Serwisówka mówi jasno - wymienić rozrząd po 120.000 lub 6 latach. Dla mnie to oczywista próba wypchnięcia tej dość kosztownej naprawy poza przedłużoną gwarancję. Czekaliście aż tyle, czy raczej wymieniliście rozrząd koło 100.000?
To jest bezyna wiec rozrzad nie jest tak obciazony jak w dizlu. Przykladowo peugeot daje 240 tys, ( nie pamietam jaki silnik), Ford 150tys. Sam natluklem fordem w bezynie 200 i rozrzad byl ok, ale zawsze polecam wymiane 10 tys wczesniej niz 100 metrow pozniej.
PSA 2.0 BlueHDI jest chyba 240 albo 180 w "ciężkich warunkach", wymieniałem po 160 000, raczej 240 by nie wytrzymał.
Dziwne, u mnie producent wymaga wymiany rozrządu wraz z paskiem osprzętu przy 80 tys.km. Mam silnik 1,6 MPI. Jednak te części oryginalne są tanie poza ASO, bo w ASO ceny są kosmiczne.
Koszt robocizny oscyluje się w 300-400 zł.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Z tego co mi sie przypomina to jest ta hybryda? Pasko-lancuch.
tak hybryda i to do tego bardzo kiepska.
Miałem taki silnik i wrogowi bym nie polecił.
A ja mam inne zdanie. U mnie ten silnik się sprawdził (w wersji 1.6 TDCI). Pasek wymieniałem przy 220kkm, a do 330kkm, dojechał na orginalnych wtryskach, dwumasie, turbinie itp. - Trwały i mało pali, tyle że olej zmieniałem pomiędzy 10 a 15 kkm.
A jak już zbaczamy z tematu, to jak wygląda praktyka (nie książka) z wymianą i trwałością rozrządu w 1.6 K4M
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Czy macie jakieś opcje w Warszawie ( na Bemowie najchętniej lub okolice ) gdzie wymienię rozrząd w 1.5 dci ? Dzwoniłem dzisiaj i wymiana dopiero na przyszły tydzień w okolicach środy - 350pln-380pln ( robocizna ).
Shreku, ile zajmie mi na oko godzin wymiana gdybym to sam robił ( bez pompy wody ) w najblizszy weekend ? Bo może jednak sam się rzucę na to ...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-10-16, 15:06
Mysle, ze na pierwszy raz te 3- 3,5 godziny bez niespodzianek.
Jak bedziesz potrzebowal pomocy online to odezwij sie na PW.
Ja na szybciara wyrabiam sie w 2-2,5 h z pompa i odpowietrzeniem w clio. Lodgy godzina glowkowania jak wyciagnac lape silnika, zeby nic nie urwac. Scenic pol dnia, bo silnik gleboko schowany. Wszystko zalezy od niespodzianek.
Edit:
Wpadnij na kawe, to ogarniemy temat.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-10-16, 15:37, w całości zmieniany 1 raz
Oddałem do warsztatu z polecenia kolegi. Koszt robocizny 300pln. Niestety z braku czasu musiałem juz oddać i nie chciałem więcej czekać z wymianą . Może następną wymianę zrobię samemu ... a do Ciebie shreku chętnie bym zajechał jakbym był na urlopie we Francji :))
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2017-10-31, 12:00
To jeszcze można dodać, że wg serwisówki jeśli ktoś robi więcej niż 50% przebiegu po mieście z niewielkimi prędkościami to wymiana paska powinna nastąpić przy 80.000 km. Myślę, że 100.000 to rozsądny kompromis.
Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6
Rocznik: 2012
Wersja: Logan
Dołączył: 09 Maj 2016 Posty: 18 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-12-27, 16:13
Kolego corrado, imożesz podać namiar na warsztat? Jak w ogóle robota - dobrze wykonana? Ile kosztowały Cię same części i gdzie kupowałeś?
Ja mam Dacię Logan Van i już prawie 180 tys. km, więc też muszę oddać do mechanika na wymianę rozrządu. Szukam jakiegoś sensownego warsztatu w Warszawie - najlepiej Białołęka, Bródno, Targówek, Zacisze, Tarchomin.
Macie jakieś sprawdzone części do kupienia? Jakiej firmy polecacie?
Szukam w okolicach Katowic poleconego mechaniora, który by mi ogarnął wymianę rozrządu. Gdyby ktokolwiek miał doświadczenie z kimś w tych okolicach to proszę o info.
@shrek - nie będziesz może w PL niebawem?
_________________ Przychodzi taki moment życia, że od pojemności silnika ważniejsza staje się pojemność bagażnika.
Wysłany: 2018-01-11, 20:04 Rozrząd Sandero 1.4 co ile
Pytanie co ile trzeba by wymienic rozrzad?
Na nalepce z raihu pisze 70 tys km. Teraz mam 150.
Jaki kosztw warstacie? i co wymienic oprocz paska przy okazji?
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-01-11, 21:22
Dobry rozrząd do tego silnika to koszt około 400zł - w IC bez zniżek - pompa Hepu pozostałe elementy SKF. W necie można oczywiście znaleźć taniej miedzy 250 a 350zł. Myślę że za wymianę w warsztacie z częściami zapłacisz 500zł. Jak będziesz chciał wymienić jeszcze napinacz oraz pasek osprzętu to musisz doliczyć sobie kolejne 100-150zł ( polecam zakupić oryginalny napinacz, zamienniki wytrzymywały w mojej Thalii z tym motorem niespełna 7 tys km )
Małe pytanie do bardziej zorientowanych - jaki rozrząd wybrać?
Opcje:
1. Pasek i rolki orginał + pompa orginał cena od 450 pln
2. Pasek i rolki orginał + pompa np. Magneti lub inna (doetz lub podobne) cena od 300 pln
3. Pasek i rolki Gates + pompa firmowana przez Gates cena od 350
4. Zestaw firmowany przez INA lub SKF lub CONTI ceny zbliżone do orginału.
Muszę coś kupić bo 7 lat skończył i dobiega do 150 tys. (zalecenie w książce serwisowej - 8 lat lub 160 tys. km)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-03, 19:28
Ja osobiscie do aut ktorymi chcemy jezdzic i byc pewni ( u mnie Lodgy) polecam ori czesci.
Do seja ktory jest do jezdzenia po bulki kupije byle co.
Jezeli jestes pierwszym wlascicielem lub drugim warto by te auto bylo dobrze prowadzone.
No i na rozrzadzie nie powinno sie oszczedzac.
Chciaz ani ina, conti i gates nie jest badziewiem. Wez ten komplet w ktorym bedziesz mial komplet srub( napinaczi wal) bo to wazne.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-02-03, 19:31, w całości zmieniany 2 razy
no mam go od pierwszej faktury zakupu w salonie.
Generalnie pasek i rolki orginał na pewno, a pompa wody robi największą różnicę w cenie i przy niej mam dylemat bo nawet jeżeli dalej go będę ujeżdżał to następna zmiana już przy 90 tys. przebiegu będzie do zrobienia - i na pewno pompa znowu do wymiany.
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2018-02-03, 19:35, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: TIPO II Sedan
Silnik: 1.4 16v 95km
Rocznik: 2019
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 1817 Skąd: Ząbki
Wysłany: 2018-02-03, 21:11
Gdybym kupował zestaw Rozrząd wybrałbym INA lub SKF. Nie mam też nic przeciwko paskom Contitech i Gates. Dobre pompy wody są firmy HEPU. Oryginalny zestaw w większości ma tylko oryginalne pudełko a w środku może być to samo co w kompletach INA czy SKF.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum