Swoja droga naprawde niezle idzie powyzej setki.
Moj rapid do stu miazdzy wiekszosc samochodow jesli nie a to auta sportowe, ale powyzej setki az tak nie ciagnie...
wieza znalazłeś już coś ciekawego co mogłoby zastąpić Lodgy?
Mi się wydaje, że jedynym rozsądnym zamiennikiem byłby Ford Turneo Connect (chodzi o wielkość, bryłę i pakowność) ale nie wiem jaka różnica w cenie.
_________________ Przychodzi taki moment życia, że od pojemności silnika ważniejsza staje się pojemność bagażnika.
Wersja 100km w 5 biegowej skrzyni biegów bez dodatków (baza) 85,5k. Do tego masz tylko diesla. I dalej jest to golas. Ładnie skonfigurowany trend w stosunku do mojej lodgy laurente wszystkie dodatki, to 98tyś. Moja lodzia 51.
Mimo wszystko wątpię by udzielił mi 47tyś rabatu :) Przy 10k różnicy to można się zastanawiąć, powyżej już nie. No chyba, że ktoś ma już konkretne preferencje. Ale dla większości użytkowników zasada 10k różnicy się pokrywa.
Jak sprawdzałem kombiaki różnych producentów rok temu. To przy 8 różnych firmach wychodziły różnice między 66k a 73k. Silniki podobne lub prawie takie same, wyposażenie minimalnie się różniło - ot tu jedno gniazdo usb więcej, a tu lampka pasażera, a tu obicie bagażnika, tu 15 a tu 16. Generalnie różnice niewielkie. Jedynie hybryda toyoty wyszła koło stówki. Cała reszta różniła się tylko znaczkiem. I kolorem :)
Mam w firmie Ford Turneo Connect (7 os., automat), jeżdżę i powiem tak: krzesła są składane z tyłu (+20cm) to góry podłoga, nie da się ich wymontować. + oparcia mają dyktę, że jak się przednie złoży to w miarę równo jest, ale co przewieść, jak ta dykta jest cienka i dużo powietrza pod nią jest. manewrowanie tym autem to koszmar, wg. danych z autocentrum ponad 2m więcej niż w lodgy (dobre auto do jazdy wprost). Automat, jak to automat, szybko zmienia biegi jak startujesz, ale w mieście na niskich biegach to kaszana pomimo najmocniejszego silnika. Dosyć cicho w środku nawet przy 120km/h. Fotele gorzej spasowane w stosunku do daci.
Podsumowując, jakbym miał kupować to bym się ze 100 razy zastanowił zanim bym kupił.
Fajniejszy od lodgy dokładnie o tyle o ile od niej droższy.
Efekty wynikające z rozmiaru to nie wady tylko po prostu cechy - trudno się spodziewać, żeby duże auto skręcało w miejscu. Dotyczy to zresztą także mojej MCV-ki i samej lodgy, które też są znacznie mniej zwrotne niż jakieś tam hatchbacki. (Nie chodzi nawet o sam promień skrętu, ale fakt, że tylne koła ścinają zakręty - trzeba uważać i jeździć trochę jak autobusem: wyjeżdżać bardziej do przodu i dopiero składać się do zakrętu).
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-11, 15:19
wieza napisał/a:
doublo itp, sa wyższe i bedzie bardziej bując i predkośc przelotowa trochę mniejsza :)
Co do Doblo to nie sądzę. Doblo jest na 100 bardziej stabilne i bardziej zwinne niż MCV I.
A konstrukcyjnie i wymiarowo MCV I jest identyczne jak Lodgy. Doblo ma tylne zawieszenie o nazwie b-link
Cytat:
(...) Włosi szczególnie dumni są z nowego tylnego zawieszenia wielowahaczowego typu B-link, czyli uproszczonej konstrukcji z Lancii i Alfy Romeo.(...)
Nie wiem jak z trwałością, ale Doblo jeździ tyłem jak osobówka, stabilnie, przewidywalnie bez kiwania na boki.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2018-01-11, 15:22, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Opel
Model: Corsa E
Silnik: 1.4 90KM lpg Pomógł: 6 razy Dołączył: 20 Sty 2015 Posty: 787 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-11, 18:56
Dacia w segmencie combi czy też combivanów nie ma cenowo konkurencji ale to chyba wie średnio rozgarnięty krasnoludek.
Wg mnie można dyskutować jak ktoś chce wydać np 100 tys PLZ i szuka auta w wymienionych kategoriach. Jak chce wydać 50-60 tys PLZ to szkoda dyskusji i trzeba brać Dacie.
doublo itp, sa wyższe i bedzie bardziej bując i predkośc przelotowa trochę mniejsza :)
Co do Doblo to nie sądzę. Doblo jest na 100 bardziej stabilne i bardziej zwinne niż MCV I.
Wieza pewnie pisał o pierwszym doblo, które z tyłu miało... resory.
heh bardziej zwinne niż MCV I hihi :) w moich rękach moim MCV objechałem lepsze auta na zlocie renault ;) jak bym wtedy miał z 10 koników wiecej to bym sprawnościówke wygrał ;)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2018-01-11, 21:46, w całości zmieniany 1 raz
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-12, 10:11
wieza napisał/a:
heh bardziej zwinne niż MCV I hihi :) w moich rękach moim MCV objechałem lepsze auta na zlocie renault ;)
Gratulacje.
Mam na myśli branie ostrych skrętów w ciasnych miejscach i parkowanie. Doblo wyraźnie lepiej manewruje na ciasnych parkingach niż MCVI. I tyle.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-12, 13:16
laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Mam na myśli branie ostrych skrętów w ciasnych miejscach i parkowanie
Logan MCV I - średnica zawracania: 11,25 m.
Doblo II - średnica zawracania: 11,2 m.
Różnice nie powinny być zatem jakieś szokujące.
Być może swoje dokłada inne działanie układu kierowniczego i/lub jego wspomagania, ale jak mniemam prawdziwy gwóźdź programu może tkwić w tym:
Logan MCV I - rozstaw osi: 2900 mm
Doblo II - rozstaw osi: 2755 mm.
- bo tył w fiaciku na pewno mniej ścina zakręty, a przy parkowaniu czasem rzeczywiście liczą się centymetry.
Wymiary, masy, sekundy. Są jeszcze odczucia z jazdy. Dwa razy w roku robię trasę obfitująca w ciasne górskie zakręty. Fiacik jest zdecydowanie zwinniejszy od MCV I. Może dlatego, że zakręty bierze bez bujania i przez to nieco szybciej jadę. Parkowanie też jest łatwiejsze.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Cóż każdy ma swoje odczucia, , ale w każdym aucie tego typu troszkę jest inna technika wchodzenia w zakręt. 😉 Ja dublo bym objechał bezproblemowo moja mcv 😀
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Dokładnie, potwierdzam. Jeszcze nie chcieli dać nagrody za trzecie miejsce o ile dobrze pamiętam. Po tym zmienili regulamin i dopuścili dacie.
. Cóż zaprosili nas na zlot a w sumie mieli nas w nosie, ale jak bym miał to 10koni więcej to bym wygrał i ciekaw byłbym ich min 😀😁😀 obciach straszliwy 😀 😉 ale fakt faktem powinni się zachować z honorem, cóż to był jedyny zlot i więcej do nich nie zawitam.
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2126 Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-01-13, 09:30
wieza napisał/a:
Cóż każdy ma swoje odczucia, , ale w każdym aucie tego typu troszkę jest inna technika wchodzenia w zakręt. 😉 Ja dublo bym objechał bezproblemowo moja mcv 😀
Kiedyś, jakieś 1o lat temu, na forach brylował użytkownik o nicku Casanova. Do do dowolnego artykuły (polityka, gospodarka,kultura, sport, fryzjerstwo) dodawał taki komentarz:
"Kubica, Macierewicz, Balcerowicz, Kwaśniewski? (pada dowolne nazwisko z tekstu)
Miałem go w (tu pada nazwa dowolnej miejscowości).
Nic specjalnego..."
Bawiło mnie to straszliwie.
A kolega wieza podobnie: "Renault, Fiat, Citroen, Audi? Ja bym objechał bezproblemowo moją mcv. "
Wyborne!
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2018-01-13, 09:39, w całości zmieniany 2 razy
Janie, nikogo nie bronię ale zrobić sprawnościówkę między pachołkami MCV, a Clio to jest różnica. Już nie samą moc ale długości aut porównując. Byłem, widziałem.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2018-01-13, 09:55, w całości zmieniany 2 razy
Cóż każdy ma swoje odczucia, , ale w każdym aucie tego typu troszkę jest inna technika wchodzenia w zakręt. 😉 Ja dublo bym objechał bezproblemowo moja mcv 😀
Kiedyś, jakieś 1o lat temu, na forach brylował użytkownik o nicku Casanova. Do do dowolnego artykuły (polityka, gospodarka,kultura, sport, fryzjerstwo) dodawał taki komentarz:
"Kubica, Macierewicz, Balcerowicz, Kwaśniewski? (pada dowolne nazwisko z tekstu)
Miałem go w (tu pada nazwa dowolnej miejscowości).
Nic specjalnego..."
Bawiło mnie to straszliwie.
A kolega wieza podobnie: "Renault, Fiat, Citroen, Audi? Ja bym objechał bezproblemowo moją mcv. "
Wyborne!
Nie porównuje Dacii do Audi itp tylko konkretnie do Dublo ;) ( i nie móimy tu o sprawnościówce ) ;)
a róznica jest spora np;
porównaie oby dwa diesel
Dublo wys 1884 mm ciężar 1550kg rozstaw osi 2755 długość 4390
Mcv 1 wys 1640 mm ciężar 1255kg rozstaw osi 2900 długość 4450
Róznica 214,4 cm róznica 295kg róznica -145mmm róznica -60mm
Wnioskując na duży plus dla MCV , i niestety Dublo wypada cienko.
MCV był 7 miejscowy ale dublo porównałem jako 5 miejscowy, bo 7 miejscowy cargo to już jest wielkolud ;)
Ale cóż każdy ma swoje zdanie i opinie :)
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Ostatnio zmieniony przez wieza 2018-01-13, 15:38, w całości zmieniany 1 raz
Doblo jest krótszy, szerszy i wyższy - to nie jest "lepiej/gorzej" niż MCV, tylko po prostu inaczej.
wieza napisał/a:
7 miejscowy cargo to już jest wielkolud
Nie ma 7-miejscowego doblo maxi - dodatkowe 2 miejsca są wyłącznie w krótkiej wersji. W tej kategorii rzeczywiście MCV-ka jest lepsza, o czym jan zresztą uczciwie pisał.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum