjazdu z asfaltu, tak samo jak Kadjar, Tucson, HRV, CRV, RAV4, Juke...


Zgadza się.
Tym gorzej o Dusterze świadczy to, że ma słabsze (mniej wytrzymałe) elementy zawieszenia niż crossovery.
Od suva który jednak już w założeniu z asfaltu ma czasami zjeżdżać, oczekiwałbym dokładnie odwrotnej sytuacji.

No ale wtedy nie pasowałyby elementy od Clio II zapewne, więc co tam wytrzymałość.
Taniość i badziewność musi być na wierzchu.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-01-07, 12:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
marcinonline 


Marka: Skoda
Model: Rapid
Silnik: 1.2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Paź 2017
Posty: 109
Skąd: Wawa
Wysłany: 2018-01-07, 12:45   

Za to kia to już klasa premium i można jeździć nią wszędzie, nigdy się nie rozwali a zawieszenie ma najwytrzymalsze ze wszystkich samochodów świata.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-07, 13:18   

marcinonline napisał/a:
Za to kia


To jest wątek o Dusterze i tego się trzymaj.

P.S.
Kia w teren nawet nie próbuje się nadawać, powtarzałem to wiele razy.
Za to po asfalcie jeździ (w porównaniu do Dustera) świetnie.
Z dwojga złego lepiej mieć auto, które jeździ dobrze w miejscu w którym spędza 99% czasu niż odwrotnie.

Oczywiście złoty środek by się przydał i z Dustera szło by go zrobić niewielkim kosztem (lepszy silnik i skrzynia), ale Dacia nie chce.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2018-01-07, 13:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin

Wysłany: 2018-01-07, 13:37   

Nie Dacia nie chce, tylko polityka koncernu Renault nie pozwala na lepszą jakość Dacii od Renaulta, bo inaczej nikt by nie kupował tych Renaultów.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-07, 13:39   

route2000 napisał/a:
Nie Dacia nie chce, tylko polityka koncernu Renault nie pozwala na lepszą jakość Dacii od Renaulta, bo inaczej nikt by nie kupował tych Renaultów.


Wiadomo, że o to chodzi.
Przez "Dacia" rozumiem "Renault".

Tylko po co udowadniać z uporem maniaka, że jakość w Dacii jest super?
Nie jest - jest najgorsza z możliwych.
Gorsza nawet od Renault, które jest synonimem fatalnej jakości wykonania.
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-07, 13:55   

Cav napisał/a:

Oczywiście złoty środek by się przydał i z Dustera szło by go zrobić niewielkim kosztem (lepszy silnik i skrzynia), ale Dacia nie chce.


Dacia zrobiła złoty środek tylko ty tego nie rozumiesz.
Auto ma być tanie, w miarę niezawodne, dobrze jeździć w terenie i nadawać się do codziennej eksploatacji.

Znajdź na rynku auto, które robi to wszystko na raz.
 
funyo 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: 1.2 TCe
Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 255
Skąd: Mazury
Wysłany: 2018-01-07, 15:02   

Za takie pieniądze, należałoby dodać...
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2018-01-07, 15:09   

ryjas napisał/a:

Dacia zrobiła złoty środek tylko ty tego nie rozumiesz.
Auto ma być tanie, w miarę niezawodne, dobrze jeździć w terenie i nadawać się do codziennej eksploatacji.

Dacia zrobiła tanie, raczej tandetne auto, przynajniej dla UE. przecież największą sprzedaż ma w biednych krajach, gdzie ludzi nie stać na inne marki aut w tej klasie :mrgreen: .
Dobrze to widać w Austrii, większość Dusterów to trzecie lub drugie auto "w rodzinie", z reguły golec 4x4 w dieslu.... a innych Dacii niż Duster, to można szukać :-)
A nie wiem jak wyglądają materiały użyte do wykończenia aut np. Brazylii czy Rosji (jako Renault)

można dać więcej mocy? można :D

duster.jpg
jak się chce to się da
Plik ściągnięto 64 raz(y) 219,9 KB

Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2018-01-07, 15:18, w całości zmieniany 3 razy  
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-07, 15:15   

Tanie to z reguły "tandetne". Czasami jednak tandetne to też drogie. Generalnie ostatnio większość aut okazuje się tandetnych na maksa.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-07, 16:12   

fotorobart napisał/a:
Dacia zrobiła tanie, raczej tandetne auto, przynajniej dla UE.

Podziękuj UE

fotorobart napisał/a:
przecież największą sprzedaż ma w biednych krajach, gdzie ludzi nie stać na inne marki aut w tej klasie :mrgreen: .

Frnacja jest biednym krajem? Tam sprzedaż jest znacznie większa niż w Polsce i pozostałych krajach wschodniej rubieży UE
fotorobart napisał/a:
Dobrze to widać w Austrii, większość Dusterów to trzecie lub drugie auto "w rodzinie", z reguły golec 4x4 w dieslu.... a innych Dacii niż Duster, to można szukać :-)

Austaria jak i Szwajacria sa rynkami znacznie innymi niż w reszcie Europy pod względem motoryzacyjnym . Trudno mi się o tym rynku wypowiadać bo go nie znam - tylko tak raz na rok przejeżdaam tranzytem :)
fotorobart napisał/a:
można dać więcej mocy? można :D

Patrz punkt pierwszy - takie rzeczy sa możliwe poza UE .
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-07, 16:14   

ryjas napisał/a:
Cav napisał/a:

Oczywiście złoty środek by się przydał i z Dustera szło by go zrobić niewielkim kosztem (lepszy silnik i skrzynia), ale Dacia nie chce.


Dacia zrobiła złoty środek tylko ty tego nie rozumiesz.


Gdyby zrobiła to bym nie pisał.
Ale zamiast tego co napisałeś, zrobiła badziew, który na co dzień do jazdy się nie nadaje.
Od biedy w teren tak, ale tu znowu jest zbyt delikatny.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2018-01-07, 17:32   

Duster nie jest delikatny, to zawieszenie sie sprawdza w dosc ciezkich warunkach. Pokaż mi które elementy tylnego zawieszenia od DD4x4 pasują do jakiegokolwiek Clio, czy innego Renault? Nie masz pojęcia o czym piszesz. Duster 4x2 też nie ma zawieszenia od Clio. To bardzo mocne zaawieszenie. Ale jak jezdzisz w terenie, to i w Toyocie land Cruiser co roku idą swożnie do wymiany, drażki. Sam urwałem wspornik układu kierowniczego 3 razy, oraz drążek kierowniczy w Toyocie Land Cruiser, fakt, że całą Dacię bym tam zostawił do wiosny.
Ostatnio zmieniony przez Michał B24 2018-01-07, 17:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-01-07, 18:18   

Michał B24 napisał/a:
Duster nie jest delikatny, to zawieszenie sie sprawdza w dosc ciezkich warunkach.


Pytanie jak długo.
To że elementy zawieszenia ma cieniutkie (wymiarowo) w porównaniu z konkurencją czytałem już w kilku źródłach, to nie mój pomysł.
Ostatnio w jakimś porównaniu Dustera ze starym QQ.

Michał B24 napisał/a:

Pokaż mi które elementy tylnego zawieszenia od DD4x4 pasują do jakiegokolwiek Clio, czy innego Renault?


A kto napisał, że elementy akurat tylnego zawieszenia pasują od Clio?

Ja akurat z przednim zawieszeniem miałem kłopoty, które nie zostały nigdy naprawione, to przez nie sprzedałem auto.

A w przypadku tylnego była tylko mowa w testach - że elementy są dużo cieńsze niż w podobnym zawieszeniu TT, ale skąd pochodzą to nie napisali.
Od Clio na pewno nie, bo Duster, szczególnie 4WD ma zupełnie inną zawiechę z tyłu niż jakiekolwiek Clio.
 
ryjas 


Marka: Peugeot
Model: Grand Scenic, Pug 306
Silnik: 1,9 dCi 130 KM FAP, 1,4 75KM
Rocznik: 2006,1999
Dołączył: 27 Sty 2013
Posty: 311
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-07, 18:43   

Cóż... wystarczy. Tego człowieka się czytać nie da. Trol to mało powiedziane.
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1055
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2018-01-07, 19:55   

Nie mogą być elementy zawieszenia mocniejsze, bo budę byś przekosil w terenie. Też mi się wydawało, że za cienkie, ale przeciagalismy dustery przez naprawdę wredny teren, nic nie urwaliśmy.

A tobie co było w zawieszeniu, że sprzedałeś auto?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne